VW Golf - mainettaan huonompi

16 kommenttia

Vaihdoin syyskuussa aina luotettavan Corollani uuteen VW Golf Comfortlineen, koska luotin mainostettuun VW-laatuun. Ja kuinka ollakaan: 1500 km:n jälkeen auto on jo toista kertaa takuukorjauksessa. Ensin alkoi takalasin tiivisteet vuotaa: vettä tuli sisään pesussa ja sitten auto jämähti tien varteen. Korjaamolla kävi ilmi, että katalysaattori oli hajonnut ja yhdessä sylinterissä on ongelmia. Nyt auto on korjaamolla odottamassa varaosia eikä ole tietoa koska sen saa taas käyttöön.
Mitä tästä nyt sitten voisi oppia: seitsemäs autoni ja jo alku näyttää varsin pahalta!

  
  • Kyllähän VAG-nykylaatu on tuollaista. Tehdas on onneksi jo aloittanut laatukampanjan, jolla laatu pyritään saamaan kelvolliseksi. Muutaman vuoden päästä tilanne lienee parempi. Alihankkijat on todennäköisesti laitettu liian tiukoille ja laatu kärsii. Opel kävi saman koulun 90-luvun alkupuolella ja laadun kuntoon laittaminen kesti yllättävänkin kauan.

      
  • Näin on, ja slogan "Ei niin kallis, miltä näyttää" tulee toivottavasti saamaan jatkoksi "Ei niin huono, mitä puhutaan" :innocent:

      
  • Onko se Opel sitten saavuttanut edes VW:n laadun? Onko muita dokumentteja asian puolesta kuin tehtaan tilitys takavuosien huonosta laadusta?

    Konsernin laadusta sen verran, että on ollut kolme sen pohjaista autoa alla, ja laatuongelmaa en ole havainnut.

    Suurin osa valittajista taitaa valittaa "kaverin" autoa, jossa on ollut ongelmia. Itse saa sitten niitä ominaisuuksia käydä laittamassa pajalla kuntoon, mutta eihän ne ole mitään vikoja; mitä nyt niveliä, iskareita ja muuta kuluvaa osaa takuuna korjataan. Takuuna korjattuhan ei tunnetusti ole mikään vika.

      
  • Lainaus:
    23.11.2005 klo 22:11 Rampe2 kirjoitti
    Onko se Opel sitten saavuttanut edes VW:n laadun? Onko muita dokumentteja asian puolesta kuin tehtaan tilitys takavuosien huonosta laadusta?

    Konsernin laadusta sen verran, että on ollut kolme sen pohjaista autoa alla, ja laatuongelmaa en ole havainnut.

    Suurin osa valittajista taitaa valittaa "kaverin" autoa, jossa on ollut ongelmia. Itse saa sitten niitä ominaisuuksia käydä laittamassa pajalla kuntoon, mutta eihän ne ole mitään vikoja; mitä nyt niveliä, iskareita ja muuta kuluvaa osaa takuuna korjataan. Takuuna korjattuhan ei tunnetusti ole mikään vika.


    Opel on mennyt laadussa ohi jo ajat sitten.. Onhan nuita kestotestejäkin ollut ja mm. Auto Bildin 100 000 kestotesti jossa Vectraa ylistettiin maasta taivaaseen..

    On nuista volkkareista valitellut muutkin kuin "kaverin kaverit" ja yleisessä tiedossahan se on..

    Kyllä se on vika silloin jos uudesta autosta menee katti tai muuten seisoo korjaamolla muulloin kuin määräaikais huollossa! oli se sitten takuuhuolto tai ei

      
  • Kun vaan tosiaan näkisi sen Opelin laadun. Kun merkki ottaa sellaisen pohjakosketuksen, mitä Opel on tehnyt, niin vaatii todellakin aikaa ennen kuin siihen voi luottaa.

      
  • Itselläni oli Passat (-99 mallia), siinä oli pahoja ongelmia nivelien kanssa, myös ovien lukot reistailivat. Nuo olivat tuon mallin tyyppivikoja, sen pystyi jo päättelemään siitä että vaihdettiin keulan ripustuksiin mikä tahansa osa, se löytyi aina pikku paikkakunnankin liikkeestä suoraan hyllystä! Pidin tuota etujousitusongelmaa rakenteellisena vikana - voimat kohdistuivat tuohon keinuvaan rakenteeseeen väärällä tavalla. VW ei tuolloin myöntänyt että näin olisi, mutta kas kummaa, nythän uudessa Passatissa ei olekaan enää samanlaista etujousitusrakennetta, vaan on palattu perinteisempään. Joten on se VW:lläkin huomattu.

    Toisaalta, muuten auto oli napakka, konepuolella ei ollut mitään ongelmia eikä muuta sanomista ollut.

    Sen sijaan ennen Passatia ollut Audi on paras auto mitä minulla on ollut. 290 tkm täysin ilman ongelmia, ja muutenkin ominaisuuksiltaan erinomainen.

      
  • Voin sanoa etta golf on maineittaan paljon huonompi.

    Vaihdomme Opel astran wagon 2000, golf tdi 2004 nyt ajettu 100tkm. Tähän menessä ei olla korjattu kun ilmamäärämittari, takaluukku maalattu (sinkki ongelma?), jarruvalokytkin, lampunpesupumppu, etu jarrulevyt, valokatkaisjia, valojen viksi, takalukun lukko. sitä paitsi tämä longlife öljyö kuuluu enemmän kun saisi.. en suosittele ainakaan golfia jos vertaa edelliseen astran 120tkm ilman ongelmia.

    Luulin että VG.in laatu olisi parempi, nyt ei voi puhua uudesta mallistakaan kun malli on ollut markkinnoilla vuodesta 1998. Olisi hauska nähdä joku käyrä paljonko laatu on laskennut vqi onko laatu ollut näin huono aina?? :sleepy:

      
  • Ainakin minun silmiini nuo edelliset tarinat VW:stä ovat juuri VW:n maineen veroisia. Eli otsikon mukaan, VW-Golf on juuri maineensa veroinen.

    [jjvi muokkasi tätä viestiä 25.11.2005 klo 13:25]
      
  • Ilmeisesti muuallakin on huomattu VAG:in ongelmat.

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=123930

      
  • Lainaus:
    23.11.2005 klo 20:36 comfortline kirjoitti
    Vaihdoin syyskuussa aina luotettavan Corollani uuteen VW Golf Comfortlineen, koska luotin mainostettuun VW-laatuun. Ja kuinka ollakaan: 1500 km:n jälkeen auto on jo toista kertaa takuukorjauksessa. Ensin alkoi takalasin tiivisteet vuotaa: vettä tuli sisään pesussa ja sitten auto jämähti tien varteen. Korjaamolla kävi ilmi, että katalysaattori oli hajonnut ja yhdessä sylinterissä on ongelmia. Nyt auto on korjaamolla odottamassa varaosia eikä ole tietoa koska sen saa taas käyttöön.


    "Tämän kokemuksen jälkeen on aika ostaa uusi Golf. Jospa se on parempi yksilö."

    Näin toimii suomalaisen autonostajan logiikka. VW on laadukas ja Fiat ei. Itse tuotteilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kansa elää vielä 1980-luvulla ja Stilo=Ritmo. Ruotsissa käytetyt Stilot ovat samoissa hinnoissa kuin täällä, tosin lahden takana ei tarvitse maksaa autoveroa.

      
  • Lainaus:
    23.11.2005 klo 20:36 comfortline kirjoitti
    Vaihdoin syyskuussa aina luotettavan Corollani uuteen VW Golf Comfortlineen, koska luotin mainostettuun VW-laatuun. Ja kuinka ollakaan: 1500 km:n jälkeen auto on jo toista kertaa takuukorjauksessa. Ensin alkoi takalasin tiivisteet vuotaa: vettä tuli sisään pesussa ja sitten auto jämähti tien varteen. Korjaamolla kävi ilmi, että katalysaattori oli hajonnut ja yhdessä sylinterissä on ongelmia. Nyt auto on korjaamolla odottamassa varaosia eikä ole tietoa koska sen saa taas käyttöön.
    Mitä tästä nyt sitten voisi oppia: seitsemäs autoni ja jo alku näyttää varsin pahalta!


    Volkkarin ongelma on laaduntarkkailu tuotannossa ja ex-opelmainen kitsastelu alihankkijoiden kanssa. Tiedän tämän hyvin omakohtaisesti, sillä omasta Polosta vaihdettiin ties kuinka monta osaa takuuaikana. Mutta nyt kun tuote toimii niinkuin pitääkin, ominaisuudet ovat kohdallaan ja tässä kategoriassa ei vieläkään ole parempaa autoa minun mielestäni.

    Suunnittelu on sisänsä ollut aina järkevää ja tuotteet hyvin mietittyjä. Ulkonäkö- ym. design-asioihin en ota kantaa.

    Ja mitä vuotaviin tiivisteisiin tulee, niin ei tojokaan siinä virheetön ole, uusin avensis on myös kärsinyt vuotavista oven tiivisteistä (vrt. TL:n kestotesti) ja kolisevista ohjaustehostimista (samainen testi).

      
  • Lainaus:
    24.11.2005 klo 00:53 Rampe2 kirjoitti
    Kun vaan tosiaan näkisi sen Opelin laadun. Kun merkki ottaa sellaisen pohjakosketuksen, mitä Opel on tehnyt, niin vaatii todellakin aikaa ennen kuin siihen voi luottaa.


    Rampe:

    "Suurin osa valittajista taitaa valittaa "kaverin" autoa, jossa on ollut ongelmia."

      
  • Alla Vw Bora -99 1.6 8v koneella 100tkm. Ainoa vika oli lampunpesurin moottori, takuu. Kulkee riittävästi, vääntää hyvin. Erittäin tukeva ajaa, rengasmelu vähän kiusaa. sisältä laadukas, materiaalit tukevia ja hyvin valittuja. eikä tarvii olla heti hitsaamassa kuten jotain nissania tai tojoa:), suojautin auton liikkeessä kun vielä kaikki oli ruosteetonta.

      
  • Rampe:

    "Suurin osa valittajista taitaa valittaa "kaverin" autoa, jossa on ollut ongelmia.

    Joo, yksi Opeli on ollut, C-mallin Kadett. Ihan ok-auto(sitä vanhaa takapotku Opelia). Tekniikka kesti, tosin kaikki kumiletkut parin vuoden kuluttua uusissa ja sisustusmateriaalit lakanakangasta.

    On tosiaan tullut seurattua parin kaverin Opelia, Vectra-92, -96, -98. Muistelen, että itsellä oli aikoinaan käytettynä ostettu Seat 133, jossa oli samalla lailla vikaa. Esimerkiksi Talbotit olivat todella lujia vanhoinakin verrattuna ko. Vectroihin. Talboteissa oli vain tietyt tyyppiviat, mutta Vectroissa saattoi lasahtaa paikka kuin paikka.

    Ainoa, mikä saattaa parantaa Opelin laatua on se, että osavalmistus ja osin kokoaminenkin on siirtynyt ns. entisiin itäblokin valtioihin. Laadun parantamiseen siellä voidaan soveltaa näet ikivanhoja Henry Fordin oppeja. Muuten en kokonaisuudessaan siihen paranemiseen oikein jaksa uskoa.

    Sama probleema varmaan koskee myös VW:tä. Tosin se ei ole koskaan notkahtanut yhtä totaalisesti kuin Opel.

    Lienekkö sinulla kokemusta Volkkareista, muuten kuin Essdon baarin kautta.

      
  • Lainaus:
    03.12.2005 klo 19:09 Rampe2 kirjoitti
    Lienekkö sinulla kokemusta Volkkareista, muuten kuin Essdon baarin kautta.


    Ei ole sen kummempaa kuin sinulla Ooppeleista, mutta empä ole juuri VW:tä lähtenyt haukkumaankaan. Nauratti vain tuo kommenttisi, kun porukka puhuu lähinnä kaverin autosta, mutta samoin oli asian laita itselläsikin. Onko nyt sitten Opelin ns. sähköviat pahempia kuin VW:n alusta tai voimansiirto viat? Olenkin jo toisessa topicissa sinulle näyttänyt, ettei se VW Golfin vikalista ole Vectraa lyhyempi, päinvastoin. Tottahan se on ettei kumpikaan auto todellakaan edusta mitään luotettavuuden kärkeä, mutta turha sitä on mollata muita autoja VAG-lasien takaa.

      
  • Näitä "tietäjiähän" aina riittää, joiden kommentit perustuvat vuosien takaisiin asioihin, eivätkä he edes vaivaudu päivittämään tietojansa nykypäivän tasalle. Oli sitten kysymys Opelista, Skodasta tai mistä muusta autosta tahansa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit