Eipä ole liikenteessä näkynyt ainuttakaan Forfouria, vaikka sitä käsittääkseni on myyty jo kesästä saakka. Tuote ei ole tainnut käydä kaupaksi Vehon odotusten mukaan kun hintaakin pudotettiin juuri äsken kokonaista 2000 15 990:een, mikä tuossa hintaluokassa on jo tuntuva ale.
Veho ennakoi kesällä, että Forfouria myydään "useita satoja kappaleita" vuodessa. No, eipä taideta - ikävä kyllä - myydä. Tienvarsilla on ollut isoja plakaatteja jotka ko. peliä mainostavat, mutta myynti tuntuu tökkivän. Miksi?
Autoahan on kehuttu lehdissä kovasti. On kuulemma hyvä ajaa ja hyvin varusteltu. Neljä ovea on vakiona ja kelpo tilat. Taustalla Mersun ja Mitsun taattua tekniikkaa. Ulkonäkökin on piristävä niin sisältä kuin ulkoakin. Vai siinäkö se onkin? Pitääkö Härmän jätkälle olla vakavahenkisempi auto? Kun siinä Smartissa on niitä irrotettavia muovipaneeleitakin... luulevat vielä kylillä pelleksi tai teiniksi... tai entiseksi rättisitikkakuskiksi! Tykkääkö Suomimies niin harmaasta muovista ja perinteistä, että Forfour on liian raju?
Sääli. Soisihan noita teillä näkevän. Itseänikin kiinnostaa, jos vaikka jäisi talonrakennusrahoista yli...
Mikä se oli Smartti fourforfor... miten tuo nyt lausutaan. Eikös se smart ole tupakkaa? Tuossa naapurin kanssa paukuteltiin pihalla henkseleitä ja ihmeteltiin kun tuo Salo B-rapusta meni ja osti jaappanilaisen auton. Kyllä sen Honda varmaan ruostuu alta aikayksikön. Toista se on minun ja tuon Tuppuraisen Golfissa. Ne kestävät.
Ei kai kukaan suomalainen autonostaja mene ja osta persoonallisen näköistä autoa, kun tylsiäkin on markkinoilla. Se VW ja Toyota ovat niin turvallisia ja kestäviä, ja ennenkaikkia jännittäviä kun niihin valitsee värin, joka on sama kuin naapurilla.
"Paras ajaa tylsästi"
Ja kun sen Kolffin tai Korollan hankkii niin muistakaa ottaa siihen hiirenharmaa, virallinen väri, ettette vain tule leimatuksi kevytkenkäiseksi haihattelijaksi asujaimistonne silmissä! Antaa vakaan ja rehdin persoonan leiman mikäli auto ja prässihousut ovat harmaat. Kanssaihmisenne voivat tällöin luottaa siihen, että seksuaalinen suuntautumisenne on kirkon ja tuomiokapitulin sekä sosialismin parhaan perinnön mukainen, eikä kieroutunut, hipahtava tai moraaliton. Ja muistakaan harmaan, liian pienen puvun kanssa käyttää ehdottomasti valkoisia tennissukkia, jotka tulee jättää puoleen väliin nilkkaa. Näin kaikki luottavat teihin ja kysyvät neuvoa elämänsä dramaattisissa ja vaikeissa käännekohdissa, kuten avioliittoon hankkiutumisessa, auton valinnassa sekä lapsen nimen antamisessa. Muistakaa toki, ettei lapsella saa olla liian erikoista nimeä. Sellainen aiheuttaa pahennusta ja lasta kiusataan. Ihan niinkuin työpaikoilla puhutaan selän takana pahaa siitä, joka osti Smartin. Kaikki erilaisuus on kitkettävä heti alkutekijöissään. Se on nimittäin vaarallista! Kokonaisia valtakuntia on tuhoutunut vain siksi, että joku ryhmä onkin päättänyt ajatella itse!
Minusta on aika yllättävää jos ei Smart ForFouria myydä kunnolla. Kaunis auto, hyvä ajettavuus ja muutenkin kuulemma ookoo. Jousitus on ehkä liian pintakova. Mutta ehkä se on liian kallis, tai no en tiedä. Ei ehkä.
Koeajelin tollaista pariinkin otteeseen. Ekaksi 1.3 passion käsivaihteisena:
- hyvintehdyn tuntuinen.
- kokoisekseen napakka ajettava.
- laiska.
- huonolla tienpinnalla tosi meluisa.
- ohjaus vetelee kulumisurissa.
- mittaristo on kyllä köytynyt kindermunasta. Lelun näköinen ja vaikea lukea.
- Micrakin on hassun näköinen, mutta kovasti halvempi kuin tää.
Sitten 1.5 passion semiautomaattina.
- tää on viä laiskempi kuin 13 manuaali.
- hirveen lyhyt kokonaisvälitys. Kone huutaa 120 nopeudessa kuin sireeni. Jaksas varmaan kulkee matalammillakin kierroksilla.
- Vaihdelaatikko sekoilee koko ajan. C2:sen vastaava toimi paljon viksummin.
- Ei oo kyllä kovan hintansa väärti. tällä rahallahan saa jo autojakin.
Onko sillä niin väliä?
Onhan se huolestuttavaa, jos kansanjoukot eivät kykene itsenäiseen mielipiteenmuodostamiseen vaan käyttäytyvät kuin laumaeläimet..
Mistäs tiedät että kansa ei ole tehnyt itsenäisiä päätöksiä? Ehkä kolffi ja korolla on vaan niin hyviä autoja.
Ehkä ne sitten on....
Suomalaisista alle 10 prosenttia on valmis kokeilemaan täysin vierasta merkkiä, tuo lause oli markkinoinnin kirjassa.