Iranilaisia autoja

5 kommenttia

Iranilaisia autoja aletaan valmistaa Venezuelassa ja Syyriassa.

22.11.2006

Teheran, 21.11. (MNA) -- Iranissa kehitettyjä Saipa 141 -tyyppisiä henkilöautoja aletaan lähiaikoina valmistaa Venezuelassa, ilmoitti iranilainen autojen valmistaja Saipa Group tiistaina. Saipa 141 on ajanmukaisesti varustettu, hinnaltaan edullinen perheauto. Kuutiotilavuus 1,1 l. Iranilaisyritys käynnistää lisäksi Pride-tyyppisten autojen tuotantolinjan Syyriassa. Myös Pride on edullinen perheauto. Kuutiotilavuus 1,3 l.

MNA / KOMINFORM

Vaikuttavat mielenkiintoisilta edullisilta perheautoilta. Toivottavasti saadaan myös tänne Suomeenkin. Ainakaan noi ei ole mitenkään liian prameita tänne, jotta niitä vierastettaisiin. Taitaapa olla sellaisia Suomi-Special-malleja, joita täällä kovasti arvostetaan. Pieni moottori, 4-vaihteinen käsivaihteisto, veivi-ikkunannostimet, C-kasettisoitin, kangasverhoilu, 165/80/13-renkaat ynnä muita Suomessa haluttuja ja arvostettuja ominaisuuksia. :sunglasses:

  
  • Uusimmassa TM:ssä oli juttua Afrikan autonäyttelystä. Isoin kuva oli I-koppaisesta Golfista. Jutun mukaan joku Datsunin avolava on ollut tuotannossa 36? vuotta. Madza 323 ja -87 mallisen corollan mallisen tojotan valmistun on juuri lopetettu.
    Intiassa on myös omaa autoteollisuutta sisämarkkinoille. Tunnetuin tuote Royal Enfield moottoripyörä.
    Ei taida kyseiset autot läpäistä euro4-pakokaasupäästöjä tai törmäystestejä, joten tuonnille käy niin kuin sille landwind-kiinanpommille.
    Kasettisoitin taitaa oll aturha varuste, koska C-kasetteja ei saa kuin maakuntamuseosta...

      
  • Lainaus:
    22.11.2006 klo 08:40 J R kirjoitti
    Taitaapa olla sellaisia Suomi-Special-malleja, joita täällä kovasti arvostetaan. Pieni moottori, 4-vaihteinen käsivaihteisto, veivi-ikkunannostimet, C-kasettisoitin, kangasverhoilu, 165/80/13-renkaat ynnä muita Suomessa haluttuja ja arvostettuja ominaisuuksia. :sunglasses:


    Jotkut tykkäävät elätellä mielikuvaa köyhästi varustelluista ja pienimoottorisista Suomi-Special-malleista, liekö perua muinaisesta iskutilavuuteen perustuneesta autoedun verotusarvokäytännöstä. Todellisuudessahan useimpien valmistajien edullisimpia malleja ei tuoda Suomeen ollenkaan saati että tuotavien mallien varustetaso tai moottorivalikoima olisi sieltä vaatimattomimmasta päästä. Esim. nykyisen Passatin saa Saksassa 75 kW:n 1,6-litraisella ja edellismallin Astran pienimmät moottorit olivat 1,2- ja 1,4-litraiset, Suomessa näitä ei ole nähty.

    Onko kellään vastakkaisia esimerkkejä?

      
  • Vakuutusmaksut on kuitenkin sidoksissa motin tilavuuteen? :sunglasses:

      
  • Mikähän siinä on , kun Suomessa ei pystytä tekemään autoja "kansalle". Jos hyviä syntyisi, niin kyllä kysyjiä riittäisi. Muotoilu voisi olla vähän klassista ja mootttorit kehitelty monien hyvien summana, osaamistatahan täältä löytyisi. Noi helsingin amk:n Ibanat ja muut viritykset ovat aivan turhakkeita. Yritystä, järkeä ja markkinointia peliin.
    Esimerkiksi: Volgan maski,Saab 96:n ilmanvastus ja viimeiseen asti suunniteltu kokonaistekniikka, kyllä se aina opelin laudalta löisi.
    Kaiken maailna kehitysmaatkin väkertävät autoja!!

      
  • Tässä linkissä
    http://www.saunalambusplaza.net/teat/
    joku on ironisoinut edellistä tilannetta, Suomessa pystyttäisiin tekemään hyviä autoja, mutta niitä EI VOITAISI myydä ihmisille halvemmalla kuin muita, koska... siitä nousisi liam suuri haloo. Poliitikot eivät yksinkertaisesti vaan pysty ratkaisemaan tällaista yhtälöä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit