Miljoonien eurojen vahingot. Näitä autoja ei kuulemma tavallaan voi myydä "uutena". Onneksi kaikki autot eivät ehtineet vahinoittummaan. Mitenköhän tällaiset autot myydään? Mihin hintaan?
En tiedä kertoo tämä maahantuojan suhtautumisesta asiakkaaseen mitään, mutta oli mielenkiintoista lukea vahingosta kärsineiden autontuojien kommentteja tämän päivän Kauppalehdestä.
EDIT: Poistin linkin, kun eipä pääse lukemaan rekisteröitymättä.
Hesarissa oli haastateltu VW-auton edustajaa. Sanovat, että eivät vielä tiedä mitä noille kastuneille autoille tehdään. Vaihtoehtoina kuivaus tai palautus Saksaan. Jos autot kuivataan, niin se vaatii purkamista ja viikkojen kuivausta.
Halvemmalla autoja ei kuulemma haluta myydä, kun VW myy vain "priimaa". Eipä silti olisi yllätys, jos joku noista autoista päätyisi "vahingossa" myyntiin sellaisenaan...
Uutta VW:tä, Audia tai Seatia en uskaltaisi ostaa juuri nyt, ellen tiedä missä varastossa sitä on säilytetty.
Suuri osa noista näytti olevan aika matalassa vedessä, olisiko edes ollut lattialla vettä. Jostain muistan lukeneeni että kojelautaan asti autot kestää vettä, ja eihän noi nyt niin syvällä noissa kuvissa ole. Tietty ei kai noita ihan uutena voi myydä jos lattialla on ollut 10cm vettä, mutta ei toi varmaan paljon tuhoa ole aiheuttanut. Ja osa noista suveista jne on niin korkeita että vedestä ei kyllä ole ollut haittaa. Voihan noi kastuneet kuivata ja laittaa vaikka esittelykäyttöön, jos ei suoraan halua myydä alennuksella.
Toivottavasti autoista saa kunnon alennukset. Noita kaikkia on varmasti vaikea myydä ilman tuntuvia alennuksia. Tuntuvilla alennuksillakin se on varmasti hankalaa...
Onhan ne autot vakuutettu! Eihän tuollaisia voi edes täällä suomessa myydä uusina, ei ainakaan uuden auton takuilla. Ei sen puoleen kohtahan suomalaiset käyvät ne kuitenkin saksasta hakemassa tuontiautoina.
Suomen merialueilla vesi on melko vähäsuolaista murtovettä, mutta uskoisin, että sisältä kastuneista autoista joutuu tekstiilejä vaihtamaan nimittäin mudanhaju ei lähde tuulettamalla, kerron tämän kokemuksesta sillä ostin aikanaan AVK:lta mereen ajetun BMW 525:den johon jouduin uusimaan sähköt ja koko sisustuksen, lisäksi koteloihin oli mennyt merilietettä joten urakka oli melkoinen.
Luulen, että vakuutusyhtiöt lunastaa pahimmat tapaukset, myy ne fiksattavaksi ja sitten jobbarit saa kaupattavaa. Ajelevat itse muutaman tuhannen kilometriä mittareihin "esittelyautoina". Enoni osti joku vuosi sitten uuden C Mersun ja kesän tultua ihmetteli maalipintaa. Oli kylki lievästi eri värinen. Tampereen Veho lopulta tunnusti että auto oli kolhiutunut maahantuotaessa ja olivat maalauttaneet toisen posken. Ei mitään kerrottu asiakkaalle.
Esittelyautoista puheen ollen: Nykyään saa auton omistajan selville tekstiviestillä. Työmatkalla ajaa usein yksi Maxima pujotellen liikenteessä ja kiilaten törkeästi ja kas vain, omistaja ja haltija on joku Autokeskus. Myyntipäällikkö taitaa ajaa autolla kuin omallaan ilman autoetuveroja. Lieneekö tällainen yleistä autoliikkeissä??
Jorman kirjoitukseen esittelyautoista... eikä tällä ole mitään tekemistä suolan kanssa.
Eräs pakettiauto kaahasi joskus rampista kun kuningas kehä 3:lle tyyliin muiden PITÄÄ väistää minä SAAN kaahata ja koukata ihan suoraan vasemmalle kaistalle...
Ajelin perässä (...no okei meni kai/ehkä/vissiin se himpun verran yli 80 km/h) ja luin kyljestä firman nimen. Tuli hyvää mainosta ja halvalla.
Monesti nuo kuskit ja firmat ei tule kai ajatelleeksi että nuo autot kuskeineen on pahinta tai parasta mainosta yrityksille. No, autoliikkeiden esittelyautot on "hankala juttu" mutta jakeluautot jne. on "toinen juttu".
Suuri osa noista näytti olevan aika matalassa vedessä, olisiko edes ollut lattialla vettä. Jostain muistan lukeneeni että kojelautaan asti autot kestää vettä, ja eihän noi nyt niin syvällä noissa kuvissa ole. Tietty ei kai noita ihan uutena voi myydä jos lattialla on ollut 10cm vettä, mutta ei toi varmaan paljon tuhoa ole aiheuttanut. Ja osa noista suveista jne on niin korkeita että vedestä ei kyllä ole ollut haittaa. Voihan noi kastuneet kuivata ja laittaa vaikka esittelykäyttöön, jos ei suoraan halua myydä alennuksella.
No siitä vaan ostamaan ..lattiaverhoilun alla on ohjainlaitteita, ei varmasti kestä merivettä kojelautaan asti!..pieni määrä vettä liittimessä ja järjestelmä o jo sekasi tai paskana.
[Corro muokkasi tätä viestiä 25.01.2005 klo 00:32]
Eipä tuo tilanne suurelta osin näytä hälyttävältä noissa kuvissa, suuri osa autoista on niin matalassa vedessä että meriveden laskettua huolellinen moottori/alusta ja yleispesu ja se on sillä selvä, ei vahinkoja. Nuo syvemmässä vedessä olevat autot sitten ilmeisesti saavat tarpeellisilta osilta uutta tavaraa sisäänsä ja sitten myyntiin huolellisen koeajon, eli esittely autona toimimisen jälkeen. Tämä nyt oli tämmöinen valistunut veikkaus, kertokaa miten kävi jos saatte tietoa.
Miljoonien eurojen vahingot. Näitä autoja ei kuulemma tavallaan voi myydä "uutena". Onneksi kaikki autot eivät ehtineet vahinoittummaan. Mitenköhän tällaiset autot myydään? Mihin hintaan?
En tiedä kertoo tämä maahantuojan suhtautumisesta asiakkaaseen mitään, mutta oli mielenkiintoista lukea vahingosta kärsineiden autontuojien kommentteja tämän päivän Kauppalehdestä.
EDIT: Poistin linkin, kun eipä pääse lukemaan rekisteröitymättä.
Hesarissa oli haastateltu VW-auton edustajaa. Sanovat, että eivät vielä tiedä mitä noille kastuneille autoille tehdään. Vaihtoehtoina kuivaus tai palautus Saksaan. Jos autot kuivataan, niin se vaatii purkamista ja viikkojen kuivausta.
Halvemmalla autoja ei kuulemma haluta myydä, kun VW myy vain "priimaa". Eipä silti olisi yllätys, jos joku noista autoista päätyisi "vahingossa" myyntiin sellaisenaan...
Uutta VW:tä, Audia tai Seatia en uskaltaisi ostaa juuri nyt, ellen tiedä missä varastossa sitä on säilytetty.
Suuri osa noista näytti olevan aika matalassa vedessä, olisiko edes ollut lattialla vettä. Jostain muistan lukeneeni että kojelautaan asti autot kestää vettä, ja eihän noi nyt niin syvällä noissa kuvissa ole. Tietty ei kai noita ihan uutena voi myydä jos lattialla on ollut 10cm vettä, mutta ei toi varmaan paljon tuhoa ole aiheuttanut. Ja osa noista suveista jne on niin korkeita että vedestä ei kyllä ole ollut haittaa. Voihan noi kastuneet kuivata ja laittaa vaikka esittelykäyttöön, jos ei suoraan halua myydä alennuksella.
Toivottavasti autoista saa kunnon alennukset. Noita kaikkia on varmasti vaikea myydä ilman tuntuvia alennuksia. Tuntuvilla alennuksillakin se on varmasti hankalaa...
Onhan ne autot vakuutettu!
Eihän tuollaisia voi edes täällä suomessa myydä uusina, ei ainakaan uuden auton takuilla. Ei sen puoleen kohtahan suomalaiset käyvät ne kuitenkin saksasta hakemassa tuontiautoina.
Suomen merialueilla vesi on melko vähäsuolaista murtovettä, mutta uskoisin, että sisältä kastuneista autoista joutuu tekstiilejä vaihtamaan nimittäin mudanhaju ei lähde tuulettamalla, kerron tämän kokemuksesta sillä ostin aikanaan AVK:lta mereen ajetun BMW 525:den johon jouduin uusimaan sähköt ja koko sisustuksen, lisäksi koteloihin oli mennyt merilietettä joten urakka oli melkoinen.
Luulen, että vakuutusyhtiöt lunastaa pahimmat tapaukset, myy ne fiksattavaksi ja sitten jobbarit saa kaupattavaa. Ajelevat itse muutaman tuhannen kilometriä mittareihin "esittelyautoina".
Enoni osti joku vuosi sitten uuden C Mersun ja kesän tultua ihmetteli maalipintaa. Oli kylki lievästi eri värinen. Tampereen Veho lopulta tunnusti että auto oli kolhiutunut maahantuotaessa ja olivat maalauttaneet toisen posken. Ei mitään kerrottu asiakkaalle.
Esittelyautoista puheen ollen: Nykyään saa auton omistajan selville tekstiviestillä. Työmatkalla ajaa usein yksi Maxima pujotellen liikenteessä ja kiilaten törkeästi ja kas vain, omistaja ja haltija on joku Autokeskus. Myyntipäällikkö taitaa ajaa autolla kuin omallaan ilman autoetuveroja. Lieneekö tällainen yleistä autoliikkeissä??
Jorman kirjoitukseen esittelyautoista... eikä tällä ole mitään tekemistä suolan kanssa.
Eräs pakettiauto kaahasi joskus rampista kun kuningas kehä 3:lle tyyliin muiden PITÄÄ väistää minä SAAN kaahata ja koukata ihan suoraan vasemmalle kaistalle...
Ajelin perässä (...no okei meni kai/ehkä/vissiin se himpun verran yli 80 km/h) ja luin kyljestä firman nimen. Tuli hyvää mainosta ja halvalla.
Monesti nuo kuskit ja firmat ei tule kai ajatelleeksi että nuo autot kuskeineen on pahinta tai parasta mainosta yrityksille. No, autoliikkeiden esittelyautot on "hankala juttu" mutta jakeluautot jne. on "toinen juttu".
Laittaisivat siellä satamassa huutokaupan pystyyn... Kuinkahan paljon noissa hinnat laskevat, pakkohan niitä on laskea...?
No siitä vaan ostamaan ..lattiaverhoilun alla on ohjainlaitteita, ei varmasti kestä merivettä kojelautaan asti!..pieni määrä vettä liittimessä ja järjestelmä o jo sekasi tai paskana.
Morjens!
Eipä tuo tilanne suurelta osin näytä hälyttävältä noissa kuvissa, suuri osa autoista on niin matalassa vedessä että meriveden laskettua huolellinen moottori/alusta ja yleispesu ja se on sillä selvä, ei vahinkoja. Nuo syvemmässä vedessä olevat autot sitten ilmeisesti saavat tarpeellisilta osilta uutta tavaraa sisäänsä ja sitten myyntiin huolellisen koeajon, eli esittely autona toimimisen jälkeen. Tämä nyt oli tämmöinen valistunut veikkaus, kertokaa miten kävi jos saatte tietoa.
Onko niitä jo myyty? Millaiset hinnan alennukset?