MB aikoo näyttää...

7 kommenttia

kuka tulee hallitsemaan Autobahnien kuninkuuden tästä eteenpäin. Ettei jää epäilijöisille sijaa, MB heittää perheluoka-autossa pari kehiin:

www.automotorundsport.de/test_technik/fotoshows/farbericht_brabus_rocket.99158.htm niin jos tehot jäivät epäselvät, 730 hv ja 1100 Nm tässä.

www.automotorundsport.de/news/auto_und_produkte/mercedes_s_65_amg.99303.htm

Urheiluversiot odottavat vielä tuloaan.
Jotenkin jo tulee mieleen, jos maailma ei riitä tms.

[SixPack muokkasi tätä viestiä 28.12.2005 klo 15:03]
  
  • No täytyy taas tosikkopuolta vilauttaa ja todeta, että mihinkähän tuommoisiakaan tarvitaan. Vastaus : ei yhtikäs mihinkään.

      
  • Olen samaa mieltä, tuo on järjetöntä. Ilman Saksaa ei autot olisivat niin kalliit. Maailmassa voidaan aivan hyvin kulkea jollain 100 Kw - 130 Kw tehoilla, varsinkin dieselillä. Oma Quattronikin on periaatteessa ainakin Suomessa aivan liian tehokas. Kiva se on, mutta tarveeko sitä?

    Harrastus pelit on eri asia, mutta nekin jää jalkoihin. Challenger SixPack 440 Magnun oli aikoinaan kovi luu, se meni myyntiin, ja lähes mikä kinneri kohta pesee sen.

      
  • Kaikki on suhteellista. Se mikä ei riitä toiselle on toiselle jo aivan liikaa. Yksisilmäistä totuutta tehoasiassa ei voi olla.

    Jollekin riittää, että kinneri ylipäätään kulkee sen 100 km/h suht turvallisesti. Toinen edellyttää peltilehmältään sellaisia ohituskiihtyvyyksiä joita ei alle 300 hevosen ja 400 newtonin saavuteta.

    Oma henkilökohtainen mielipiteeni on se, että 80 kW / 160 Nm riittää keskikokoisen (1300 kg) henkilöauton liikuttamiseen. Kaikki tuohon päälle on statusta ja lystilisää, jolla ei juuri todellista tarvetta ole tässä maassa. Paitsi silloin kun sopivasti lapsettaa.

    Edellisessä kulkineessani oli maksimiteho 79 kW ja vääntöä alle 150 Nm, jotka riitiivät mainiosti taloudelliseen ja turvalliseen matkan tekoon.

    Nykyisessä kulkineessa on mukana hieman tuota "lystilisää" 147 kW ja 280 Nm muodossa. Täysiä tehoja tulee käytettyä varmasti alle promille kertyvistä kilometreistä. Turhake mikä turhake, mutta tuottaa tuo sentään joskus häivähdyksen mielihyvää.
    Lienen hieman turhamainen.

      
  • Lainaus:
    30.12.2005 klo 18:51 Ammattilainen kirjoitti
    No täytyy taas tosikkopuolta vilauttaa ja todeta, että mihinkähän tuommoisiakaan tarvitaan. Vastaus : ei yhtikäs mihinkään.

    Näitä tarvitaan heikon itsetunnon kohottamiseen.

      
  • Omassa vaunussa 225kW ja reilu 400Nm. Voimavaroja kokonaisuudessaan ei varmasti tarvitse koskaan, kaksi kertaa olen koittanut, kuinka kiihtyy nilkka suorana ; kerran paikaltaan ja toisen kerran rekan ohitte. Kiihtyi.

    Jokapäiväisessä käytössä voimavaroja kuitenkin tarvitaan jatkuvasti siinä, ettei tarvitse huudattaa konetta nilkka suorana kierrosviisari jossain kolmen tuhannen paremmalla puolen, kun voimaa on riittävästi tarjolla heti tyhjäkäynniltä lähtien. Itseasiassa normaalissa ajossa ei kierroslukumittarin viisari juuri kahden tuhannen yläpuolella edes käy. Eli puhtaasti mukavuusasia.

      
  • Onko mukavaa ajella talvirajoitettua tietä tai kaupungissa 30 km/h?

      
  • Lexus tulee vielä "näyttämään närhen munat" Mercedes-Benzille,kun se alkaa julkistamaan uusia Hybridi -malleja,joissa on uusi V.10 -moottori!.
    :tongue: :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit