Passat vastaan E-mersu

11 kommenttia

No mitäs JON ja muut juntit sitten tästä sanotte;

http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8456&artikel_seite=5

Nyt Passat onkin jo E-mersun luokkaa ja harmaa varpunen Ooppelikin rankataan E-mersua etevämmäksi?!

  
  • Ei ne Passat ja Vectra sen parempia näyttäneet olevan. Mercedeksen kokonaispisteitä laski vain hinta.

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 12:31 -Z- kirjoitti
    No mitäs JON ja muut juntit sitten tästä sanotte;

    http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8456&artikel_seite=5

    Nyt Passat onkin jo E-mersun luokkaa ja harmaa varpunen Ooppelikin rankataan E-mersua etevämmäksi?!


    Aha. Kerros nyt mr. intellektuelli mitä sä ajat takaa? Tunnut olevan niiin viisas jja filmaattinen että ei aina aukea muille. Mikä on se paras auto ja mitkä merkit ihan p*skoja. Teksteistäsi päätellen odottelet vielä ajokortti-iän saavuttamista - ja pitkään.

      
  • On lähinnä vitsi alkaa vertailemaan tuollaisilla pistetaulukoilla E-sarjaa, Vectraa ja Passattia keskenään, mikäli painotetaan hintaa siten, että saadan sen myötä vaikutettua testituloksiin jopa ~5% toisen auton hyväksi...

    [German cars muokkasi tätä viestiä 09.04.2005 klo 13:31]
      
  • Tuossa Kauppalehden juttu Mersun laatukriisistä. Volkkarilla myös todella surkeaa laatua, joten ei voi kun nauraa kun Föörtti tekee Saksassa laadukkaimmat autot, ei ehkä seksikkäimpiä mutta varmimpia. Japanilaiset on sitten asia erikseen. Mielenkiintoista nähdä kuinka kriisiin Mersu vielä ajautuu, sillä laatu ei ainakaan ole parantunut jos uusi A-sarjalainen kertoo jotain. Ajoin sillä pari päivää, loistava auto, mutta jos autossa on molemmat etupenkit asennettu niin, että ne heiluu 2 senttiä sivusuunnassa niin ei siitä hyvää kuvaa jää ja myyjä tokaisi siihen, että uusissa autoissa on lastentauteja :)

    "Vielä kitkerämpi pala DaimlerChryslerille on konsernin arvokkaimman merkin Mercedeksen tähden uhkaava himmeneminen. Viime viikolla konserni ilmoitti kutsuvansa huoltoon 1,3 miljoonaa Mercedestä erilaisten vikojen vuoksi.

    Kyseessä on Mercedeksen historian suurin korjausoperaatio, joka maksaa arviolta 400 miljoonaa euroa.

    Laadulla kautta vuosikymmenten ylpeillyt Mercedes on luotettavuus- ja kuluttajatyytyväisyystesteissä vajonnut pohjamutiin.

    Autoteollisuusasiantuntijoiden mukaan vastuun Mercedeksen ongelmista kantaa viime kädessä eläkkeelle siirtynyt ryhmän pääjohtaja Jürgen Hubbert, joka joutui kompensoimaan konsernin muiden osien tappioita Mercedeksen voitoilla. Parempia marginaaleja haettiin hampaat irvessä laadun kustannuksella. "

      
  • Suberbihan voitti jo mersun testissä. Ei varmaan ole ihme jos aivan uusi saman konsernin auto voittaa E-mersun. Ja ainakin autobildissä kaikki on mahdollista... :wink:

      
  • Kun ensimmäinen kiinalainen 5000 euron auto tulee Autobildin testiin, niin se voittaa noilla kriteereillä ylivoimaisesti kaikissa luokissa mineistä luxukseen... :grin:

      
  • Lainaus:
    09.04.2005 klo 13:29 German cars kirjoitti
    On lähinnä vitsi alkaa vertailemaan tuollaisilla pistetaulukoilla E-sarjaa, Vectraa ja Passattia keskenään, mikäli painotetaan hintaa siten, että saadan sen myötä vaikutettua testituloksiin jopa ~5% toisen auton hyväksi...


    Näitä vertailujahan voi tehdä lukemattomilla eri tavoilla ja tulkita vielä useammilla. Jos tästä saksalaisesta esimerkistä kuitenkin laskee hankintahinnan poislukien pisteen hinnan, saa tulokseksi

    Mercedes 149+180+108-3 =434 36.308e 83,66 e/p
    Opel 143+170+130-36=407 23.445e 57,60 e/p
    VW 156+176+131-31=432 25.450e 58,91 e/p

    Jos näistä pitäisi ostaa joku näillä tiedoilla, niin Passat nousee suosikiksi, koska pistemäärä on MB:n, mutta hinta Opelin tasolla.

    Mutta mitäpä noita luokkia tälleen sotkemaan, pidetään aatelisto, papisto, porvarit ja talonpojat omissa kasteissaan. M-B käy merkkiuskovaisille, Opel kapsahtaa talonpoikaisluokkaan ja VW on porvarien valinta :smile:

      
  • Lainaus:
    10.04.2005 klo 18:03 mikahe kirjoitti
    pidetään aatelisto, papisto, porvarit ja talonpojat omissa kasteissaan. M-B käy merkkiuskovaisille, Opel kapsahtaa talonpoikaisluokkaan ja VW on porvarien valinta :smile:


    Näin ajateltuna tuo VW on enemmänkin niiden talonpoikaisluokkalaisten valinta, jotka haluaisivat olla porvareita :grin: Ja sitten yritetään vielä uskotella kaikille, että kyseessä on laatuauto kun se on Suomessa niin kalliskin...

    Passatissa ei ole mitään sen erikoisempaa kuin Mondeossa, Vectrassa, Accordissa, Avensiksessa, C5:ssä tai Mazda 6:ssa. Jos joku kokee itsetuntonsa kohoavan perusperheautolla ajaessaan, niin suotakoon se hänelle.

    Passatissa on se hyvä puoli, että verrattuna esim. 5000 euroa halvempaan sitikkaan, siinä saa kuitenkin tuon 5000 euron edestä enemmän vikoja. Se on sitä vastetta rahalle :grin:

      
  • Kaikkihan nää on kelpo autoja, huvittaa vaan kun toisaalla uutta Passattia verrataan C-mersuun, toisaalla E-mersuun ja Passatin vanavedessä Vectraakin verrattiin jo "vahingossa" E-mersuun ja vieläpä voitokkaasti. Suomalaiset lehdet eivät tällaista testiä tekisi edes vahingossa, koska täällä vanhan ennakkoluulot on ja pysyy - kehitysmaa!

    PS:Stormriderille tiedoksi, että ajokortti on ollut jo jonkin aikaa (yli 20 vuotta) ja kilometrejä on kertynyt noin 1,2miljoona autolla ja muutama kymppitonni mp:llä...

      
  • Mercedes yrittää vastata kilpailuun E-mallin faceliftillä ensi syksynä. Keinot on vanhat tutut: jäähdyttäjän säleikön säleet leveämmiksi ja uudennäköinen etuspoileri.
    Tärkein uudistus tulee kuitenkin tekniikkaan: Mersu luopuu sähköhydraulisista jarruista ja palaa perinteiseen tekniikkaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit