HONDA CR-V OSTAISITKO SEN

9 kommenttia

OLEN HANKKIMASSA AUTOA. AVENSIS FARMARI OLI EDELLISENI. NYT HALUAISIN JOTAIN ERILAISTA, KUN NUO FARMARIAUTOMALLIT ON KAIKKI NIIN SAMANNÄKÖISIÄ. SIIS HONDA CR-V KATUMAASTURI KIINNOSTAA TAI MUU KATUMAASTURI. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ MIELIPITEITÄNNE JA ENNENKAIKKEA AJO-OMINAISUUKSISTA NÄISTÄ AUTOTYYPEISTÄ. TIETOA ON PALJON, MUTTA EN TUNNE KETÄÄN SELLAISTA,JOLLA OLISI KATUMAASTURI. ODOTAN KOMMENTTEJA.

  
  • [Offtopic]Hyvä ihminen, ota nyt jo se capslock pois päältä[/offtopic]

      
  • :smile: OSTAISIN!!dieselinä!! :smile:

      
  • Kysymys:
    HONDA CR-V OSTAISITKO SEN ?

    Vastaus:
    Kyllä voisin ostaakin ja ehdottomasti sillä uudella (ja Hondan AINOALLA) dieselillä!

      
  • Ilman muuta ostaisin ja sen takia en ole viitsinyt CR-V:ta koeajaa kun voisi iskeä autokuume.

      
  • Minä odottaisin uutta Toyota RAV-4:sta. Ja koeajaisin molemmat.

      
  • Jostakin syystä minua häiritsee tavattomasti CR-V:n takapään vanhanaikainen olemus sivuilla. Näistähän oli myös vertailu jossakin tämän vuoden numerossa.

    Katumaasturit ovat hieman outo luokka, sillä todelliseen maastoajoon niistä ei ole, eikä maanteillä niiden ominaisuuksia tarvita. Ainoa alusta, jossa ne voivat ehkä loistaa ovat auraamattomat mökki- ja metsäautotiet.

    CR-V:ssä lienee ainakin suurehkot tavaratilat ja hyvä diesel, joten niiltä osin se voisi kelvata minullekin. Automaattia ei kiisseliin saa, ja bensan kanssakin se on vanhanaikaisesti neliportainen, joten ei kiitos.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 28.11.2005 klo 20:42]
      
  • Olen tässä käynyt kovaa painia itsekin, että mikä rassi alle kun tarvitsisin tilaa, turvallisuutta, jonkun verran suorituskykyäja luotettavuutta. Olen koeajanut lähes kaikki citymaasturit ja lukenut monet vertailut ja testit. Koeajoin myös useat farmarit, mutta mieleistä ei tahdo löytyä. Farmareista päällimmäiseksi nousee mielestäni Passat Variant nelivetoisena. Varustelutasoa saa helposti muokattua mieleisekseen, eikä hintakaan nouse liiaksi. Toisin on esimerkiksi Saab 95 Vectorissa, jossa hinta pompsahtaa melkoisesti joka kerta kun keksit lisävarusteen, jonka haluaisit. Mutta se niistä....

    Sitten asiaan. Honda CR-V:tä olen koeajanut useasti ja joka kerta ajokokemus on ollut mieluisa. Nyt kun vielä tuli se dieselikin niin ajaminen muuttui mielestäni huomattavasti positiiviselle puolelle. Hondassa on mielestäni ehdottoman huonoa seuraavat asiat: Peräkärryn maksimi paino ilman jarruja 600 kg! Miksi? Itselläni on venetraileri joten se on heti NO NO. Suorituskyky ohitettaessa muistuttaa ikävä kyllä hieman pakettiautoa. Eipä paljoa naurata ajoneuvoyhdistelmiä ohitettaessa, kun perhe parkuu takapenkillä... Lisävarustevaihtoehdotkin hieman kummastuttaa. Itselläni ei ole ongelmaa koska ottaisin dieselin 6-lovisen manuaalin EXE versiona. Yritäpä ostaa sama malli automaattina. Eipä taida onnistua... PLUSSANA CR-V:ssä: Dieselin kulutus! Vero maksaa itsensä takaisin kun olet ajanut noin 15 000 km. Sen jälkeen ajaminen on lähes ilmaista. Hyvät sisätilat, mukava ajaa vaikka vähän laiska, hieman jäähallimainen ulkonäkö, hyvät varusteet, turvallisuus ja hyvä menestys testeissä. Kaiken kaikkiaan hyvä valinta!

    MUTTA sitten se toinen vaihtoehto, joka on itselleni edelleen hieman musta hevonen, mutta on kyllä herättänyt ostohalun etten sanoisi jopa ostohimon. Subaru Forester 2,5 Xt. Autossa on tilaa, hyvät varusteet, saa vetää perässään vaikka Honda CR-V:tä, turvallisuutta ohitustilanteessa (KOSKA löylyä piisaa), mukavuutta jne. Huonona puolena ulkonäkö ja kulutus. Auto muistuttaa ulkoisesti hieman panssarivaunua, mutta on kyllä yliveto ajaa. Itse puhkesin koeajolla huutonauruun!! Ja se aito neliveto.... Niin mukava että... Ajoin auton kynnöspellole ja painoin kaasun pohjaan niin se suorastaan loikkasi takasin tielle! Auto on hiljainen ja hauska ajaa, mutta itseäni suuresti huolestuttaa sen jälleenmyyntiarvo. Ei mitään hajua laskeeko hinta kuin lehmänhäntä?! Entä varustelu... Asia hoidettu tosi kummallisesti. Jos haluat lisäherkut (nahkat, gps jne) (Gps on kyllä täysin turha) niin et saa autoa manuaalina, jolloin suorítusarvot kärsii. Jos haluat manuaalin niin sitten saat ulkonäöllisesti ja sisältä todellisen papparassin. Ei muuta kuin Fredriksonin lippalakki päähän ja torille. Mittaristo on muutenkin jostain syystä hieman pappamainen.

    Joten... Itse ostaisin tällä hetkellä ehdottomasti Subarun. Se on niin hauska ajaa. Siinä on vain se jokin... Suorituskyky, maastoajomahdollisuus, vetokyky, ohitukset, kaikki herkut, mahtava ajettavuus kuitenkin paljon tilaa ja se jokin... Lisäksi hinnat CR-V:n kanssa samoilla nurkilla. TM mainosti autoa aikanaan nimellä hyökkäysvaunu ja sitä se todella on!

    [nikos muokkasi tätä viestiä 30.11.2005 klo 20:23]
      
  • Katumaasturi on turhake.

      
  • Mulla on ollut CRV nyt lähes 3 vuotta työsuhdeautona ja täytyy sanoa että suhteessa hintaansa se on ehdottomasti paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Eniten vastinetta rahalle omista autoistani. Suosittelen vahvasti !

    Aikaisempaa kokemusta mm. Audi A6, BMW 528, V70, Ford Scorpio, Peogeot 307 GTI jne. :smile: :sunglasses:

    Kerran kun nelivedon talveksi saa niin ei enää vajaavetoiseen tee kyllä mieli vaihtaa. 2 WD sucks.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit