Itä-blokin Mini

11 kommenttia

Mitä pitäisi taas aatella kun kattelin uutta Skeida Fabiaa. Mustat A-pilarit, valkoinen katto ja porkkanavärinen kori - oisko tullut mini mieleen?
Ja taas ryntää Suomen työtä tekevä kansa ostamaan Tsekinmaan myydyintä "premium-autoa"...
Voi itku.

Myydessä: "Joo tää tehdään VAG osista - huippupeli"
Vaihtaessa: "No ei siitä oikein paljoo vo hyvittää - onhan se vaan skeida"

  
  • Vähän niinku ooppelinkin kohdalla vai?

      
  • No en tiedä, miten Opelin vois tehdä VAG osista, mutta kyllä uuden Fabian esikuva on selvästi mini - enemmän tai vähemmän.

      
  • Lainaus:
    11.02.2007 klo 19:49 -Z- kirjoitti
    Myydessä: "Joo tää tehdään VAG osista - huippupeli"
    Vaihtaessa: "No ei siitä oikein paljoo vo hyvittää - onhan se vaan skeida"


    Eikö tästä voi tehdä loogisen päätelmän, että kannattaa ostaa käytetty skeida. Saa laatutavaraa halvalla :wink:

      
  • Fabiasta en osaa sanoa, mutta Octavia pitää kyllä hintansa hyvin. Eikä tarvitse tuumata niin kuin appiukko idän ihmeestä: "Toyota ostettaessa, mutta Corolla ajettaessa".

      
  • http://www.iltalehti.fi/autot/200702085717223_au.shtml
    Eipä tuosta uudesta Fabiasta tule Mini sen enempää mieleen kuin sen kilpailijoistakaan. Toisaalta kaikkien pikkuautojen esikuvana on jossain määrin Mini.
    Eikä tämä nykyinen Mini mitenkään hyvin pidä hintaansa.

      
  • Jaa vai niin, Ilta-Sanomien Tuomas Näveri taas on tehnyt saman havainnon kuin minä:
    Auton katon sekä ikkunoiden värimaailma ja muotoilu tuovat mieleen uuden Mini Cooperin. Erityisesti Fabian katto muistuttaa Miniä, sillä A- ja B-pilareiden mustan värityksen vuoksi katto näyttää ikään kuin leijuvan ilmassa.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/Skoda%2BFabia/1318014

      
  • Lainaus:
    11.02.2007 klo 19:49 -Z- kirjoitti

    .... "Joo tää tehdään VAG osista - huippupeli"....




    tuota 'volkkari konsernin' laadun hehkutusta en ole ikinä käsittänyt.
    omien kokomusten ja tietojeni mukaan niissä ei ole mitään erinomaista, moni merkki pesee mennen tullen. ja ei taida olla ihan edullistakaan. ehkä sillä saa sitten jotain muuta 'laatua elämään', kuin kiitettävää kestävyyttä.
    tästäkin voi kyllä olla montaa mieltä...

    [petos muokkasi tätä viestiä 13.02.2007 klo 21:32]
      
  • Lainaus:
    13.02.2007 klo 21:29 petos kirjoitti
    tuota 'volkkari konsernin' laadun hehkutusta en ole ikinä käsittänyt.
    omien kokomusten ja tietojeni mukaan niissä ei ole mitään erinomaista, moni merkki pesee mennen tullen. ja ei taida olla ihan edullistakaan. ehkä sillä saa sitten jotain muuta 'laatua elämään', kuin kiitettävää kestävyyttä.
    tästäkin voi kyllä olla montaa mieltä...

    Niin, yhdelle laatu on yhtö ja toiselle toista. Minulle laatu merkitsee ennen kaikkea hyvää ajettavuutta ja kuljettajan ergonomiaa. Jos paikat kipeytyvät ja puutuvat ikävän ajoasennon seurauksena (niin kuin loistavasta "laadustaan" tunnetussa japanilaisen yhtiön valmistamassa perheemme kakkosautossa), niin kyllä se on paha laatuvirhe.

      
  • Lainaus:
    16.02.2007 klo 13:52 Stallman kirjoitti

    Niin, yhdelle laatu on yhtö ja toiselle toista. Minulle laatu merkitsee ennen kaikkea hyvää ajettavuutta ja kuljettajan ergonomiaa. Jos paikat kipeytyvät ja puutuvat ikävän ajoasennon seurauksena (niin kuin loistavasta "laadustaan" tunnetussa japanilaisen yhtiön valmistamassa perheemme kakkosautossa), niin kyllä se on paha laatuvirhe.



    hyvää ajettavuutta ja ergonomiaa ei voi mielestäni yleistää mitenkään tyyliin ''saksalaisessa hyvä, japsi huono mutta luotettava''. eiköhän se ole aika mallikohtaista, merkin kotimaahan katsomatta.


    sitten tuo ''hyvä ajettavuus'', mitä sekin tarkalleen ottaen tarkoittaa?
    minkälainen on ''hyvä ajaa''. siihenkin löytyy monta vastausta...

    minulle laatu, kun autosta puhutaan on yhtä kuin hyvä ''kokonaispaketti'', jossa suurimpina asioina painotan hyvää luotettavuutta ja kestävyyttä, ajettavuutta ja ulkonäköä & imagoa.

    kyllä minulle hyvä kestävyys on todella tärkeää. ajattelen asian niin että jos ostat kaupasta jotakin esim. kännykän tai tietokoneen, tottakai haluat että se toimii moitteetta käyttöikänsä eikä varsinkaan hajoa. en käsitä miksi auto on joku poikkeus, ja siinä saa olla jatkuvia murheita tai kalliiksi käyviä vikoja ym. päänsärkyä, ja ne vaan ''painetaan villasella'', koska auto on olevinaan ''laadukas saksalaismerkki''. no, aivan sama minulle, kuka milläkin ajelee, itse en voi sietää tilannetta jossa joudun olemaan vähänkään epävarma autoni kestävyydestä.

    ja kun puhutaan että japsi on huono ajettava jne, sanon vain että noista pikku rimpulajapseista ym. wokkipannuista en tiedä, mutta omistamieni japskimallien ajokokemusten perusteella en moista allekirjoita...

      
  • Kas vain eli känsä! Tämäkin mielipiteiden vaihto putosi siihen samaan uraan kuin tavallista: japsit vastaan saksalaiset

      
  • Lainaus:
    16.02.2007 klo 16:08 petos kirjoitti
    hyvää ajettavuutta ja ergonomiaa ei voi mielestäni yleistää mitenkään tyyliin ''saksalaisessa hyvä, japsi huono mutta luotettava''. eiköhän se ole aika mallikohtaista, merkin kotimaahan katsomatta.

    Kyllä sen melko lailla voi yleistää, jos on tarpeeksi pituutta... ja sama huono ergonomia koskee myös kutakuinkin kaikkia ranskiksia ja ruåtsalaisia, mutta yllättäen ei ainakaan kaikkia korealaisia.

    Lisäys 19.2.2007: Nyt löytyi japanilainen, jossa on ergonomia kutakuinkin kohdallaan, eli polkimet eivät ole liian lähellä selkänojaa. M;itsubishi Colt.

    [Stallman muokkasi tätä viestiä 19.02.2007 klo 23:31]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit