Mikäs näistä olisi mielestänne paras vaihtoehto hinta-laatusuhteeltaan? Onko niissä tilaa tarpeeksi lapsiperheelle vai pitäisikö ajatella mieluummin esim. farkku passattia?
Volvo V50:ssä on pienet takatilat, eli se sopii lapsiperheelle jossa on pieniä eli alle 12-vuotiaita lapsia. Audiin mahtuu eteen 180cm:set ihmiset ja taakse samanpituiset, viidelle auto ei ole mukava. Bemari on tiloissaan aika samanlainen mitä Audi. Bemaria ja Audia halvemmalla saisi isomman Passatin jos tilaa tarvitaan.
Kaikki nuo ovat pieniä autoja. Tilat ovat minusta noissa kaikissa hyvin vertailukelpoiset keskenään, aika pieniä kaikki. Toki tilat riittävät aivan varmasti, jos lapsia on yksi tai kaksi ja ovat vielä pieniä. Mutta ei näistä yhtään autoa ole kunnon takakontilla varustettu.
BMW ja mainitsemasi vaihtoehto eli Passat ovat minusta vähän tällä hetkellä poissa pelistä, koska niissä on uudet mallit esitelty mutta farmareita ei vielä ole näköpiirissä. Ja uusi Passat on muutenkin ylihintainen siihen nähden mitä se tarjoaa.
Lapset (2 kpl) ovat ihan pieniä eli istuvat vielä turvaistuimissa. Mukaan pitäisi joskus mahtua rattaat ja tietysti erikokoisia kasseja jne... Pääosin ajo on arkiajelua työpaikan ja kodin väliä pk-seudulla. Kovin usein pitkiä (useamman sadan km) matkoja koko perheen voimin ei siis tapahdu, mutta sitten kun ollaan matkassa, niin tavaraa kaikenlaista kassia pitäisi mukaan ängetä.
[miksu75 muokkasi tätä viestiä 17.03.2005 klo 12:23]
Lapset (2 kpl) ovat ihan pieniä eli istuvat vielä turvaistuimissa. Mukaan pitäisi joskus mahtua rattaat ja tietysti erikokoisia kasseja jne... Pääosin ajo on arkiajelua työpaikan ja kodin väliä pk-seudulla. Kovin usein pitkiä (useamman sadan km) matkoja koko perheen voimin ei siis tapahdu, mutta sitten kun ollaan matkassa, niin tavaraa kaikenlaista kassia pitäisi mukaan ängetä.
Voisi sitten Passat olla todella hyvä ratkaisu. Itse asiassa muistelen, että Passatin farkku olisi syksyllä saatavissa. Se on tiloiltaan E-mersun luokkaa. BMW:stä sen verran, että se on sisätiloiltaan näitä 2 muuta tilavampi. Takatilat ovat selvästi edellistä generaatiota isommat. Leveys on tässä joukossa suurin. BMW:een farkku on syyskuussa Suomessa.
Lapset (2 kpl) ovat ihan pieniä eli istuvat vielä turvaistuimissa. Mukaan pitäisi joskus mahtua rattaat ja tietysti erikokoisia kasseja jne... Pääosin ajo on arkiajelua työpaikan ja kodin väliä pk-seudulla. Kovin usein pitkiä (useamman sadan km) matkoja koko perheen voimin ei siis tapahdu, mutta sitten kun ollaan matkassa, niin tavaraa kaikenlaista kassia pitäisi mukaan ängetä.
Kyllähän autoissa tilaa ihmisille riittää. Mutta jos pitää saada mahtumaan rattaat ja kasseja, kannattaa varata enemmän tilaa. Elikkä isompi auto, isoja farmareita on Opel Vectra. Ford Mondeo, Citroen C5 (edullinen) ja Passatkin on tilava. Audi, BMW ja Volvo ovat vähän kalliita. Ne ovat ehkä ahtaita sinun tarpeillesi kun noin paljon tavaroita kuskailet.
... mutta sitten kun ollaan matkassa, niin tavaraa kaikenlaista kassia pitäisi mukaan ängetä.
Kyllä tosiaan tämän perusteella asia on ihan selvä, edullisempia ratkaisuja, kuten Tuomas mainitsi, ovat Vectra, Mondeo, Passat ja C5. Kalliimpia Saab 9-5 ja Volvo v70. Ja kalliit vaihtoehdot Audi A6, Mercedes E tai BMW 5-sarja. Nämä mallit vastaa yllä esitettyyn vaatimukseen... Otsikon autot voi kyllä heti unohtaa. Ongelmaahan ei sinänsä ole, eiku koeajamaan em. malleja.
Niin, varmaankin olisi järkevin vaihtoehto tässä elämäntilanteessa suunnata katseensa muihin autoihin. Volvo, Audi ja BMW ovat vaan mielestäni niin vetävän näköisiä ja laatuhan niissä on varmaankin kohdillaan. Isommat vastaavien merkkien mallit ovat taas hinnoiltaan meikäläisen budjetin ulottumattomissa. Farkku Mondeossahan taitaa olla melkoisen hyvät tilat, mutta miten on kestävyyden laita? Avensishan taitaa olla laatutilastojen parhammistoa, mutta ajettavuus ei taida olla ihan huippuluokkaa... Niin tässähän sitä on miettimistä kerrakseen. Uudelta autoltani haen ennen kaikkea hyvää ajettavuutta ja tietysti kestävyyden tulisi olla huippuluokkaa. Ja tietysti ripaus ylellisyyttä olisi paikallaan. Nämä kriteerit taitaa olla jokaisen auton ostajan toivelistalla. Mikä olisi paras farkku joukosta Passat, Avensis, Mondeo? Opeliin ja ranskalaisiin en oikein luota laadun suhteen. Voi olla ihan turhaa epäluuloa, mutta fiilispohjaltahan ainakin osittain näitä auto-ostoksia tehdään.
[miksu75 muokkasi tätä viestiä 17.03.2005 klo 14:33]
Mikä olisi paras farkku joukosta Passat, Avensis, Mondeo? Opeliin ja ranskalaisiin en oikein luota laadun suhteen. Voi olla ihan turhaa epäluuloa, mutta fiilispohjaltahan ainakin osittain näitä auto-ostoksia tehdään.
Turha rajoittaa valintaa vain noihin kolmeen, jos sinulla on aikaa niin käy koeajamassa luokan kaikki vaihtoehdot. Sittenhän sen näkee, että mikä malli sinua miellyttää. Muutamia asioita ei koeajolla saa selville esim. turvallisuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo, ne kannattaa katsoa tutkimuksista. Loppujen lopuksi on kuitenkin kyse oman hyödyn maksimoimisesta, eli osta se paketti (tuote, hinta nyt vs. arvo tulevaisuudessa, oheispalvelut) joka tarjoaa sinulle eniten.
Itse päädyin A4 Avantiin yhden huollettavan perhekoolla. Tosin muitakin kriteereitä oli : Auton tuli olla joka nurkalta raapiva ja tehotoiveetkin oli normaalia 2 litraista korkeammalla.
Riittänee tiloiltaan hyvin 3 henkiselle perheelle. Ja saahan sitä nostaa boksin katolle, jos tuntuu tila kontista hupenevan.
Kaksivetoisten puolella tuota valinnan varaa onkin sitten jo huimasti enemmän.
Itse olen harkinnut vaihtavani nykyisen BMW 320d Sedanin farmariin ja olen kyllä todella tykästynyt uuteen Opel Vectraan. Se on tiloiltaan HUOMATTAVASTI isompi kuin Ford Mondeo, se on hiljaisempi kuin Mondeo ja Elegance varustelulla myös vaatimani varusteet tulevat kutukuinkin täytettyä (webaston kellolaite pitää ottaa erikseen). Olen Opelin ja Mondeon lisäksi käynyt kokeilemassa Peugeot 407 SW, Mazda 6, Ford Focus, Opel Astra, VW Passat ja Golf - eli onhan noita tullut testattua. Audin uutta A4:sta en ole kokeillut, mutta edeltävä A6-malli kylläkin.
...harkitsin ensin nykyisen Bemun vaihtoa uuteen 300-sarjalaiseen, mutta hylkäsin vaihtoehdon täysin riittämättömien sisätilojen vuoksi. Mielestäni auto on ahtaampi sisältä kuin edeltäjänsä - kertokoot kasvaneet ulkomitat mitä tahansa, myös takakontti on kymmenisen litraa E46:sta pienentynyt...
Suosittelen kuitenkin, että käyt rohkeasti koeajamassa eri vaihtoehtoja, jos vain aikaa löytyy!
Mikä olisi paras farkku joukosta Passat, Avensis, Mondeo? Opeliin ja ranskalaisiin en oikein luota laadun suhteen. Voi olla ihan turhaa epäluuloa, mutta fiilispohjaltahan ainakin osittain näitä auto-ostoksia tehdään.
Eikö nuo autot olleetkin Tekniikan Maailman farmarivertailussa? Kannattaa niitä vertailujakin näkee ylläpitokulut, tilat, kulutukset jne. Passat on hyvä ajettava, suuntavakaa menijä, kahden litran koneella nollasta sataan sujuu ihan kohtalaiset mutta ohituskiihtyvyydet ovat mielestäni kovaa tasoa. Avensiksesta minulla ei ole kauheasti kokemusta. Joissain lehdissä on puhuttu että mutka-ajettavuudessa olisi parantamisen varaa ja suuntavakaudessa. Mutta Toyota on näistä varmasti luotettavin. Opelissa on hirmu iso tavaratila ja vielä hyvän mallinenkin. Opelin kestävyydestä on paljon puhuttu, mutta TM:n kestotestissä Vectra sedan pärjäsi ainakin hyvin.
V50, Audi A4 avant vai BMW:n 3-sarjan touring? Mikäs näistä olisi mielestänne paras vaihtoehto hinta-laatusuhteeltaan? Onko niissä tilaa tarpeeksi lapsiperheelle vai pitäisikö ajatella mieluummin esim. farkku passattia?
Vielä jos tätä kokoluokkaa ajatellaan, löytyy samankokoiset tilat & kontit myös Skoda Octaviasta ja Ford Focuksesta, hintaluokka hieman yli 20keur. Itseasiassa Auto Express 3/05 vertailussa Octavia oli voittaja, oliko pisteitä 359 ja volvo v50 viimeisenä, tais olla 320p. Fordin suhteen Focus farmari taas on toisaalta pitkälle sama auto kuin v50, irtoaa kuitenkin 6 - 10 keur halvemmalla.
Ehkä Vectrasta täytyy vielä sanoa, että ei se mikään halpa enää ole, mutta tilat ovat isoimmat 30 keuron luokassa, niin edessä, takana kuin kontissakin. Sinne kyllä sopii isonkin perheen lomakamat ja vähän enemmänkin. Laatu uudessa Vectrassa on kestotestien (TM, AutoZeitung) mukaan kohdalla.
Samaa mieltä muiden kanssa, ennakkoluulottomasti vaan testaamaan eri merkkejä ja mitta mukaan, niin saa kontit järjestykseen.
Tuo Octavia oli hyvä huomio. Valtava tavaratila ja laatupeli testien mukaan muutenkin. Huollotkin kohtuuhinnoiteltuja. Jos vain omat imagoarvostukset on lähellä käytännöllisyyttä - eikä niinkään prameiluun päin kallellaan niin ehdottomasti tutustumisen arvoinen menopeli.
... TM:n kestotestissä Vectra sedan pärjäsi ainakin hyvin.
Ööh, eikös TM:n kestotesti-Vectra melkein jäänyt tielle, kun elektroniikka petti? Ja olihan muutenkin sähköjen kanssa oli ko. autossa ongelmia. Ja sitten vielä ne venttiililien hiusmurtumalöydökset, jotka myös arveluttivat? Jos tuo on "hyvin pärjäämistä", niin sitten kaikki on kunnossa
Okei, tuo venttiilijuttu ei välttämättä ole ongelma, vaan täysin kosmeettinen ja sähköviat taisivat johtua viallisesta alihankkijan toimittamasta komponentista mutta minun silmissä se ei ainakaan auta Ooppelin laatumielikuvan parantamisessa.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 18.03.2005 klo 15:46]
Hmm tuota kaikki kolme varmaankin hyviä autoja. Volvo ei välttämättä yllä ihan Audin ja BMW:n tasolle ainakaan tilojen puolesta, mutta hinnaltaan Volvo on näistä kolmesta edullisin. On vaikea sanoa missä on paras hintalaatusuhde. Kehoitan kokeilemaan eri autoja ja vertaamalla niitä keskenään.
Kaikki kolme kaksi viikkoa sitten koeajaneena oma valintani on A4 Avant 2.0TQ. Volvon ajettavuudesta en pitänyt pätkääkään. Liian löysän tuntuinen, kuin auton hienosäätö olisi lopetettu aivan liian aikaisin verrattuna Audiin ja BMW:hen. Audi ja BMW olivat molemmat loistavia ajaa, mutta BMW 325xi touring tulee liian kalliiksi Audiin verrattuna.
Okei, tuo venttiilijuttu ei välttämättä ole ongelma, vaan täysin kosmeettinen ja sähköviat taisivat johtua viallisesta alihankkijan toimittamasta komponentista mutta minun silmissä se ei ainakaan auta Ooppelin laatumielikuvan parantamisessa.
Tekniikan Maailma totesti auton olevan hyvä kaikin puolin. Antoivat ymmärtää laadunkin olevan hyvä, tuo taisi olla ainoa paha tuo venttiilijuttu, jonka takia heidän täytyi mennä Opel-huoltamoon. Kun katsoo sitä "pallotaulukkoa" niin senkin mukaan tilanne näyttäisi olevan hallinnassa.
Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan, itselleni on tulossa n. 8 viikon kuluttua samanmoinen. Etteivät vaan tulisi samalla purkilla vetten yli.
Mihin väriin muuten päädyit valinnassasi? Itse kaappasin helmiäis-sinisen. Siellä erikoismetallivärien puolella olisi ollut sellainen "urheilullisempikin" sininen vaihtoehto, joka oli ehdottomasti mielestäni paras väri autoon, mutta periaatteestakaan en suostu tuollaisia yli 4000 Euron hintoja maalikerroksista maksamaan.
By the way... jos ostaa uuden auton ei vanhaansa kannata missään nimessä antaa vaihdossa vaan myydä itse suoraan. Tällä tavalla säästää huimasti rahaa. Omassa tapauksessani auton hinnasta tippui kunnon kilpailutuksen myötä himpun yli 10% pois varusteineen.
Itselläni oli astra vielä pari viikkoa sitten. Se vaan kävi ahtaaksi ja oli muutenkin syvältä. Nyt on passatti ja sinne mahtuu sentään sisään. Tietty vähän vaikuttaa tuo kun oon ite melkein kaks metriä pitkä. Turvaistuimet vie tilaa aika lailla, ainakin selkä menosuuntaan laitettaessa. Esim astrassa ne ei edes mahtunu olemaan molemmat selkä menosuuntaan. Vänkärin paikalle meni kyllä yks, mutta toinen ei sitte mahtunu enää sen taakse takapenkille. Ja mun taakse ei tietenkään mahu ku penkki lähes taka-asennossa.
Kokeile ihmeessä niiden turvaistuimien kans, että miten tilaa riittää.
Jos tahdot maksaa merkistä, samasta tekniikasta ja pienemmistä tiloista enemmän ota Audi. Jos tahdot enemmän tilaa vähän edullisemmin ota Passat.
Siinä se.
Tässä kannattaa verrata omenoita omenoihin. Uusi VW Passat kilpailee kokoluokkansa puolesta Audi A6:n kanssa. Eivätköhän nämä ole tilojen puolesta melko samaa luokkaa.
Tässä kannattaa verrata omenoita omenoihin. Uusi VW Passat kilpailee kokoluokkansa puolesta Audi A6:n kanssa. Eivätköhän nämä ole tilojen puolesta melko samaa luokkaa.
Konserni on aivan varmasti tyytyväinen niin kauan kuin vaihtoehdot ovat näinkin vähissä.
Volvo V50:ssä on pienet takatilat, eli se sopii lapsiperheelle jossa on pieniä eli alle 12-vuotiaita lapsia. Audiin mahtuu eteen 180cm:set ihmiset ja taakse samanpituiset, viidelle auto ei ole mukava. Bemari on tiloissaan aika samanlainen mitä Audi.
Bemaria ja Audia halvemmalla saisi isomman Passatin jos tilaa tarvitaan.
Kaikki nuo ovat pieniä autoja. Tilat ovat minusta noissa kaikissa hyvin vertailukelpoiset keskenään, aika pieniä kaikki. Toki tilat riittävät aivan varmasti, jos lapsia on yksi tai kaksi ja ovat vielä pieniä. Mutta ei näistä yhtään autoa ole kunnon takakontilla varustettu.
BMW ja mainitsemasi vaihtoehto eli Passat ovat minusta vähän tällä hetkellä poissa pelistä, koska niissä on uudet mallit esitelty mutta farmareita ei vielä ole näköpiirissä. Ja uusi Passat on muutenkin ylihintainen siihen nähden mitä se tarjoaa.
Muuten minkä kokoisia lapsia ja mitä tarvitsee ottaa mukaan?
Lapset (2 kpl) ovat ihan pieniä eli istuvat vielä turvaistuimissa. Mukaan pitäisi joskus mahtua rattaat ja tietysti erikokoisia kasseja jne... Pääosin ajo on arkiajelua työpaikan ja kodin väliä pk-seudulla. Kovin usein pitkiä (useamman sadan km) matkoja koko perheen voimin ei siis tapahdu, mutta sitten kun ollaan matkassa, niin tavaraa kaikenlaista kassia pitäisi mukaan ängetä.
Voisi sitten Passat olla todella hyvä ratkaisu. Itse asiassa muistelen, että Passatin farkku olisi syksyllä saatavissa. Se on tiloiltaan E-mersun luokkaa. BMW:stä sen verran, että se on sisätiloiltaan näitä 2 muuta tilavampi. Takatilat ovat selvästi edellistä generaatiota isommat. Leveys on tässä joukossa suurin. BMW:een farkku on syyskuussa Suomessa.
Kyllähän autoissa tilaa ihmisille riittää. Mutta jos pitää saada mahtumaan rattaat ja kasseja, kannattaa varata enemmän tilaa. Elikkä isompi auto, isoja farmareita on Opel Vectra. Ford Mondeo, Citroen C5 (edullinen) ja Passatkin on tilava.
Audi, BMW ja Volvo ovat vähän kalliita. Ne ovat ehkä ahtaita sinun tarpeillesi kun noin paljon tavaroita kuskailet.
Kyllä tosiaan tämän perusteella asia on ihan selvä, edullisempia ratkaisuja, kuten Tuomas mainitsi, ovat Vectra, Mondeo, Passat ja C5. Kalliimpia Saab 9-5 ja Volvo v70. Ja kalliit vaihtoehdot Audi A6, Mercedes E tai BMW 5-sarja. Nämä mallit vastaa yllä esitettyyn vaatimukseen... Otsikon autot voi kyllä heti unohtaa. Ongelmaahan ei sinänsä ole, eiku koeajamaan em. malleja.
Niin, varmaankin olisi järkevin vaihtoehto tässä elämäntilanteessa suunnata katseensa muihin autoihin. Volvo, Audi ja BMW ovat vaan mielestäni niin vetävän näköisiä ja laatuhan niissä on varmaankin kohdillaan. Isommat vastaavien merkkien mallit ovat taas hinnoiltaan meikäläisen budjetin ulottumattomissa. Farkku Mondeossahan taitaa olla melkoisen hyvät tilat, mutta miten on kestävyyden laita? Avensishan taitaa olla laatutilastojen parhammistoa, mutta ajettavuus ei taida olla ihan huippuluokkaa... Niin tässähän sitä on miettimistä kerrakseen. Uudelta autoltani haen ennen kaikkea hyvää ajettavuutta ja tietysti kestävyyden tulisi olla huippuluokkaa. Ja tietysti ripaus ylellisyyttä olisi paikallaan. Nämä kriteerit taitaa olla jokaisen auton ostajan toivelistalla. Mikä olisi paras farkku joukosta Passat, Avensis, Mondeo? Opeliin ja ranskalaisiin en oikein luota laadun suhteen. Voi olla ihan turhaa epäluuloa, mutta fiilispohjaltahan ainakin osittain näitä auto-ostoksia tehdään.
Veikkaanpa melkein Passatia, se kun on monilta osin yhtenevä Audien kanssa.
Turha rajoittaa valintaa vain noihin kolmeen, jos sinulla on aikaa niin käy koeajamassa luokan kaikki vaihtoehdot. Sittenhän sen näkee, että mikä malli sinua miellyttää. Muutamia asioita ei koeajolla saa selville esim. turvallisuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo, ne kannattaa katsoa tutkimuksista.
Loppujen lopuksi on kuitenkin kyse oman hyödyn maksimoimisesta, eli osta se paketti (tuote, hinta nyt vs. arvo tulevaisuudessa, oheispalvelut) joka tarjoaa sinulle eniten.
Itse päädyin A4 Avantiin yhden huollettavan perhekoolla.
Tosin muitakin kriteereitä oli :
Auton tuli olla joka nurkalta raapiva ja tehotoiveetkin oli normaalia 2 litraista korkeammalla.
Riittänee tiloiltaan hyvin 3 henkiselle perheelle. Ja saahan sitä nostaa boksin katolle, jos tuntuu tila kontista hupenevan.
Kaksivetoisten puolella tuota valinnan varaa onkin sitten jo huimasti enemmän.
Itse olen harkinnut vaihtavani nykyisen BMW 320d Sedanin farmariin ja olen kyllä todella tykästynyt uuteen Opel Vectraan. Se on tiloiltaan HUOMATTAVASTI isompi kuin Ford Mondeo, se on hiljaisempi kuin Mondeo ja Elegance varustelulla myös vaatimani varusteet tulevat kutukuinkin täytettyä (webaston kellolaite pitää ottaa erikseen). Olen Opelin ja Mondeon lisäksi käynyt kokeilemassa Peugeot 407 SW, Mazda 6, Ford Focus, Opel Astra, VW Passat ja Golf - eli onhan noita tullut testattua. Audin uutta A4:sta en ole kokeillut, mutta edeltävä A6-malli kylläkin.
...harkitsin ensin nykyisen Bemun vaihtoa uuteen 300-sarjalaiseen, mutta hylkäsin vaihtoehdon täysin riittämättömien sisätilojen vuoksi. Mielestäni auto on ahtaampi sisältä kuin edeltäjänsä - kertokoot kasvaneet ulkomitat mitä tahansa, myös takakontti on kymmenisen litraa E46:sta pienentynyt...
Suosittelen kuitenkin, että käyt rohkeasti koeajamassa eri vaihtoehtoja, jos vain aikaa löytyy!
Eikö nuo autot olleetkin Tekniikan Maailman farmarivertailussa? Kannattaa niitä vertailujakin näkee ylläpitokulut, tilat, kulutukset jne.
Passat on hyvä ajettava, suuntavakaa menijä, kahden litran koneella nollasta sataan sujuu ihan kohtalaiset mutta ohituskiihtyvyydet ovat mielestäni kovaa tasoa.
Avensiksesta minulla ei ole kauheasti kokemusta. Joissain lehdissä on puhuttu että mutka-ajettavuudessa olisi parantamisen varaa ja suuntavakaudessa. Mutta Toyota on näistä varmasti luotettavin.
Opelissa on hirmu iso tavaratila ja vielä hyvän mallinenkin. Opelin kestävyydestä on paljon puhuttu, mutta TM:n kestotestissä Vectra sedan pärjäsi ainakin hyvin.
Mikäs näistä olisi mielestänne paras vaihtoehto hinta-laatusuhteeltaan? Onko niissä tilaa tarpeeksi lapsiperheelle vai pitäisikö ajatella mieluummin esim. farkku passattia?
Vielä jos tätä kokoluokkaa ajatellaan, löytyy samankokoiset tilat & kontit myös Skoda Octaviasta ja Ford Focuksesta, hintaluokka hieman yli 20keur. Itseasiassa Auto Express 3/05 vertailussa Octavia oli voittaja, oliko pisteitä 359 ja volvo v50 viimeisenä, tais olla 320p. Fordin suhteen Focus farmari taas on toisaalta pitkälle sama auto kuin v50, irtoaa kuitenkin 6 - 10 keur halvemmalla.
Ehkä Vectrasta täytyy vielä sanoa, että ei se mikään halpa enää ole, mutta tilat ovat isoimmat 30 keuron luokassa, niin edessä, takana kuin kontissakin. Sinne kyllä sopii isonkin perheen lomakamat ja vähän enemmänkin. Laatu uudessa Vectrassa on kestotestien (TM, AutoZeitung) mukaan kohdalla.
Samaa mieltä muiden kanssa, ennakkoluulottomasti vaan testaamaan eri merkkejä ja mitta mukaan, niin saa kontit järjestykseen.
Tuo Octavia oli hyvä huomio. Valtava tavaratila ja laatupeli testien mukaan muutenkin. Huollotkin kohtuuhinnoiteltuja.
Jos vain omat imagoarvostukset on lähellä käytännöllisyyttä - eikä niinkään prameiluun päin kallellaan niin ehdottomasti tutustumisen arvoinen menopeli.
Ööh, eikös TM:n kestotesti-Vectra melkein jäänyt tielle, kun elektroniikka petti? Ja olihan muutenkin sähköjen kanssa oli ko. autossa ongelmia. Ja sitten vielä ne venttiililien hiusmurtumalöydökset, jotka myös arveluttivat? Jos tuo on "hyvin pärjäämistä", niin sitten kaikki on kunnossa
Okei, tuo venttiilijuttu ei välttämättä ole ongelma, vaan täysin kosmeettinen ja sähköviat taisivat johtua viallisesta alihankkijan toimittamasta komponentista mutta minun silmissä se ei ainakaan auta Ooppelin laatumielikuvan parantamisessa.
Hmm tuota kaikki kolme varmaankin hyviä autoja. Volvo ei välttämättä yllä ihan Audin ja BMW:n tasolle ainakaan tilojen puolesta, mutta hinnaltaan Volvo on näistä kolmesta edullisin. On vaikea sanoa missä on paras hintalaatusuhde. Kehoitan kokeilemaan eri autoja ja vertaamalla niitä keskenään.
Kaikki kolme kaksi viikkoa sitten koeajaneena oma valintani on A4 Avant 2.0TQ. Volvon ajettavuudesta en pitänyt pätkääkään. Liian löysän tuntuinen, kuin auton hienosäätö olisi lopetettu aivan liian aikaisin verrattuna Audiin ja BMW:hen. Audi ja BMW olivat molemmat loistavia ajaa, mutta BMW 325xi touring tulee liian kalliiksi Audiin verrattuna.
Tekniikan Maailma totesti auton olevan hyvä kaikin puolin. Antoivat ymmärtää laadunkin olevan hyvä, tuo taisi olla ainoa paha tuo venttiilijuttu, jonka takia heidän täytyi mennä Opel-huoltamoon. Kun katsoo sitä "pallotaulukkoa" niin senkin mukaan tilanne näyttäisi olevan hallinnassa.
Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan, itselleni on tulossa n. 8 viikon kuluttua samanmoinen. Etteivät vaan tulisi samalla purkilla vetten yli.
Mihin väriin muuten päädyit valinnassasi?
Itse kaappasin helmiäis-sinisen. Siellä erikoismetallivärien puolella olisi ollut sellainen "urheilullisempikin" sininen vaihtoehto, joka oli ehdottomasti mielestäni paras väri autoon, mutta periaatteestakaan en suostu tuollaisia yli 4000 Euron hintoja maalikerroksista maksamaan.
By the way... jos ostaa uuden auton ei vanhaansa kannata missään nimessä antaa vaihdossa vaan myydä itse suoraan. Tällä tavalla säästää huimasti rahaa.
Omassa tapauksessani auton hinnasta tippui kunnon kilpailutuksen myötä himpun yli 10% pois varusteineen.
Engineeri
Itselläni oli astra vielä pari viikkoa sitten. Se vaan kävi ahtaaksi ja oli muutenkin syvältä. Nyt on passatti ja sinne mahtuu sentään sisään. Tietty vähän vaikuttaa tuo kun oon ite melkein kaks metriä pitkä. Turvaistuimet vie tilaa aika lailla, ainakin selkä menosuuntaan laitettaessa. Esim astrassa ne ei edes mahtunu olemaan molemmat selkä menosuuntaan. Vänkärin paikalle meni kyllä yks, mutta toinen ei sitte mahtunu enää sen taakse takapenkille. Ja mun taakse ei tietenkään mahu ku penkki lähes taka-asennossa.
Kokeile ihmeessä niiden turvaistuimien kans, että miten tilaa riittää.
Kissa vai koira???
Porkkana vai nauris???
Jauheliha- vai makkarakeitto???
Järkee vai ei???
-Täällähän se asia selviää.
Ammattilaiset neuvovat - Suorastaan kehottavat ostamaan yhden merkin, toiset asiantuntijat päätyvät toisen!
TIIVISTETYSTI:
KOEAJA - KÄYTÄ OMIA AIVOJA (mitä autolta vaadit, mihin sitä tarvit jne) - PÄÄTÄ ITSE!
Audi A6 Avant.
Lyhyesti.
Jos tahdot maksaa merkistä, samasta tekniikasta ja pienemmistä tiloista enemmän ota Audi. Jos tahdot enemmän tilaa vähän edullisemmin ota Passat.
Siinä se.
Jos tahdot maksaa merkistä, samasta tekniikasta ja pienemmistä tiloista enemmän ota Audi. Jos tahdot enemmän tilaa vähän edullisemmin ota Passat.
Siinä se.
Tässä kannattaa verrata omenoita omenoihin. Uusi VW Passat kilpailee kokoluokkansa puolesta Audi A6:n kanssa. Eivätköhän nämä ole tilojen puolesta melko samaa luokkaa.
Konserni on aivan varmasti tyytyväinen niin kauan kuin vaihtoehdot ovat näinkin vähissä.
BMW on muotoilu lähteensä veroinen
http://www.autotitre.com/forum/up/aa68d48e34.jpg