• Mitenkä on, kun taiteilija kuolee niin hänen tekemiänsä taulujen hinta pomppaa välittömästi ylös koska niitä ei enää tuonpuoleisesta ole saatavilla.

    Samalla tavalla ajateltuna, nouseeko jäljellä olevien Rooverien hinta?

      
  • http://www.dtm.de/newsausgabe.en.php?id=2436

    Ovat kuitenkin lähdössä urheiluautopuolella DTM-luokkaan tästä kaudesta lähtien...

    Kuljettajat nimeämättä, mutta yhtenä ehdokkaana on väläytelty Mika Saloa...

      


  • jos mg-rover on saamas 150milj euroo nii kyl yks vuos ainakin on taattu , mutta hinnat laskee varmana ja jos britit alkaa ostaa enemmän roovereita ku jaggeja eiks jaggen kurssiki ollu laskemassa jo aika kauan ei oo roover oo kuolemas ihan vielä!!!!!!! :grin: :innocent:

    [bemaristi1 muokkasi tätä viestiä 09.04.2005 klo 09:36]
      
  • Aina on surullista kuulla vanhan maineikkaan merkin mahdollisesta lakkautuksesta. Mutta tiputuspeli on jatkuvasti käynnissä, Korea ja Kiina syytävät autoja markkinoille tiuhaan tahtiin. Intiaa ei missään tapauksessa tule unohtaa. Palkat ja kustannukset on 1/4:s Kiinasta, ja Intiassa on jo 1 mrd porukkaa. Halpismaat tulevat rytinällä autorintamalla, eikä ne ole vain EU:n ja USA:n kilpailijoita, ne nakertavat japsien riisiä myös! Siksi japsien on liittouduttava myös globaalisesti muiden kanssa. Ihmettelen minne kaikki autot maailmassa mahtuvat. USA:ssa omistetaan 2-3 autoa, Eurooppa on aivan pullollaan autoja, Helsingistä 50 km säteellä taitaa löytyä 1 miljoona ajoneuvoa, ehkä 1½. Uusia autoja valmistetaan maailmassa n. 50 mio kpl/v. Käytettyä kalustoa on yhä enemmän ja enemmän liikenteessä myös.

    Onkohan aivan pakko tulevaisuudessa valmistaa autoja joiden laatu ei ole hyvä, jotta voitaisiin nopeammalla aikavälillä kierrättää kalustoa? Tässä ei voi puhua Suomesta koska auto ei ole täällä hyödyke vaan luxustuote ja valtion lypsylehmä. Verotuksellisista syistä autoja on pidettävä liikenteessä 15-18 vuotta, että saadaan kukkarot imettyä varmasti tyhjäksi usean omistus sukupolven kautta.
    Täällä eletään edelleen vanhoillista harmaavarpusaikaa, vaikka luonnosta varpuset ovat jostain syystä kadonneet. Ei kuule niiden sirkuttelua enää, sekin on surullista.

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 17:25 German cars kirjoitti
    http://www.dtm.de/newsausgabe.en.php?id=2436

    Ovat kuitenkin lähdössä urheiluautopuolella DTM-luokkaan tästä kaudesta lähtien...

    Kuljettajat nimeämättä, mutta yhtenä ehdokkaana on väläytelty Mika Saloa...


    Tuntematta Roverin DTM-projektia sanoisin kuitenkin ettei se toteudu. Yhtiö on selvitystilassa ja autojen valmistus on lopetettu.
    Jos DTM-projektia hoitaa joku ulkopuolinen taho ja Rover on pelkkä sponsori on osallistuminen tietenkin mahdollista.

      
  • Ehkä on ihan hyvä että Rover menee konkurssiin, se on niin pitkään vain sinnitellyt, eikä sinnittelyllä eletä. Toisaalta onhan se ikävää että Roverkin kuolee... tuntuu siltä että automerkkejä vain kuolee... :confused:

      
  • Lainaus:
    08.04.2005 klo 17:01 puntari kirjoitti
    Mitenkä on, kun taiteilija kuolee niin hänen tekemiänsä taulujen hinta pomppaa välittömästi ylös koska niitä ei enää tuonpuoleisesta ole saatavilla.

    Samalla tavalla ajateltuna, nouseeko jäljellä olevien Rooverien hinta?


    Samassa suhteessa kuin aikoinaan kävi Talboteille.

      
  • Onhan tämä erittäin surullinen uutinen... Maineikkaan Roverin mallistosta 75 oli niitä malleja, jollaisen olisin itsekin tahtonut. Enää ei kannata välttämättä ostaa... Suomeenkin maahantuontia rakennettiin uudelleen, mutta siitä projektista ei ole paljoa enää jälkeenpäin kuulunut. Toivotaan nyt, että Rover vielä keksii keinon jatkaa toimintaansa.

      
  • Nyt näyttää todella pahalta... niinkuin Estonialla.
    Viimeisimmät uutiset kertovat, että MG Rover menettää joka kuukausi 29-36 miljoonaa euroa. Jos Britannian hallitus ei olisi myöntänyt sunnuntaina(!) 9,5 miljoonan luottoa, olisivat yhtiön 6000 työntekijää joutuneet kilometritehtaalle tällä viikolla. Nyt on sentään viikko "hengähdysaikaa", mutta kuulemma mitään kummempia suunnitelmia tilanteen pelastamiseksi ei ole kellään.

      
  • Sääli jos Rover menee manalle, siinä oli sentään tyyliä ja perinteitä. Eihän tässä ole enää yhtään automerkkiä edustamassa brittiläistä herraskaisuutta - mitään Morganeita ei kyllä lasketa, ne ovat erikoisautoja ja sopivat lähinnä lottovoittajille. Tätä menoa meillä on kohta vain tylsät Suzukit ja Audit... :frowning:

      
  • Englantilaisia automerkkejä haikaileville on vielä tarjolla
    ainakin Jaguar, Land Rover (Range Rover) ja Aston Martin.
    Noi on Fordin tallissa, GM:ltä löytyy ainakin Vauxhall (=Opel).
    Niitä todella vanhoja nostalgisia englantilaisautoja en jää
    kaipaamaan, 60-luku on valitettavasti vieläkin hyvässä muistissa.
    No, Rover tosin oli kyllä niihin aikoihin hieno ja haluttu "luxusauto".

      
  • Eipä taida brittiomistuksessa olevia merkkejä enään olla kuin Morgan, TVR:kin osti joku venäläinen taskurahoillaan. Lotuksenkin omistus on aasiassa. Niin se imperiumi murenee...ehkä siitä konkurssipesästä ostaisi joku edes MG:n tuotemerkin ulos?

      
  • Mikäli Saksan kieli taipuu jotenkin, ei liene Rover haudattu aivan vielä
    www.automotorundsport.de/d/80686

    Kiinalaiset eivät ole kokonaan lopettaneet neuvottelut, varastossa on £ 40 Mio edestä varaosia, Caterpillar huolto-organisaatio huolehtii huolloista sekä 800 muuta jälleenmyyjää Euroopassa/maailmassa.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 14.04.2005 klo 07:53]
      
  • MG Roverin taru on ohi, tiesivät aamun (16.4.) lehdet kertoa. Ruotsissa on Rover-maahantuontiorganisaatio myös tehnyt konkurssin, joten Ruotsin 10 000 Rover-omistajaa jäävät autoineen "tyhjän päälle".

    Tuhansien ihmisten joutuminen "kilometritehtaalle" Iso-Britanniassa ei ole mieltä ylentävää. Lieneekö Iso-Britannian ja Ruotsin autoteollisuuden vaikeuksiin osasyynä, että ao. maat eivät ole liittyneet euroalueeseen. Punnan ja kruunun arvon vaihtelut euroon nähden vievät pohjan pois pitkän aikavälin investointisuunnitelmilta. Saapa nähdä, miten kauan USA-laiset ja (Iso-Britannian osalta myös)japanilaiset autovalmistajat pitävät tehtaitaan kyseisissä maissa.

      
  • Tämä on osa luonnollista pudotuspeliä eikä mitenkään yllätyksellistä. Autoteollisuuden maailmanlaajuinen ylikapasiteetti on ollut jo kauan tiedossa ollut ongelma.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit