http://www.luxurycarcanada.com/features/features_articles.php?fetch_feature_article=07_infiniti_35_sedan_gw_.php&pass_title=2007%20Infiniti%20G35%20sedan
Infiniti on ilmeisesti tulossa Suomeenkin vuoden parin sisällä. Linkissä juttua ja kuvia Infinitin uutuudesta, Bemarin 3-sarjan luokkaan sijoittuvasta G35:stä.
Jo aiempi G35 oli vakavasti otettava haastaja mainitulle Bemarille. Uutuuden edeltäjää myytiin Kanadassa neljässä vuodessa 14 000 kappaletta, näistä puolet nelivetoisina.
Uudessa Infiniti G35:ssä on 3,5-litrainen V6 moottori, joka tarjoaa 306 hevosvoimaa. Auto on taka- tai nelivetoinen ja se kiihtyy sataseen noin 6 sekunnissa eli ollaan Porsche Caymanin lukemissa.
G35:n tilat ovat luokkansa suurimmat. Istuimet ovat jutun mukaan erittäin mukavat. Toimittaja kehuu, että auto on erittäin vakaa ajettava ja viihtyy mutkaisellakin tiellä. Ajajan auto siis. Euroopassa G35 varmaan syö Lexus IS:n myyntiä. Tuskin kuitenkaan BMW:n myynti tästä mihinkään suuresti hetkahtaa; eurooppalaiset ovat hyvin konservatiivisia ja ostavat sen Bemarin joka tapauksessa, vaikkei nykymalli mikään kaunokainen olekaan.
Mutta jos G35 hinnoitellaan kiinnostavasti ja jos markkinointiin panostetaan niin eiköhän noita Euroopankin kaduilla nähdä - tuote itse ei varmaankaan häpeä kilpailijoitaan, onhan kyseessä aito premiumauto, joiden kohdalla harvinaisuutta voidaan pitää jopa etuna; Audejahan on joka taloyhtiössä ainakin kolme.
Itse en juurikaan pidä kyseisen Infinitin keulasta, se on melko vaatimaton. Kabiinikin on minusta vähän tylsän näköinen mutta niinhän se on Bemarissa ja Lexuksessakin - taitaa vanhoissa Jaguareissa olla kauneimmat kojetaulut...
Miksei ? En usko että Nissanin laatu tuossa luokassa on yhtään sen huonompaa kuin saksalaistenkaan.
Tosin täytyy nyt olla realistinen, eli ei sillä myynnin kannalta ole minkään valtakunnan merkitystä tuodaanko tänne vai ei. Myyntimäärät ovat ns. lexus-luokassa sen verran pieniä, että ei taida paljoa heilauttaa. Sen sijaan tuonne "itä-suomeen" taitaa mennä kaupaksi enemmänkin...
Ihan mielenkiintoinen malli, mutta enpä minäkään oikein usko tuon saavuttavan mahdotonta menestystä Euroopassa, vaikka varsinkin IS:llle varmaan kova kilpailija. Vaikka ei 3-sarjakaan sedanina mikään älyttömän kaunis ole, niin ei ole kyllä tuokaan. Sama jatkuu minusta sisätiloissa, vaikka 3-sarja on mennyt uudessa mallissa laatuvaikutelmassa ja designissa taaksepäin vanhaan verrattuna, on se silti minun silmälle mukavampi katsella ainakin ilman rumaa I-drivea.
Nissanissa on nättiä jalopuuta ja hieno mittaristo, mutta miksi ihmeessä tuohonkin on pitänyt ottaa mukaan nuo 80-luvun japanilaisista autoista tutut kauheat istuimenlämmittimen näppäimet? Samat löytyy myös GS Lexuksesta, noita varmaan Japanissa paikallinen Biltema tekee oikein urakalla, kun kaikki valmistajat käyttävät vuosikymmenestä toiseen samoja rumia kytkimiä. Tästä jopa GM:n johtaja puhui, he ovat tajunneet nyt vasta, ettei autoa voida kasata vain etsimällä eri näppäimet eri olemassa olevista vanhoista malleista, siitä ei tule hyvää kokonaisuutta. Japanilaiset ei sitä vielälään tajua, tuo jos mikä on säästämistä väärässä paikassa. Myös ilmastoinnin näppäimet näyttävät lähinnä huvittavilta. Tyylikkäästä analogisesta kellosta iso plussa!
Vaikka Infiniti ei varmaankaan, samoin kuin Lexus, tarjoa ehkä luotettavuutta lukuunottamatta, mitään merkittävää enempää tai parempaa, kuin 3-sarja, vaan päinvastoin, on helppo ymmärtää miksi noista ei tule samalla lailla menestyneitä maailman laajuisesti. Tosin mukavaa noissa on se, ettei niitä ole joka ladon takana.
Sehän johtuukin siitä, että Audi kannattaakin ostaa
Infiniti on perinteisesti kilpaillut hinnalla mikä osaltaan nosti edellisen G-sarjan luokkansa ostetuimmaksi autoksi USA:ssa.
Suomessa myyntimäärät riippuvat hinnan lisäksi jälleenmyyjäverkoston laajuudesta. Jos Nissan Muranon hinnoittelua voi pitää jonkinlaisena suunnannäyttäjänä saattaa hinta nousta kilpailijoiden tasolle mikä tietysti rajoittaa myyntiä. Pitkässä juoksussa se on kuitenkin mielestäni ainoa oikea ratkaisu. Halvan auton mielikuvaa on vaikea pestä pois jälkikäteen. Katsokaa vaikka Audin tilannetta, vuosikymmeniä on imagoa rakennettu muttei vieläkään ole voitu nostaa hintoja Mersun tasolle. Uutena merkkinä Infinitin on mahdollista välttää tämä tilanne. Nissanillahan tuskin on mikään kiire saalistaa markkinaosuuksia, markkinaosuus tässä luokassa on tällä hetkellä nolla, joten jokainen myyty auto on kasvua.
Organisaatio ja toiminta täytyy vain suunnitella oikein.
Lexuksen tilanne on hyvä esimerkki. Suomessa oli jossain vaiheessa 5-6 jälleenmyyjää, mutta myyntiä ei ollut nimeksikään vaikka mainoksia oli aina välillä esimerkiksi Suomen Kuvalehdessä.
Sitten tekivät päätöksen keskittää myynti yhteen paikkaan jonne rakennettiin asiaankuuluvat puitteet ja VIP-palvelu. Ilmeisesti lehtimainonta lopetettiin (en ole ainakaan nähnyt ainuttakaan lehtimainosta vai luenko vääriä lehtiä?) ja siirryttiin kohderyhmälle suunnattuun suoramarkkinointiin.
Tämän jälkeen myynti nousi viime vuonna heti 50% ja tänä vuonna ilmeisesti 150% lisää. Tietysti taustalla on myös se että tehtaalla on investoitu kovasti tuotteeseen.
Sitten tekivät päätöksen keskittää myynti yhteen paikkaan jonne rakennettiin asiaankuuluvat puitteet ja VIP-palvelu. Ilmeisesti lehtimainonta lopetettiin (en ole ainakaan nähnyt ainuttakaan lehtimainosta vai luenko vääriä lehtiä?) ja siirryttiin kohderyhmälle suunnattuun suoramarkkinointiin.
Tämän jälkeen myynti nousi viime vuonna heti 50% ja tänä vuonna ilmeisesti 150% lisää. Tietysti taustalla on myös se että tehtaalla on investoitu kovasti tuotteeseen.
Kyllä ainakin Talouselämässä on Lexuksella ollut erittäin vahva myyntikampanja, muistaakseni viime viikolla sen välissä tuli paksu koko malliston kattava esite. Myös Kauppalehdesä on noita mainoksia ollut, eli ovat vaaan valinneet mainosmediansa aika tarkkaan.
Minusta Lexuksen kanssa on tehty erittäin järkevästi, kun on etsitty jokin osa-alue, millä voidaan selkeästi erottautua kilpailijoista, ja se on hyvä palvelu. Tuo tosin rajaa sitten jm:t aika vähiin.
Nuo myynninkasvuprosentit on minusta kuitenkin aika turhia noin vähän myydyn merkin kohdalla, jos vuonna yksi myydään 1 auto ja vuonna kaksi 3 autoa, niin myynnin kasvu on sitten 300%.
Ok. Itse olen lukenut Talentumin lehdistä lähinnä Arvopaperia. Lehtimarkkinoiden fragmentoituminen on varmasti osaltaan vaikeuttanut mainostajien toimintaa ja lisännyt suoramarkkinoinnin kiinnostavuutta.
Kauppalehden tyyliset lehdet ovat kovien haasteiden edessä, jotenkin tuntuu ettei lehdessä koskaan ole mitään uutta vaan kaikki on jo tiedossa sähköisten viestimien kautta.
Muistaakseni tuo Infiniti G35 on cóupe, sekä sedan sarjan auto ja hinta on n. 35t dollaria($). Kyseinen G35- auto esiteltiin jossain julkaisussa lähinnä legendaarisen Nissan Skyline:n seuraavana sukupolvena. Tuolloin "nokka" oli vain aivan erilainen. Kysynkin siis, että onko kyseessä sama auto, jota luulen skyline:n seuraajaksi. ( Infiniti 35:n kuva linkitetyssä sivussa on erilainen kuin näkemäni prototyyppi. Olisiko kyseessä siis "GT-R" malli?)
G35 on sama auto kuin japanissa myytävä Nissan Skyline. GT-R:ää ei R34:n jälkeen ole ollut. Tuleva Nissan GT-R on käsittääkseni oma mallinsa eikä Skyline.
G35 on sama auto kuin japanissa myytävä Nissan Skyline. GT-R:ää ei R34:n jälkeen ole ollut. Tuleva Nissan GT-R on käsittääkseni oma mallinsa eikä Skyline.
Vaikka tämää meneekin nyt ohi aiheesta:
Katso alla oleva linkki
http://news.caradisiac.com/Nissan-Skyline-GTR-R35
Sinulla näyttää asiaan tuntemusta hieman olevan, joten:
Eikö kyseessä siis olekkaan r34:n seuraaja gtr R35 konseptina, joka minun mukaani pitäisi olla lähes tuotantokelpoinen?
Onko siis tuo japanissa myytävä nissan/infiniti g35 sama kuin eurooppaan (ehkä?) saapuva?
Japanin Nissan Skyline ja Infiniti G35 on sama auto (paitsi japanissa Skylineen saa myös pienemmän moottorin).
Konsepti on siis GT-R. Tuleva GT-R pohjautuu samaan platformiin kuin Skyline/G35, mutta on oma mallinsa eikä enää paranneltu versio Skylinestä.
http://www.sportcompactcarweb.com/features/0608sccp_2008_nissan_gtr/
Jo aikaisempikin G35 oli vissiin aika loistava auto, en näe syytä miksei BMW:n asiakkaita siirtyisi Infinitin asiakkaiksi.
Infinitillä on useita etuja Bemuun nähden: tasauspyörästön lukko vakiona sport-malleissa ja halvempi hinta tärkeimpinä. Uskoisin monen olevan valmiita karsimaan hieman vaatimuksiaan sisustuksen ym. muutaman asian suhteen jos saavat dynaamisen auton Bemua halvemmalla.
Hienoa että BMW on vihdoin saamassa kilpailijan 'ajajan autojen' luokkaan jossa se on ollut tähän asti yksin.
Infinitistä sen verran että Venäjällä niitä on jo myyty jonkin aikaa.
Kalle Kehveli kertoi, että Audeja on joka taloyhtiössä ainakin kolme siksi, että Audi kannattaa ostaa. Olen samaa mieltä; Audi on varmaankin erinomainen auto. Toisaalta Infinitiin nähden Audilla on myös hintaetu puolellaan: kun Infiniti tänne tulee vähän yli vuoden kuluttua, halvin malli asettunee jonnekin 40 000 euron päälle. Audeja saa taas alkaen 200 ....
Mutta Infinitillä lienee se sama ongelma kuin kookkailla japseilla yleensä, ainakin meidän markkinoilla : dieselkonetta ei löydy. Ja se on jonkinmoinen miinus tuossa hommassa.
Konsepti on siis GT-R. Tuleva GT-R pohjautuu samaan platformiin kuin Skyline/G35, mutta on oma mallinsa eikä enää paranneltu versio Skylinestä.
http://www.sportcompactcarweb.com/features/0608sccp_2008_nissan_gtr/
Noniin, nyt asia saatiin selväksi. Toivottavasti tuo tuleva GT-R on todellakin odotustenmukainen, eikä paljoa poikkea konseptin platformista.
Tuo tasauspyörästön lukko alkoi kyllä kieltämättä heti kiinnostamaan, en voi ymmärtää miksei Bemariin saa sitä edes lisävarusteena. M-malleissa se on taas kaikissa vakiona. Hinnoittelisi sen sitten vaikka älyttömän suolaiseksi, mutta sitä pitäisi kuitenkin tarjota asiakkaille. Tuo kyllä koskee melkein kaikkia takavetojen valmistajia, luullaan että elektroniset pilipalivempeleet korvaavat oikean lukon, mutta näin ei todellakaan ole.
No ehkä tuossa voisi olla sitten ensimmäinen japsi, joka pystyy jotenkin haastamaan Bemun ajettavuudessa ja sporttisuudessa, esim Lexus ei kovasta suitsutuksesta huolimatta ole päässyt edes lähelle.
Individual:
"No ehkä tuossa voisi olla sitten ensimmäinen japsi, joka pystyy jotenkin ( ? ) haastamaan Bemun ajettavuudessa ja sporttisuudessa, esim Lexus ei kovasta suitsutuksesta huolimatta ole päässyt edes lähelle."
Edes lähelle?? Autocar-lehden mukaan IS on hyvin, hyvin lähellä 3-sarjan Bemua. Ja mitä sporttisuuteen tulee, niin ainakin ulkonäön osalta Lexus on ohittanut Bemarin jo viime tammikuussa kovaa ja oikealta.
PS: miksei muuten Suomeen tuoda IS350-mallia? 250 on melko laiska sporttiseksi autoksi, jotain 8(?) sekuntia nollasta sataan. Isompikoneinen IS sen sijaan lähtee kuin keskimatkan ohjus Lähi-Itään... ja miksei nelivetoista mallia tuoda?
Se johtuu siitä kun ei mene kaupaksi. Parhaiten täällä menisi kaupaksi ns Suomi-Special-malli. Siinä olisi 1,6l moottori, veivi-ikkunat, kangasverhoilu, ei keskuslukitusta, 4-vaihteinen manuaali, etuveto ynnä muita suomalaisen autoilijoiden haluamia ominaisuuksia.
PS: miksei muuten Suomeen tuoda IS350-mallia? 250 on melko laiska sporttiseksi autoksi, jotain 8(?) sekuntia nollasta sataan. Isompikoneinen IS sen sijaan lähtee kuin keskimatkan ohjus Lähi-Itään... ja miksei nelivetoista mallia tuoda?
Noh toinen lehti sanoo toista ja toinen toista, mutta esim kaksi muuta johtavaa englantilaista lehteä, Evo ja The Car pitävät Bmw:tä huomattavasti enemmän ajajan autona.
Lexuskin on hyvä auto, mutta itse en sitä kovin sporttiseksi miellä seuraavien syiden takia, vaikka ulkonäkö siinä onkin ihan kohdallaan:
-sport penkkejä ei saa ilman kallista varustepakettia
-ei ole tarjolla mitään erillisiä sport varusteita, millä autonsa voisi personoida
-ohjaus ei ole tunnokas
-ajonvakautta ei voi ottaa pois päältä ja se tappaa vauhdin kävelyvauhdissakin liukkaalla toimien ala-arvoisesti
-taka-akselilla on poikkeuksellisen huono pito
-painojakauma ei ole kovin optimaalinen
J R voi olla oikeassa, ettei tuota 350:stä kauheasti myytäisi, mutta esim 335i on ainakin Laakkosen myyjän mukaan osoittautunut huimaksi menestykseksi odotuksiin ja hintaansa nähden. Pelkkä Laakkonen on noita myynyt jo parin kuukauden aikana yli 30 kpl ja Laakkonen on vain yksi Bemarin jälleenmyyjistä.
Tuota tuplaturbolla olevaa 335i:tä voi jo sanoa sporttiseksi, jenkki -lehti oli mitannut sille 4.8 sekunttia 0.60 mph, eli noin 96 km/h:n. Itse ajoin tuolla lyhyen lenkin, fantastinen kone! Täysi 400nm tarjolla 1200 rpm lähtien ja kone oikein ärjyy voimaa, mahtavat äänet ja fiilis! Tuota konetta on tosin lehdistössäkin kehuttu sellaisin ylisanoin, ettei heti tule toista mieleen. Samoja kiihtyvyyslukuja tarjoaa edellisen korin M3, joten mielenkiinnolla odotetaan, minkälainen uusi M3 sitten on kasikoneineen. Taitaa jo 335i tarjota saman suorituskyvyn kuin tuleva IS:n huippumalli?
Täällä on Nissan -miehenä jo hetken odotettu Infinitiä kädet hiessä.
Varaa ei minulla ole likimainkaan moiseen, mutta silti on hienoa, että saadaan tännekin. Yhden G35:sen olenkin tien päällä nähnyt joskus viime tai toissa vuonna.
G35 on uuden keulailmeensä myötä muuttunut todella hyvännäköiseksi autoksi. Ei se vanhakaan nyt huono ollut, mutta kyllä se totuttelua vaati. Ja kuka mielii useampipenkkistä 350Z:aa, o hänelle tarjolla G35 Coupé. Japanissa, kuten tuli aiemminkin jo esille, tämä G on Skyline.
M35/45 (Nissan Fuga Japanissa) olisikin jo tosi muikea peli. Vallankin sillä 4,5 l kasikoneella (jonka titaaniventtiilit mainittakoon näin triviatietona). Vaikka mahtaa ehtiä sillä kutosellakin. Ja ulkonäkö käy ainakin meikäläisen silmään. Edellinen malli (Nissan Gloria/Cedric) oli kanssa tosi jyhkeän komea, ja harmittelinkin mallin vaihtumista, mutta eipä hätää, kun uusikin on noin hieno.
Q45 (Nissan Cima/President) onkin sitten jo kunnon edustuspeli. President on Nissanin lippulaiva, Cima siitä "kansanmalli". Q45:den pellin alla hyrskyttää sama V8 kuin M45:ssäkin.
Sitten on tietysti vielä SUV:t FX35/45 ja QX56 (5,6 l V8, jota saa myös E85:lla käyvänä FlexFuel -versiona).
Mielenkiintoista nähdä, mitkä mallit tulevat myyntiin tänne vanhalle mantereelle.
www.infiniti.com
"Tuo tasauspyörästön lukko alkoi kyllä kieltämättä heti kiinnostamaan, en voi ymmärtää miksei Bemariin saa sitä edes lisävarusteena. M-malleissa se on taas kaikissa vakiona. Hinnoittelisi sen sitten vaikka älyttömän suolaiseksi, mutta sitä pitäisi kuitenkin tarjota asiakkaille. Tuo kyllä koskee melkein kaikkia takavetojen valmistajia, luullaan että elektroniset pilipalivempeleet korvaavat oikean lukon, mutta näin ei todellakaan ole."
Samaa ihmettelen minäkin. Kyllä bemuihin saa tasauspyörästön lukon, mutta ei 'merkkikamaa'. Usein ihmiset samalla vielä tiputtavat takavälitystä. Eikä edes hirveästi maksa, ja ihan yhtä laatukamaa on kuin autotehtaiden ostamat.
Ennen oli urheilullisemmissa 'tavallisissakin' Bemuissa tasauspyörästön lukot, esim. 318is ja 5-sarjan tehokkaammat mallit.
Minäkin maksaisin mielelläni vähän ekstraa jos vain niinkin tärkeän varusteen saisin tehdasvarusteena. Lisäisin kuitenkin ettei homma ole vain takavetoisia koskeva, kyllä etuvetoisetkin kovasti kaipaavat tasauspyörästön lukkoa jos urheilullista ajoa haluaa. En tiedä olisiko nelivetoonkaan niin huono vehje taka-akselille...
Lisäisin vaan että onhan 335i todella nopea jo nykyiselläänkin (siis koko pakettina, ei vain tehojensa takia), mutta en ymmärrä mitä järkeä on 300hv ja 400Nm autossa ilman LSD:tä!