Uusi Corsa on mainio auto!

21 kommenttia

Olin positiivisesti yllättynyt, miten pikkuisesta Corsasta oli tullut niin monikäyttöinen ja hyvä auto.

+ mainio ajettavuus ja tunnokas ohjaus
+ raikas ohjaamo, onnistuttu luomaa tilan tuntua
+ hyvät ajovalot
+ kattava alkaen varustelu (ESP, TC, ABS, MP3 jne jne)
+ lastenistuimille kiinnityskorvia yllin kyllin
+ tavaratilan välipohjaidea
+ järkevä rengaskoko
+ bensakoneiden jakopää ketjulla

- monitoimivalokatkaisinta pitää kurkotella ja se on vaikeatoiminen
- tila-automainen A-pilari aiheuttaa katvetta (näyttää tosin ulkoa kivalta)
- muistuttaa etäisesti Golf Plussaa

Eipä ihme, että "sorsa" on vuoden auto kisassa mukana.

  
  • Varmaan ihan näppärä taajama-ajoon! :smile:

      
  • Oikein näppärä ja kivan näköinen auto. Mutta kannattaa valita siihen se kaikkein tehottomin moottori (tässä tapauksessa 1,0l), niin ei saa niin helposti ylinopeussakkoja. :grin:

      
  • Ainoa asia, joka ärsyttää ja joka omalla kohdalla jätti Corsan rannalle omassa uuden auton autovalinnassani on bensamoottoreiden tehottomuus ja heikohko vääntö alakierroksilla.

      
  • tällä zetalla on oma lehmä ojassa. sokeakin sen näkee. :open_mouth: mutta kierrän opelin kaukaa, kun menettyä mainetta ei saa takaisin. paska mikä paska.

      
  • Entäs sinä Gynther! Vastauksesi on niin perus teini vastaus

      
  • Olen Matiaksen kanssa samaa mieltä moottoriasiasta. Ainakin ykskakkonen, jonka olettaisi olevan se myyntimalli, tuntui erittäin vaisulta. 1.4 on varmasti puhdikkaampi, mutta Astrasta saadun kokemuksen perusteella epäilen ettei sekään tee ihmeitä. Muuten kokonaisuus vaikutti onnistuneelta. Istuimet olisivat voineet olla pehmeämmät. Ohjaamoergonomiassa otettu reilusti takapakkia Astraan verrattuna, design on kyllä raikkaampi.

      
  • Ootteko ajaneet, vai tuomitsettoko bensamyllyt paperilla? Itse voin sanoa, että ensin vaikutti tosi nuhaiselta (omaan autoon verrattuna), mutta notkistuu koko ajan.

    Ja mikä parasta - vie tosi vähän bensaa!!

    Kyllä meidän mamma ainakin on tyytyväinen!!!

      
  • Tottakai olen Corsaa ajanut, en kai muuten kirjoittelisi. Kilometrit eivät ole piristäneet ainakaan omaa 1.4 Astraani, joka on edelleen hidas ja karkeakäyntinen. Ajettu 6000km. Kulutuksesta en tiedä, ei ole kiinnostanut laskea.

      
  • Lainaus:
    10.11.2006 klo 20:29 -Z- kirjoitti
    + hyvät ajovalot


    No ei kyl ollu mitkään kovin hyvät ajovalot. Lähivalot varsinkaan. Opel on muuten siitä kumma merkki, että hyvin monen mallin lähivalot ovat heikentyneet edeltäjään verrattuna. Näin kävi 2002 Vectralle, 2004 Astralle, 2005 Zafiralle ja nyt Corsalle.

      
  • Lainaus:
    22.11.2006 klo 20:54 Lefa kirjoitti
    Tottakai olen Corsaa ajanut, en kai muuten kirjoittelisi. Kilometrit eivät ole piristäneet ainakaan omaa 1.4 Astraani, joka on edelleen hidas ja karkeakäyntinen. Ajettu 6000km. Kulutuksesta en tiedä, ei ole kiinnostanut laskea.


    Nuin pienet koneet pitäisi poistaa malliston valikoimista..
    Auto painaa kohtuuttomasti tehoihin nähen joten kulutuskaan ei voi olla pieni.. eikä kuormaa voi lastata tai käyttää koukkua kun siloin yksinkertaisesti auto ei jaksa kulkea.
    1.6 (100hp) motti on farmariin pienin mitä kannattaa laittaa.. itellä on ja sillä pärjää jotenkin kuormankin kanssa

      
  • No ei sitä ainakaan halvaksi voi sanoa. Vastaavilla varusteilla kuin tuo oma hiukan isompi disel kauppakassi, niin corsalle tulee hintaa 24000e.
    Siinä kun sitten ottaa huomioon opelin maineen ja jälleenmyyntiarvon niin ei kyllä ihan heti tulisi mieleen hankkia ko.autoa. Eli ei nyt niin kovin mainio minun mielestä, mutta se on vain tämmöinen näkökanta.

      
  • Miten sait kasaan tuon 24000€:a? Mitä kaikkea laskit mukaan ja mikä oli lähtöhinta?

      
  • -Lähtöhinta 21100€
    -Toimituskulut JKL:ssä 550€
    -Lämmitinsarja asennettuna 300€
    -Värilisä 460€
    -Ilmastointi 500€
    -Toiset renkaat min.500€

    Yhteensä:23410€

      
  • Köpelösti kävi Corsalle kun oli TL:ssä vertailussa Yariksen kanssa! Odottelen itse uutta Fabiaa! Taitaa kepittää molemmat, jos en ihan täydellistä virhearviointia ole tehnyt? Ei ole huono vanhakaan koppa!

      
  • Joo ja yhtä konusti kävi Sorsalle AMS:n vertailussa.

    Jos Sorsa on mainio auto niin Clio, Polo, Ibiza, Punto ja Fabiakin on mainiompia kuin Sorsa... Myös 207 pääsee todella vahvasti rinnalle.

    No okei onhan se Sorsa kuitenkin OPEL JA GM !!!

      
  • AMS:n sivuilta löytyi vain tämä?

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/131627/d_ams_vtest_wertung_cars

    Yarikseen en Corsaa vertaisi, Yaris jäisi kauppaan jo pelkästään kojelaudan muotoilun vuoksi. TL:n testissä taisi tulla niukka pistetappio pieleen ohjelmoidun ohjaustehostimen vuoksi, mutta ulkonäköä, sisustusta ja ison auton tuntua on tietysti vaikea pisteyttää.

    Corsa todella on mainio auto.

      
  • Ei taida ihan tehostimen säädöt kaikkea selittää! Oletko Bertone muuten tutustunut sähköhydrauliseen ohjaukseen? Taitaa muuten olla pätevin kaikista!

      
  • Olen tutustunut sähköhydrauliseen, autoissani on ollut aina sellainen vuodesta -99 :wink:

      
  • Auto, Motor & Sportin uusimmassa numerossa (25/2006) ovat suurvertailussa mukana lähes kaikki pikkuluokan autot. Vertailun voitti Renault Clio :smile: , Corsa oli keskivaiheilla, mutt jätti taakseen mm. Yariksen.

      
  • Kiinnostuin aiheesta kun astraali kirjoitti perävaunuista. Meinaatko laittaa vetokoukun näin pieneen kirppuun. Kyllä sillä 1.2:sellakin kevytperäkärryn liikkeelle saa mutta se pysähtyminen. Kävin kurkkaamassa painot 500kg jarruttomana ja 850kg jarrullisena. Joka sekin kuvastaa ettei tehtaallakaan ole edes asiaan uhrattu ajatustakaan. Jarrulisen paino on kohdallaan mutta korkeintaan puolet siitä saa olla jarruttomana. Kauppa käy kumminkin vilkkaana joten siltä osin suunnittelijat on onnistuneet.

      
  • Edelleenkin olen sitä mieltä että on mainio auto, nyt pari tuhatta kilsaa vaimon autoa lainanneena....

    Kulutus Hakkapeliitta nelosilla sekalaisessa ajossa ilmastointi päällä noin 5,5 l/100km. Eikä ole 1.2 koneella sen nukaisempi kuin esim. uudenkoppainen farkkupassatti 1.6.

    Etusisätilat ylivertaiset esimerkiksi työkaverin uuteen Volvo V50:n nähden joka nitisee ja kitisee niinkuin tämän Opelin huonona halpismerkkinä pitäisi tehdä.

    Vaan eipä Opel nitise - eikä kitise - vaan kivasti kulkee....

    :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit