Mercedes Benz Vito 120cdi !!

11 kommenttia

Nyt tuli kyllä tuli mieltä kiihottava vaihtoehto tavara-auto markkinoille.. Vito sai keulalleen 204 hevosta V6 dieseliin.. suoritusarvoissa Vito pesee pakettiautona monet "tehokkaana" pidetyt henkilöautot! Itselleni olen harkinnut nissan Navaran hankintaa mutta kun lavatila ei ole mikään elinehto, olisi enemmän kuin kova vaihtoehto tuollainen MB Vito 120cdi.

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia tuosta paketista?

  
  • Ajattelin vastata, vaikka tästä Vitosta ei ole kokemuksia. Mutta tyttäreni osti tämän Vaneo-tai viano version itselleen, koska piti lastenvaunujen kasaamista peräkonttiin typeränä touhuna. Olen ajellut tätä autoa ja näin tila-autoksi näppärä ja jopa ketterämpi kääntymään kun oma farkku-mese. Mielestäni antaa ihan hyvän mersu-vaikutelman kokonaisuutena. Kannattaa ottaa kokeiluun jos vaikka pariksi päiväksi niin näkee että onko sopiva.

      
  • mulla ei ole tuosta paketista kokemuksia, mutta vm.04 vitoa jonkun aikaa työkäytössä käyttäneenä voin kyllä vitoa kehua todella mukavaksi ja viihtyisäksi ajaa. :sunglasses:
    vikoja ja hintaa olikin sitten riittämiin joten täytyi vaihtaa merkkiä...ja en ole katunut. varsinkin kun tuo itsetuntopuolikin on kunnossa ilman tuota tähtimerkkiä keulassakin :innocent: :innocent: :innocent:
    mutta kuten sanoin hyviähän vitot on :sunglasses:

      
  • Meillä on ollut Vieno vajaat kaksi vuotta ja nyt se saa lähteä. Autossa on tämän tästä jotain vikaa, pahimpana automaattivaihteisto levisi n. 50000 km kohdalla. Autossa alkoi ruoste näkyä jo puolen vuoden kuluttua.
    Tämä oli ensimmäinen ja todennäköisesti viimeinen Mersu meillä.

      
  • Mieheni ontoi liian ruusuisen kuvan autosta, se ei vain ole ruostunut 6kk takalukkusta ja vaihteisto hajonnut kerran vaan lisäksi - siitä on

    - ovet lukkiutuneet, niin että avain piti "päivittää"
    - milloin radio ja milloin pyyhkijät jäävät päälle, vaikka virta on pois päältä.
    - mystisesti muutamassa tunnissa hävinnyt kaikki sähköt, niin ettei edes virta-avainta tunnistanut.
    - siitä on jatkuvasti joku lamppu palanut.
    - lisälämmitys käynistyy tai sitten ei - riippuu ilmeisesti kuun asennosta.
    - erillaiset vika anturit antavat "turhia hälytyksiä" tämän tästä ja
    - se on ainoa auto, jolla voi jäädä tasaiselle maalle kiinni ja se on muutenkin aika toivoton ajaa liukkaalla kelillä.

    Sisätiloiltaaan auto on mitä mukavin lapsiperheessä - mutta tämä vikaluettelo saa meidät kiertämään mersut vastaisuudessa kaukaa.

      
  • Yllä olevat kokemukset taitavat olla vahemmasta korimallista? Uusi Vitohan on tekniikaltaan aivan eri auto kuin aiempi malli..

      
  • On vielä pakko sanoa että itseäni Viton 120cdi mallissa masentaa kallis lähtöhinta!!

      
  • Tosiaan viano ollut puolisen vuotta vasta ajossa, joten ei vikaherkyydestä voi sanoa mitään. Tähän menessä ei mitään ole ilmennyt. Vielä on korikin kasassa ilman merkkejä ruostumisesta. Uskoisin että se on väärä luulo, että mersua ei saa edes ulos liikkeestä ilman että se ruostuu tomuksi. Kannattaa kuitenkin itse arvioida onko se hintansa väärti. Löytyyhän markkinoilta se monien mielestä paras ja hienoin "japsipaku" joka ei herätä muissa tunnepurkauksia.

      
  • Niin.. ajattelin vain että vanhemman korimallin ongelmia ei voi kaataa uuden mallin syliin :smile: Mulla on ollut kokemuksia 110 Vitosta, ja oudoksuttaa nämä muiden ongelmat koska meillä ei ollut yhtä ainokaistakaan ongelmaa :open_mouth: mutta kaikkihan on yksilöitä..

      
  • Meillä on ollut firmassa kolme yksilöä Vitoja, kaikki tuota edellistä korimallia. Yhdesä oli vikoja vaikka kuinka paljon, mutta kaksi viimeistä ovat olleet käytännössä viattomia.

    Ainoa ongelma noissa kaikissa vanhemmissa Vitoissa on niiden ruosteherkkyys, tosin sama vaivaa valitettavasti kaikkia pakuja.

    Uudesta ei ole valitettavasti kokemuksia muutenkuin 115:n koeajosta, tuo oli jo paras paku jota olen ajanut, joten eiköhän tuo 120Cdi V6 automaattilaatikolla ole pakuksi aika mahtava ajo-ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään.

    Ilmeisesti kuitenkin tuohon Viton laadukkuuteen vaikuttaa hieman se, että se on Espanjassa valmistettu. Nimittäin kaikki, joilla on kokemusta sekä Sprinttereistä että Vitoista puhuvat, että Sprinter on laatutasoltaan ihan eri luokassa. Tosin paljon henkilöautomaisempihan tuo Vito on.

    [individual muokkasi tätä viestiä 04.01.2007 klo 10:46]
      
  • :sunglasses: nykyään vain aika moni automerkki ja vielä enemmän automalleja valmistetaan mitä ihmeellisemmissä maissa..

      
  • Ei taida olla kenelläkään kokemuksia ko. autosta.. itse en ole vielä liikenteessä nähnyt yhtään.. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit