Renault Clio Vuoden Auto

18 kommenttia

Heheh. Pasta-ja patonkimafia jyllää edelleen valinnoissa. TM:n päätoimittaja itkun partaalla kun Toyota ei voittanut.

  
  • Varmasti ihan oikea valinta.

    Teknikens Värld huomasi yllättävän suunnitteluvirheen uudessa Cliossa. Auton vararengasta on todella vaikea saada irti. Kun TV:n toimittaja ei itse onnistunut tässä hän pyysi apua Renaultin ranskalaisilta insinööreiltä jotka olivat paikalla koeajotilaisuudessa. Kolme insinööriä joutui puurtamaan auton kimpussa yli 30 minuuttia kunnes varapyörä saatiin irti.

      
  • Kaiken ne Teknikens Världin toimittajat huomaakin. Clio on julistettava ajokieltoon. Tähän ei olisi Volvo pystynyt. Teknikens Värld on Vuoden Autolehti 2006.

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 10:54 multicar kirjoitti
    . TM:n päätoimittaja itkun partaalla kun Toyota ei voittanut.


    http://www.caroftheyear.org/pages/Voting06.htm

      
  • Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...

      
  • Lainaus:
    15.11.2005 klo 08:34 pkj kirjoitti
    Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...


    Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...

      
  • Lainaus:
    15.11.2005 klo 10:15 jjvi kirjoitti
    Lainaus:
    15.11.2005 klo 08:34 pkj kirjoitti
    Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...


    Olisiko termi "Vuoden auto" kuitenkin hieman eri asia kuin " Vuoden paras auto"...


    Taitaa olla. Miten olisi vuoden turhin auto.

      
  • Lainaus:
    14.11.2005 klo 13:03 olmi kirjoitti
    Teknikens Värld huomasi yllättävän suunnitteluvirheen uudessa Cliossa. Auton vararengasta on todella vaikea saada irti.


    Tuo kulttuuri on kai peräisi ajalta, jolloin oli yhteistyötä Volvon kanssa. Iskelmäradiossa haastateltiin äskettäin erästä laulajaa, joka kertoi autoilukokemuksiaan. Kerran tämän uudehkosta Volvo V70:stä puhkesi rengas, jolloin paikalle osuneet tiepalvelumiehetkin joutuivat tekemään tosissaan töitä, jotta saivat vararenkaan esille.

      
  • Miten Vuoden Auto on jakaantunut eri maiden kesken Euroopassa menneinä vuosina? Saksa tai Ranska ilmeisesti enimmäkseen? Ei ole ollut niin kiinnostusta seurata näitä, onko Italia, Espanja, Englanti tai Ruotsi koskaan voittanut?

      
  • Lainaus:
    15.11.2005 klo 10:35 SixPack kirjoitti
    Miten Vuoden Auto on jakaantunut eri maiden kesken Euroopassa menneinä vuosina? Saksa tai Ranska ilmeisesti enimmäkseen? Ei ole ollut niin kiinnostusta seurata näitä, onko Italia, Espanja, Englanti tai Ruotsi koskaan voittanut?


    Taitaa italialaiset olla eniten voittaneiden joukossa, eli

    1967 Fiat 124
    1970 Fiat 128
    1972 Fiat 127
    1980 Lancia Delta
    1984 Fiat Uno
    1989 Fiat Tipo
    1995 Fiat Punto
    1996 Fiat Brava/Bravo
    1998 Alfa Romeo 156
    2001 Alfa Romeo 147

    Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...

      
  • Lainaus:
    15.11.2005 klo 14:07 jjvi kirjoitti

    Taitaa tuokin kertoa jotain valintakriteereistä...


    mitäköhän se mahtaa kertoa??????
    Ranska on voittanut eniten

    2005 Renault Clio
    2005 Toyota Prius
    2004 Fiat panda
    2003 Renault Megane II
    2002 Peugeot 307
    2001 Alfa Romeo 147
    2000 Toyota Yaris
    1999 Ford Focus
    1998 Alfa Romeo 156
    1997 Renault Scenic
    1996 Fiat Brava / Bravo
    1995 Fiat Punto
    1994 Ford Mondeo
    1993 Volks Wagen Golf
    1992 Nissan Micra
    1991 Renault Clio
    1990 Citroen XM
    1989 Fiat Tipo
    1988 Peugeot 405
    1987 Opel Omega
    1986 Ford Granada
    1985 Opel Kadett
    1984 Fiat Uno
    1983 Audi 100
    1982 Renault 9
    1981 Ford Escort
    1980 Lancia Delta
    1979 Simca-Chrysler Horizon
    1978 Porsche 928
    1977 Rover 3500
    1975 - 76 Simca 1307-1308 ( Chrysler Alpine )
    1974 Citroen CX
    1973 Mercedes 450
    1972 Audi 80
    1971 Fiat 127
    1970 Citroen GS
    1969 Fiat 128
    1968 Peugeot 504
    1967 NSU Ro80
    1966 Fiat 124
    1965 Renault 16
    1964 Austin 1800
    1963 Rover 2000

      
  • Niin

    Kun katselee tuota listaa noista vuoden autoista, niin ei voi olla ihmettelemättä että mikä ihmeen papparaati noita vuoden autoja valikoi, joka vuosi näyttää menevän enemmän tai VIELÄ enemmän pieleen. Tarkoitan että tuossa listassa on toinen toistaan kauheampia katiskoita toinen toisensa perässä, ja tämä suuntaus korostuu kun katsoo erityisen tarkasti viimeistä 10 voittajaa.

    [AL- muokkasi tätä viestiä 18.11.2005 klo 15:34]
      
  • valintoihin on kriteerit joihin voi tutustua itsekin. En laske omaa autoani katiskaksi vaikka sen tuossa 10 sakissa onkin. Minkälaisia autoja siellä pitäisi olla?

      
  • Tokihan vuoden autoksi voitaisiin valita aina vuoden kallein tai eksoottisin marginaaliryhmän auto. Mitä lisäarvoa se toisi kilpailuun, ketä se kiinnostaisi, toteutumaton unelma?

    Eiköhän valinta osu yleensä malliin, joka on tarkoitettu tavalliselle autonkäyttäjälle ympäri Eurooppaa, mattimeikäläiselle joka voi sen palkallaan myös hankkia?

    Marginaaliautoillahan on aina parin kolmen vuoden toimitusaika, joten minkä vuoden autoja ne voisivat olla tilausvuoden vai toimitusvuoden?

      
  • Lainaus:
    19.11.2005 klo 17:54 HJS kirjoitti
    Eiköhän valinta osu yleensä malliin, joka on tarkoitettu tavalliselle autonkäyttäjälle ympäri Eurooppaa, mattimeikäläiselle joka voi sen palkallaan myös hankkia?


    Tämä taitaa olla ihan valintakriteeri ko. "arvonnassa".

      
  • Koko titteli "Vuoden Auto" on harhaanjohtava. Pitäisi olla "Vuoden Autouutuus". Senkin voisi jakaa muutamaan eri kategoriaan. On väärin, että eniten uusia innovaatoita markkinoille tuovat automallit jäävät vaille ansaitsemaansa huomiota.
    "Vuoden Auto" tietyssä segmentissä voi sinänsä olla vaikka kolme vuotta sitten markkinoille tullut automalli. Ei uusin malli ole aina välttämättä paras auto luokassaan.
    Miksi muuten juuri tämän toimittajajoukon "Vuoden Auto" on se ainoa oikea "Vuoden Auto". Näitä äänestyksiähän on pilvin pimein. Ei ko. toimittajajoukko mitään ylimaallista tietämystä alallaan edusta. Miksi tässä porukassa on esimerkiksi kolme ruotsalaista ja yksi suomalainen. Teknikens Världin kaltaisen lehden toimittajien pääsy raatiin kertoo kaiken raadin tasosta.

      
  • Lainaus:
    21.11.2005 klo 13:12 multicar kirjoitti
    Ei ko. toimittajajoukko mitään ylimaallista tietämystä alallaan edusta. Miksi tässä porukassa on esimerkiksi kolme ruotsalaista ja yksi suomalainen.


    Tuotanoin, ketkäs niistä autoista sitten tietää jos ei autotoimittajat? Sinäkö? Hmm... sama jos väittäsi että ravintola-arvostelijat eivät tunne ruokia. Minusta äänestyksessä oleva tiomittajamäärä on riittävän suuri suuntaa-antavan tuloksen saamiseksi. Eihän tuota titteliä ole pakko arvostaa, mutta kyllä nuo menestyjät suurella todennäköisyydellä ovat (hinta - laatu-suhteeltaan) melko hyviä autoja.

    Mutta tottahan se on, jokaiselle löytyy se paras vaihtoehto eikä valintaan tarvitse muiden vaikuttaa. Vuoden Auto -äänestyksessä mukana olleet ovat hyviä vaihtoehtoja.

    Ja Ruotsi on Suomea suurempi automaa. Älä kysy miten automaan koko lasketaan. Varmaan siihen liittyy väkiluku, automyynti ja autojen valmistus yms..

      
  • Edustajien määrä/maa on suhteessa maan automarkkinoiden kokoon ja autotuotannon määrään.

    Valintaan vaikuttavat mm. muotoilu, turvallisuus, taloudellisuus, ajettavuus, suorituskyky, käytännöllisyys, ympäristövaatimukset ja hinta. Tekniset innovaatiot ja hinta/laatusuhde ovat erikoisen tärkeässä roolissa

      
  • Onkos tuo edes AUTO? Kait paremminkin "kauppakassi"? :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit