Kuvia uudesta V70

15 kommenttia

Koska Volvo herättää suuri tunteita puolesta ja vastaan niin tuolta http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5912&cache=no
löytyy 15 kuuvaa uudesta V70:stä.

Tunnistaa edelleen Volvoksi.

  
  • Kuin uuden S80 painoksen farmari versio.

      
  • Aikaslailla varman päälle on muotoilussa menty, mutta kyllä minä tykkään.

    Jonkin verran ehkä volvolle tyypillinen tilan maksimointi takana ei miellytä (tarkoitan siis pystyä takapaksia). Tästä huolimatta perä näyttää kohtuullisen kevyeltä, onkohan siinä väemmän senttejä takapäässä?

    En saa päähäni missä autossa on samantyyliset takavalot? Varma myyntimenestys.

      
  • Tämä uutuus ei ainakaan pistä silmään liikennevilinästä. Se lienee tarkoituskin.

    Eipä mitään automallia voi tuoda markkinoille ilman selviä yhtäläisyyksiä toisiin automalleihin.
    Takavaloista voisi tulla ensimmäiseksi mieleen CR-V.

    Tavaratilan kerrotaan ainakin kasvaneen reilusti (540 l)

    T6 285hv (400Nm)
    3.2 238hv (320Nm)
    2.5T 200hv (300Nm)
    D5 185hv (400Nm)

      
  • Ihan mielestäni ok näköinen auto, edestä ja sivulta hienompi kuin vanha, takaa taas mielestäni ei. Sopii hyvin Volvon hiukan tylsään ja keskiluokkaiseen imagoon, kukaan tuota ei varmasti kuolaa, mutta melkein kaikki hyväksyy. Pelattu siis varman päälle, niin kuin varmaan järkevintä onkin.

    Sisällä on tapahtunut mielestäni eniten positiivista kehitystä, ainakin kuvassa olevassa huippumallissa. Vanha malli oli sisältä todella muovinen ja halvan oloinen, tuo taas näyttää oikein hyvältä.

    Mielenkiintoinen tuo uusi moottorivaihtoehto, joka tarjoaa lähes 300hv ja 400nm vääntöä.

    Varmasti myy hyvin Suomessa, varsinkin sitten kun malliston alapäähän saadaan lisää moottorivaihtoehtoja.

    [individual muokkasi tätä viestiä 01.02.2007 klo 15:21]
      
  • Mulle tulee jotenkin mieleen Mitsu Galant farmari. Tuo valojen jatkuminen takaluukun puolelle ei oikein näytä volvolle. Muutoin on kyllä vedetty niin varman päälle kuin mahdollista.

      
  • WOW... kyllä miellyttää ainakin minun silmää! Todella upea, tosin eiköhän hintaa ole taas melko paljon. Minua taas miellyttää pystyperä.. minusta on äärettömän tylsää kun valtaosa farkuista pyöristyy malli mallilta takaapäin.. pystyperä Volvossa myös säilyttää suuret tilat. Olen monilta kuullut että vaikka farkku autossa olisi laaja-alainen tavaratila, jos katto pyöristyy loivasti, joihinkin on vaikea saada edes lastenvaunuja mahtumaan.. Mutta joo, kome peli on! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    01.02.2007 klo 15:46 Jan79 kirjoitti
    WOW... kyllä miellyttää ainakin minun silmää! Todella upea, tosin eiköhän hintaa ole taas melko paljon. Minua taas miellyttää pystyperä.. minusta on äärettömän tylsää kun valtaosa farkuista pyöristyy malli mallilta takaapäin.. pystyperä Volvossa myös säilyttää suuret tilat. Olen monilta kuullut että vaikka farkku autossa olisi laaja-alainen tavaratila, jos katto pyöristyy loivasti, joihinkin on vaikea saada edes lastenvaunuja mahtumaan.. Mutta joo, kome peli on! :sunglasses:


    Muotoilu on näköjään siinä mielessä onnistunutta, että vanhemman mallin omistaja sanoo WOW.. :sunglasses:

    Vaikka Volvoja olenkin omistanut, niin kyllä tuo minusta näyttää ihan yhtä tylsältä kuin ne edellisetkin, mutta onneksi makuja on monia!

    Vertaus Galanttiin oli aika hyvä, siinäkin tykkäsin etupäästä, mutta takapää tosi ruma. Sedan mallinen Galantti taas on edelleen yksi luokansa kauneimmista, siinä on kiilamaisuutta ja särmää.

      
  • Lainaus:
    01.02.2007 klo 15:58 individual kirjoitti
    Lainaus:
    01.02.2007 klo 15:46 Jan79 kirjoitti
    WOW... kyllä miellyttää ainakin minun silmää! Todella upea, tosin eiköhän hintaa ole taas melko paljon. Minua taas miellyttää pystyperä.. minusta on äärettömän tylsää kun valtaosa farkuista pyöristyy malli mallilta takaapäin.. pystyperä Volvossa myös säilyttää suuret tilat. Olen monilta kuullut että vaikka farkku autossa olisi laaja-alainen tavaratila, jos katto pyöristyy loivasti, joihinkin on vaikea saada edes lastenvaunuja mahtumaan.. Mutta joo, kome peli on! :sunglasses:


    Muotoilu on näköjään siinä mielessä onnistunutta, että vanhemman mallin omistaja sanoo WOW.. :sunglasses:

    Vaikka Volvoja olenkin omistanut, niin kyllä tuo minusta näyttää ihan yhtä tylsältä kuin ne edellisetkin, mutta onneksi makuja on monia!

    Vertaus Galanttiin oli aika hyvä, siinäkin tykkäsin etupäästä, mutta takapää tosi ruma. Sedan mallinen Galantti taas on edelleen yksi luokansa kauneimmista, siinä on kiilamaisuutta ja särmää.


    Niin.. on todella hyvä että on erilaisia mielipiteitä.. muutenhan ei olisi kuin yksi auto jolla kaikki ajaisivat :tongue: nykyinen autoni ei kyllä silti vaikuta siihen ettenkö voisi moittia uuden 70:sen muotoilua jos siihen olisi aihetta.. Mutta kuten sanoit "makuja on monia".

      
  • SsangYong Musson ruma perä tulee mieleen tuosta Volvon perästä.

      
  • Varman päälle muotoiltu (vaikkakin Mitsun perähän siinä on). Ei hassumpi, mutta jotenkin nykyinen malli on Volvomaisempi - tuttu turvallinen laatikko positiivisessa mielessä. Volvolla on viime aikoina mennyt vähän ylimuotoilun puolelle (esim. 30 ja 60-sarjat). Uusi s80 näyttää hyvälle päältä, mutta kojelauta on samaa "lintulauta"-mallia kuin Bemussa :cry:

      
  • No voi, ei olla vielä kuvotuksen suhteen sitikoiden ja pösöjen tasolla, mutta melkein.

    Volvo 740 yms farmari on edelleen tyylikkyydessään ylittämätön ja Kartanoauton arvonimen väärti. Porrasperä oli toki siitä melko torso. Toivottavasti tekniikka on edes hieman kehittynyt noista malleista.

      
  • Aika odotetun näköinen auto. No, toisaalta ihan hyvän näköinen ja toimivuushan on aina muotia.

    Takaovet näyttäisivät edelleen olevan vanhan mallin mukaisesti suht pienet.

      
  • Ei oikein innosta. Mielestäni Fordin versio (uusi Mondeö) on muotoilullisesti onnistuneempi.

      
  • Lainaus:
    01.02.2007 klo 16:13 Jan79 kirjoitti
    Niin.. on todella hyvä että on erilaisia mielipiteitä.. muutenhan ei olisi kuin yksi auto jolla kaikki ajaisivat :tongue: nykyinen autoni ei kyllä silti vaikuta siihen ettenkö voisi moittia uuden 70:sen muotoilua jos siihen olisi aihetta.. Mutta kuten sanoit "makuja on monia".


    Näin se juuri on, on yhtä monta mielipidettä kuin ihmistäkin.

    Tarkoitin tuolla lähinnä, että saman mallin/merkin omistajat yleensä pitävät uudestakin helpommin, jotenkin sitä aina silma tottuu siihen omaan merkkiin ja se alkaa näyttää hyvältä. Esim yleensä MB kuskit tykkää uusista Mersuista ja Toyota kuskit uusien Tojojen muotoilusta.

    Joskus tosin käy niinkin, että saman merkin omistaja ei tykkää uudesta mallista, jolloin muotoilu on jollain lailla epäonnistunutta, ellei sitten tavoitellakkin täysin uutta ostajakuntaa. Itsellä kävi esim Bemarin kanssa näin, alussa kaikki uuden muotoilusuunnan tuotokset oli rumia, nyt pidän kaikista enemmän tai vähemmän lukuunottamatta 7-sarjaa. Esim 5 ja Z4 sarjasta tykkäänkin sitten kuin "hullu puurosta", nuo mielipiteitä jakavat särmikkäät linjat osuu juuri minun silmään, jonkun muun taas ei.

    Itsellä on ollut kaksi Volvoa ja pidin niitä, jos ei nyt ihan rumina, niin ainakin hyvin mitäänsanomattoman ja kolhon näköisinä, ne muuten vaan tarjosivat siihen rahaan eniten autoa sillä hetkellä. En ole koskaan pitänyt Volvon muotoilusta, eikä tämä uusi tee poikkeusta, tylsän ja kolhon näköinen. Itse asiassa eipä tule mieleen kuin yksi suhteellisen kaunis Volvo, jo edesmennyt C70. Senkin pilasi kojelauta, joka oli ruma kuin synti, muuten olisin auton hankkinut aikanaan, välirahakin oli aikanaan sopiva 850:een.

    Mutta kuten sanottua, uuden V70:n muotoilu on sellainen, ettei se varmaan monia ärsytä, jossei ihastutakkaan ja olen varma että auto tulee myymään Suomessa hyvin. Lisäksi muotoilu sopii Volvon imagoon mielestäni hyvin.

      
  • Lainaus:
    01.02.2007 klo 15:25 KonstaKoo kirjoitti
    Mulle tulee jotenkin mieleen Mitsu Galant farmari. Tuo valojen jatkuminen takaluukun puolelle ei oikein näytä volvolle. Muutoin on kyllä vedetty niin varman päälle kuin mahdollista.


    Itsekin jäin hetkeksi miettimään että jossain aikaisemmin olen tuon muotoilun nähnyt käytettävän ja kävin katsomassa Subarun kotisivuja ja mielestäni Forresterin perässä on paljon samansuuntaista. Forrester ei kuitenkaan ihan niitä uusimpia malleja ole joten Volvolla ei olla lähdetty kovin rohkeille linjoille muotoilun suhteen vaan pitäydytty konservatiivisella linjalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit