VW JETTA 2.0 TDI

39 kommenttia
«1

Ostin tammikuussa uuden 2.0 TDI Jetan ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Tosin harkitsin vakavasti myös Octavian ostamista (samalla koneella), mutta päädyin kuitenkin loppujen lopuksi volkkariin. Octavia Elegance varustuksella ja Jetta Comforline varustuksellahan ovat miltei samanhintaisia. Makuasia, kummasta enemmän tykkää...hyviä autoja molemmat! Tehoa 2.0 TDI koneessa on mukavasti (140hv) ja mahtava vääntö (320Nm/1750r). Kulutus on pyörinyt sekalaisessa ajossa 6 litran molemmin puolin. Tilat riittää jopa taksikäyttöön...jostain syystä Jettoja en ole vielä kuitenkaan taksitolpilla nähnyt. TM:n koeajossa 22/05 moitittiin rengasmelua karkealla asfaltilla...niinpä! Mielestäni Jetta on dieseliksi erittäin hiljainen, eikä rengasmelu (ainakaan kitkoilla) vaivaa ollenkaan. Edelliseen autooni verrattuna (Corolla 1.6 linea sol vm.-04) rengasmelu (ja yleinen melutaso) on Jetassa vaimeampi. Eikä Jetta rämise/natise, niinkuin Corolla teki...valitettavasti. Ja vielä tuosta rengasmelusta....mikäpähän auto ei kärsisi rengasmelusta, jos ajetaan kesärenkailla ja karkealla asfaltilla?! Aika harvassa taitavat olla ne autot...tai sitten puhutaan ihan eri hintaluokista jo. Eli summa summarum: Suosittelen Jettaa kaikille varmaa ja laadukkaan oloista autoa etsiville. Seuraava autonikin on varmuudella VW.

  
  • 32000 euroa alemman keskiluokan autosta, jossa ei ole mitään erikoista (vrt vaikkapa sporttimallit tms). Hinta on järkyttävä! Tonnin halvemmalla olisi saanut jo eri luokan auton, vaikkapa Croma JTD:n nahkasisustalla ja muilla business-varusteilla. Croma on taatusti mukavampi, hiljaisempi ja tilavampi auto kuin Jetta. Croman diesel on lisäksi joustavampi ja käyttöominaisuuksiltaan parempi moottori.

    VW:n 2.0 TDi:n suurin ongelma on todella kapea käyttökelpoinen vetoalue, noin 1000 kierrosta. Tuohon on vielä yhdistetty kuusivaihteinen laatikko ja ajaminen on yhtä vaihtamista. AutoBildin testissä vastaavalla moottorilla varustettu A4 ei saanut kovin mairittelevia arvosanoja, juurikin moottorinsa takia. "Karkea käyntinen, todella kapea vetoalue" olivat kommentteja. Tuohon kun lisää koko VW konsernia vaivaavat tyyppiviat, hinta on suorastaan törkeä.

      
  • Ostappa sinä sitten Fiat, minä aion ajaa jatkossakin Volkkarilla. Ja mitä tulee "kapeaan" moottorin vetoalueeseen...voin vain todeta, että rivakkaa vetoa riittää aina kierroslukumittarin punaiseen alueeseen saakka. Veto ei todellakaan katkea, kuten joissakin dieselautoissa tapahtuu. Mutta nää on näitä makuasioita, jokaisellahan saa olla oma mielipide. Ilmiselvästi äskeisellä kirjoittajalla on jostain syystä negatiivinen asenne Volkkareita kohtaan...mikäpäs siinä. Täytyisi kuitenkin itse ajaa ja todeta, ei pelkästään arvostella mutu-tuntuman perusteella. Lopetan tästä aiheesta tähän ja kehoitan koeajolle. Kuulemiin!

      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 11:16 viuvou kirjoitti
    Ostin tammikuussa uuden 2.0 TDI Jetan ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Tosin harkitsin vakavasti myös Octavian ostamista (samalla koneella), mutta päädyin kuitenkin loppujen lopuksi volkkariin. Octavia Elegance varustuksella ja Jetta Comforline varustuksellahan ovat miltei samanhintaisia. Makuasia, kummasta enemmän tykkää...hyviä autoja molemmat! Tehoa 2.0 TDI koneessa on mukavasti (140hv) ja mahtava vääntö (320Nm/1750r). Kulutus on pyörinyt sekalaisessa ajossa 6 litran molemmin puolin. Tilat riittää jopa taksikäyttöön...jostain syystä Jettoja en ole vielä kuitenkaan taksitolpilla nähnyt. TM:n koeajossa 22/05 moitittiin rengasmelua karkealla asfaltilla...niinpä! Mielestäni Jetta on dieseliksi erittäin hiljainen, eikä rengasmelu (ainakaan kitkoilla) vaivaa ollenkaan. Edelliseen autooni verrattuna (Corolla 1.6 linea sol vm.-04) rengasmelu (ja yleinen melutaso) on Jetassa vaimeampi. Eikä Jetta rämise/natise, niinkuin Corolla teki...valitettavasti. Ja vielä tuosta rengasmelusta....mikäpähän auto ei kärsisi rengasmelusta, jos ajetaan kesärenkailla ja karkealla asfaltilla?! Aika harvassa taitavat olla ne autot...tai sitten puhutaan ihan eri hintaluokista jo. Eli summa summarum: Suosittelen Jettaa kaikille varmaa ja laadukkaan oloista autoa etsiville. Seuraava autonikin on varmuudella VW.


    Millä VW-myyjällä olet töissä? :grin:

      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 17:41 puuteos kirjoitti
    Millä VW-myyjällä olet töissä? :grin:


    Tuli ihan sama juttu mieleen, ei taida Jetta tehdä kauppaansa...

      
  • Täällä palstalla on marinaa melkein aina. (Minäkin osasyyllinen) Jos Viuvou on tyytyväinen autovalintaansa, eikö se ole hyvä asia?

    En mikään volkkarin ystävä ole, enkä enää omista sellaista mutta uusi Jetta vaikuttaa pikaisen tutustumisen perusteella ihan pätevältä ja jämäkältä autolta.

      
  • Tyylikkään näköinen auto tuo nykyinen Jetta. Varmaan moni vaihtaa Passatin tuohon.
    VW:n nykyisistä TV-mainoksista en sitten pidäkkään yhtään (en tarkoita visuaalista ilmettä ja yleistä toteusta vaan ajattelen puhtaasti myynnin edistämisen onnistumista). Niissä leikitään mielestäni väärillä tunteilla kun on kuitenkin kyse auton myymisestä. Valittu lähestymistapa sopisi paremmin naisten kauneudenhoitotuotteiden markkinointiin.

      
  • Minä pidän volkkarin mainoksista. Enempi kuin totisella äänellä suunnatuista "tietoisku" mainoksista. Ymmärrän kyllä mitä Olmi tarkoittaa mutta onneksi meitä ihmisiä on erilaisia. Eipä ole markkinointi väellä helppoa..

    Minäkin ihmettelen mihin Passattia tarvitaan...Tiedä sitten laatu eroista.

    Kävin muuten uteliaisuuttani katsomassa uutta Passattia. Ihmetystä herätti työn laatu. Ovien saumat eivät olleet kohdallaan, kojelaudan saumoissa heittoa... Olisiko ollut yksilövika?

    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 01.04.2006 klo 23:42]
      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 15:53 SKP kirjoitti

    VW:n 2.0 TDi:n suurin ongelma on todella kapea käyttökelpoinen vetoalue, noin 1000 kierrosta. Tuohon on vielä yhdistetty kuusivaihteinen laatikko ja ajaminen on yhtä vaihtamista. AutoBildin testissä vastaavalla moottorilla varustettu A4 ei saanut kovin mairittelevia arvosanoja, juurikin moottorinsa takia. "Karkea käyntinen, todella kapea vetoalue" olivat kommentteja. Tuohon kun lisää koko VW konsernia vaivaavat tyyppiviat, hinta on suorastaan törkeä.


    Oletko itse ajanut tällaisella? Itse en kokenut, että A4:n nokalla tämän koneen vääntöalue olisi jotenkin poikkeuksellisen kapea. Ääni oli toki kylmänä karkea, mutta ei siinäkään se ero nyt loppujen lopuksi niin valtava ole moneen merkkiin, lämpimänä kone raksuttaa ihan nätisti. Enemmänkin käyttöalue on VAG:n koneessa dieseleille tyypillisen kapea, sanoisin. Toisaalta kone tarjoaa markkinoiden parasta luokkaa olevan taloudellisuuden. 6-vaihteinen laatikko (sellainen on myös BMW:llä, MB:llä jne) mahdollistaan korkeampien vääntöjen käytön ja nimenomaan ajon sillä dieselin parhaalla käyttöalueella. Tuosta koneestahan lähtisi helposti enemmänkin vääntöjä jos laatikot kestäisivät. Esim. MB:n 320 CDI antaa manuaalilootalla "vain" 380 Nm, mutta uudella 7G-tronicilla (7-pykäläinen automaatti) samasta koneesta lähtee yli 500 Nm:n väännöt.

    En ostaisi mitään tämän luokan dieseliä ilman automaattilootaa, ei niistä mikään tarjoa manuaalilla joustavuuden suhteen mitään ihmeitä. No, ehkä Bemarin uusin 320d alkaa jo olla vähän sinne päin, mutta sitäkään en manuaalina harkitsisi. Uusi 6-pykäläinen automaatti on toiminnaltaan todella hieno :wink:

      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 15:53 SKP kirjoitti
    AutoBildin testissä vastaavalla moottorilla varustettu A4 ei saanut kovin mairittelevia arvosanoja, juurikin moottorinsa takia. "Karkea käyntinen, todella kapea vetoalue" olivat kommentteja. Tuohon kun lisää koko VW konsernia vaivaavat tyyppiviat, hinta on suorastaan törkeä.


    A4 muistaakseni kuitenkin voitti tuon testin? Ainakin Saksan lehdessä näin kävi.

    Kokonaisuushan se on joka ratkaisee. Ajettavuudessa A4 ei ainakaan häpeä, ehkä näistä Suomen oloihin kuitenkin paras. Tosin MB on peruskäytökseltään ja mukavuudeltaan erinomainen. Useimmilla meistä autonvalintaan liittyy valitettavasti myös hinta:

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic Business-varusteilla 46.000 euroa
    Mercedes-Benz C 200 T Automaatti 52.150 euroa, sisältää tosin vapaavalintaisen varustetason, metallivärin ja kattavan perusvarustelun. Sikäli tulee Audin kanssa jotakuinkin samanhintaiseksi, mutta vastaavantehoinen 220 CDI maksaa neljä tonnia enemmän.
    BMW 320d Touring + automaatti + vastaavat varusteet kuin kilpailijoissa, n. 57 - 58.000 euroa

      
  • Kannattaa kyseinen kone koeajaa, ennenkuin puhuu mitään! Ainakaan itse en paljoa moitteensijaa löydä kuusivaihteisena. Kannattaa katsoa myös suoritusarvoja; hakkaa monen nimellisesti tehokkaamman koneen! Ja se tunne kun ahtopaineet kasvaa; kannattaa kokea! Miehekäs kone!

      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 23:09 olmi kirjoitti
    Niissä leikitään mielestäni väärillä tunteilla kun on kuitenkin kyse auton myymisestä.


    Niin millä tunteilla? Mitä tunteita ei saisi auton valinnassa käyttää?


      
  • SKP:llä on ilmeisesti vahvoja traumoja volkkarista kun pitää marista täällä ja Tuulilasin foorumilla. Jos se Fiude sopii käteesi niin mikäs siinä, syytön minä siihen olen ;)

    Uusi Jetta vakuutti minutkin tuolla dieselkoneella. Koneessa riittää ruutia punaiselle rajalle asti ja ajettavuus on erinomainen. Kieltämättä tilat ovat turhan lähellä Passattia, molemmissa siis reilusti tilaa. Tilojen perusteella ei ole väliä kumman laittaa. Passat on tyylikkäämpi niin sisältä kuin ulkoa ja onhan se Passat. Perusteita siis löytyy hankkia sellainen mikäli lompakko vaan sallii.. Valitsee kumman tahansa niin ei tule pettymään.

    [Kalle Kehveli 5 muokkasi tätä viestiä 06.04.2006 klo 19:24]
      
  • 2.0 TDI:n paras vetoalue on todellkin vain noin 1500 rpm:n levyinen, se on totta... Parhaan vetoalueen ulkopuolella pitää tyytyä kilpailijoiden tasolle jäävään suoritukseen :grin:
    Makuasioista voi aina kiistellä. Ken tykkää möhkömallin autosta, valitkoon Croman, Toyota mikätahansa Verson tai vailla Golf Plussan. Ja mukavuus on suhteellista. Meillä luovuttiin nahkapenkkisestä autoista sen takia, että rouvan mukaan nahkapenkki on minihameen kanssa kiusallisen epämukava yhdistelmä.

      
  • Ihan mielenkiintoinen vertailla käytännön suorituskykyä. Tuo VAG:n "kapealla" vääntöalueella toimiva 140 hv:n kone pesi Autobildin taannoisessa saksalalaisten laatufarmaridieselien testissä kuitenkin ohituskiihtyvyydessä MB:n 220 CDI:n (150 hv) ja BMW:n 320d:n (163 hv).

      
  • Sepä tuossa vanhanaikaisessa TDI-pumppusuutintekniikassa niin metkaa onkin. Kilpailijoiden moottorit näyttävät paperilla uudenaikaisemmilta ja teknisesti hienommilta ratkaisuilta. Mutta kun käytännön suorituskyky tai polttoaineen kulutus otetaan tarkempaan syyniin, niin vieläkään ei tunnu löytyvän kunnon vastusta TDI:lle - ei edes edellisen sukupolven 96 kW 8-venttiiliselle. Ja jos kapeaksi väitetty vetoalue ja kuusi vaihdetta todella häritsee, niin vastaus on DSG.

    Olen ajellut 2.0 TDI:llä nyt pari kuukautta. Ennen hankintaa pääsin kokeilemaan myös 177 hv Avensista. Persuntumalta ei vaikuttanut yhtään 2.0 TDI:tä ripeämmältä. Kokeilin myös ranskista 136 hv:n HDI:llä. Meno tuntui TDI:n jälkeen samalta kuin julkaistut suoritusarvotkin: nuhaiselta. Ainoaksi eduksi tuntui jäävän hienostuneemman oloinen ääni tyhjäkäynnillä ja sen tuntumassa, mutta eihän siitä maantiellä pääse nauttimaan.


      
  • Kohta vuosi on takana 2.0 TDI Jetalla ja ajokokemuksia on kertynyt lähes 20000 km:n verran. Kokonaisuustena olen erittäin tyytyväinen....edelleen! Auto on selvästi "piristynyt" kilometrien myötä (joskaan mikään nuhapumppu ei ole koskaan ollutkaan...) ja nyt tuntuu, kuin tehoa olisi jo parikymmentä pollea ilmoitettua enemmänkin. Tämähän ei ole mikään uutinen...lähes aina VAG-konsernin TDI-koneethan antaa tehoa ilmoitettua enemmän.

    Kulutus on pyörinyt sekalaisessa ajossa 6 litran molemmin puolin..maantiellä menee vielä litran verran vähemmällä. Eikä todellakaan tarvitse pihistellä...ainakin minulla on varsin raskas kaasujalka. Kuorma ei juurikaan tunnu...kiihtyy ja kulkee myös ääriään myöten täyteen lastattuna.

    Ainoa miinuspuoli on ollut dieselin hidas lämpeneminen pakkasella. Mutta sitten kun lämpiää...lämpö kyllä riittää kovimmillakin pakkasilla. Tammikuussa -06 ajelin Jetalla töihin ja pakkasta oli -37 astetta...hyvin tarkeni vieläkin. Webastohan ei sisälly diesel-Jetan vakiovarusteisiin...ikävä kyllä!

    Mitään vikoja ei ole ollut. Kaikki on ollut kohdallaan alusta saakka. Edelleenkin auto on laadukkaan oloinen...kuin uusi. Ei kuulu nitinöitä/natinoita. Vähän haikein mielin luovun tammikuussa Jetastani ja vaihdan sen Passattiin (2.0 TDI 125kw). Toivottavasti jatkossakin VW tarjoaa yhtä huolettomia kilometrejä kuin tähänkin asti?!

      
  • Lainaus:
    05.11.2006 klo 17:41 viuvou kirjoitti

    Mitään vikoja ei ole ollut. Kaikki on ollut kohdallaan alusta saakka. Edelleenkin auto on laadukkaan oloinen...kuin uusi. Ei kuulu nitinöitä/natinoita. Vähän haikein mielin luovun tammikuussa Jetastani ja vaihdan sen Passattiin (2.0 TDI 125kw). Toivottavasti jatkossakin VW tarjoaa yhtä huolettomia kilometrejä kuin tähänkin asti?!

    Kuin uusi... tammikuussa uutena ostettu ja alle 20 000 km ajettu.
    Jäin miettimään, mikä auto ei muutaman kuukauden ajettuna ole "kuin uusi"??. Minulla on ollut vuosien varrella useita automerkkejä -eurooppalaisia ja japanilaisia, ei yhtään Volkkaria tosin - eivätkä ne 4-5 vuoden ja 120-140 tkm jälkeen juuri ole uutta hävenneet.

    Toinen miete: jos olet Jettaan niin tyytyväinen, miksi menee vaihtoon??

      
  • Lainaus:
    01.04.2006 klo 15:53 SKP kirjoitti
    32000 euroa alemman keskiluokan autosta, jossa ei ole mitään erikoista (vrt vaikkapa sporttimallit tms). Hinta on järkyttävä! Tonnin halvemmalla olisi saanut jo eri luokan auton, vaikkapa Croma JTD:n nahkasisustalla ja muilla business-varusteilla. Croma on taatusti mukavampi, hiljaisempi ja tilavampi auto kuin Jetta. Croman diesel on lisäksi joustavampi ja käyttöominaisuuksiltaan parempi moottori.

    VW:n 2.0 TDi:n suurin ongelma on todella kapea käyttökelpoinen vetoalue, noin 1000 kierrosta. Tuohon on vielä yhdistetty kuusivaihteinen laatikko ja ajaminen on yhtä vaihtamista. AutoBildin testissä vastaavalla moottorilla varustettu A4 ei saanut kovin mairittelevia arvosanoja, juurikin moottorinsa takia. "Karkea käyntinen, todella kapea vetoalue" olivat kommentteja. Tuohon kun lisää koko VW konsernia vaivaavat tyyppiviat, hinta on suorastaan törkeä.



    Mene parin vuoden jälkeen vaihtamaan sitä laatu-Fiatia, niin huomaat miksi valtaosa sitä ei osta. Voi alkaa automyyjällä ruokatunti...

      
  • Tosiasia lienee, että parempaa 2-litraista dieseliä ei taida löytyä edelleenkään kuin mitä on "pumppusuutin" 2-litrainen VW-kone! Kakslitrainen, joka saattaa häpeään kaikki 2-2.5 litraiset kilpailijansa. On haukuttu melusta ja kapeasta vääntöalueesta! Hah! Esittäkää paremmat käyränne sitten? Ja miten ne käyrät toimii todellisuudessa? Varsin huvittavaa katsoa jonkun kilpailijan esittelyä autolehdissä= kulutus 1,5 litraa enemmän ja suorituskyky (ilmoitetut tehot ja väännöt suuremmat) suurinpiirtein samalla viivalla!

      
  • Lainaus:
    05.11.2006 klo 23:21 Rampe2 kirjoitti
    Kakslitrainen, joka saattaa häpeään kaikki 2-2.5 litraiset kilpailijansa.


    jepjep :wink:

      
  • Mitäs häpeämistä siinä on, kun ei muilla merkeillä öljyt lentele/kulu moottorista pois huoltovälillä.

    Eipä tuossa tänäänkään edessä ollut 1.9i tdi Passatti niin hirmukulkijalta vaikuttanut, yritti reppana lähteä kilpasille omaani peräti 1,4litrasta(72kw/210nm)hirmu diseliä vastaan, eihän se lahna mennyt mihinkään. Kauheeta lakua puski putkesta ja kone raksutti kuin vanha meri Penta, satuin kuulemaan kun röökiä poltin ikkuna raollaan toisella kädellä kiihdys kaistaa ajaessani. Siinä sitä sitten varmaan tunti äijä olonsa oikein keisariksi ikkunat jäässä(tod.näk.myös oven kahvat).

      
  • Matlogille tiedoksi...Jetta menee vaihtoon, koska tarvitsen tilavamman auton. Samalla tulee vielä lisää (?) tehoakin. Ja ainahan sitä hienompaa/tyylikkäämpää autoa tekee mieli...vaikka entinen olisi kuinka hyvä. Alunperinkin (v. 2006) Passat oli jo mielessä, mutta oma taloudellinen tilanne ei sitä sallinut.

    Se on totta, että nykyiset autot ovat vielä 100000km ajettuinakin lähes uuden veroisia...varsinkin, jos ovat olleet pelkästään matka-ajossa.

    Ja mitä tulee keskusteluun autojen tehosta/väännöstä, siitä riittää varmaan keskustelua hamaan tulevaisuuteen. Kannattaa käydä itse koeajamassa, silloin saa autosta oikea kuvan.

      
  • Lainaus:
    06.11.2006 klo 10:59 viuvou kirjoitti
    Matlogille tiedoksi...Jetta menee vaihtoon, koska tarvitsen tilavamman auton. Samalla tulee vielä lisää (?) tehoakin. Ja ainahan sitä hienompaa/tyylikkäämpää autoa tekee mieli...vaikka entinen olisi kuinka hyvä. Alunperinkin (v. 2006) Passat oli jo mielessä, mutta oma taloudellinen tilanne ei sitä sallinut.

    Se on totta, että nykyiset autot ovat vielä 100000km ajettuinakin lähes uuden veroisia...varsinkin, jos ovat olleet pelkästään matka-ajossa.

    Vielä kysyisin ihan mielenkiinnosta: onko tapanasi vaihtaa autoa vuoden välein? Liittykö vaihtotiheys johonkin kustannus/hyötylaskelmaan, vai onko kyseessä ihan "fiilisasia"?

    Ja toinen kysymys: mitkä tilat koet Jettassa niin pieniksi, että Passat tuo merkittävää etua? Etuistuintilat, takaistuintilat vai tavaratila?

      
  • Lainaus:
    06.11.2006 klo 10:59 viuvou kirjoitti
    Jetta menee vaihtoon, koska tarvitsen tilavamman auton. Samalla tulee vielä lisää (?) tehoakin. Ja ainahan sitä hienompaa/tyylikkäämpää autoa tekee mieli


    http://www.km77.com/marcas/fiat/2007/croma/gama/gra/02.asp

    150hv/320Nm, 210km/h, 0-100: 9,6s, kulutus: 4,9

      
  • Toi Croma ei olekkaan 2-litrainen.

      
  • Viuvou (1.4.):
    Ostin tammikuussa uuden 2.0 TDI Jetan ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani... Eli summa summarum: Suosittelen Jettaa kaikille varmaa ja laadukkaan oloista autoa etsiville. Seuraava autonikin on varmuudella VW.

    SKP (1.4.):
    Tonnin halvemmalla olisi saanut jo eri luokan auton, vaikkapa Croma JTD:n nahkasisustalla ja muilla business-varusteilla.

    Viuvou (1.4.):
    Ostappa sinä sitten Fiat, minä aion ajaa jatkossakin Volkkarilla. Ilmiselvästi äskeisellä kirjoittajalla on jostain syystä negatiivinen asenne Volkkareita kohtaan...mikäpäs siinä. Täytyisi kuitenkin itse ajaa ja todeta, ei pelkästään arvostella mutu-tuntuman perusteella. Lopetan tästä aiheesta tähän ja kehoitan koeajolle. Kuulemiin!

    Äkkiäpäs meni Viuvoulla herne nenään, heh.

    Odotitko ihan oikeasti, tämäntyyppisellä palstalla, että oman kirjoituksesi perään tulisi esim. 4 sivua Jetta-kehuskelua?

    Tuon sivun 1 vastineesi perusteella voisi todeta että sinulla on jostakin syystä negatiivinen asenne Fiateja kohtaan! Missä on sinun keskustelukykysi? :tongue:

    .....mikäpäs siinä. Mutta OMAN mutu-tuntumaasi viitaten, et ole tainnut sinäkään käydä Fiat Cromaa lähelläkään?

    Noo, en ole kieltämättä itsekään. Tuon kuvan perusteella on kyllä todella tyylikäs! Uskon myös hiljaisuuden ja tehot sun muut. Meissä monissa taitaa asua kuitenkin epäilijä, että tulee ostettua Fiat ja samalla "viat". Saatko SKP meiltä epäilijöiltä luut kurkkuun?

    Miksei Fiat ole monestikaan mukana testeissä, TM:n tai Tuulilasin? Mallisto on monella tapaa uudistunut ja edustava, noin päällisin puolin ja takuutakin tarjotaan reippaita vuosia.

    Ainiin: Lopetan tästä aiheesta tähän ja kehoitan koeajolle. Kuulemiin!
    :innocent:

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 07.11.2006 klo 15:00]
      
  • Kommentoinpa vielä viimeisen kerran:

    "Kumppani": Minä en ole missään kohdassa arvostellut millään tavalla Fiatia/kommentoinut Croman ominaisuuksia. Syystä siitä, että ko. autolla en ole koskaan ajanut....saati omistanut. Tosin aikoinani olen omistanut yhden Fiatin (Fiat Regata 100i.e.S), eikä ollut ollenkaan huonompi sen aikainen auto. Sen sijaan "SKP":n kirjoituksen perusteella kaikki kommentit Jettaa kohtaa olivat selvästi mutu-periaatteella...todennäköisesti hän ei ole koskaan 2.0 TDI-Jetalla edes ajanut. Ja mitä tulee Jetan hintaan, mielestäni se on edelleen hyvin kilpailukykyinen ottaen huomioon auton jo vakiona olevan varsin runsaan varustelun. Mutta nämähän ovat makuasioita, kuka mitäkin arvostaa. Aivan turha näistä on kiistellä, ajakoon jokainen sillä autolla, jolla haluaa! Muuten....paljonkohan "SKP:llä" mahtaa nyt olla uuden Fiatinsa mittarissa jo...?! Vai jäikö sittenkin ostamatta...?!

    MatLog: Tapanani on ollut vaihtaa auto uuteen kolmen-neljän vuoden välein, jolloin mittarissa on ollut alle 100 tkm. Tässä viimeisessä autokaupassa ei todellakaan ollut mitään järkeä, taisi tosiaan tulla tehtyä kaupat "fiilis-pohjalta". Kävin ajamassa uuden Passatin (uudella tehokkaalla) koneella...ja olin myyty! Tilat eivät todellisuudessa tosiaankaan ratkaisevasti edes parane, mutta joku selityshän on keksittävä vaimolle...heh. Mielestäni Passat vaan on kaikinpuolin tyylikkäämmän oloinen auto kauttaaltaan...ja nyt on se Webastokin sitten vakiona. Lisäksi vaihtoa siivitti varsin hyvä vaihtotarjous tutun automyyjän kautta...loppujen lopuksi väliraha jäi suhteellisen pieneksi.

    Vähän tietysti harmittaa, kun en sitten käynyt kokeilemassa sitä paljon kehuttua Cromaa ollenkaan...tiedä vaikka mitä ois tapahtunut...! Mutta lopetan nyt tästä aiheesta lopullisesti tähän! Ajetaan varovasti!


      
  • Noo, mikä nyt erottaa Jettan Passatista on (sen kälyisen Haldex-) nelivedon puute mallistosta. Skodassa sekin on saatavilla. Jos haluat koeajaa "oikeaa" nelivetoa kun on otolliset kelitkin, niin kokeile käytetyn Passatin Torsenia (heh heh) tai Audia (A4?->).

      
  • Lainaus:
    07.11.2006 klo 14:55 Kumppani kirjoitti
    .....mikäpäs siinä. Mutta OMAN mutu-tuntumaasi viitaten, et ole tainnut sinäkään käydä Fiat Cromaa lähelläkään?

    Noo, en ole kieltämättä itsekään. Tuon kuvan perusteella on kyllä todella tyylikäs! Uskon myös hiljaisuuden ja tehot sun muut. Meissä monissa taitaa asua kuitenkin epäilijä, että tulee ostettua Fiat ja samalla "viat". Saatko SKP meiltä epäilijöiltä luut kurkkuun?


    En ole SKP, mutta Cromalla (2,2 AT Business) olen nyt ajellut reilut 21000 km eikä tähän ole muuta lisättävää kuin nuo kilometrit. Toimivuudessa ei ole lukkojen satunnaisen pakkasjähmeen lisäksi esiintynyt pienintäkään moitittavaa, ellei tätä sähkövikaa lasketa (kaikkihan me tiedämme, että italialaisissa on sähkövikoja...).

    Tännekin olen laittanut mietelmiäni Cromasta.

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 08.11.2006 klo 09:39]
      
  • Kommentoinpa minäkin vielä "viimeisen kerran":

    Kiitos nimim Erkki asiallisista (linkki-)kommenteista. Monille meistä tämä merkki on (valitettavan) harvinainen vieras ja käytännön kommentit auttavat oikeasti avartamaan "maailmankatsomuksia", mikä tekee meille kaikille ihan hyvää.

    Mieleen jäivät erityisesti tämä:

    "+samanlaista ei tule joka nurkalla vastaan"

    Nii-in, onkohan ihan aiheetta? Ja tämä:

    "+tuttujen "automiästen" reaktiot, kun niille kertoo ostaneensa Fiat Croman"

    Voin vain kuvitella! :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit