Taannoin veikkasin jotain tällaista...

19 kommenttia

Kun hetkellinen muoti-ilmiö menee ohi ja järki alkaa taas voittaa,
niin tilastot onkin taas näin:

Ohessa 10/2004 otanta rekisteröinneistä:

Toyota Avensis -9,5
Nissan Primera -7,2
Mazda 6 -12,4
Ford Mondeo -24,2
Opel Vectra +30,2
Volvo V70 -16,7
VW Passat -23,2
Citroën C5 -19,4
Mercedes C -12,5

  
  • Olet oikea Opelfani, täydellinen sellainen. Tuo alkaa mennä jo liian pitkälle... :wink:

      
  • Katsotaan miten muuttuu, kun Mondeosta ja Passatista tulee ensi vuonna uudet mallit. Ehkä järki häviää mielestäsi silloin.

      
  • Katsotaan kuka myy eniten Suomessa PITKÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ!

      
  • Jaahas, Ooppel-lahkolainen jyrähtää taas :smile:

    Kaivas myynti kappaleittain esiin. Viime ja toissa vuonna ooppeli taisi olla yksi suurimmista häviäjistä, joten onhan se nyt helppoa näyttää kivoja prosentteja.

    Eipä silti, onhan Vectra ihan asiallinen kärry.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 04.11.2004 klo 10:29]
      
  • Lainaus:
    04.11.2004 klo 08:57 Tuota kirjoitti
    Katsotaan miten muuttuu, kun Mondeosta ja Passatista tulee ensi vuonna uudet mallit. Ehkä järki häviää mielestäsi silloin.


    Uudessa TM:ssä sanottiin että uusi Mondeo tulee 2007 Focuksen pohjalevylle, Passatti tulee ensi keväänä.

      
  • Lainaus:
    04.11.2004 klo 10:36 Ruisku kirjoitti
    Uudessa TM:ssä sanottiin että uusi Mondeo tulee 2007 Focuksen pohjalevylle, Passatti tulee ensi keväänä.


    Ja myös Passat Mondeon tavoin pikkuveljensä tekniikan päälle rakennettuna.

      
  • ...jos kesällä tulis verkolla kalaa yhtä helposti kuin TM netistä amis-tasoista kuittia pienellä vedätyksellä, niin olisin kalastaja =)

    Sitä paitsi pitkällä aikajaksolla (1899 alkaen) vanha kunnon Blitz jyrää vieläkin rankemmin :smile:

      
  • Pieni vedätys... älykästä?! :wink:

      
  • Eipä niillä prosenteilla liene ihan niin paljon merkitystä suoraan. Jos viime vuonna myytiin esimerkiksi 2 kpl jotakin "ferraria" ja tänä vuonna myytäisiin 6 kpl, niin se myynnin kasvu prosentteina taitaisi olla jopa 200%. Eli jos on lähtötilanne tarpeeksi huono, niin saadaan hyviä kasvulukuja pienemmälläkin myynnillä. Tai jos joka toinen vuosi on huono, niin kasvuprosentit näyttävät sitten välillä taas huippuja. Mielestäni merkin/mallin kokonaismyynti (kappaleina) on se, jota kannattaa katsella suhteutettuna kunkin vuoden autojen kokonaismyyntiin.

    P.S. Yksi tilastohan valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Vai uskooko joku siihen, että hukkumisella ja jäätelön syönnillä on selvä yhteys keskenään? Piirtäkääpäs vaikka vuositason käyrät ja verratkaa niitä keskenään, näyttää aikalailla saman suuntaisilta... :tongue:

      
  • Lainaus:
    04.11.2004 klo 11:27 vaitap kirjoitti
    P.S. Yksi tilastohan valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Vai uskooko joku siihen, että hukkumisella ja jäätelön syönnillä on selvä yhteys keskenään? Piirtäkääpäs vaikka vuositason käyrät ja verratkaa niitä keskenään, näyttää aikalailla saman suuntaisilta... :tongue:

    Esitä ylläoleva nimim. TeeCee:lle.
    Varaudu olemaan tietokoneen ääressä vuorokaudet ympäri, opettele kymmensormijärjestelmä.

      
  • Minäkin valitsen autoni sillä perusteella, mikä on myydyin malli ja väri. En halua olla erilainen. Joko uutta Vectra farmaria saa punaisena tai tummansinisenä 1.6l koneella? Vaihdan 3-ov Stiloni välittömästi samanlaiseen kuin muilla.

      
  • Onko tässä nyt sitten uhkana että vectrasta tulee "uusi Corolla": ei niin mukava ja luotettava, mutta yleisyytensä vuoksi yhtä "halveksittu"..!?!

    :wink:

      
  • Heh, jonkinlainen pyhäinhäväistys verrata Vectran ja Corollan mukavuutta keskenään. Luotettavuudessa Corolla taitaa tosin olla etevämpi.

      
  • Vanha kikka mainonnassa on kehua myynninnousuprosenteilla.
    Totuus on tietenkin se, että mitä alemmaksi myynti on
    romahtanut , sitä suuremmalla prosentilla sieltä noustaan.
    Tätähän on esim Mazda harrastanut vuosikymmeniä.
    Opelilla on varmasti tapahtunut kaikkein suurin markkina-
    osuuden menetys viimeisenä 10v aikana.( entinen markkinajohtaja)

      
  • Lainaus:
    24.01.2005 klo 15:41 hobbit kirjoitti
    Vanha kikka mainonnassa on kehua myynninnousuprosenteilla.
    Totuus on tietenkin se, että mitä alemmaksi myynti on
    romahtanut , sitä suuremmalla prosentilla sieltä noustaan.
    Tätähän on esim Mazda harrastanut vuosikymmeniä.
    Opelilla on varmasti tapahtunut kaikkein suurin markkina-
    osuuden menetys viimeisenä 10v aikana.( entinen markkinajohtaja)

    Jossain vaiheessa Opelille tulee huippumyynnin nousuprosentit. Sitten ihmetellään jos esim. toyotalla on pienet nousuprosentit.

      
  • Lainaus:
    25.01.2005 klo 09:49 Tuomas kirjoitti
    Jossain vaiheessa Opelille tulee huippumyynnin nousuprosentit. Sitten ihmetellään jos esim. toyotalla on pienet nousuprosentit.


    Toyotan ei tarvitse ilmoitella nousuprosentteja, se vain ilmoittaa, että se on (taas) eniten myyty automerkki.

      
  • Lainaus:
    25.01.2005 klo 09:54 jalkkis kirjoitti
    Lainaus:
    25.01.2005 klo 09:49 Tuomas kirjoitti
    Jossain vaiheessa Opelille tulee huippumyynnin nousuprosentit. Sitten ihmetellään jos esim. toyotalla on pienet nousuprosentit.


    Toyotan ei tarvitse ilmoitella nousuprosentteja, se vain ilmoittaa, että se on (taas) eniten myyty automerkki.

    Ei mutta jos joku muu valmistaja laittanut mainokseensa että oma merkki on noussut niin ja niin paljon (vaikka 20%). Mutta Toyota "vain" 5%.
    Toyotan onkin helppo laittaa mainokseensa että eniten myyty auto jne. Mutta muut kilpailijat voivat käyttää näitä nousuprosentteja "huijaamiseen".

      
  • Muistin virkistämiseksi, lukekaa TM:n 60 000 km. käyttötesti Opel Vectrasta. Juttu löytyy numerosta 4/2004.

      
  • Lainaus:
    24.01.2005 klo 15:41 hobbit kirjoitti
    Vanha kikka mainonnassa on kehua myynninnousuprosenteilla.


    Jos joulukuussa on myyty yksi kärry ja tammikuussa kokonaista kolme kappaletta, niin myynnin kasvuhan on prozenttilaskun mukaan 200 %.


    <edit: kirjoitusvirhe korjattu>

    [Jeppe Niilonpoika muokkasi tätä viestiä 26.01.2005 klo 15:18]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit