Olisi oiekastaan aika vaihtaa vanha auto uuteen. Kävin koeajolla hieman räväkämmällä 4-vetoisella farmarilla. Tehoa 260 hv.6v-man.
KOKEMUKSIA
+ vääntöä riittää, kun kierroksia yli 2500
+ tehoa enemmän kuin riittävästi Suomen laillisille rajoituksille
+ jämäkkä ja äänetön alusta ja vielä melko mukava
+ miehekkäät moottoriäänet; pitää ajaa ikkuna auki ja saa koko nautinnon
+ hyvä kiihtyvyys 1,2 ja 3 vaihteilla
+ suuntavakaa
+ urat eivät vie mukanaan
+ monipuolinen 2 tripin ajotietokone
KEHITTÄMISEN ARVOISTA
-bensan kulutus 106km/h tasanopeudella 11.2 l/100 km
-keskikulutus 13,8 l/100 km 71 km/h keskinopudella
-mootori syö öljyä ja haisee sille tyhjäkäynnillä
-ohjaus on jotenkin jäykkä, ohjauskorjaus vaatii aina vastakorjauksen
-ykkösvaihteella rajoitin katkaisee liian äkkiä; hyvä kiihtyvyys katkeaa, kun kierrokset putoaa alle 4000 rpm vaihdossa 2:lle
-vaihdevipu jotenkin epämääräinen (kuten Fiat 127....)
- kytkimen liikerata outo ja irrottaa todella alhaalla
-tuuli suhisee etulasissa jo alle motarinopeuksilla
- kitkarenkaiden melua ei saa peittoon edes radiolla
-radion soundit tukkoiset (Bose) ja bassot löysät
-radion voimakkuus ei säädy ajomelun mukaan
- istuimisssa ei ole etureunan säätöä; reisituki puutteellinen
- valoviiksi ja vakionopeusviiksi samanlaiset ja päällekkäin; tahattomasti tulee sammutettua ajovalot kun pitäisi irrottaa vakionopeussäädin
- ahdas takapenkki; jo 177 cm kuskin penkin taakse ei mahdu jalkoja
-voimasiirrosta kuuluu hiljaa ajettaessa ulinoita
Jos olisi rahoja viiteen tai kuuteen autoon niin voisihan yksi niistä olla tällainenkin, mutta omalla rahalla bensat ja huollot maksavana taidan vielä harkita hetken.
Hyvä TT.
Kuullostaa juuri siltä, millä mallin myyntikäyrän voisi saada kaakkoon sähköyhtiömme optioveikkoja yllyttämällä.