Audi-huolto puhuttaa

10 kommenttia

Eipä anna kovin mairittelevaa kuvaa palvelun ja osaamisen tasosta:

http://www.uwasa.fi/~vmr/tekstit/Case%20Audi.pdf

  
  • Tuli renkaita vaihtaessani mieleeni, että TM voisi huoltotestin yhteydessä mitata pyörän pulttien momentit kuten tehtiin rengasliiketestissä hiljattain. Itse tarvitsin metrin jatkovarren, jotta sain etupyörien mutterit auki. Auto oli ollut pari kuukautta sitten merkkiliikkeessä etuiskareiden vaihdossa. Takapyörissä ei ongelmaa ollut, koska ne olin itse kiristänyt syksyllä.

    Onneksi ei ollut oma autoni, mutta tuntuu turhauttavalta ensimmäiseksi huollon jälkeen avata ja kiristää mutterit oikein etenkin, kun mutterit on ennen huoltoa momenttiavaimella kiristetty.

    Kerran oli laivasta myöhästyminen lähellä, kun vaihdoin renkaat ennen Ruotsin matkaa. Kotonani ei ollutkaan tarkoituksenmukaista jatkovartta, jolloin piti kikkailla saadakseen mutterit auki. Aikaa meni vähän suunniteltua enemmän, mutta onneksi en myöhästynyt. Siitäkin urakasta sai kunnian merkkiliikkeen huolto.

      
  • Kyllä kerrot asiaa. Merkkiliikkeen pojat vetää aina järjettömän tiukalle mutterit. Aina, kun haen auton sieltä tarkistan momentit. Aina alut on vedetty summassa tuonne 20-24 kiloon. niiden oikea momentti on n8.5-11 kiloa. Tarkista aina kun tuot auton kotia, niin huomaat eron. Ei sinne saada koskaan niin paljon ammattitaitoa että tuommoinen onnistuu.

      
  • Lainaus:
    25.04.2005 klo 10:10 jalkkis kirjoitti
    Eipä anna kovin mairittelevaa kuvaa palvelun ja osaamisen tasosta:

    http://www.uwasa.fi/~vmr/tekstit/Case%20Audi.pdf


    Aika vastuuntunnoton kaveri kun ajeli noin pitkään autolla jonka jarrut ei toimi kunnolla. Liikenteessä ei ole kyse vain omasta hengestä.

      
  • Lainaus:
    30.04.2005 klo 11:10 olmi kirjoitti
    Aika vastuuntunnoton kaveri kun ajeli noin pitkään autolla jonka jarrut ei toimi kunnolla. Liikenteessä ei ole kyse vain omasta hengestä.


    Rehtinä miehenä ei kuitenkaan pannut palkintoa kiertoon. Jos tumpelo korjaamo ja vioista piittaamaton valmistaja eivät saaneet jarruja kuntoon, niin ei kai tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin nostaa auto talveksi pukeille tai mieluummin paalata samantien.

    50000-60000 oppirahan maksamisen jälkeen osaa varoa tätä merkkiä seuraavan auton valinnassa. Minhinkähän sitä seuraavaksi uskaltaisi rahansa "sijoittaa"?

      
  • olmi: Aika vastuuntunnoton kaveri kun ajeli noin pitkään autolla jonka jarrut ei toimi kunnolla. Liikenteessä ei ole kyse vain omasta hengestä.

    Niimpä. Erityisen vastuuntunnotonta oli myös valita talvisesta ojasta tai sokko-ohituksesta jälkimmäinen varsinkin kun kyydissä oli vielä matkustaja.

    Vaatiminen on myös taitolaji. Jos hommat ei ota toimiakseen, kannattaa korottaa ääntä ja "kehua" toimintaa niin että kaikki paikalla olevat asiakkaat kuulevat. Tälläiset asiakkaat pyritään vaientamaan mahdollisimman nopeasti, mikä yleensä tarkoittaa sitä, että hommat rupeaa luistamaan. Kannattaa kokeilla.
    :sunglasses:

      
  • Moi

    Viimeistään tuo että joku olisi ajellut jarruttomalla autolla noin kauan saa minut ajattelemaan että tuo teksti on tekaistu, ei kukaan tervejärkinen aja jarruttomalla autolla noin kauan. Mikähän aineen tehtävä tuo on ja mistä laitoksesta (koulusta) alunperin ?

      
  • Lainaus:
    02.05.2005 klo 14:54 AL- kirjoitti
    saa minut ajattelemaan että tuo teksti on tekaistu, ei kukaan tervejärkinen aja jarruttomalla autolla noin kauan. Mikähän aineen tehtävä tuo on ja mistä laitoksesta (koulusta) alunperin ?


    Kannattaa ehkä selvittää itselleen kirjoituksen ja kirjoittajan alkuperä, ennenkuin antaa kommentteja...

      


  • Kannattaa ehkä selvittää itselleen kirjoituksen ja kirjoittajan alkuperä, ennenkuin antaa kommentteja...


    Niin, kyllä minä tekstin luin silloin kun se vielä oli tuolla Vaasan yliopiston sivuilla luettavissa, selitäppä sinä Niilonpoika itsellesi nyt, onko ns. case aina oikeasta elämästä vai onko osa niistä opettajien nikkaroimia. :smile:
      
  • Sen tarkemmin ottamatta kantaa siihen, onko tuo tarina totta ja onko tarinassa lisätty kermaa kakun päälle, niin totta ainakin on, että VAG-konsernin autoissa on ollut jarrupidon kanssa ongelmia talviaikaan. Monesti noista on päästy eroon jarrupalat vaihtamalla mutta itse en pidä mitenkään mahdottomana, että vikaa voisi olla myös esim. jarrutehostimessa.

    Kyseistä audia on huollettu paikassa, jonka palvelutasoa pidetään hyvin vaihtelevana aktiivi-VAG-harrastajien keskuudessa.

    Muttamutta: onhan tuollainen ongelma (jos siis sitä on) hemmetin hankala myös huoltokorjaamolle. Harvalla huoltokorjaamolla on aikaa lähteä autolla +100 km:n lenkille havaitakseen vian.

      
  • quote title="03.05.2005 klo 11:38 AL- kirjoitti"]
    onko ns. case aina oikeasta elämästä vai onko osa niistä opettajien nikkaroimia. :smile:



    Näyttää olevan tuo sivu pistettu alkuperäisen linkin takaa, liekö saanut liikaa julkisuutta.

    Mutta joka tapauksessa funtsasin asian näin: jos kysymyksessä olisi ollut pelkkä "Case", niin nimet ja tapahtumapaikat varmaankin olisivat olleet kuvitteelllisia. Nyt ao. henkilö omalla nimellään esiintyen ampui kovilla erästä tiettyä merkkikorjaamoa sekä myös maahantuojan henkilönimiä mainittiin.

    [Niilonpoika muokkasi tätä viestiä 03.05.2005 klo 13:23]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit