Käsinpesu

2 kommenttia

Kollektiivistä mielipidettä haetaan, olen törmännyt muualta syötettyyn vahvaan ajatukseen että autoshampooksi riittää Fairy, mitä sanoo forum?

Olen itse vahvasti eri mieltä, auto pitää aina pestä autonpesuaineilla.

Oma mielipiteeni on ollut Fairy-pesutulostakin vierestä tarkastelemalla että Fairy on liian vahvaa tavaraa, loputkin suoja-aineet häipyvät ja skeida suorastaan imaisee auton pintaan tiskipesun jälkeen.

Autoshampoiden ja liuotinvahojen hinta ei voi olla este sopivien pesuaineiden valintaan.

  
  • Tämä voi olla hankala juttu todentaa, koska ainoa aiheesta liikkuva informaatio on peräisin autoshampoovalmistajilta.

    Fairystä voi kuitenkin sanoa sen, että jostain syystä pesun jälkeen maalipinta ei näytä tasaiselta, aivan kuin se olisi huonosti maalattu. Pinnassa näkyy sopivassa valossa pilveilyä, joka ei poistu kokonaan edes vahaamalla. Ilmeisesti pintaan jää jonkinlainen kalvo pesuaineesta.

      
  • Jep.

    Ja fairy-pesun jälkeen auton maalipinta jää mielestäni jotenkin sähköiseksi ja imee kaiken pölyn.

    Paras minusta on aina vahapesu autonhoitotuotteilla. Sen jälkeen auton pinta hylkii kuitenkin paremmin likaa ainakin jonkun aikaa. Ei niitä autoja Suomen olosuhteissa muutoinkaan liian usein vahata.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit