Pyydän taas tietoa teiltä

14 kommenttia

Pari vuotta sitten oltiin ostamassa ns kauppakassiautoa ja pyysin silloin apua tämän palstan väeltä. Apua tulikin ja kriteerit täyttävä malli löytyi.



Nyt olisi sama tilanne taas edessä joten kysyn uudestaan:



Mikä on edullisin Suomessa myytävä auto joka täyttää seuraavat kriteerit:



Takaovet

Automaattivaihteisto

Automaatti ilmastointi

ESP



Onko edullisin Nissan Micra 1.4 Tekna? Näin ainakin itse luulen, mutta olenko väärässä?

  
  • Eli Honda Jazz näyttäisi olevan autotalli.com:in mukaan... mikset muuten katso sieltä itse ?



    :smile:

      
  • Onko Jazzissa ESP? Tuolta en löytänyt automaatin yhteyteen.

      
  • Olen tosiaan oman selvityksen pohjalta tullut siihen tulokseen että Nissan Micra olisi halvin auto joka täyttää ko kriteerit. Honda Jazzin automaattiversion varusteluun ei kuulu ajonvakautusta.



    Käyn parin viikon kuluttua tekemässä kaupat halvimmasta vaihtoehdosta, eli vielä on aikaa etsiä Micran voittajaa. Joku voi oudoksua toimintatapaani, mutta ostan myös viihde-elektroniikka samalla periaattella, eli listaan mitä haluan ja ostan halvimman joka täyttää kriteerit. Lisäksi tämä auto tulee niin kevyeen käyttöön, että varmasti kaikki merkit selviävät siitä.

      
  • Joo ei taida olla jatsissa esp:tä - ja voihan sen auton noinkin valita :cry:



    mutta oletko varma että juuri kaupantekohetkellä tuo on edelleen edullisin - saattaahan olla että esim. joku yksittäinen tarjoushinta toisesta autosta menee edelle.

      
  • Jos robottivaihteisto riittää, ovat ainakin Opel Corsa(17 710 €) ja Fiat Grande Punto(17 750 €) paljon halvempia kuin Micra(20 000 €).

      
  • Citroën C3 Sensodrive jää myös selkeästi alle 20000€, vaan eipä ole kokemuksia millaisia nuo robottivaihteet ovat käytännössä.



    VW Polo taasen on likimain Micran hinnoissa (kun ESP + autom. ilmastointi valittuna). Volkkarin lisävarustehinnat ovat kyllä rehellisesti sanottuna laillistettua ryöstöä.

      
  • Risto:

    Jos robottivaihteisto riittää, ovat ainakin Opel Corsa(17 710 €) ja Fiat Grande Punto(17 750 €) paljon halvempia kuin Micra(20 000 €).




    Uskaltaisitko itse ostaa nuo suosittelemasi? :tongue:

      
  • Metsähaka:

    Risto:
    Jos robottivaihteisto riittää, ovat ainakin Opel Corsa(17 710 €) ja Fiat Grande Punto(17 750 €) paljon halvempia kuin Micra(20 000 €).


    Uskaltaisitko itse ostaa nuo suosittelemasi? :tongue:




    Minkä siinä pitäisi pelottaa? Kaikki uudet autot ovat hyviä, paitsi Lada.

      
  • Näinhän se tosiaan on! Ladasta ei kylläkään kokemusta!

      
  • Jos robottivaihteistoa haaveilee, se pitää ehdottomastai koeajaa. Voi nimittäin tuottaa ikävän yllätyksen, jos on tottunut ns. oikeaan automaattiin... :tongue: :open_mouth:

      
  • Risto:

    Jos robottivaihteisto riittää, ovat ainakin Opel Corsa(17 710 €) ja Fiat Grande Punto(17 750 €) paljon halvempia kuin Micra(20 000 €).




    Noihin pitää kuitenkin ostaa ilmastointiautomatiikka erikseen, eikä ESC:ikään taida olla Fiatissa vakiona. Joten eipä ole asia noin yksinkertainen.



      
  • Lefa:

    Risto:
    Jos robottivaihteisto riittää, ovat ainakin Opel Corsa(17 710 €) ja Fiat Grande Punto(17 750 €) paljon halvempia kuin Micra(20 000 €).


    Noihin pitää kuitenkin ostaa ilmastointiautomatiikka erikseen, eikä ESC:ikään taida olla Fiatissa vakiona. Joten eipä ole asia noin yksinkertainen.




    Nämä hinnat sisältävät kyseiset varusteet.



      





  • Nämä hinnat sisältävät kyseiset varusteet.







    Aivan oikein. Ja Citroen C3 Sensodriven hinnaksi näillä varusteilla tulee tasan 17700, joten hyvin lähelle toisiaan on nämä hinnoiteltu. Sitikassa on isompi kone (1.6), mutta Corsa ja Punto ovat tilavampia ja tuoreempia malleja.



    Kokonaan toinen juttu onkin tosiaan se voiko noita oikein pitää automaatteina. Itse olen ajanut vain yhtä robottivaihteista autoa, Opel Vivaro -pakua, ja ainakin se on kaukana oikean automaatin sulavuudesta. Toimintalogiikka ja -viiveet saivat aikaan sen että kuin huomaamatta tuli käytettyä käsinvaihtomahdollisuutta, vaikkei sekään kovin jouhevasti toimi. Varmaan parempiakin toteutuksia aiheesta on, mutta ainakin lehdissä robottivaihteiset keräävät jatkuvasti moitteita.



    Eli kannattaa tosiaan koeajaa ja testata sopiiko omaan ajotyyliin ennen tilauksen tekoa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit