Toyotan takaisinkutsut

22 kommenttia

Paremmissakin piireissä sattuu:

http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1098325&s=k

Uutinen ei ole maitamullistava, mutta nopea reagointi pääkonttorista tuli näköjään heti.

  
  • Hys,hys, ollaan hiljaa, koska kyseessä kansansuosikki Suomessa.

      
  • ei tarvii hyssytellä, senkus viskotte mersukaksikko niitä ensimmäisiä kiviä. jos maailman suurimmalle autovalmistajalle sattuu pieni takaisinkutsukampanja, ei se muuta miksikään sitä että se on hintalaadultaan ylivoimainen ja suosituin auto.

    seuraavaksi kuulen tietysti jotain että ''toyotat on persaukisten pelejä''. :smile:

    ei, ei se suosio siitä johdu, halpismerkit on ihan erikseen. :sunglasses:

      

  • Tojon kestävyyttä on nykytiedon varassa aivan turha mennä kiistämään, kun se on kaikissa kestävyystutkimuksissa kärjessä tai sen tuntumassa. Ei siihen vielä yksi takaisinkutsukampanja vaikuta, jollaisia sattuu merkille kuin merkille (myös niille, ah, niin jumalaisille saksalaispremiumeille).

    Hintalaatusuhteesta en ole samaa mieltä kanssasi. Jokainen painottaa itse niitä asioita mitä autoonsa haluaa, etkä sinä ole mikään sanomaan, että tojota olisi hinta-laatusuhteeltaan ylvoimainen.

      
  • Lainaus:
    22.01.2007 klo 17:05 Simppa- kirjoitti

    Jokainen painottaa itse niitä asioita mitä autoonsa haluaa, etkä sinä ole mikään sanomaan, että tojota olisi hinta-laatusuhteeltaan ylvoimainen.



    olet oikeassa. pahoittelen että tuo kuulosti siltä kun olisin kertonut tuon jonain faktana :no_mouth: se oli vain minun oma mielipiteeni :sunglasses:

      
  • Jos vähänkään kirjoituksia seuraa, suurin päreensä polttaja on jokin muu nimimerkki. Vihjeenä annan alakoulutasoisen kirjoitustyylin. Jos nyt edes jaksaisi lukea koko jutun loppuun, niin ymmärtäisi mitä minä tuolla linkillä hain takaa...Taitaa sekin tosin olla liikaa vaadittu.

    Tällä linkillä minun tarkoitus oli pikemmin kehua Toyotan reagointia virheeseen. Asia otettiin heti vakavasti esille ja toimenpiteitä vaadittiin. Olen aina sijoittanut Toyotan automaailman kärkimerkkeihin. Kunnioitan heidän menestystään, joka ei todellakaan tule huonoja autoja rakentamalla. Se että en pidä heidän kaikista malleistaan, on totta. Mutta kritiikkiä olen myös esittänyt mersustakin. Täydellistä autoa kun ei ole.


      
  • luin kyllä kokonaan, mutta aiempia juttujasi lukeneena, tuosta ei mikään 'hatunnosto toyotalle' jäänyt sattuneesta syystä päälimmäiseksi.

    no mutta joo, pahoittelen vili, toi kivien viskonta viittaus oli lähinnä tuolle toiselle nimimerkille, joka ei tunnetusti voi sietää japanilais autoja ja on vuolaasti halveksunut mm. toyotaa, ja joka pani erittäin fiksun kommentin tohon aloittamaasi aiheeseen.

    voit vili kertoa myös ihan suoraan ja vihjailematta jos ''kirjoitustyylissäni'' tai jossain muussa on jotain valittamista. ehkä voin auttaa sinua ongelmiesi kanssa.


    :sunglasses:

    eikä mulla mitkään päreet pala, näitten juttujen lukeminen ja kommentointi on minulle melkoista viihdettä :smile:

    [petos muokkasi tätä viestiä 22.01.2007 klo 18:16]
      
  • Heh, vai halveksinut japseja, olen kyllä yrittänyt olla moittimatta nimeltä mitään merkkiä. Vaikka en niitä itselleni kelpuuta, niin en myöskään moiti niitä kenelle se on hyvä valinta. Olen kyllä tuonut esiin, että riippumatta merkistä, niin liikenteessä ollaan samanarvoisia. Minkä auton kukin valitsee itselleen, niiin oma näkemys ja arvomaailma viime kädessä määrää valinnan.

      
  • [quote title="22.01.2007 klo 19:22 MMS kirjoitti"]

    Heh, vai halveksinut japseja, olen kyllä yrittänyt olla moittimatta nimeltä mitään merkkiä. ''


    -ehkä mutta kyllä noista sun jutuista voi lukea rivienvälistä ja joskus ihan suoraan miten ''katsot nenänvartta pitkit japseja'' ja laittelet hanakasti provoja niitä kohtaan. vaikka nyt naamioisit tekstisi sillein ettei jotain tiettyä merkkiä mainita nimeltä.
    mutta miksi edes yrität kiistää asiaa? kyllä minä ymmärrän täysin jos joku ei japsista tykkää, on niissä minunkin mielestä huonot puolensa. mutta en minä tästä asiasta kiehu, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.


    ''Minkä auton kukin valitsee itselleen, niiin oma näkemys ja arvomaailma viime kädessä määrää valinnan.''

    -totta, samaa mieltä.

      
  • Täytyy tuoda esiin asia joka häiritsee minua myös omaan elinkeinooni liittyen. Kyse on toimittajien ammattiylpeyden laskusta. Ei olla enää kiinnostuneita siitä pitääkö oma juttu paikkaansa, kunhan se on "sinnepäin".

    Talentumin Erkka Felt kirjoittaa tuossa:
    "Financial Times -lehden mukaan japanilaisvalmistaja kutsui viime vuonna takaisin yli miljoona autoa Japanissa ja yli 800 000 Amerikassa. Euroopassa takaisinkutsut ovat harvinaisempia.

    Japanin hallitus onkin kehottanut yhtiötä parantamaan laatuaan. Toyota on vastannut kehotuksiin vahventamalla laadun parissa työskenteleviä yksikköjään ja uudistanut seurantamenetelmiä.

    Kolme Toyotan johtajaa sai viime vuonna syytteen vikaraporttien tarkoituksellisesta hidastelusta."

    Todellisuudessa Japanin hallitus kommentoi noiden kolmen Toyotan edustajan syytteitä ja vaati että takaisinkutsut hoidetaan jatkossa sujuvammin.

    Japanin hallitus ei tietenkään ole arvostellut Toyotan tuotteiden laatua. Sehän olisikin käytännössä ennenkuulumatonta jos jonkun maan hallitus arvostelisi avoimesti maan suurimman yrityksen tuotteita. Kuvitelkaa mitä tapahtuisi jos Matti Vanhanen arvostelisi Nokian kännyköiden laatua. Sen sijaan Nokian toimintaa yrityksenä joku ministeri voisi hyvinkin arvostella jos siihen olisi aihetta.

      
  • Ehkä rivien välistä asenne paistaa, mutta kyllä olen sitä mieltä, että minkä kulkineen kukin valitsee niin se on oma valinta. Auton valinta ei ole mikään ihmisen arvonmittari. Jos ei japseja itselleen halua, niin eikai se ole mitenkään tuomittavaa. Kokemukset ajo-ominaisuuksista Alfojen jälkeen ei olleet kehuttavia valitettavasti. Siinä yksi syy asenteeseeni

      
  • Lainaus:
    22.01.2007 klo 20:11 MMS kirjoitti
    Auton valinta ei ole mikään ihmisen arvonmittari.



    -ei todellakaan ole, ja tuon asian puolesta olen toitottanut aiemminkin. on hienoa jos uudehkon mesen omistajana olet vilpittömästi tuota mieltä.
    valitettavasti kuitenkin monet esim. kalliiden saksalais-premium-merkkien omistajat kuvittelevat muuta ja heittelevät kiviä japsien ja muiden halvempien merkkien ystävien suuntaan. ja silloin jutut menevät aina autoista ja tekniikasta tuonne raha ja kateus osastolle. ihan niinkuin auto olisi joku elintason mittari. onhan se toki, mutta vain tiettyyn rajaan asti.


    '' Jos ei japseja itselleen halua, niin eikai se ole mitenkään tuomittavaa. Kokemukset ajo-ominaisuuksista Alfojen jälkeen ei olleet kehuttavia valitettavasti. Siinä yksi syy asenteeseeni ''

    -ei ole, kuten sanoin ymmärrän hyvin jos tietyt asiat ärsyttää japsissa. minuakin ärsyttää tietyt.
    mutta jos niitä täällä haukut enemmän tai vähemmän suoraan, kannattaa varautua, että kaikki ei siitä ole samaa mieltä ja saatat saada siitä kritiikkiä. esim. minulta, se ei silti tarkoita että polttaisin päreeni, niinkuin kirjoitukseni aina ''halutaan nähdä''

      
  • Heh...hyvä havainto Olmilta. Ajattelin itse että siinä mahdollisesti tarkoitettiin Toyotan pääkonttorin hallitusta, joka olisi antanut nootin USA:n tehtailleen. Tosin en edes tiedä Toyotan organisaatiosta.

    Tosiaan...itselläni on ollut kaksi Toyotaa, ja hyviksi havaittu kestävyytensä suhteen. Tosin on pakko mainita että aivan viattomaksi ei Britanniassa valmistettu yksilö osoittautunut jos sitä vertaan alkuperäiseen japanilaiseen valmisteeseen. En edes kerro sitä kilometrimäärää minkä tällä kulkineella ajoin ilman vikoja, sillä sitä tuskin uskoisi kukaan.



    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 22.01.2007 klo 21:14]
      
  • Saisivat edes korjattua noi nykyiset ongelmalliset D-4D-dieselit siihen kuntoon että niihin voisi luottaa. Aika hidas tuo Toyotan tuotekehitys kun kohta kaksi vuotta on kulunut kun ongelma on tullut tietoon ja vieläkään siihen ei ole tehdaskorjausta tiedossa, tuskin edes on tulossa. Se siitä Toyotan ripeästä toiminnasta korjata havaittuja vikoja.

      
  • Petos hei, arvaa mitä?

    Toyotat on persaukisten pelejä!
    Näin se vaan on - Suomi on köyhä maa.

      
  • Lainaus:
    23.01.2007 klo 21:12 -Z- kirjoitti
    Petos hei, arvaa mitä?

    Toyotat on persaukisten pelejä!
    Näin se vaan on - Suomi on köyhä maa.



    niin kai sitten...
    :sunglasses:

      
  • Ei kait niissä d-4d koneissa ole mitään vikaa, en ainakaan ole kuullut.
    Sensijaan vikaa taitaa kyllä olla niissä 177hv clean-diesel versioissa.

    Voi olla että olen kyllä väärässäkin, selventäkää joku.

      
  • Niin ja ei niitä koneita ole edes ollut markkinoilla vielä kahtavuotta, joten hankalaa korjata vikaa jota ei edes ole vielä ollut olemassa.

      
  • Lainaus:
    23.01.2007 klo 22:25 Ryne kirjoitti

    Sensijaan vikaa taitaa kyllä olla niissä 177hv clean-diesel versioissa.


    Näissä on ollut vikaa, ei tietääkseni muissa versioissa.

      
  • -Z- "Toyotat on persaukisten pelejä! Näin se vaan on - Suomi on köyhä maa."

    Voiko tuohon edes yrittää vastata asiallisesti? No kokeillaan:
    - köyhillähän ei tunnetusti ole varaa ostaa halpaa/huonoa

    - Toyotien eri mallien hintahaarukka on varsin lavea, mihin hintaluokkaan viittaat?

    - tutkailepas ko. hintaluokasta kilpailijat ja HÄMMÄSTY!

    :innocent:

    [Kumppani muokkasi tätä viestiä 24.01.2007 klo 11:58]
      
  • Lainaus:
    23.01.2007 klo 21:12 -Z- kirjoitti
    Petos hei, arvaa mitä?

    Toyotat on persaukisten pelejä!
    Näin se vaan on - Suomi on köyhä maa.


    -Z-,onko jenkitkin persaukisia ja köyhä maa?Toyota oli myös viime vuonna jenkeissä yks myydyimpiä automerkkejä.

      
  • PS. en aja toyotalla.

      
  • käsitteet millä nämä muutamat (jotka luulevat täällä netissä katsovansa muita alaspäin automerkkien perusteella) tyypit lokeroi ihmisiä täällä kuten...

    -persaukinen
    -rikas
    -kelan asiakas
    -tuulipukukansa
    -alemman segmentin autot
    -''oikeat autot''
    -jne. tota rataa

    ...ovat mielestäni aika tulkinnanvaraisia. jos ostat esim. pari 30-60t € maksavaa japanitarta, omilla rahoilla, saatat olla persaukinen.
    minulla on aika erilainen kuva ''persaukisesta'' :wink:

    täälläkin on niin monta nimimerkkiä joka mainostaa itseään melkoisena 'kroisoksena'. onhan tämä kyllä oivallinen paikka jollekkin päähänpotkitulle ja koulukiusatulle pikkupomolle tulla purkamaan patoutumiaan nimettömänä.

    itse kuitenkin ajattelen kun en ole mielestäni mikään kovatuloinen, ( niin, missä se raja menee...) enkä muutenkaan syntynyt kultalusikka suussa, että kyllä ne joilla on tota rahaa mällätä, eivät ole täällä kinaamassa autoista ja räkimässä vähempituloistensa silmille.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit