Kokemuksia tai tietoa Nissan Navarasta 2.5 Dci?

16 kommenttia

Olisin kiinnostunut tuosta uudesta Nissan Navara mallista. Rinnalla olen miettinyt Toyotan Hiluxia joka yleisesti ottaen on vahva ja kestävä työkäytössä mutta oikein kenelläkään ei ole hirveästi kokemuksia tuosta Navarasta koska se on vasta esitelty.

Tekniikkahan siinä pitäisi olla sama kuin Nissanin Pathfinderissa joten teho on ylivoimainen lava-auto markkinoilla mutta kiinnostaisi millainen tuo tekniikka olisi käytännössä.. Jos myyjältä kysyy niin kaikkihan kehuvat omaa merkkiään mutta olisi mukava tietää tuon tekniikan kestävyydestä.. Hilux kestää ajoa vaikka miten mutta miten on tuon Nissanin 2.5 Dci:n laita?

  
  • Uudessa `Auto, tekniikka ja kuljetus´ -lehdessä olivat Navara ja HiLux vertailussa. Kannattaa lukea.
    Myös Mitsubishi ja Mazda ovat juuri uusiutuneet. Mazdasta tyypit tuossa samassa lehdessä, Mitsubishista aiemmassa numerossa.

      
  • Kiitos vinkistä :smile: Täytyy käydä hakemassa lehti heti kun ehtii.. Jospa testi edes auttaisi hieman tekemään valintaa :smile:

      
  • Ei omakohtaisia mutta työkaveri joka harrastaa"kiimaliiterin vetoa"
    on kovin tykästynyt kyseiseen autoon.Aika iso möhkö se kyllä on.

      
  • Kiitoksia vihjeestä, kävin ostamassa lehden.. Tosin eihän tuossa nyt oikein autoja paremmuusjärjestykseen laitettu. Oikeastaan testi ei hirveästi muuttanut kiinnostusta kumpaakaan kohtaan, itseäni kiinnostaisi Navara enemmän mutta erityisesti olisi mukava kuulla kokemuksia tuosta Navaran moitittua 6 vaihteista vaihteensiirtoa?? Testissä sanottiin sen olevan surkea? Olen ajanut Nissan primeraa ja mielestäni siinä oli myös "epätarkka" vaihteensiirto mutta jos kyse ei ole kestävyydestä niin ainakin minä kykenin tottumaan primeran vaihteensiirtoon, siis miksen Navarankin? Olisiko jollain muulla käyttökokemuksia tuosta Navaran "lootasta"?

      
  • on muuten hyvännäköinen peli! mitä tänään katselin tuolla nissanilla... vähän ihmetyttää noi jutut varsinkin primeran vaihteensiirrosta...mitä olen kokeillut eri primeroita, ovat olleet ihan tavallisia/normaaleja :confused:

      
  • Ei kait Navarassa ihan sentään Primeran vaihteistoa ole?? Komea peli on kyllä.. jos seuraava auto on neliveto pick up niin kyllä se taitaa Nissan Navara olla. :smile: Itsekin olen ihmetellyt mikä kumma siinä Navaran vaihteensiirrossa on.. Itselläni ei ole Nissania mutta olen ajanut vanhempaa primeraa sekä tätä uutta Primeraa.. kieltämättä vaihteensiirto on erilainen kuin monissa muissa autoissa mutta ei se nyt niin huono ole kuin jossain annetaan ymmärtää!?!

      
  • Minäkin olen ajanut jonkin verran Primeraa ja mielestäni vaihteet toimii OK! :smile:

      
  • Kyseinen malli on ollut myydyin pick-up Euroopan markkinoilla tänä vuonna. Kyllä se kertoo jo jotain autosta. Malli tuli vaan turhan myöhään Suomen markkinoille.

      
  • Minulla on kohta 4 vuotta takana Primeralla - ei ongelmia. Mielelläänhän sitä omaa merkkiään kehuu, mutta nyt sattui silmään saksalaisen autolehden Auto Strassenverkehr-lehden kestotesti-väliraportti.
    Navara DoubleCab 2,5 dCi:n testi on siis vielä kesken, mutta n. 45 tkm kohdalla moottorille kävi "täystuho": viallinen ruiskutussuutin (valmistusvika) ykkössylinterissä päästi liikaa polttoainetta palotilaan - mäntä leikkasi kiinni. Vika korjattiin takuuseen, mutta mahdollisesti asennusvirheen takia vähän myöhemmin särkyi laturi.

    Ikävä juttu, joskin mitä ilmeisemmin yksilövika. Nissan kuitenkin vaihtaa rakenteen toisenlaiseen ruiskutussuuttintyyppiin.

      
  • No huh.. eipä ole kovin hyvää mainosta mutta luulisi tuon tosiaan olevan ihan yksilöön osunut vika.. toivotaan ainakin.. onhan tuo sama moottori jo aika monessa pathfinderissa myös joten jos kyseessä olisi tyyppivika, olisi Nissan huollossa pientä jonoa :smile:

      
  • Nyt on pari Navaraa tullut liikenteessä vastaan tosin vain yhden olen nähnyt suomen kilvissä :smile: Komea peli livenä..

      
  • Itse kävin navaraa ajamassa ja kyllähän se on ihan muuta kun mitä lavapakut tähän mennessä olleet. Vaihteet olivat tosiaan hieman omanlaisensa ja kuudes pykälä suomenoloihin vähän turhan pitkä.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 11:19 Sambaali kirjoitti
    Itse kävin navaraa ajamassa ja kyllähän se on ihan muuta kun mitä lavapakut tähän mennessä olleet. Vaihteet olivat tosiaan hieman omanlaisensa ja kuudes pykälä suomenoloihin vähän turhan pitkä.


    Mutta olivatko vaihteet niin huonot kuin jossain julkaisussa ovat moittineet? Tehopuoli Navarassa on ainakin kunnossa :sunglasses: Jos seuraava autoni on osittain verotuksen takia pakettiauto.. siis joka myös pick-up on, kyllä Nissan Navara on todella vahvoilla.. toinen vaihtoehto olisi 120cdi mesen Vito mutta reilusti kalliimpi, ja noita kahta on vaikea vertailla kun ovat niin erilaisia autoja :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 17.01.2007 klo 12:23]
      
  • Ei vaihteita voi huonoksi sanoa. Aluksi ne vaativat vaan hieman harjoittelua, jotta oikea pykälä osui kohdalle.
    Navara oli kuitenkin todella jämäkkä ajettava, mutkat eivät autoa kallistelleet ja hidastetöyssytkään eivät pompottaneet perää läheskään niinkuin on tottunut tämän kategorian autoissa.
    Voimaa oli tosiaan riittävästi, eikä ohittelussakaan tarvinnut odottaa kilometrin suoraa.
    Kaikenkaikiaan hieno auto kyseessä!

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 14:18 Sambaali kirjoitti

    Kaikenkaikiaan hieno auto kyseessä!




    kyllä samaa mieltä. tosin itse en oo kokeillut, vain ihaillut liikkeessä. kaveri takuuduunissa nissan(monimerkki)-liikkeessä ainakin kehui hienoksi peliksi. ja siellä ei aiemmin olla mitenkään omia kehuttu, päinvastoin haukuttu jos vähänkin aihetta ( siis ei tietenkään asiakkaille, mutta tutuille/sukulaisille )
    jos olisi tarve tuollaiselle picupille, valinta käytäisi navaran ja mitsun välillä.
    :smile: :sunglasses:

    [petos muokkasi tätä viestiä 21.01.2007 klo 21:15]
      
  • Lainaus:
    21.01.2007 klo 21:06 petos kirjoitti
    Lainaus:
    18.01.2007 klo 14:18 Sambaali kirjoitti

    Kaikenkaikiaan hieno auto kyseessä!




    kyllä samaa mieltä. tosin itse en oo kokeillut, vain ihaillut liikkeessä. kaveri takuuduunissa nissan(monimerkki)-liikkeessä ainakin kehui hienoksi peliksi. ja siellä ei aiemmin olla mitenkään omia kehuttu, päinvastoin haukuttu jos vähänkin aihetta ( siis ei tietenkään asiakkaille, mutta tutuille/sukulaisille )
    jos olisi tarve tuollaiselle picupille, valinta käytäisi navaran ja mitsun välillä.
    :smile: :sunglasses:



    Itselläni vaihtoehtoina ovat Navara ja Hilux.. Mitsun L200 ei jollain tavalla oikein miellytä silmää ja taitaa noista olla heppoisin? Navara on taas ihan omassa teholuokassaan mutta on myös selvästi kallein..

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit