Paras automerkki

8 kommenttia

Näitä juttuja kun lukee niin ei voi kuin nauraa. Onko niin että tässä kateellisten luvatussa maassa yritetään hinnalla millä hyvänsä lytätä naapurin autovalinnat - ainakin keskustelupalstoilla ja selän takana.

On vaan hieno homma että on erilaisia autoja eikä luulisi että on kauhea tarve toitottaa kuinka erinomainen oma auto on ja KAIKKI muut on ihan paskoja. Varsinkin kun useat perustelut viittaavat jonnekin 80-luvulle tai jopa kauemmaksi.

Tässä kun uutta autoa on kattellu ja jos vaikka lukisi vaikka tätä TMNettiä kuin raamattua niin pihalla olisi kuin tamppoonin naru.
Joten mikä se nyt on SE automerkki? Kun...

...Audi on ylihintainen Volkkari
Alfa italialainen romukasa hienoilla kuorilla
BMW juppien hepinjatke
Citroen patonginpurijoiden onneton yritelmä
jne...

  
  • Aloittaja on oikeassa, onhan se hyvä että on erilaisia autoja. Minä en ole ainakaan täällä omaa autoani kehunut, sillä se on kyllä täysi paaska. Ikä tekee tehtävänsä sillekin...

    Mutta onhan se säälittävää, että ihmiset ovat asenteidensa vankeja; ei tajuta mitään siitä, mitä automaailmassa on tapahtunut sitten vuoden 1975 vaan mennään hautaan näiden sukupolven takaisten asenteiden, uskomusten ja luulojen kanssa...

      
  • Merkistä en tiedä, mutta harva autoaan huonompaan vaihtaa, joten syy on selkeä; pääsääntöisesti meistä kukin ajaa tähänastisista parhaalla autollaan. Kun autoilu-ura on alkanut 80-luvun alussa, kuten minulla, referenssejä tulee käytettyä koko ajalta. Jos fiat oli paaska 70-luvulla ei se takaa sitä, että se on sitä tänäkin päivänä, mutta kun omakohtaiset kokemukset rajoittuvat siihen ensimmäiseen ei herkästi uutta kokeile samalta merkiltä.

      
  • Paljon ei jää puhuttavaa autoista jos asenteet karsitaan pois. Oletteko huomanneet, että omasta eroavat mielipiteet johtuvat aina sen toisen asenteesta tai tietämättömyydestä? Ei koskaan eri tarpeesta tai mausta tai vaikka OMASTA asenteesta

    Perustelut ovat myös, anteeksi vaan, naurettavia. Pintakova alusta (kuinka pintakova, miten tämä määritellään), tunnoton ohjaus (miten tunnoton, pyrkiikö valmistaja tosiaan mahdollisimman tunnokkaaseen), huono penkki (kenelle, minkä kokoiselle, millaiseen ajoon), ruma (kenen mielestä, pitäisikö muiden hyväksyttää ulkonäkö muilla, onko edes olemassa kaikkien mielestä kaunista autoa) ja niin edelleen.

    Joku sanoo nyt, että eikö saisi keskustella. Saa tietysti, mutta jos arvostaa keskustelukumppaneitaan pitää pystyä antamaan keskusteluun jotain mistä muutkin saavat hyötyä. Omien mieltymysten, asenteiden ja luulojensa luettelemista en näe sellaiseksi hyödynnettäväksi asiaksi. Se on mielestäni tyhjää lässytystä, MUTTA: tämä voi olla vain oma asenteeni, joka estää minua näkemästä autokeskustelun hienoutta. Siksi en ole juuri vinoillut aiheesta aiemmin, nyt en malttanut pitää suutani kiinni, kun Anders-Simo ihmetteli ihmisten asenteellisuutta. Kaikista maailman ihmisistä juuri hän, taitaa olla ironian maailmanennätys.

      
  • Bugatti ja Lamborghini :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

      
  • Tällaisilla palstoilla on sentään mielekästä jutella autoista, ja kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Nimenomaan parasta on kun kaikki sentään seuraa joissain määrin automaailmaa, ovat ajaneet erilaisilla autoilla ja ovat kiinnostuneet ylipäätänsä autoista. Itse koen erittäin ärsyttävänä että hehkutetaan jotain merkkiä/ominaisuutta kun on elämässään ainoastaan kyseisellä merkillä ajanut. Täällä perustellaan väittämiä edes jollain tavalla, saadaan jotain sentään irti keskusteluista. Huumorillahan nämä keskustelut tulisi silti ottaa, mutta kyllähän sitä kaikki joskus innostuvat liikaa :smile:

      
  • Tavallaan näinkin, mutta toisaalta : mistä muusta voi kiistellä, kuin makuasioista ?!

      
  • Jaa-a... paras automerkki, no paras auto on kotimainen Finlandia tai Urkki

      
  • pkj:” …mistä muusta voi kiistellä, kuin makuasioista ?!”

    No tuo on kyllä totta, faktoilla puhuttaessa asiat ja lähteet kiistelee, makuasioista puhuttaessa kiistelevät miehet. Kiihtyminen näyttää olevan suorassa suhteessa siihen, kuinka iso osa mielipiteestä on tunnetta/asennetta ja autokeskusteluissa harvoin puututaan teknisiin yksityiskohtiin vaan kinastellaan siitä, miltä asiat näyttävät tai tuntuvat. Ei siis ihme että menee herkästi kinan puolelle. Kun olen kokeeksi lukenut saksalaisia, ruotsalaisia, englantilaisia ja USAlaisia autokeskusteluita, en ole huomannut vastaavia kinoja. Otokseni tosin on aika pieni, joten kyse voi olla tilastovirheestä.

    Onhan kinaaminen tietysti ajankulua, mutta moni haluaa täältä myös ihan oikeaa tietoa tai kertoa vain kokemuksestaan ilman sen kummempia hehkutteluita. Nämä kinat karkottavat palstalta oikeaan keskusteluun pystyviä. Minua se ei haittaa koska olen kiinnostunut autojen tekniikasta, en siitä kuinka muut sen kokevat. Haldex-kytkin on haldex-kytkin vaikka joku kuinka hyppisi hattunsa päällä ja nimittelisi sosiaalidemokraatiksi. Luen autokeskusteluita vain löytääkseni keskustelun jossa puhutaan tekniikasta tai saadakseni hyvän mielen, kun huomaan että vaimo ei sittenkään tiedä kaikkea; maailmassa on kuin onkin minua tyhmempiä ihmisiä, jotka ihan oikeasti suuttuvat toisten makueroista.

    Perusongelma taitaa olla se, että ensinnäkin keskustelukulttuuri on meillä vielä lapsenkengissä ja toiseksi aihe on kuin jalkapallopeli; kaikki voivat olla ”asiantuntijoita” koska jokainen on pelannut jalkapalloa ja ajanut autoa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit