Auto/merkki/kateus

37 kommenttia
2»
  • Ensimmäistä kertaa täällä käydessäni ja viestejä lukiessani voin sanoa että Jan79 on täysin oikeassa noista bmw fanaatikoista.

    kun lainataan esimerkiksi "bemari ei käynnisty pakkasella" otsikon alta otettuja viestejä.

    Minulla on samoja kokemuksia siitä, että ei lähde hyvin käyntiin pakkasella vaikka vaihdoin uuden akun.Auto oli 320d-01.Vaihdoin Toyota Avensiksen 1.6-04.Voin kokemuksella sanoa, että kannatti vaihtaa japsiin.Ei tarvitse enään pelätä käyntiin lähtemistä.

    eikä hetkeäkään kun tämä ko. henkilö on ollut täysin väärässä ja hankkinut niin sanotusti "täysin paskan auton":

    Toyotalla näitä takaisinkutsuja näyttää riittävän: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/88107F55-CEC8-4FD9-81DA-8B6EE9AC7AC2/0/recallM11992006.pdf

    Avensiksen vikoja mm. taka-alatukivarren kiinnitys, ohjauspylvään väliakselin uraliitos, jarrutehostimen alipaineletku.

    Taitaa olla turvallisempaa jos Bemu ei lähde käyntiin kuin Toyotan tippuvat akselit ja pettävät jarrut? Ja 100 tkm ajetussa alusta on jo täysin sohlo iskareita myöten.


    sitten on tätä, että vihjaillaan omistajan olevan osallinen vian olemassa oloon ja että hän olisi itse "huonona mekaanikkona" räplännyt auton käyttökelvottomaksi, tai sitten mikäs sen parempaa kuin alkaa epäillä merkkihuoltoa tyyliin: "missä käpylässä lie asut, merkkihuoltosi varmaan lähin teboilin pesula jota pitää eläkeläinen seppo pullonpohja rilleineen!" (minulla ei ole mitään eläkkeellä olevia seppoja vastaan)

    noh tälläistä riittää... ja itse mitä olen huomioinut "köyhälistöön kuuluvana" kun ajelee tuolla suomen mutkaisilla kaduilla niin iso osa näistä uuden karheilla bemareilla ajelevista kuskeista ovat vielä PiiPpäitä; ohitellaan typerissä tilanteissa, takana tulevat bmw:t kurovat mahdolliset turvavälit heti umpeen ettei vain kukaan luule ettei heidän autostaan lähde tarpeeksi hevosenaskelia, ja jos joku sattuu ohittamaan alinopeutta ajavan bemarin niin voi venäjä mikä katurallin finaali siitä alkaakaan, eihän se bmw voi olla kakkonen, vaikka onhan se väärin ohittaa vanhalla ritsalla joku megauusi bemari. hauskimpia ovat nämä jotka vasta muutaman kilometrin jälkeen ohituksesta tulevat kolmeasataaseitsemääkymmentä takaa ja pamauttavat ohi, mutta sitten kaupungissa nopeus on etanan luokkaa maalatut suojatietkin ylitetään ajamalla viistottain ja jarruttelemalla.


      
  • Lainaus:
    29.01.2007 klo 17:18 oscarjason kirjoitti
    Ensimmäistä kertaa täällä käydessäni ja viestejä lukiessani voin sanoa että Jan79 on täysin oikeassa noista bmw fanaatikoista.

    kun lainataan esimerkiksi "bemari ei käynnisty pakkasella" otsikon alta otettuja viestejä.

    Minulla on samoja kokemuksia siitä, että ei lähde hyvin käyntiin pakkasella vaikka vaihdoin uuden akun.Auto oli 320d-01.Vaihdoin Toyota Avensiksen 1.6-04.Voin kokemuksella sanoa, että kannatti vaihtaa japsiin.Ei tarvitse enään pelätä käyntiin lähtemistä.

    eikä hetkeäkään kun tämä ko. henkilö on ollut täysin väärässä ja hankkinut niin sanotusti "täysin paskan auton":

    Toyotalla näitä takaisinkutsuja näyttää riittävän: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/88107F55-CEC8-4FD9-81DA-8B6EE9AC7AC2/0/recallM11992006.pdf

    Avensiksen vikoja mm. taka-alatukivarren kiinnitys, ohjauspylvään väliakselin uraliitos, jarrutehostimen alipaineletku.

    Taitaa olla turvallisempaa jos Bemu ei lähde käyntiin kuin Toyotan tippuvat akselit ja pettävät jarrut? Ja 100 tkm ajetussa alusta on jo täysin sohlo iskareita myöten.


    sitten on tätä, että vihjaillaan omistajan olevan osallinen vian olemassa oloon ja että hän olisi itse "huonona mekaanikkona" räplännyt auton käyttökelvottomaksi, tai sitten mikäs sen parempaa kuin alkaa epäillä merkkihuoltoa tyyliin: "missä käpylässä lie asut, merkkihuoltosi varmaan lähin teboilin pesula jota pitää eläkeläinen seppo pullonpohja rilleineen!" (minulla ei ole mitään eläkkeellä olevia seppoja vastaan)

    noh tälläistä riittää... ja itse mitä olen huomioinut "köyhälistöön kuuluvana" kun ajelee tuolla suomen mutkaisilla kaduilla niin iso osa näistä uuden karheilla bemareilla ajelevista kuskeista ovat vielä PiiPpäitä; ohitellaan typerissä tilanteissa, takana tulevat bmw:t kurovat mahdolliset turvavälit heti umpeen ettei vain kukaan luule ettei heidän autostaan lähde tarpeeksi hevosenaskelia, ja jos joku sattuu ohittamaan alinopeutta ajavan bemarin niin voi venäjä mikä katurallin finaali siitä alkaakaan, eihän se bmw voi olla kakkonen, vaikka onhan se väärin ohittaa vanhalla ritsalla joku megauusi bemari. hauskimpia ovat nämä jotka vasta muutaman kilometrin jälkeen ohituksesta tulevat kolmeasataaseitsemääkymmentä takaa ja pamauttavat ohi, mutta sitten kaupungissa nopeus on etanan luokkaa maalatut suojatietkin ylitetään ajamalla viistottain ja jarruttelemalla.



    :sunglasses: En nyt ihan noin radikaalisti moittinut bemarikuskeja.. eiköhän samanlaisia PIIPpäitä löydy merkin kuin merkin takaa.. itseasiassa joskus olen miettinyt että yllättävän monta uudehkoa Passattia on samaanaiskaan ollut liikenteessä josta ei sitten missään tilanteessa löydy suuntamerkkiä.. on se ihme ettei päätieltä kääntyessä osata näyttää suuntamerkkiä.. tai sitten syynä on sähkövika ettei vilkut pelaa :tongue:

      
  • Lainaus:

    TeeCee: ” -jonkinasteisena tätä taipumusta on lähes kaikilla miehillä”

    AkiK: ”Onko tämä nyt ihan vaan pelkkä miehinen ominaisuus...kyllä sitä vaan vertaillaan ja arvostellaan toisten valintoja molempien sukupuolten keskuudessa. Asian esittämistapa on vaan erilainen.”

    TeeCee: Myös muissa eläinlajeissa tämän sukuinen käytös on ominaista juuri uros-puolisille otuksille. Luonto on nähnyt viisaammaksi järjestää asian niin, että vain toinen sukupuoli esittelee ominaisuuksiaan ja toinen tekee esittelyn perusteella valinnan. Lajin hyvät ominaisuudet kulkevat eteenpäin ja jopa kertautuvat sukupolvi toisensa jälkeen tehokkaasti juuri tällä menetelmällä. Olemme onnistuneet luomaan yhteiskunnan, jossa villiin luontoon hyvin sopivat ominaisuutemme toimivat meitä vastaan.



    Eikös se meillä ihmisilllä mene juuri niin, että enemmän naiset esittelevät niitä ominaisuuksiaan miehille.... Taitaa tuo "kukkotappelukin" olla yleensä verisempää juuri naisyhteisöissä.

    Btw. Eihän Mini-kuskia lasketa Bemari-kaveriksi? Tehdäänhän se kuitenkin Oxfordissa ja se on IHAN ERI asia :wink:

      
  • Jooh, näinhän se on että monille hyvän auton tekee se, millä logoilla se on varustettu. Vaikkei tuntuiskaan hyvältä käteen välttämättä, ni kun sen logon huomaa ni johan mielipiteet muuttui. Itselleni merkillä ei ole juurikaan väliä, se mikä budjettiin sopii ja muuten kiinnostaa, niin siinä se. Itselläni on siis nyt Rellu 5 -90 ja harrasteena Estafette -71. Minulle ne kelpaavat mainiosti kaikkine puutteineenkin, mikseivät siis muillekin?

      
  • Aika hauska klovni tuo PutPut. Toki hän osaa kirjoittaa myös asiallisia viestejä, mutta jos joku on jostain eri mieltä niin... En tiedä paljonko kyseisellä herralla/pojalla on ikää, mutta itse taisin olla samanlainen 14-15 vuotiaana. Voihan se tietenkin olla, että murrosikä tulee joillekin vuosikymmeniä vanhempana kuin toiselle. Tiedä sitten, kun en ole lääkäri. Jos kaikki BMW kuskit/bemareista tykkäävät ovat noin fanaattisia ja lapsellisia, enpä koskaan tule hankkimaan bemaria.

    Kehotan PutPutia tutustumaan markkinatalouden alkeisiin. Jos bemari olisi ylivoimainen Suomen oloihin, niin muita saman hintaluokan merkkejä myytäisiin Suomessa todella marginaalisesti. Taitaa vaan olla, että kilpailutilanne on automarkkinoilla niin äärimmäisen tiukka, ettei millään valmistajalla ole tarjota ominaisuuksiltaan merkittävästi parempaa tuotetta kuin toisella

    Terv. Volvokuski (toistaiseksi), joka olisi saanut Audin halvemmalla.

      
  • Vanha sanonta sanoo että "Ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli". Kuten aiemmin moneen otteeseen on todettu, ovat sekä BMW että Volvo kelpo ajokkeja mutta...koska olet kuullut kenenkään puhuvan myönteiseen sävyyn bemarimiehistä. Volvon omistajaa (koskee varmaan V70:stä) kuvattiin jossain espoolaiseksi rivitaloisäksi, joka kuvittelee turvallisen auton tekevän hänet immuuniksi paitsi laeille, myös onnettomuuksille.
    Ei tuo kaikki voi olla pelkästään kateudesta johtua, koska bemarikuskeja on pidetty ainaskin 80-luvulta asti mulk**ina eikä silloinen 300-sarja kyllä kateutta herättänyt :smile:

      
  • MCS2007maid: ” Eikös se meillä ihmisilllä mene juuri niin, että enemmän naiset esittelevät niitä ominaisuuksiaan miehille....”

    Täytyy huomioida ero kulttuurin ja perimän vaikutuksilla. Vieteistämme ja vaistoistamme suurin osa oli olemassa jo satoja miljoonia vuosia ennen ensimmäistä ihmistä. Naisten ”ominaisuuksiensa esittely” taas on historian kannalta hyvin tuore ilmiö joka on tullut miehen kukkoilun rinnalle, ei korvannut sitä. On sanottu, että maanviljelyksen keksiminen on ollut suurin ihmiskuntaa kohdannut yksittäinen onnettomuus. Näin ainakin on tilanne naisella, sillä maanviljelyn vuoksi mies pystyi elämään ilman vaimoa. Syntyi uusi arvojärjestys, jossa naisten oli uudella tavalla kilpailtava päästäkseen ”hyviin naimisiin”. Tässä kilpailussa oli käytettävä niitä keinoja mitä oli käytössä ja seksi on niistä keinoista varmasti vaikuttavin. Mutta tämä tapahtui meidän leveysasteillamme vasta n. 4000-2000 vuotta sitten riippuen kuinka syrjässä sattui asumaan.

    Miehen ominaisuuksiensa esittely sen sijaan on niin vanhaa perua, että sekä miehen että naisen ruumis on kehittynyt tekemään sitä tai reagoimaan siihen automaattisesti, tiedostamatta. Me miehet annamme naisille esim. viestejä hajullamme kaiken aikaa ja nainen reagoi niihin halusi tai ei.

    Silloinkin, kun nainen esittelee ominaisuuksiaan miehelle, hän on se joka valitsee kenelle niitä esittelee. Mies tuottaa valtavat määrät siittiöitä kun taas munasoluja on hyvin rajallinen määrä. Mies pyrkii luonnostaan jakamaan ”tuotoksiaan” mahdollisimman monelle, mutta nainen joutuu elämään valintojensa seurausten kanssa kunnes jälkikasvu lähtee pesästä. Siksi on luonnollista, että nainen on se joka valitsee kenen mukulasta hän tulee seuraavat yli kymmenen vuotta huolehtimaan.

    Nämä puheet siis koskevat luonnollista tilannetta, ei nykyistä yhteiskunnan säätelemää elämää. Yhteiskunnan keksimisen jälkeen mikään vaistoistamme ei ole muuttunut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit