Herran jestas!

7 kommenttia

Tuli tänään käytyä autoliikkessä katselemassa autoja, sillä aikaa kun oma oli huollossa. Löysin hallista auto jota olen pitänyt melko laadukkaana tähänpäivään asti, vaan en pidä enää. Auto oli vm.05, ajettu 27tkm, 523i autom. farkku Bemari.

Ihmetystä herätti:

-Pienet "muovi rimpulat" joilla käyttiin lämmitys laitetta. Säätimet (3kpl) olivat pienet ja hentoisen oloiset ja pyörivät aivan hervottomasti, lisäksi nappulat oli ulkoasultaan kuin jostain vanhasta 2t Warresta(no saksalainenhan sekin on)

-Verhoilu materiaali ovissa ja penkeissä oli järkyttävää. Ensin luulin että penkkeihin oli vedetty suojiksi vanhat intin pitkätkalsarit (ne siniset).

-Ergonomia oli täysin pielessä.
Kuskin ovessa oleva s.lasien käyttökytkimien ryhmitys on sellaisessa asennossa että siihen ei vasen käsi edes taivu, paisi jos käsivarressa on avomurtuma.

-Koelaudan paneli on kuin hopeisella paukkumaalilla maalattu suora kakkoskakkonen lankku, lisäksi se jo repsotti rumasti. Keskellä oleva näyttöruutu ja sen ympäristö vasta kauheaa katseltavaa oli, aivan samanlainen kuin w123-koppasessa mersussa jossa oli ns.taxi sisusta. Mittaristosta mittarit "pullotti" rumasti aivan kuin olisivat irti.

No onneksi auto on niin kallis ettei tulisi itselle hankittua vahingossakaan. Kehuina voidaan sanoa onnistunut ulkomuoto.

  
  • Samaan olen kiinnittänyt itsekin huomiota. Ja selvennykseksi: En ole merkkifaaatikko, kaikki autoni ovat olleet tähän asti eri merkkisiä, vaihteluväliä Ladasta Mersuun, joukossa ollut bemari 318:kin. Minusta uusienkin bemarien sisusta on jotenkin eri paria ulkokuoren kanssa, tunkkaisia ja nuhjuisia verhoilukankaita, omituisia värejä ja liian pelkistettyä lankkumuotoilua.

      
  • Omasta mielestäni juuri sisusta on 500-sarjassa mennyt tosi paljon alaspäin. Vanhempi korisessa oli suorastaan kaunis sisusta, niin tuo uusi taas on kaukana siitä.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 23:10 Ryne kirjoitti

    No onneksi auto on niin kallis ettei tulisi itselle hankittua vahingossakaan.



    Onneksi älysit kirjoittaa tuon hinta jutun (itselleenhän voi aina perustella millä hyvänsä syyllä että auto on huono). Minunkin mielestä täytyy olla mielenvikainen, jos ostaa esim. XC90:n sillä miten kukaan edes kehtaa ajaa noin rumalla autolla.

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 20:26 Alfonsos kirjoitti
    ... Minunkin mielestä täytyy olla mielenvikainen, jos ostaa esim. XC90:n sillä miten kukaan edes kehtaa ajaa noin rumalla autolla.


    Kerroppa kolme kauneinta automallia, niin saadaan selville absoluuttinen kauneus, joka on vielä mielellisestikin terve.

      
  • Absoluuttisesti kauniista autoista en tiedä, mutta varsin rumia on nykyisin myytävistä autoista esim. Ferrari 599 GTB Fiorano ja Rolls-Royce Drophead Coupe. Ja esimerkkinä jo pois tuotannosta olevista rumiluksista olkoon Bugatti Type 35. Perustelut tälle mielipiteelleni kirjoitti Alfonsos jo hieman ylempänä.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 23:10 Ryne kirjoitti
    Ensin luulin että penkkeihin oli vedetty suojiksi vanhat intin pitkätkalsarit (ne siniset).



    :grin: :grin: :grin: hyvä vertaus :sunglasses:

      
  • Jos, tai siis kun, mielenvikaisuus pystytään päättelemään automallista, niin täällähän kannattaisi kerätä listaksi näitä kyseisiä automalleja. Sitten kun lista on saatu tarpeeksi kattavaksi, niin ilmoitus viranomaisille. Viranomaiset voinevat AKE-tilastoista poimia suht helposti kyseiset kuskit ja evätä ajokortin. Mielenvikaisuus estänee joissakin tapauksissa (vai peräti kaikissa?) ajo-oikeuden ja sitä suurempi riski muille on jos mielenvikaisuuden osoittava automalli on suuri.
    Ne jotka pystyvät ym. mielenvikaisuuden toteamiseen lienevät velvollisia kertomaan havainnoista poliisille, samalla tavalla kuin jos näkee humalaisen lähtevän ajelemaan.
    Maailma muuttuu todella helpoksi, kun näin yksinkertaisesti pystytään erottamaan ruma kauniista ja siitä vielä tekemään syvällisiä analyysejä.
    Ei uskalla laittaa hymiöitä, kun ei tiedä niiden rumuudesta ja mielenvikaisuudesta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit