Erinomaisia autoja

9 kommenttia

Tämähän on vain minun, pienen ihmisen subjektiivinen mielipide, mutta minusta vallan erinomaisia autoja ovat esimerkiksi Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen, Ford ja Opel.

  
  • Tällä palstalla ei saa kirjoittaa negatiivisia juttuja Mersusta. Vaikka Mercedes on itsekin myöntänyt laatuongelmansa, niin täällä asia kiistetään. Nyt tuossa toisessa keskustelussa on otettu jo uskonnolliset termit käyttöön.
    Kyllä minä ymmärrän että tuntuu pahalta kun on ensin maksanut pitkän pennin Mersusta ja sitten huomaa ettei kyseistä merkkiä enää juuri arvosteta. CLS, SL ja CL ovat poikkeuksia, niitä ei sekoiteta loppuunajettuihin takseihin.

      
  • Kyllä Mersua vielä arvostetaan. Itse asiassa uskallan väittää, että olmin ja Andersin mielipiteet ovat edelleen vähemmistön mielipiteitä.

    Muuten Anders: minusta tuon uuden Lexuksen keula tuo mieleen Saabin. Eikö sinustakin?

      
  • Täällähän kirjoitetaan kaikista samalla lailla, vain valmistaja vaihtuu kuukausittain.

    "X:n valmistama malli y surkeustutkimuksen kärjessä, puolueeton K.P tutkimuslaitoksen tutkimus maasta S raportoi"

    " O voitti T:n suuressa L-lehden testissä, se T siinä keulassa maksaa, samat ominaisuudet 30.000€ vähemmällä"

    "D automerkki (jota ei myydä täällä) ylivoimainen W-lehden urheiluautotestissä, puolia testatuista malleista ei myynnissä täällä, silti myös täälläkin olisivat ylivoimasia, tuokaa meille merkki U!"

    Selaa vain palstaa takaisinpäin, samat aiheet, eri merkki. Ja kaikki tietää... (Audi A3 1.6FSI) = (A8 W12) "Sama valmistaja, sama paska laatu. 20.000€ saman valmistajan tuotteella osaan kertoa, että samaa sontaa on myös 200.000€ tuote, tyhmät vaan maksaa liikaa, ostakaa Kia!"

    *Ihan mikä tahansa valmistaja ja malli tähän

    [Mie Ite muokkasi tätä viestiä 23.04.2005 klo 14:25]
      
  • Lainaus:
    23.04.2005 klo 12:48 olmi kirjoitti
    Tällä palstalla ei saa kirjoittaa negatiivisia juttuja Mersusta. Vaikka Mercedes on itsekin myöntänyt laatuongelmansa, niin täällä asia kiistetään. Nyt tuossa toisessa keskustelussa on otettu jo uskonnolliset termit käyttöön.
    Kyllä minä ymmärrän että tuntuu pahalta kun on ensin maksanut pitkän pennin Mersusta ja sitten huomaa ettei kyseistä merkkiä enää juuri arvosteta. CLS, SL ja CL ovat poikkeuksia, niitä ei sekoiteta loppuunajettuihin takseihin.

    Saa kirjoittaa kyllä negatiivistakin palautetta, mutta mielummin sellaisista autoista, joita on jo myytävänä, ei esim.Mersun B-sarjasta. Odottelen jo kirjoitusta henkilöltä, jonka taksitutun uuden B-serjan auton ovet ovat ruostuneet.

      
  • Meikäläisen mielestä BMW on saksa-autoista paras. Ja sekin sen takia kun siinä on R6-moottori. Mersu ja Opel olivat aikoinaan hienoja autoja juuri R6-moottoreiden ansiosta, mutta eivät ole enää. Porschelle kanssa plussaa bokserimoottoreista. Muut saksa-autot ovatkin sitten ihan tavallisia autoja. Ranskiksista ei ole mihinkään siviiliautoissa. Jenkki urheiluautot on hienoja. Neuvostoliittolaisista autoista (Skoda & Lada) ei kanssa ole mihinkään. Italialaisista Fiat on tavallinen auto ja muut italialaiset upeita autoja. Lamborghinia vähän vieroksun kun sillä on saksalainen omistus. Mutta Lancia, Maserati, Alfa-Romeo ja Ferrari :sunglasses: Japsiautot on ihania kuten Honda, Mazda, Toyota, Lexus, Subaru, Nissan ja Mitsubishi. :sunglasses: Joitakin niistä vieroksun juuri ulkomaalaisen omistusosuuden takia, mutta ne on parhaita italialaisten kanssa. Fiilis ratkaisee kummat on parempia.

      
  • Kannanotto yleisellä tasolla:
    Jokaisella tulisi olla oikeus kertoa tällä palstalla oma mielipiteensä joutumatta henkilökohtaisuuksiin menevien haukkujen kohteeksi.

      
  • Lainaus:
    23.04.2005 klo 12:48 olmi kirjoitti
    Kyllä minä ymmärrän että tuntuu pahalta kun on ensin maksanut pitkän pennin Mersusta ja sitten huomaa ettei kyseistä merkkiä enää juuri arvosteta. CLS, SL ja CL ovat poikkeuksia, niitä ei sekoiteta loppuunajettuihin takseihin.


    Ei tämä kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa. Mersu on edelleen Suomessa ja muualla hyvin arvostettu auto. Nämä arvostuksen loppumiset ovat pienen vähemmistön (usein kateellisiakin) juttuja. Jos tavan kadunmieheltä kysytään jotain autojen arvostuksesta, niin kyllä MB on todella korkealla. Edelleen MB ja BMW herättävät Suomessa myös eniten kateutta, vaikka ne eivät useinkaan ole edes kalliimpia kuin esim. VW, Volvo tai vaikka Subaru jota ei hinnasta huolimatta kadehdi kukaan.

    Itse olen kertoillut C-mersun hyvistä ja huonoista puolista. Huonoja ei ole ollut paljon, jos ei auto viatonkaan ole. Kokemuksen perusteella luottaisiin siihen käytettynä kuitenkin enemmän kuin esim. Volkkariin tai Volvoon jotka myös ovat Suomessa haluttuja käytettynä.

    Koko asiaahan vääristää Suomessa verotus, ei C-mersu tai E-mersukaan Saksassa mitenkään ihmeellisenä autona ole pidetty. Perusperheautoja ne ainakin minun naapurustossani olivat A6 Audien ja vitosbemareiden ohella. CLK-kin on siellä todella yleinen, Suomessa niitä ei montaa ole.

    Ehkä Mersun arvostusta laskee eniten kuitenkin niiden yleistyminen. Sekään ei siinä mielessä ole ongelma, että ero todella kalliisiin Mercedeksiin on kuitenkin melko selvä. Sen ensimmäisen A-mersun olisivat voineet kyllä voineet jättää tekemättä.

      
  • Lainaus:
    23.04.2005 klo 11:55 Anders-Simo kirjoitti
    Tämähän on vain minun, pienen ihmisen subjektiivinen mielipide, mutta minusta vallan erinomaisia autoja ovat esimerkiksi Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen, Ford ja Opel.


    Hohhoijaa...

      
  • mun suosikit vaikkei korttia oo
    1.mercedes-benz
    2.ford
    3.audi
    4.vw
    5.opel

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit