Luulisin, että Toyotan hienompia ja kalliimpia malleja ei ole tarkoitettu Euroopan markkinoille, eikä niillä näin ollen ole vaadittavaa EU-tyyppihyväksyntää.
Toyotalla riittää noita malleja sen verran paljon, että joka markkina-alueella on oma mallistonsa. Eri alueilla saatetaan käyttää samoja mallinimiä (esim. Corolla), mutta autot eivät välttämättä ole samanlaisia.
Vastaavasti samaa mallia voidaan myydä eri puolilla maailmaa eri nimisenä, tai jopa eri merkkisenä - Lexuksillekin löytynee Japanin markkinoilla vastaava malli Toyota-merkkisenä. Markkinavoimilla on tässäkin oma sanansa sanottavana.
[quote title="13.09.2004 klo 14:31 Jube kirjoitti"] Luulisin, että Toyotan hienompia ja kalliimpia malleja ei ole tarkoitettu Euroopan markkinoille, eikä niillä näin ollen ole vaadittavaa EU-tyyppihyväksyntää.
Suurin osa Toyotan kalleimmista malleista lienee tarkoitettu kotimarkkinoille vastaten japanilaisia määräyksiä ja mieltymyksiä. Vientimarkkinoilla saman auton keulassa lukeekin Lexus.
Lisäksi epäilen, että samaa tekniikkaa sisällään pitäviä autoja tarjotaan erilaisilla ulkokuorilla ja mallinimillä. Ainakin aiemmmin se on ollut Japanissa tapana.
Toyotallakin on bisnes sen verran hyvin hallussa, että tietävät, mitä mallia kannattaa millekin markkina-alueelle tarjota. Tyyppihyväksyntiä ei kannata hakea varmuuden vuoksi. Toisaalta autot voivat euroopplaiset määräykset täyttääkin, mutta niitä nyt ei vain täällä haluta myydä. Eurooppalaisille sedaneista riittäkööt Corolla, Avensis ja Camry.
Linkissä on 4-sylinterisen, hinnat alkaen mallin koeajo. Autolla on pituutta 489 cm, joten se on pidempi kuin E-Mersu, mitä ei kuvasta heti huomaa. Hevosvoimia on noin 150. Ajettavuus on mukavuuspainotteinen, joskin mutkissa Solara yllätti positiivisesti. Hiljainen peli, matka-ajoon tarkoitettu, ei kilparadoille. Autoa tehdään USA:ssa, olisiko siinä jotkut tullit välissä jos sitä EU:hun toisi? Miksei tuollainen kaupaksi menisi? Tilava coupe, hyvännäköinen, loistavasti varusteltu, laadukas, mukava ja kestävä. Jos hinta olisi jossain 40-45 000 euron vaiheilla niin kyllä sitä myytäisiin.
Samoin ihmettelen. Jos kerran Toyon strategiana on tavoittaa nuorekkaampaa käyttäjäkuntaa niin toisivatten nyt ihmeessä edes kokeeksi tuollaista namua eurooppaan ja Suomeen nykyisen perhemalliston kylkeen. Tosiasia on että Celica on liian lapsellinen useimmille aikuisille ostajille, jotka ei kumminkaan halua vielä varmaa mutta tylsää pappamallia. Nämä potentiaaliset maksukykyiset ostajat joutuvat nyt suuntaamaan muihin merkkeihin ellei Corolla T-sport tyydytä. En usko että Toyon brandi Suomessa esteenä olisi ettei tuollaisia herkkuja ostettaisi esmes. 45 te hintaan, ostetaanhan Nissanin ja Mazdankin coupeja ja urheilumalleja.
USA:sta löytyisi ainakin muutama kiinnostava malli Euroopankin Toyotan tuontiohjelmaan: suuri coupe Solara, maskuliininen elämäntapatila-auto Matrix ja ylellinen sedan Avalon. Miksei myös muutakin, kuten Tundra-pick up jenkkityyliin tai täydennys maasturipalettiin?
Camry Solara kilpailisi Mersun CLK:n kanssa, ne kosiskelisivat samaa käyttäjäryhmää, paitsi että Solaran hinta olisi ehkä noin 45 000 ja CLK:n hinta taas on 57-70 000.
Mutta ei. Tänne tuodaan Corollaa. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta jos automerkki aikoo olla täysillä pelissä mukana, sillä täytyy olla myös isomman rahan luokassa tarjolla houkuttelevia, laadukkaita vaihtoehtoja. Sen vielä ymmärtää, ettei tällaisia malleja välttämättä kannata alkaa kehitää tyhjästä sillä se vasta maksaakin, mutta kun Toyotalla on valmiiksi tuotannossa käypää tavaraa - muuta kuin laittaa alle vain jäykempää iskaria niin eurooppalainenkin on tyytyväinen.
Tietysti voi olla, että Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ja aikoo rakentaa ylemmän luokan pelit Lexuksen nimellä; onhan Lexukselta tulossa vuoden parin sisään koko lauma uutuuksia; IS, GS, LS jne. On luvassa IS coupea ja 12-sylinteristä LS:ää ja avoautoa ja....
Näinhän on, että isomman keskiluokan autojen myynti euroopassa takkuaa (näin totesi joku päivä sitten Fordin euroopan bossi) ja porukka siirtyy joko kalliimpiin, pienempiin tai tila-autoihin. Luulisi kumminkin että jos Toyo onnistuisi tuollaisen Solaran hinnoittelemaan kilpailukykyiseksi, ja jos sen konekin on Ave-kokoa eikä hirveä syöppö, niin ostajia takuulla löytyisi. Nyt koko merkin painopiste alkaa keskittyä Corolla-luokkaan ja menettää sitä myöten myös kiinnostavuuttaan. Väitän, että Tojossa oli vielä 90-luvun alussa enemmän "munaa" kun saatavilla oli Supraa. Tämän jälkeen on tapahtunut siirtymää pikkuautovalmistaja-imagoa kohti. Ja ellei nykyinen Corolla-mallisto uudistu pian ja kovalla kädellä, niin sielläkin alkavat markkinaosuudet kyllä kärsiä. Tojon tulisi ymmärtää että nykykilpailussa ei Euroopassa menestytä enää pelkällä tekniikan toimivuudella, vaan imagopeli, brandays ja muotoilu, olisi myös hallittava kilpailijoita paremmin.
Jos Brerasta pitää (kuka nyt ei noin kauniista autosta pitäisi), pitää varmaan uusista ja tulevista Alfa-Romeon malleista, jotka on kaikki tehty Brera-konseptin pohjalta. Muotoilijanahan käytetään Italdesigniä, eli Giugiaroa.
Jos Brerasta pitää (kuka nyt ei noin kauniista autosta pitäisi), pitää varmaan uusista ja tulevista Alfa-Romeon malleista, jotka on kaikki tehty Brera-konseptin pohjalta. Muotoilijanahan käytetään Italdesigniä, eli Giugiaroa.
Brera on todella kaunis, upea, melkein Ferrari-luokkaa ulkonäöltään. Eikö siinä ollut V-8 jossa on noin 350hv?
Ihan Jees. Mutta tietyllä tavalla jotenkin hiukan halpa. Olen ehkä väärässä. Ja olen ehkä tässäkin väärässä oletko ikinä kirjoittanut "yleisöpalstalle" TM-lehteen?
Ja olen ehkä tässäkin väärässä oletko ikinä kirjoittanut "yleisöpalstalle" TM-lehteen?
Tuota samaa on varmasti moni muukin ihmetellyt. Täytyy sanoa, että itsekin hämmästyin hiukan kun joku oli kirjoittanut uusimmassa TM:ssa postilaatikkoon nimimerkillä JR. Se en kuitenkaan ollut minä.
Tuota samaa on varmasti moni muukin ihmetellyt. Täytyy sanoa, että itsekin hämmästyin hiukan kun joku oli kirjoittanut uusimmassa TM:ssa postilaatikkoon nimimerkillä JR. Se en kuitenkaan ollut minä.
Tuntuu melkein että se olisi tehty kiusanpäiten sinun nimimerkilläsi. Tosin se on kai jonkun muun nimikirjaimet. Mutta hyvä että sain vastauksen sinulta, olin melko varma että se olisit ollut sinä. Onko joku täältä TMnetistä kirjoittanut oikein TM-lehteen?
Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen... Tosin eipä tuolla täällä mitään tekisi, koska
Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen... Tosin eipä tuolla täällä mitään tekisi, koska
SUOMI, hidastusmöykkyjen luvattu maa!
Hieno auto, mutta ei taida kulkea lähellekkään noita lukemia...
"Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen..."
Ei ole lähelläkään formulan kiihtyvyyksiä ja toiseksi ei tuo noihin arvoihin ole pääsemässä todellisuudessa.
"Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen..."
Ei ole lähelläkään formulan kiihtyvyyksiä ja toiseksi ei tuo noihin arvoihin ole pääsemässä todellisuudessa.
En usko että Formula menee kilometrin matkaa alle yhdentoista sekunnin. Kahteen sataan formula menee alle viiden sekunnin.
Kovakattoisena ihan jees
Tuo nyt on enemmänkin ameriikkalaiseen makuun tehty. Minun subjektiivinen mielipiteeni on, että tuon näköiseen kyllästyy aika nopeasti
Olen jo kauan ihmetellyt miksei Toyotan hienompia ja kalliimpia malleja tuoda Suomeen. Tuo kyseinen Toyota oli HIENO!
Luulisin, että Toyotan hienompia ja kalliimpia malleja ei ole tarkoitettu Euroopan markkinoille, eikä niillä näin ollen ole vaadittavaa EU-tyyppihyväksyntää.
Toyotalla riittää noita malleja sen verran paljon, että joka markkina-alueella on oma mallistonsa. Eri alueilla saatetaan käyttää samoja mallinimiä (esim. Corolla), mutta autot eivät välttämättä ole samanlaisia.
Vastaavasti samaa mallia voidaan myydä eri puolilla maailmaa eri nimisenä, tai jopa eri merkkisenä - Lexuksillekin löytynee Japanin markkinoilla vastaava malli Toyota-merkkisenä. Markkinavoimilla on tässäkin oma sanansa sanottavana.
[quote title="13.09.2004 klo 14:31 Jube kirjoitti"]
Luulisin, että Toyotan hienompia ja kalliimpia malleja ei ole tarkoitettu Euroopan markkinoille, eikä niillä näin ollen ole vaadittavaa EU-tyyppihyväksyntää.
Mikä on syy, miksi ne ei täytä vaatimuksia?
Suurin osa Toyotan kalleimmista malleista lienee tarkoitettu kotimarkkinoille vastaten japanilaisia määräyksiä ja mieltymyksiä. Vientimarkkinoilla saman auton keulassa lukeekin Lexus.
Lisäksi epäilen, että samaa tekniikkaa sisällään pitäviä autoja tarjotaan erilaisilla ulkokuorilla ja mallinimillä. Ainakin aiemmmin se on ollut Japanissa tapana.
Toyotallakin on bisnes sen verran hyvin hallussa, että tietävät, mitä mallia kannattaa millekin markkina-alueelle tarjota. Tyyppihyväksyntiä ei kannata hakea varmuuden vuoksi. Toisaalta autot voivat euroopplaiset määräykset täyttääkin, mutta niitä nyt ei vain täällä haluta myydä. Eurooppalaisille sedaneista riittäkööt Corolla, Avensis ja Camry.
tässä vasta kaunis auto.kato tästä osoteesta:http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7602978&id=doepy4qpcqo[/url]
http://www.canadiandriver.com/testdrives/04solara.htm
Linkissä on 4-sylinterisen, hinnat alkaen mallin koeajo. Autolla on pituutta 489 cm, joten se on pidempi kuin E-Mersu, mitä ei kuvasta heti huomaa. Hevosvoimia on noin 150. Ajettavuus on mukavuuspainotteinen, joskin mutkissa Solara yllätti positiivisesti. Hiljainen peli, matka-ajoon tarkoitettu, ei kilparadoille. Autoa tehdään USA:ssa, olisiko siinä jotkut tullit välissä jos sitä EU:hun toisi? Miksei tuollainen kaupaksi menisi? Tilava coupe, hyvännäköinen, loistavasti varusteltu, laadukas, mukava ja kestävä. Jos hinta olisi jossain 40-45 000 euron vaiheilla niin kyllä sitä myytäisiin.
Samoin ihmettelen. Jos kerran Toyon strategiana on tavoittaa nuorekkaampaa käyttäjäkuntaa niin toisivatten nyt ihmeessä edes kokeeksi tuollaista namua eurooppaan ja Suomeen nykyisen perhemalliston kylkeen. Tosiasia on että Celica on liian lapsellinen useimmille aikuisille ostajille, jotka ei kumminkaan halua vielä varmaa mutta tylsää pappamallia. Nämä potentiaaliset maksukykyiset ostajat joutuvat nyt suuntaamaan muihin merkkeihin ellei Corolla T-sport tyydytä. En usko että Toyon brandi Suomessa esteenä olisi ettei tuollaisia herkkuja ostettaisi esmes. 45 te hintaan, ostetaanhan Nissanin ja Mazdankin coupeja ja urheilumalleja.
USA:sta löytyisi ainakin muutama kiinnostava malli Euroopankin Toyotan tuontiohjelmaan: suuri coupe Solara, maskuliininen elämäntapatila-auto Matrix ja ylellinen sedan Avalon. Miksei myös muutakin, kuten Tundra-pick up jenkkityyliin tai täydennys maasturipalettiin?
Camry Solara kilpailisi Mersun CLK:n kanssa, ne kosiskelisivat samaa käyttäjäryhmää, paitsi että Solaran hinta olisi ehkä noin 45 000 ja CLK:n hinta taas on 57-70 000.
Mutta ei. Tänne tuodaan Corollaa. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta jos automerkki aikoo olla täysillä pelissä mukana, sillä täytyy olla myös isomman rahan luokassa tarjolla houkuttelevia, laadukkaita vaihtoehtoja. Sen vielä ymmärtää, ettei tällaisia malleja välttämättä kannata alkaa kehitää tyhjästä sillä se vasta maksaakin, mutta kun Toyotalla on valmiiksi tuotannossa käypää tavaraa - muuta kuin laittaa alle vain jäykempää iskaria niin eurooppalainenkin on tyytyväinen.
Tietysti voi olla, että Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ja aikoo rakentaa ylemmän luokan pelit Lexuksen nimellä; onhan Lexukselta tulossa vuoden parin sisään koko lauma uutuuksia; IS, GS, LS jne. On luvassa IS coupea ja 12-sylinteristä LS:ää ja avoautoa ja....
Näinhän on, että isomman keskiluokan autojen myynti euroopassa takkuaa (näin totesi joku päivä sitten Fordin euroopan bossi) ja porukka siirtyy joko kalliimpiin, pienempiin tai tila-autoihin. Luulisi kumminkin että jos Toyo onnistuisi tuollaisen Solaran hinnoittelemaan kilpailukykyiseksi, ja jos sen konekin on Ave-kokoa eikä hirveä syöppö, niin ostajia takuulla löytyisi. Nyt koko merkin painopiste alkaa keskittyä Corolla-luokkaan ja menettää sitä myöten myös kiinnostavuuttaan. Väitän, että Tojossa oli vielä 90-luvun alussa enemmän "munaa" kun saatavilla oli Supraa. Tämän jälkeen on tapahtunut siirtymää pikkuautovalmistaja-imagoa kohti. Ja ellei nykyinen Corolla-mallisto uudistu pian ja kovalla kädellä, niin sielläkin alkavat markkinaosuudet kyllä kärsiä. Tojon tulisi ymmärtää että nykykilpailussa ei Euroopassa menestytä enää pelkällä tekniikan toimivuudella, vaan imagopeli, brandays ja muotoilu, olisi myös hallittava kilpailijoita paremmin.
Kuulostaa tyhmältä mutta jotenkin tykkäsin enemmän avomallista. Ehkä kai vain siksi että se on avoauto, en tiedä...
Tässä vähän mallia TODELLA kauniista autosta:
http://www.italiaspeed.com/proto_brera_4.html
Eipä ole tämäkään auto pöllömmän näköinen: meitsin lemppari
http://perso.wanadoo.fr/sam.moto/Honda/Honda_nsx-r_2003.jpg
http://www.italiaspeed.com/proto_brera_4.html
Näin on (tuo on tosin jo vanha kuin taivas)
Jos Brerasta pitää (kuka nyt ei noin kauniista autosta pitäisi), pitää varmaan uusista ja tulevista Alfa-Romeon malleista, jotka on kaikki tehty Brera-konseptin pohjalta. Muotoilijanahan käytetään Italdesigniä, eli Giugiaroa.
http://www.italiaspeed.com/proto_brera_4.html
Näin on (tuo on tosin jo vanha kuin taivas)
Jos Brerasta pitää (kuka nyt ei noin kauniista autosta pitäisi), pitää varmaan uusista ja tulevista Alfa-Romeon malleista, jotka on kaikki tehty Brera-konseptin pohjalta. Muotoilijanahan käytetään Italdesigniä, eli Giugiaroa.
Brera on todella kaunis, upea, melkein Ferrari-luokkaa ulkonäöltään. Eikö siinä ollut V-8 jossa on noin 350hv?
http://perso.wanadoo.fr/sam.moto/Honda/Honda_nsx-r_2003.jpg
Ihan Jees. Mutta tietyllä tavalla jotenkin hiukan halpa. Olen ehkä väärässä. Ja olen ehkä tässäkin väärässä oletko ikinä kirjoittanut "yleisöpalstalle" TM-lehteen?
Tuota samaa on varmasti moni muukin ihmetellyt. Täytyy sanoa, että itsekin hämmästyin hiukan kun joku oli kirjoittanut uusimmassa TM:ssa postilaatikkoon nimimerkillä JR. Se en kuitenkaan ollut minä.
Tuota samaa on varmasti moni muukin ihmetellyt. Täytyy sanoa, että itsekin hämmästyin hiukan kun joku oli kirjoittanut uusimmassa TM:ssa postilaatikkoon nimimerkillä JR. Se en kuitenkaan ollut minä.
Tuntuu melkein että se olisi tehty kiusanpäiten sinun nimimerkilläsi. Tosin se on kai jonkun muun nimikirjaimet. Mutta hyvä että sain vastauksen sinulta, olin melko varma että se olisit ollut sinä. Onko joku täältä TMnetistä kirjoittanut oikein TM-lehteen?
mikään noista ei vedä vertoja tälle!
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4633020&id=wcm13zticii
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4633020&id=wcm13zticii
Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen... Tosin eipä tuolla täällä mitään tekisi, koska
SUOMI, hidastusmöykkyjen luvattu maa!
Ei tuon Mersun suorituskyky ole mitään uniikkia.
http://www.supercars.de/singlecar/182/211.html
http://www.fast-autos.net/weineck/weineckcobra.html
Weineck Cobra on reteemmän näköinenkin. Weineck nöyryyttää. Tehoa on Mersun V12:ssa on vain puolet siitä mitä Weineckin V8:ssa.
Kannattaa myös käydä Weineckin kotisivuilla http://www.weineck-power.de/
Lisäksi ei-Weineckiä:
Hemi-Cobra http://www.gessford.com/work/images/DSCN2033.JPG
Jaguar-Cobra http://www.marchaos.de/kfz/cobra/replika/dax_toj/dax04/Daxt3.jpg
Ferrari-Cobra http://www.classicauto-sales.com/cars/cobrari87/p2.jpg
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4633020&id=wcm13zticii
Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen... Tosin eipä tuolla täällä mitään tekisi, koska
SUOMI, hidastusmöykkyjen luvattu maa!
Hieno auto, mutta ei taida kulkea lähellekkään noita lukemia...
"Kieltämättä on todella komea Mersu. Tosin nuo jotkut arvot tuntuvat uskomattoman kovilta "0-200 KM/H IN 5; 9 SEK.; 0-1000MTR. IN 10; 8 SEK" Jopa nopeammin kuin formula ykkönen..."
Ei ole lähelläkään formulan kiihtyvyyksiä ja toiseksi ei tuo noihin arvoihin ole pääsemässä todellisuudessa.
Jos sillä menee vain 5,9 s 0-200, niin 0-100 pitäisi mennä paljon vähemmän kuin 3,8 s.
Ei ole lähelläkään formulan kiihtyvyyksiä ja toiseksi ei tuo noihin arvoihin ole pääsemässä todellisuudessa.
En usko että Formula menee kilometrin matkaa alle yhdentoista sekunnin. Kahteen sataan formula menee alle viiden sekunnin.