SAAB 9-5 JA 9-3 TURVALLISIMMAT AUTOT

4 kommenttia

Tänään julkaistun Folksamin kattavan turvallisuusraportin mukaan SAAB tarjoaa kaikista merkeistä turvallisimmat autot.
Lisäksi omissa luokissaan SAAB 9-5 ja 9-3 olivat turvallisimat. Tutkimuksen tulokset perustuvat todellisien onnettomuuksien analysointiin, Euro-NCAP -tuloksiin sekä Folksamin omiin testeihin, joissa mm. on testattu riskit niskavammoille peräänajossa.

  
  • Linkkiä peliin:

    http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,634607,00.html

    Mielenkiintoista on, että uusi Mersun A-sarja, jonka etuistuimissa on aktiivinen pääntuki antoi heikoimman suojan piiskaheilahduksia vastaan 2003 -2004 testatuista autoista. Yllättäviä eroja on eri merkkien välillä...

    Myös BMW 3-sarja ja Toyota Avensis näytivät yleisellä tasolla pärjäävän muita saman luokan autoje heikommin.

    [JoreA muokkasi tätä viestiä 21.04.2005 klo 16:16]
      
  • Nyt on aloittajalle sattunut kömmähdys: tutkimusten mukaan KAIKKEIN turvallisin auto on uusi Lexus GS300/430. Myynti alkaa tänä keväänä.

      
  • Anders-Simppa voisi välillä nyppiä riisit korvistaan ja lukea mitä threadin alussa sanottiin: Folksamin tutkimus käsitteli tapahtuneita, todellisia onnettomuuksia. Kuinka uusi, vielä myymätön Lexus voisi olla siinä KAIKISTA KAIKKEIN PARAS?

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 22.04.2005 klo 12:09]
      
  • Lainaus:
    22.04.2005 klo 12:08 PropJock kirjoitti
    Anders-Simppa voisi välillä nyppiä riisit korvistaan ja lukea mitä threadin alussa sanottiin: Folksamin tutkimus käsitteli tapahtuneita, todellisia onnettomuuksia. Kuinka uusi, vielä myymätön Lexus voisi olla siinä KAIKISTA KAIKKEIN PARAS?

    Ko. Lexus sai ilmeisesti hyvän tuloksen Euro-NCAPIssa mutta Folksamin tutkimuksessa oli lisäksi mukana isolla painolla tapahtuneet onnettomuudet. Eli vakava mälli, kuinka kävi ? Ja kun riittävästi on aineistoa, alkaa muodostua kuvaa siitä, missä automerkissä/mallissa on mahdollisuus selvitä hengissä/vahingoittumattomana... Ja kun katsoo tuloksia, ne ovat suoraan vertailukelpoisia auton koosta riippumatta. Pienemmillä autoilla on tässä selvästi huonommat tulokset.

    Väitän, että Folksamin tutkimuksen perusteella voi tehdä hyvin pitkälle johtopäätöksiä autojen turvallisuustasosta ja keskinäisestä järjestyksestä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit