Uusi Passa on jo ajettava

97 kommenttia
124»
  • Akilla tuntuu olevan aika ehdottomia mielipiteitä. Sellaiset yleensä hioutuvat iän tuoman kokemuksen myötä. Kannattaa verrata esim. nimim. "Sixpackin" kirjoituksiin. Kontrasti on melkoinen. Toinen samanlainen "yhden asian ihminen" palstalla on "Anders-Simo". Tuovat Akin kanssa mieleen 70-lukulaisen taistolaistyyppisen argumentoinnin, jossa äänen kuuluvuus menee sisällön edelle.

      
  • Lainaus:
    19.04.2005 klo 18:37 mikahe kirjoitti
    Aki on tosin kertoillut laittaneensa alustan uusiksi niin moneen autoon, että ehkä taudista on osa itse aiheutettua.


    Olisit todella hyvä VW-liikkeen mies. Mottona voisi olla "Asiakas on idiootti, ei se mitään ymmärrä näistä vehkeistä". Suomi onkin tasan ainoa maa, missä tällaiset liikkeet pysyvät hengissä. Amerikassa osataan jo vaatia palveluakin ja asiakkaan kunnioitusta.

    Uskallan väittää että en ole taatusti itse vikoja aiheuttanut. Olen aina pitänyt autoja huolella ja ajanut tarkasti. En myöskään aja kovaa, eli ei nopeuskaan ole ongelmia aiheuttanut. Enimmäkseen ajan myös pääteitä, enkä juuri lainkaan sorateitä tai möykkyisiä talvisia pikkuteitä. Kumma on myös se, että samat jousitusongelmat ovat olleet kylän joka taksikuskilla Passatinsa kanssa. Faceliftin yhteydessä osa ongelmaa saatiin poistettua, mutta vikoja on runsaasti edelleenkin.

    Käy katsastusasemilla ja korjaamoilla vähän kyselemässä faktaa siitä mikä on nykyään yleisin syy saksalaisten autojen kohdalla sille, että niistä valitetaan katsastuksissa: tukivarsi- ja pallonivelongelmat + sähköongelmat, mutta ne eivät usein näy katsastuksessa. Jousitus- ja nivelongelmat koskevat erityisesti VAG:tä, mutta myös MB:tä ja BMW:tä. VAG tosin vei asian edellisten Passatien, Audi A6:ien ja Audi A4:ien kohdalla äärimmäisyyksiin. Uudessa A4:ssä ja A6:ssa asiaa on korjattu, mutta ongelmia on jonkin verran edelleen. MB:n uuden C:n takajousitus on merkittävä ongelmalähde, se uskalletaan myöntää avoimesti jopa Mersukorjaamolla ja maahantuojallakin.

    Uudessa Passatissa on Golfin alusta, Golfeissa onkin ollut vähiten ongelmia VAG-vehkeissä alustan kanssa. Alustan vaihto perinteisempään kertoo todella paljon siitä, että tuo "upea" kelluvarakenteinen etujousityssysteemi ei ehkä ollut sittenkään niin hyvä.

    Japanilaisissa ei ole samanlaisia ongelmia ollut, tosin nyt esim. Toyota on saanut jo Avensikseen muutaman etujousitusongelman aikaiseksi, mutta ei niitä laajuudessaan voi Volkkariin verrata.

    Pösön suhteen kirjoittelen avoimesti omia kestotestikokemuksiani sitten kun saan siihen riittävästi kilometrejä. MB:n osalta olenkin niistä jo kertonut. En oleta Pösön pystyvän samaan luotettavuuteen kuin Toyotan, mutta toisaalta täytyy antaa täydet pisteet ammattitaidosta ja palvelusta ko. liikkeelle. Ongelmia laitteen kanssa ei ole ollut ja jo nyt se on luotettavampi kuin tuo Passat oli.

    Edellinen Passat oli muuten ilmestyessään upea auto. Silloin se toi todella jotain uutta luokkaansa. Minusta tästä uudesta ei voi sanoa samaa ulkonäkönsä ja hinnan huomioiden. Varmasti hyvä auto, mutta ei todellisuudessa kummempi kuin nuo muutkaan.

    Tosiasiahan on se, että ostat nykyään minkä ison perheauton hyvänsä, se on ominiaisuuksiltaan hyvä. Erot ovat marginaalisia, siksi on turha väittää Passatinkaan tarjoavan jotain ylimaallista. Siihen nähden sen hinta on minusta kohtuuton - yli kolmekymmentä tonnia 1.6 litraisesta!!! Ostaa ken haluaa, minä olen viimeisen Volkkarini ajanut ainakin niin kauan kun laadun, hinnoittelun ja palvelun paranemisesta on jotain todellisia merkkejä näköpiirissä.



    [AkiK muokkasi tätä viestiä 21.04.2005 klo 13:59]
      
  • Lainaus:
    19.04.2005 klo 18:53 Tuota kirjoitti
    Akilla tuntuu olevan aika ehdottomia mielipiteitä. Sellaiset yleensä hioutuvat iän tuoman kokemuksen myötä. Kannattaa verrata esim. nimim. "Sixpackin" kirjoituksiin. Kontrasti on melkoinen. Toinen samanlainen "yhden asian ihminen" palstalla on "Anders-Simo". Tuovat Akin kanssa mieleen 70-lukulaisen taistolaistyyppisen argumentoinnin, jossa äänen kuuluvuus menee sisällön edelle.


    On todella imartelevaa, että pidät minua nuorena. Se hivelee mieltä, mutta niinhän se on, meidän miesten herkkä kohta löytyy imartelusta ja kehuista. Suosittelisin sinua kuten Sarasvuotakin jättämään psykoanalyysit niiden ammattilaisille enkä varsinkaan tekemään mitään suuria johtopäätöksiä hyvin lyhyiden palstakirjoitusten suhteen... :wink:

      
  • Lainaus:
    21.04.2005 klo 13:59 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    19.04.2005 klo 18:37 mikahe kirjoitti
    Aki on tosin kertoillut laittaneensa alustan uusiksi niin moneen autoon, että ehkä taudista on osa itse aiheutettua.


    ...Pösön suhteen kirjoittelen avoimesti omia kestotestikokemuksiani sitten kun saan siihen riittävästi kilometrejä. MB:n osalta olenkin niistä jo kertonut. En oleta Pösön pystyvän samaan luotettavuuteen kuin Toyotan, mutta toisaalta täytyy antaa täydet pisteet ammattitaidosta ja palvelusta ko. liikkeelle...

    Uudessa TM:ssä oli jälleen huoltotestin peränpitäjänä Peugeot, samanlaisia kokemuksia oli itselläni aikanaan Herttoniemen automaasta, ei tahtonut tulla kerralla kuntoon. Tosin viimeisin pösö oli 406:n, joka oli yksi parhaista autoista, jota olen omistanut, vikoja nolla. 407:kin olisi kiinnostanut, puutteistaan huolimatta, mutta ne huoltopalvelut ?

    Niin ja lopuksi Passat-asiaan, kyllä Passat on permium-auto,näin ainakin VW-auton toimitusjohtaja totesi TM:n haastattelussa :kiss:

      
  • Lainaus:
    21.04.2005 klo 14:20 Jouko Kokko kirjoitti

    Uudessa TM:ssä oli jälleen huoltotestin peränpitäjänä Peugeot, samanlaisia kokemuksia oli itselläni aikanaan Herttoniemen automaasta, ei tahtonut tulla kerralla kuntoon. Tosin viimeisin pösö oli 406:n, joka oli yksi parhaista autoista, jota olen omistanut, vikoja nolla. 407:kin olisi kiinnostanut, puutteistaan huolimatta, mutta ne huoltopalvelut ?


    Nämähän ovat tietysti hyvin liike- ja paikkakuntakohtaisia juttuja. Paikallisessa Peugeot-liikkeessä palvelu on ollut minulle hyvää ja se liene minun kannaltani on tärkeintä. En tiedä palveluista muualla.

    Helsingin seudun palvelut (siis muutkin kuin autoihin liittyvät!) ovat kokemuksen mukaan kuitenkin ylipäänsä sieltä maan epäystävällisimmästä päästä.

    Täytyy kehaista Fordia siitä, että meillä olleista autoista sen myynti ja huolto ovat olleet kokonaisuutena selvästi asiakasystävällisimpiä.

    Autoja ostaessani palvelu on minulle tärkeää. Eniten minua ärsyttää ylimielinen asenne, se kohdistuu tietysti useimmiten naisiin. Usein hyvä palvelutesti onkin se kun vaimo menee yksin autokauppaan valitsemaan autoa. Olemme törmänneet jopa siihen, että palvelua ei tule lainkaan vaikka hän sitä kysyisi. Tämä tapahtuu monin verroin useammin naiselle kuin miehelle. Törkein tapaus oli erään merkin kohdalla se, kun todettiin hänen kysellessään tiettyä mallia, että tuollahan se pihalla seisoo, ne kunnon autot on täällä sisällä (tuolloin oli myös mahdoton räntäsade, joten jos autoa olisi edes vähän haluttu myydä niin varmaan sen olisi voinut edes katokseen siirtää). Sen verran vähän eroja autoilla on todellisuudessa, että epäystävällinen palvelu riittää vaihtamaan merkkiä! Miksi suvaita surkeaa palvelua, jos toisesta liikkeestä saa parempaa?

    Luulisi noiden ukkojen haluavan palvella naisihmisiä, kun ainakin omat kokemukseni naisautomyyjistä ovat selkeästi nimenomaan positiivisia. Vaan ei näköjään toimi toisinpäin..?

      
  • Lainaus:
    21.04.2005 klo 14:20 Jouko Kokko kirjoitti
    Niin ja lopuksi Passat-asiaan, kyllä Passat on permium-auto,näin ainakin VW-auton toimitusjohtaja totesi TM:n haastattelussa :kiss:


    Olisiko merkillä pientä nostetta, paavikin vaihtaa MB:stä Volsuun :wink: No, ylpeys käy lankeemuksen edellä.

    Jos hetkellinen menestys kihoaa päähän, laatu heikkenee, tai/ja automyyjien, jälkimarkkinointi-ihmisten ja huollon toiminnasta aiheutuu asiakastyytymättömyyttä, niin seuraavaksi ostettava merkki vaihtuu. Tämä kiertokulku on tosin hieman liian pitkä ohjaamaan jokapäiväistä toimintaa autokaupassa, ellei yrityksen laatujärjestelmä ja asiakastyytyväisyyden mittausprosessi ole kunnossa.

      
  • Lainaus:
    21.04.2005 klo 19:45 mikahe kirjoitti

    Jos hetkellinen menestys kihoaa päähän, laatu heikkenee, tai/ja automyyjien, jälkimarkkinointi-ihmisten ja huollon toiminnasta aiheutuu asiakastyytymättömyyttä, niin seuraavaksi ostettava merkki vaihtuu. Tämä kiertokulku on tosin hieman liian pitkä ohjaamaan jokapäiväistä toimintaa autokaupassa, ellei yrityksen laatujärjestelmä ja asiakastyytyväisyyden mittausprosessi ole kunnossa.


    Jep - Suomessa voitaisiin tosin aloittaa ihan alkeellisesta asiakaspalvelusta. Jossain se sujuu ihan luonnostaan, täällä tuntuu välillä että ei sitten millään...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit