Citroen C5 hdi110 vs Skoda octavia 2.0tdi

10 kommenttia

Puskurissa oli kyseiset autot testissä:

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=liikenne&osannimi=puskuri_arkisto_2005&jutunid=4049

Oisvat ottaneet testiin mukaan samnkokoiset koneet.
Citroenissa oli 1600c kone ja Skodassa 2000c.

  
  • Joo, eipä ollut oikein tasaväkinen. Yhtä hyvin toinen olis voinut bensakoneella. Ja eikös toi Octavia ole kuitenkin vielä pikkuauto. (Golf-luokka) Kyllä se C5 on viel ä auto tohon verrattuna. :grin:

      

  • Skoda kyllä pesee C5:n mennen tullen, vaikka onkin pienempää luokkaa. Vanhojen saabbien jälkeen kamalin markkinoille tullut auto on kyllä tuo C5...sammakon ja ufon risteytys ja vielä ihme lovi auton etumuksessa, joka tuntuu jatkuvan johonki mustaan aukkoon asti. Peugeot 607 oli samaa tyyli, josta en voinut kyllä pitää..nyt ne on pistänyt ainakin puskuria hiukan uusiks ja se auto näyttää tosi hyvältä. Uudemman oloinen malli nyt ku sillon se ensimmäinen malli, mikä tuli markkinoille, eikä paljoo oo tarvinnu ku puskuria uudistaa.

      
  • Skodan muotoilu on kyllä ihan hanurista. Skoda on auto joka hukkuu harmaaseen massaan. Skodaa mutoilessa päämäärä on varmaan ollut saada mahdolisimman tylsä auto joka ei herätä huomiota tai mitään muutakaan. Auto on melkein kun vanha Passat johon on laitettu oodet taka ja etuvalot. :blush:

      
  • Sinnehän se massaan uppoo ja on outoo, että noin saman näköiseltä täytyy uuden auton näyttää, vaikka vanhakin malli ois ajat sit saanu uudistua, vaikka näyttäähän toi auto paljon suuremmalta autolta ku on isompi ku edellinen, mutta parempi massa-auto ku kauhistus ja kummallistus :smile:

      
  • Sanoisin että Skoda on parempi ja jos lehtiin luottaa niin varmasti suurin osa lehdistä on kanssani samaa mieltä. Skoda oli vielä aika paljon C5:ta halvempi, toisaalta C5 taitaa olla suurempi auto tiloiltaa. Ne melkein kuuluvat eri luokkaan.
    Jos Citroen olisi ottanut samankokoisen koneen se olisi ollut huikeasti kalliimpi.

      
  • Kysymyksessä ovat aivan erikokoiset autot. C5 on tiloiltaan luokkansa ykkönen, varsinkin tämä uusi versio farmarina. Ainoita oikeita "tilafarmareita". Ja jos puhutaan mukavuudesta, niin Skoda häviää mennen tullen. Itse en vaan oikein pidä tuon Citroenin sisustuksista ja penkit on vieläkin ehkä vähän liian pehmeät (toisin kuin Peugeotissa, jossa on nykyään hyvät penkit). PSA:n dieselit, jos vertaillaan vastaavia tehoiltaan, ovat parempia ajaa kuin VAG:n. Volkkaridieselissä on edelleen sitä vanhaa traktoriominaisuutta jäljellä, PSA:n koneet toimivat paljon pehmeämmin ja jouhevammin. Viime vuonna ajoin koeajolenkit Passat TDI:llä ja Peugeot 407 Hdi:llä. Jos koneesta puhutaan, niin Pösö oli selkeästi parempi ajaa (oli se kyllä kiistatta paljon parempi ajaa muutenkin).

    Citroenissä (ja yleensäkin ranskalaisissa) arvostan kyllä sitä, että ne ovat rohkeasti omannäköisiään. Muut autot alkavat olla sen näköisiä, että ne tulevat kaikki samalta pajalta, merkit on vaihdettu vain keulalle. Ja uusissa malleissa ei ole itse asiassa mitään uutta, kaikkein vähiten noissa VAG:n tuotteissa.

    Ulkonäön suhteen pahimmat pettymykset uusissa autoissa viime aikoina ovat olleet ehdottomasti VW Golf (ei yhtään mitään uutta) ja Skoda Octavia (jopa vieläkin vähemmän!!!). Eikä uusi Focuskaan minusta mitään ihmeellistä tuo mukanaan. Vähän modernimpaa olisin odottanut.

      
  • Omituisen vertailupari. Kumpi on parempi vaarin vatupassi vai mummon kalsarit:molemmilla pitutta noin yksi metri(riippuen mummosta).
    Jos pitää verrata merkkien välillä,pitäisi ehkä ottaa saman kokoluokan autot.Tässä tapauksessa toisessa paras panostus oli
    tiloissa ja toisessa moottorissa. Kuka voi tunnustaa, että lopullinen valinta olisi näiden kahden kauppa?
    Jos C5.ttä haluttaan verrata Skodaan,niin pari voisi olla: C5 2,2 hdi
    ja Skoda Suberb 1,9 tdi comfort. Tehot 96-98 kw ja hinta n.37000e.
    Epäilen,että Skoda veisi silti voiton,koska eri ominaisuuksien painotus testeissä tuntuu olevan ajettavuuden ja ääritilannekäytöksen puolella. Itse voisin valita näistä minkä hyvänsä,mutta eri syistä. Mummon kalsareille en kyllä keksi syytä.

      
  • eikös skoda octavia ja peugeot 407 olleet vertailussa tossa moottori lehdessä(numero 11.2004)? skoda oli sillä 2.0 tdi ja peugeot hdi 136. eikös tuo hdi 136 ole se psa:n ns. suurempi diesel moottori? ja siinä testissä taisi skoda voittaa...

      
  • Lainaus:
    27.01.2005 klo 15:08 vilippo kirjoitti
    eikös skoda octavia ja peugeot 407 olleet vertailussa tossa moottori lehdessä(numero 11.2004)? skoda oli sillä 2.0 tdi ja peugeot hdi 136. eikös tuo hdi 136 ole se psa:n ns. suurempi diesel moottori? ja siinä testissä taisi skoda voittaa...


    Mitä sitten? :open_mouth:

      
  • sitä vaan että ei se välttämättä se isompi moottori sitä asiaa ratkaise... ainakaan moottori lehden mukaan... ja peugeot oli vielä paljon kalliimpi kun skoda!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit