Pistin tilaukseen uuden Nubira automaatin. Verme lähtee 5K pienemmällä välirahalla kuin esim Corolla 1.6 SOL 3D hatch automaatti.
Ei tuntunut parin päivän koeajolla yhtään hullummalta. Varustus on varsin täydellinen, sisustus ja tilat meiltei luksusta ja antavat vielä kolmen vuoden takuut.
Suureksi mysteeriksi jää, pääseekö tuosta kolmen vuoden päästä eroon.
Ajattelematta sen kummemmin auton merkkiä tai ominaisuuksia, sekä arvostusta, jota ei liene vielä, sait sen 5K edullisemmin kuin vastaava Toyota olisi maksanut. Jälleenmyyntiarvo alenee suhteessa, ehkä nopeamminkin, koska merkillä ei ole vakiintunutta asemaa markkinoillamme. Jos jatkossa pysyt merkkiuskollisena Daewoo:lle pysynee väliraha kohtuullisempana, ellei auton maahantuoja hinaa vähitellen hintaa ylöspäin kuten on tapana tehdä joidenkin tuhansien myytyjen autojen jälkeen. Jos päätät vaihtaa merkkiä, on väliraha taas suhteessa korkeampi. Saavutettu etu tai hyöty 5K roikkuu ikäänkuin ilmassa koko ajan, riippuen sinun ja Daewoon maahantuojan päätöksistä jatkossa.
... "Ottaen huomioon elon ankeuden, kalun kankeuden ja vainajan korkean iän" ; sanoisin, että nyt rupeat murehtimaan asioita, joista kukaan ei taatusti tiedä mitään. Voit olla aamulla kuollut sängyssä, kun edellisenä päivänä olet saanut uuden auton, eli ota päivä kerrallaan, pitempään ei ole pystynyt kerralla elämään kukaan. Ole tyytyväinen uudesta autostasi ... se on yhtä hyvä kuin mikä muu auto tahansa. (PS. MB-autoja on pidetty johtotähtenä auton paremmuudessa joka suhteessa, sekin ajatus kannattaa unohtaa. Työssäni on kymmeniä kavereita joilla sellainen on ....... ja usko tai älä murheita niissä riittää (tämän päivän ykkösmurheet (elektroniikka/jarrut)
Olen saanut käsityksen jostain että Daewoo olisi ihan luotettava peli. Ihan OK Nubira, ei se varmaan tule tarjoamaan mitään erityisiä yllätyksiä, ei positiivisia eikä negatiivisia. Varmaan sellainen perusauto. Luulen että teit hyvän hankinnan.
Tuli yksi jälleenmyyntiarvoon vaikuttava juttu mieleen.. Eli luin muistaakseni Kauppalehdestä pari viikkoa sitten että GM lopettaa Daewoo-merkin myös Länsi-Euroopassa ensi vuonna ja autot nimetään uudelleen Chevrolet nimisiksi. Tämä uusi Chevrolet-organisaatio tottakai huoltaa ja palvelee niinkuin GM Daewoo tällä hetkellä mutta se että autosi on merkkiä jota ei enää myydä varmaankin vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon vaikkakin täysin samaa autoa myydään jatkossakin, Chevroletina.
Mikään normaali käyttöauto ei ole sijoitus ja kyllä autosta aina eroon pääsee. Varsinkin nykyään, kun romuttamollekin saa viedä ilmaiseksi. Jos siitä ei 3 vuoden päästä makseta riittävästi, niin ainahan voi pitää vähän pidempään, jolloin arvon aleneminen jossain vaiheessa loppuu varmasti.
Eipä tuota mielestäni kovin paljon kannata tässä vaiheessa murehtia.
Voihan siinä käydä niinkin, että Daewoosta tulee varsinainen keräilyharvinaisuus kun merkki vaihtuu Chevroletiksi
Yhtä pitkästyttävää tuon odottaminen ainakin on, kuin oikeidenkin autojen...
Tutulleni tuli kirje kotiin autonne on nyt Chevrolet Tacuma!