BMW X5 kohtasi voittajansa

17 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/articles/pw/06b9tribeca.htm

Linkissä oleva auto saavuttaa tai ylittää X5:n tason niin suorituskyvyssä, ajettavuudessa kuin jarruissakin - arvatenkin myös varustelussa, teknisessä laadussa ja kestävyydessä. Myös muotoilu on monta kertaluokkaa onnistuneempi kuin BMW:ssä.

Tosin eihän tämä ensimmäinen kerta ollut, kun X5 kohtaa voittajansa..

  
  • Hohhoijaa...

      
  • Huh.

    Nyt pitää kyllä jo sanoa että Porsche Cayenne taitaa olla sitten kuitenkin kaunis auto. :smile:

      
  • Cayenneen lyöty Alfan maski.

    Plagioinnin huippu vai aprillipila?

      
  • Siis Cayennehän ON kaunis auto!! Mutta kyllä siinä jo lääkäriä tarvitaan avuksi, jos tuossa Tribecassa on Alfan maskin näkevinään....

      
  • Lainaus:
    19.04.2005 klo 18:28 Tuota kirjoitti
    Cayenneen lyöty Alfan maski.

    Plagioinnin huippu vai aprillipila?


    Subarun uusi päämuotoilija Zapatinas työskenteli aikaisemmin Alfalla.
    Tuollainen keula on ikävä kyllä tulossa kaikkiin Subaruhin.

      
  • Lainaus:
    19.04.2005 klo 22:23 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    19.04.2005 klo 18:28 Tuota kirjoitti
    Cayenneen lyöty Alfan maski.

    Plagioinnin huippu vai aprillipila?


    Subarun uusi päämuotoilija Zapatinas työskenteli aikaisemmin Alfalla.
    Tuollainen keula on ikävä kyllä tulossa kaikkiin Subaruhin.


    No jos keula ei miellytä, GM varmaan myy noita pian lisähintaan saabin maskilla...

      
  • Olisi kannattanut tämäkin jättää suunnittelematta...

      
  • Alfa 147 korotetulla korilla ja alustalla sekä cayennen keulalla. Tosi ainutlaatuista. Tämän siitä saa, kun samat suunnittelijat kiertävät talosta toiseen.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 20.04.2005 klo 09:05]
      
  • Kun Porsas on ruma, niin mikä toi sitten on?? Yksi yrjöttävimmän näkösistä uusista autoista, mitä on, minun mielestä!!

    Tehtaathan käyttää referenssinä markkinoiden parasta autoa, eli tässä luokassa X5:tä. Kaikki valmistajat pyrkii tekemään paremman, mutta harva onnistuu ylittämään esikuvaansa. Esim Lexus ja Caddy on myös myöntäneet käyttävänsä Bmw:tä esikuvanaan, mutteivat vieläkään ole päässeet lähellekkään samaa ajettavuutta.. Nytkään tuosta ei ole mitään muuta todistetta, kuin markkinointimiesten lätinää:

    Still, the B9 Tribeca's performance target is the BMW X5. Matching or exceeding the X5's acceleration, handling and braking numbers in a sequence of in-house tests

    Noh, X5 on jo vanha malli, joten kyllä kai kohta joku valmistaja pääsee sen ohi ominaisuuksissa, ihmeen kauan ollut kuitenkin luokkansa kärjessä..

      
  • Kyseisen luokan mestari on aina ollut ja tulee aina olemaan Range Rover Vogue. Vaikkakin bemari tai porsche saattaa olla parempi ajettava tms. on rangessa sitä aristokraattista tyyliä jota ei muista isoista katumaastureista löydy.
    Ei kukaan #&%£$!* osta isoa katumaasturia ajo-ominaisuuksien tai saatikka kiihtyvyden takia, imago ja luxus on kaikki kaikessa ko. luokassa.
    Taitaa Range olla vielä ainoa luxusmaasturi jolla on jotain mahdollisuutta pärjätä mökkitietä hieman pahemmassakin maastossa.

    Sitäpaitsi, Range taitaa olla ainoa maasturi, jonka ulkonäkö on kaikilta puolilta onnistunut. Muissa tuppaa olemaan aina jotain (esim. X5:n järkky perä ja porschen lähinnä kamala keula, tuota subarua en viitsi edes kommentoida ja sitten vielä ne lexuksen ja infinitin ihmeviritelmät).
    Maasturin pitää olla kantikas.

    Aijjaahas, tämä palsta näköjään sensuroi automaattisesti kaikki itsensä ilmaisuun tarvittavat voimasanat. kivat sulle.



    [Tietäjä muokkasi tätä viestiä 20.04.2005 klo 21:16]
      
  • Mielestäni Range ja X5 on kuitenkin eri tyyliä, X5 on puhdas katumaasturi ja Range taas aito maasturi. X5 on kuitenkin kiistattomasti parempi juuri kiihdytyksessä, jarrutuksessa ja käsiteltävyydessä, mihin tuossa jutussa viitattiin. Rangen tyylistä olen samaa mieltä, todella hieno auto.

    Itse asiassa yllättävän moni taitaa ostaa katumaasturin sen pohjalta, miten hyvä se on ajaa ja miten se kiihtyy. Tämän selittää esim Cayane Turbon hyvin mennyt myynti samoin kuin Bemarin ja MB:n tehokkaat mallit. Onhan Rangekin tuomassa sporttisempaa ja paremman suorituskyvyn omaavaa mallia, jossa on remmiahdettu V8 vaparin tilalla. Samoin VW toi omansa W12:sta varustettuna. Siihen en ota kantaa, onko tuollaisissa autoissa mitään järkeä..

      
  • Lainaus:
    21.04.2005 klo 10:27 individual kirjoitti
    Mielestäni Range ja X5 on kuitenkin eri tyyliä, X5 on puhdas katumaasturi ja Range taas aito maasturi.


    Aivan totta. X5:n, Cayennen ja kummpaneiden kanssa kilpailemaan Land Rover on esitellyt pienemmän Range Rover Sport -mallin.

      
  • Sen ymmärtää jos joku ostaa maasturin tilojen, talviajo-ominaisuuksien, turvallisuuden tai korkeuden takia mutta mitä erilaista tai parempaa pystyy esim. X5 tarjoamaan ajettavuudessa ja kiihtyvyydessä verrattuna esim. 500-sarjalaiseen.

    Maasturin ajo-ominaisuuksiin kuuluu tiettyä kuolemanpelkoa aiheuttava heiluminen tiukemmissa mutkissa. Itse ainakin arvostan maasturissa pehmeää ja mukavaa jousitusta ennemmin kun sporttisuuteen pyrkivää.

    Lainaus Autocarin toimittaja Goodwiniltä

    "Ask yourself this: do I (or does anybody else) really need a 175mph 4x4 other than for ego inflation purposes?"

      
  • Noh, sitä pitäis kysyä vaikka Teemu Selänteeltä, tosin hänen kulkupelinsä kulkee vain 155 mph (rajoitettu).

    Sporttisen katumaasturin hyviin puoliin kuuluu talvi-ominaisuuksien, korkeuden, tilojen, suorituskyvyn ja turvallisuuden yhdistäminen. Siinä on enemmän asioita kuin 500-farkussa, vaikka sellaisella itse ajelisin mieluummin, vaikkapa sitten nelivetoisella. Jos olisin maasturia hankkimassa, valitsisin varmaan X5:n juuri sen takia, että se on noiden kaikkien ominaisuuksien hyvä kompromissi, ns monitoimiauto. Arvostan kuitenkin suorituskykyä, hyvää hallittavuutta ja ajo-ominaisuuksia. Lisäksi pidän sen ulkonäöstä, samoin kuin Rangen, ne ja uusi ML ovat mielestäni hienoimman näköiset maasturit tällä hetkellä.

      
  • No unohditte tietysti ne tärkeimmät tekijät miksi tuollaisia autoja ostetaan: status, vehkeenjatke, näyttämisenhalu jne.

    Eiväthän nuo tarjoa mitään todellista etua ominaisuuksissa verrattuna "tavallisiin" autoihin. Esim jos vertaat vaikka MB:n M-sarjaa vastaan E 4-matic farmari, niin E vie voiton kaikissa ominaisuuksissa. Oikeat maasturit ovat sitten eri juttu niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

    Amerikassa muuten isojen nelivetomaasturien myynti on tuoreimpien tietojen mukaan suurissa vaikeuksissa. GM ja Ford ovat molemmat ilmoittaneet suurista ongelmistaan ko. segmentin kohdalla. Muutenkin amerikkalaisten kuluttajien luottamus talouteen alkaa horjua -> alkaako vene keikkua tosissaan???

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 21.04.2005 klo 13:10]
      
  • Se on se bensan hintakehitys joka pistää nämä möhkösuvit amerikoissa polvilleen.

    Eihän maalaisjärjellä ajatellen ole mitään järkeä että auto joka painaa 2.5-3 tonnia ja omaa ladon seinää vastaavan ilmanvastuskertoimen, varustetaan bensasyöpöllä jättimoottorilla jotta huiput saadaan yli 200 ja aika 0 - 100 alle 8 sekunnin.

    Nyt kun Kiinakin on lisännyt öljynkulutustaan...Ameriikoissa alkaa bensan hinta edellä mainittujen autojen kulutuslukemilla notkistaa polvia.

    Noh...onhan joillain valmistajilla järkeäkin mukana...siksi Lexus RX400h lisää myyntiään rapakon takana sen minkä tehtaat kerkeää ulos suoltamaan. Eikä tarvi edes suorituskyvyssä tinkiä.

      
  • Kyllähän asia on niin, että Cayenne EI ole ruma auto.
    Tuo Subaru on ihan hirveä ja X5 on ihan järkäleen näköinen rassi.
    Ymmärrä näitä järkyttävän isoja ja tehokkaita SUVeja... KUKA niitä muka tarvii? Itse ottaisin Land Rover Defenderin jos maastoon tarvis mennä. Lantikka on MIESTEN auto! :grin:

    AkiK:lle - "Vene keikkuu" siellä sun täällä ---> L.A.M.A. tekee taas tuloaan... Pitkäänhän tätä iloa on jo jatkunutkin :frowning:

    [911 muokkasi tätä viestiä 21.04.2005 klo 22:17]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit