Kaappi- vai tila-auto

6 kommenttia

Perheellinen siskolikka kaipasi neuvoani auton ostossa. Hänellä on kiikarissa joko Combo, Meriva tai Mazda 2. Itse kallistuin Yaris Verson puolelle, mutta ei kuulemma kelpaa. Olisiko käyttö- tai edes koeajokokemuksia kolmesta ensin mainitusta? Minulle ei yksikään noista kyllä kelpaisi suoraan sanottuna. Eikös tuo Combo ole melko pakettiautomainen?(halvinkin kyllä)

  
  • Combosta ei ole kokemusta, mutta se vaikuttaa tosiaan aika pakettiautomaiselta.

    Merivasta sen sijaan on kokemusta pitkän koeajon verran. Ajettavuus ja ohjaus ovat oikein hyvät, näkyvyys muualle kuin etuviistoihin myös oikein hyvä korkeasta autosta johtuen. 1.6 (100hv)moottori tuntui aika laiskalta (auto on yllättävän painava), eroa 1.4(90hv) litraiseen ei liene käytännössä paljoakaan. 1.4-litraisessa on lisäksi huoltovapaa jakoketju. Tilojen muuntelumahdollisuudet olivat hyvät ja tavaratilaan sai ahdettua isohkot lastenrattaat silloinkin kun takapenkillä istutaan.

    Eli varsin positiiviset mielikuvat Merivasta, on mielestä huomattavasti esim. Yaris Versoa fiksumpi auto.

      
  • Merivassa oli kivat istuimet, ja mukavasti sijoitetut hallintalaitteet. Tilojen muunneltavuus on aika helppoa. Compo on "köyhän oloinen" mutta varsin tilava. Itse ottaisin Merivan, ulkonäön, varustelun ja istuinten takia. Toisaalta ei kaikki välttämättä tykkää Merivan ulkonäöstä ja istuimista.

      
  • kuin joku noista mainituista kaappiautoista :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    17.09.2004 klo 14:07 W-- kirjoitti
    kuin joku noista mainituista kaappiautoista :sunglasses:

    Kaappiauto tavalliselle rikkaalle tila-auto, tila-autothan ainakin yleensä maksavat yleensä paljon enemmän kuin kaappiatuo. OIKEAN tila-auton ottaisi varmasti melkein kaikki jos rahat riittäisi (oikeita tila-autoja Grand Voyager ja Galaxy).

      
  • 5-paikkaisten ns tila-autojen filosofiaa. Jos esimerkiksi tuosta ryhmästä ottaa Merivan, niin samalla rahalla saa samalta merkiltä Astra Farkun, jossa on enemmän tilaa. Voi tietysti olla, että olen jonkun pointin ymmärtänyt väärinkin...

      
  • Lainaus:
    20.09.2004 klo 12:28 W-- kirjoitti
    5-paikkaisten ns tila-autojen filosofiaa. Jos esimerkiksi tuosta ryhmästä ottaa Merivan, niin samalla rahalla saa samalta merkiltä Astra Farkun, jossa on enemmän tilaa. Voi tietysti olla, että olen jonkun pointin ymmärtänyt väärinkin...

    Tuota olen pohtinut, Merivassa on parempi muunneltavuus ja siinä ollaan kai vähän korkeammalle. Mutta periaattessa Astra farkku olisi parempi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit