BMW 1-sarjalaisen kulutus

7 kommenttia

Jos kuluttaa Outlander enemmän, kuin tehdas lupailee, niin samaa voin todellakin sanoa omasta 1-sarjan (116i) Bemustakin. Keskikulutus pitäisi olla 7,5 l, mutta en tahdo millän päästä siistilläkään ajolla alle 9 litran. Ja kun vielä kaikki suomalaiset testit osoittavat, että suorituskykykään ei yllä lähellekään luvattua 10,8 s.(Saksassa BMW ilmoittaa nettisivuillaan 10,9 s.) 0-100 km/h, ei teho-kulutus-suhteessa ole paljoa hurraamista. Muuten auto on kyllä ihan hyvä ja palvelu ainakin Espoon Laakkosella aivan omaa luokkaansa! Merkkien merkki ei ihmetytä siltä osin, mutta tuo kulutus - siltä osin ihmetyttää??

  
  • Kumma on jos niin paljon kuluttaa, kun aiemman korimallin 6-syl 320i:kään ei kuluttanut yli 9l/100km ellei ajanut todella repien.

    Ja kiihtyvyysasiaa on Suomalaisten amatöörilehtien kautta turha katsoa (kuten muutakaan). He nimittäin eivät tippaakaan huomioi olosuhteita, eivät huomioi auton uutuudenkarheutta ja vielä testaavat kahden matkustajan kanssa (siis kuski+matkustaja)!! Kun vielä puhutaan TM:stä, he vasta toimivatkin ihmeellisillä sähläyksillä. He eivät 'uskalla' kiihdyttää nollasta lähtien, vaan muistaakseni 30km/h lähtien ja laskevat alkukiihdytyksen!!

    Kun autoissa on hyvin vähän kilometrejä mittarissa, useimmat eivät vielä tuota täyttä tehoa. Annetut teholukemat saavutetaan varmasti vasta sisäänajon jälkeen. Kunnon lehdet osaavat ottaa asian huomioon, ja ennenkaikkea katsovat mistä johtuu kun joku testitulos näyttää kummalliselta. TM:ssä ei tarkisteta omia toimia tippaakaan vaan ollaan muka niin 'testaamisen auktoriteetti' että ilmoitetaan kylmästi odottamaton tulos päteväksi ilman mitään tarkistuksia tai huomautuksia.

    Homma on niin uskomatonta pelleilyä että ei edes naurata.

      
  • Lainaus:
    11.11.2006 klo 01:33 Putput kirjoitti
    Kun vielä puhutaan TM:stä, he vasta toimivatkin ihmeellisillä sähläyksillä. He eivät 'uskalla' kiihdyttää nollasta lähtien, vaan muistaakseni 30km/h lähtien ja laskevat alkukiihdytyksen!!

    Homma on niin uskomatonta pelleilyä että ei edes naurata.

    Muistaakseni se on Tuulilasi-lehti, joka kiihdyttää 30 km/h:sta lähtien, ja sekin lehti vain talvioloissa koeajoauton ollessa varustettu talvirenkain. Syykin lienee mitä ymmärrettävin.

      
  • Eniten epäilen kuitenkin autonvalmistajien mittaustuloksia.Noin kymmenen uutena ostamani auton arvoista oli vain Primera automaatin kulutus samoissa TM:n tulosten kanssa.Kaikkien muiden ja myös noin kymmenen omistamani käytetyn kulutus on ollut jonkunverran suurempi mitä valmistajan ilmoittama. eikä tuttavissanikaan ole ketään jolla ei olisi samansuuntaisia kokemuksia.
    Uusi auto, varsinkaan BMW ei sisäänajoa kaipaa,kysy vaikka.On kuulemma toleranssit niin tarkat ja kokoonpano aivokirurgiaakin puhtaampaa.

      
  • Niin, aika outoa että sen kokoinen auto kuluttaa noin paljon! Muistaakseni talviautojen testissä TM:ssä oli sama tilanne, eli saman tehoinen Bemu kulutti reippaasti enemmän kuin mm. Volkkarikonsernin tuotteet!

      
  • 2005 kesällä huollattaessani 318Ci "rättikattoa", sain huollon sijaisautoksi 116 BMW:n. Katsoin ajotietokoneesta kulutusta: 9,3 litraa sadalla! Uskoisin että lukema on ollut koko auton käyttöiän nollaamatta. En silloin kyllä asiaa niin paljon ihmetellyt, esittelyautot kun saavat "kenkää". Autolla oli ajettu muistaakseni n. 5000 km.

    Nollasin ajotietokoneen, ajelin illan aikana satakunta kilometriä ja ajotietokone näytti sen jälkeen lukemaa 6,8 litraa sadalla. Vahvasti väitän että se on omasta ajotyylistä kiinni tuo isojen kulutuslukemien saaminen! Kaksilitrainen, 105 kilowattinen omapainoltaan yli 1500 kiloinen cabrio vei viime kesän ajeluissa 7,1 litraa sadalla. Myönnän, jonkin verran siihen kyllä sisältyi matka-ajoa. Toinen kesäautoni, 735iA kulutti ajotietokoneen mukaan tänä vuonna 11,2 litraa sadalla. Tämä on jo paritonninen malmikasa.

      
  • "Eniten epäilen kuitenkin autonvalmistajien mittaustuloksia.Noin kymmenen uutena ostamani auton arvoista oli vain Primera automaatin kulutus samoissa TM:n tulosten kanssa.Kaikkien muiden ja myös noin kymmenen omistamani käytetyn kulutus on ollut jonkunverran suurempi mitä valmistajan ilmoittama. eikä tuttavissanikaan ole ketään jolla ei olisi samansuuntaisia kokemuksia."
    -Miksi epäillä autonvalmistajien tuloksia? Eikö EC-kulutus ole standarditesti? Sen tarkoitus on nimenomaan olla mahdollisimman vertailukelpoinen kaikkien autojen välillä. Se ei tarkoita että aina saa täsmälleen samat lukemat!! Eihän EC-kulutusta ole edes ajettu tiellä, vaan laboratoriossa, eikä siinä edes mitata bensamäärää, vaan lasketaan pakoputkesta tulevasta tavarasta. Eli sitä ei ole tarkoitettukaan olemaan juuri sama lukema mitä jokainen autoilija ympäri maailman saa ajaessaan joka kerta, vaan antamaan vertailukelpoinen lukema muihin autoihin nähden.

    Vähän ajatusta mukaan! Millä ihmellä luulet saavasi täsmälleen samat kulutuslukemat kun ajetaan eri liikenneolosuhteissa, sääolosuhteissa, eri ajotavalla, erilaisella ajoreitillä, jne., jne., jne.!! Jo ilman tiheys ja happipitoisuus vaikuttaa moottorin suorituskykyyn.

    Eiköhän laboratoriossa mitattu mahdollisimman vertailukelpoinen tulos ole paras mahdollinen vertailutapa. Käytännön oloissa voi tehdä monenlaisia 'kokeiluja', mutta niiden tulokset ovat parhaimmillaankin aika sattumanvaraisia. Ei ole olemassa mitään yhtä kulutuslukemaa joka olisi oikein.

    "Uusi auto, varsinkaan BMW ei sisäänajoa kaipaa,kysy vaikka.On kuulemma toleranssit niin tarkat ja kokoonpano aivokirurgiaakin puhtaampaa."
    -Moottorin tehot ovat ilmoitetulla tasolla vasta sisäänajon jälkeen. En tiedä mistä olet keksinyt ettei tuore kone vaikuttaisi suorituskykyyn. Vaikka rakennat koneen miten, sisäänajo tarvitaan.

      
  • MatLog: Ei ole mitään syytä tehdä omia testisähellyksiä ja ilmoittaa vain 'kiihtyvyysmittaukseksi'. Varsinkaan kun niistä ei kerro testin yhteydessä


    "Niin, aika outoa että sen kokoinen auto kuluttaa noin paljon! Muistaakseni talviautojen testissä TM:ssä oli sama tilanne, eli saman tehoinen Bemu kulutti reippaasti enemmän kuin mm. Volkkarikonsernin tuotteet!"
    -Bemun koneet ovat erittäin kehittyneitä ja ylivoimaisesti enemmän palkintoja keränneitä kuin VW:nin koneet. Niissä on vain paperilukemien lisäksi vielä käytös aivan loistavaa. TM:n yhden testin kulutuslukeman perusteella ei voi väittää Bemuja kuluttaviksi... Testin aikana voi Bemu houkutella painamaan kaasua enemmän! Sitäpaitsi kyse taisi olla 5-sarjasta eli isommasta 6-syl koneesta verrattuna pieniin 4-syl koneisiin?

    116i EI kuluta niin paljon kuin tässä keskustelussa on väitetty, sehän on todella typerää. Jo 335i kuluttaa taloudellisessa ajossa 7,1 l/100km; 530xi 7,9; Z4 3.0si 6,5; 318i 6,0; 320i Touring 5,6; 550i 8,4.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit