Detroit 2006

8 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/news/06detroit/index.htm

Jokainenhan osaa googlettaa, mutta tuossa on juttua ja kuvia Detroitin uutuuksista. Kaikki on taas suurempaa, komeampaa ja kiiltävämpää. Photo Gallery'ssä on jokunen mielenkiintoinen laite: erityisesti yllätti positiivisesti Chryslerin Imperial! Siinä vasta asennetta! Tuollehan kalpenee jo Rolls-Roycekin ainakin visuaalisesti. Ikävä kyllä kyseessä on tutkielma. Toivottavasti rohkeutta riittää toteuttaa tuo..

Pettymys oli taasen Dodge Challenger. Liian retro. Sinänsä retro on ok, mutta nyt mentiin niin kopiointilinjalle, että tulos on mielenkiinnoton. Näyttää vanhalta autolta. Ei dynamiikkaa.

Lexus LS 460:kin siellä oli - tietty. Ehkä hienoinen pettymys visuaalisesti, vaikka komea peli kieltämättä. Olisi odottanut jotakin pornompaa Chrysler Imperialin henkeen. Nyt oltiin varovaisen germaanisia.

Mielenkiintoinen, joskaan ei kovin kaunis, oli myös Toyotan FJ-Cruiser. Retroa sekin. Ja onnistuneena voi pitää BMW:n Z4:n coupeversiota.

  
  • Meillä menee kyllä vähän aina ristiin Anders-Simon kanssa nämä mieleipideasiat. Mielestäni tuo Rysleri oli selvä kopio Rolssista hiukan pienemmässä koossa. Uusi Rolssi ei ole mikään kauneuden perikuva, mutta tuo on mielestäni esikuvaansakkin rumempi. No mielipidekysymys. Muuten olen suht samaaa mieltä, lukuunottamatta Lexusta.

    Minua on pitkään ihmetyttänyt se, että käyt jotain ihme sotaa VAG konsernin, varsinkin Volkkarin muotoja vastaan, koska ne ovat sinusta mitäänsanomattomia. Lexusta taas ylistät joka välissä maasta taivaaseen. Minusta LS on aina ollut yksi tylsimmin muotoilluista edustusautoista mitä maa päällään kantaa. Uusi malli on mielestäni Phaetonin ja 7-sarjan risteytys, ja erittäin mitäänsanomaton, onhan Phateonkin yksi mitäänsanomattomimman näköisistä edustussautoista. Phaeton taas on sisältä mielestäni yksi tyylikkäimmistä, valitettavasti minun makuun Lexuksesta ei voi sanoa samaa.

      
  • Sattui tuo Imperial silmiini tuolta AMS:n gallerioista ja ei voi olla kun yhtä mieltä individualin kanssa.
    Aivan sikaruma!
    Se on kuin irvikuva "Myrskylinnuista" rumuuspotenssiin 10.
    Kapea ja korkeakin vielä...mutta juuri tuon näköinen egopönkitin menee varmaan hyvin kaupaksi itänaapuriin tai öljysheikeille.

    Uusi Camaro näytää sen sijaan todella maukkaalta mutta muuten jenkkien tarjonta oli taas sitä mitä odottikin.
    Kaikki Suburbanin muunnokset ovat jälleen saaneet vuosimallin muuttuessa humalassamuotoillut uudet keulat ja Lincolnin tvs. mallit jatkavat miltei entisenlaisina.

    Tuosta Phaetonista pitää kyllä todeta, että ainakin itse pidän sen muotoilusta. Sisältä se on erittäin hyvän näköinen eikä ulkoakaan yhtään hassumpi vaikka pelkistetyn oloinen onkin.

      
  • Tuo uusi Camaro todellakin on upea, ja katsokaa hintaa: luvattiin, että perusmalli pienemmälle V8:lla alle 20k dollaria (voisi olla esim. 5,3 320hv), Suomessa ehkä 40k euroa. Jos olisi noin paljon rahaa autoon tarkoitus laittaa, olisi valinta selvä.

    Uudet Tahoe/suburban olivat yllättävän hienoja kun vertaa vanhoihin malleihin. Kulutuskin on pienentynyt kuulemma reilusti vaikka painoa on 200kg lisää (DOD). Pitkästä aikaa mielenkiintoinen autonäyttely!!

      
  • Minun silmään tuo Mustangin aloittama retromuotoilu näyttää tosi makeelta. Pystyt tai jopa sisäänpäin käännetyt keulat ovat siistejä verrattuna nykyisiin luiskiin sukkuloihin, puhumattakaan nykyisen euromuodin mukaisista ammottavista "kidoista". Pitkä konepelti on autossa tietysti must. Ja kun katsoo millä hintaa noita muskeleita myydään niin katkerana todeten että miksi For ei tuo Mustangia Eurooppaan. En hetkeekään miettisi jos GT:n toisivat ja hintalappu olisi 40k tienoilla. Tuontiakin olen harkinnut mutta en taida jaksaa tappelemaan auton rekisteriin saamiseksi Suomen viranomaisten kanssa.

      
  • Autojen hintataso USA:ssa on kyllä käsittämättömän halpa, erityisesti nykyisellä taalan kurssilla. Uusi Mustang maksaa siellä noin 17t€. Ja Toyota Camry lähtee kaupasta 20t€ hintaan.

      
  • Kyllä tuo Lexus jaksaa puhuttaa. Luulisi, että keskustelijat on aikuisia miehiä. Arvatkaapa, millä Suomen varakkain nainen ajelee?

      
  • Bussilla, siis jos ei ole kuskia? :sunglasses:

      
  • Hesaria lainatakseni:
    On käsittämätöntä, että Detroit puskee jääräpäisesti markkinoille samanlaisia automalleja, jotka ovat tuottaneet sille jatkuvia tappioita ja laskevia markkinaosuuksia!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit