Valitaan surkein talviauto

45 kommenttia
«1

TM valitsee parhaan talviauton, valitkaamme surkein talviauto. Sääntö: 1) Ehdotettu auto täytyy löytyä omasta taloudesta. Eli toisten autoja ei haukuta (tuleekohan toista ilmoittautunutta?). 2) Auto täytyy olla uutena vielä myynnissä.

Esitän: Peugeot 407. Perusteet:

1) Säälittävän pieni maavara joka on ryyditetty naurettavalla hajovalla ja irtoavalla pohjamuovilla.

2) Lämmin puhallus tuulilasille ei taatusti sulata pyyhkijöitä irti tuulilasista.

3) Talveksi pitäisi näprätä viimasuoja, jotta tuulettimen lavat eivät jäätyisi.

4) Valokuvio kapea

5) ESP hyydyttää menon loskassa täysin ja se on aina päällä yli 50 km/t ajettaessa!

6) Sisustusmuovit natisee pakkasella.

7) Takakontista kuuluu kolinaa pakkasella.

8) Lämmityslaite on lopettanut lämmittämisen kahdesti. (Buuttaus)

9) Istuinlämmittimen kytkimet siten ettei kuski tiedä onko kyytiläisen lämmitin päällä. Lisäksi istuinlämmittimet hajoaa.

Pisteitä kyllä laskee toimiessaan tehokas lämmityslaite.

  
  • 1) auton ovet jäätyvät, usein siten, että pääsee ensimmäisellä kerralla sisään, mutta ei enää ulos. toisaalta, jokin ovi on aina sen verran sulana, ettei takaluukkua ole vielä tarvinnut käyttää ulos pääsemiseen

    2) lisäksi sisätila lämpiää hitaasti pihin diesel-moottorin takia

    3) kuskin penkinlämmitin antaa 12 v sähköä istujan persukseen, jos erehtyy lämmitintä käyttämään

    4) kaikki renkaista lentävä lika pääsee etuovikoteloihin

    5) valonpesimet puuttuu, joten jonossa-ajon jälkeen omat valot ei valaise



    kyseessä on VW polo 2001



      
  • Peugeotiin voi hankkia viimasuojan, www.wally.fi. Ehkäpä pärjää sitten huonommin tässä kisassa.

      
  • Viitaten kohtaan kolme, lasken sen näpräämisen lisäpisteeksi. Sen paikalleen laittaminen ei vähennä mielestäni mitään surkeusominaisuutta. Jos rehellinen olen niin kyllä pösö saa tässä kisassa miinuksen vakaasta kulustaan talvella. No, mulla on vielä ässä hihassa. mutten vielä lyö sitä pöytään.

      
  • Nuo ehdot että on oltava vielä uutena myynnissä ja auto on omistettava itse rajaavat kyllä aika monet surkeat talviautot pois. Jos unohdetaan tuo uutena myynnissä pois, ehdoton voittaja lienee seat ibiza vuosimallia -88. Siinä yhdistyi kaikki talviautoilun viat; volkswagen tyyppiset ovenkahvat (joskin toteutettu vieläkin huonommin kuin volsussa)->et päässyt sinne sisälle. Sitä ei saanut yli 10 asteen pakkasessa ikinä käyntiin omin voimin. Jos joku sen hinasi käyntiin niin lämmityslaite ei jaksanut pitää pakkasella edes etuikkunaa auki...ja jos joutui jarruttamaan niin se oli heti poikittain. Eli sitä voisi pitää huonona talviautona, eikä se ollut kuin 6-vuotta vanha ja 100000km ajettu.

      
  • Mutta se ibiza kulki kyllä lujaa, varsinkin sillä isommalla, olikosenyt 1,5-litraisella myllyllä. Taisi olla SYSTEM PORSCHE jos en väärin muista. Laatu kyllä oli aika kuraa.... :lol:

      
  • Jotenkin tuntuu, ettei huonoja talviautoja ole osunut omalle kohdalleni. Kaikissa on omat piirteensä, mutta kummasti niiden kanssa oppii elämään, jolloin huonous ei enää varsinaisesti tunnu. Voi tietysti olla, että kaikkein surkeimmat tulee raakattua automaattisesti pois jo ostovaiheessa. Ei joudu tekemisiin pohjanoteerausten kanssa.



    Tai yksi huono tulee mieleen. Aikoinaan kaverin Fiat 600 oli huono. Se ei startannut pakkasella. Sellaiseen piirteeseen on vaikea tottua. Mutta kun auton sai käyntiin, oli sekin omalla ihmeellisellä tavallaan hauska. Huom, ei siis hyvä.

      
  • Wikingboat 880:

    No, mulla on vielä ässä hihassa. mutten vielä lyö sitä pöytään.




    Veikkaan että huohotin jäätyi, ja öljyt tulivat ulkoilmaan moottorista, haistelemaan raikasta pakkasilmaa.

      
  • Minun ehdokkaani olisi MB W210.

      
  • simppa:

    Minun ehdokkaani olisi MB W210.






    voisitko perustella vähän miksi ( niinkuin muutkin ), vai onko tämä vain osa tätä mersun vastaista kampanjaasi?

      
  • Okei:



    - Etelä-Suomen talveen olennaisesti kuuluvaa suolaa tuo auto ei kestänyt yhtään. Varmaan lepää hienojakoisena tomuna jossakin maailmankolkassa



    - Helvetin huono vetopito verrattuna vaikkapa E39 bemariin. 740 volle tulee mieleen takapään pidon osalta, mutta Volvo sentään lämpenee talvellakin asiallisesti



    - Talviajettavuudessa muutenkin sanomista



    - Ei erityisen nopea lämpenemään



    - Sähköt reistailivat eniten nimenomaan talvella. Ilmeisesti eivät pitäneet kosteudesta



    Tuossa muutama argumentti. Haluatko lisää?



    Ja mikä ihmeen mersun vastainen kampanja? Jos minulla on ollut täysin onneton MB, pitäisikö vaieta kuoliaaksi? Sehän on sentään ihmeellinen premium-auto, ei sellaista ole soveliasta haukkua?



    Nykyisin MB:llä on malleja joista pidän helvetisti (mm. CLS, S-sarja) ja malleja jotka eivät sytytä yhtään (CLC, CLK)

      
  • simppa:




    Tuossa muutama argumentti. Haluatko lisää?

    -En kiitos, tuossa tuli ihan mukavasti kokemuksia. Näitä on mielenkiintoista lukea.


    Ja mikä ihmeen mersun vastainen kampanja? Jos minulla on ollut täysin onneton MB, pitäisikö vaieta kuoliaaksi?


    -ei toki tarvitse vaieta. Kaikelle paskalle pitääkin antaa halolla päähän.

    Mutta olisi minusta asiallista ja valveutunutta autokeskustelua, että pidetään ne mielipiteet suoraselkäisesti joka yhteydessä, eli jos vikaisuus ärsyttää, sitten se pitäisi ärsyttää myös omien suosikkien ollessa kyseessä, eikä valikoivasti.



    Sehän on sentään ihmeellinen premium-auto, ei sellaista ole soveliasta haukkua?

    -ei mikään auto ole kritiikin ulottumattomissa, mutta linjan on pidettävä.


      
  • Mutta se ibiza kulki kyllä lujaa, varsinkin sillä isommalla, olikosenyt 1,5-litraisella myllyllä. Taisi olla SYSTEM PORSCHE jos en väärin muista. Laatu kyllä oli aika kuraa.... :lol:


    Vaikka OT...185 se kulki, alusta oli Fiat127:sta ja ajo-ominaisuudet loppuivat täysin yli 140 vauhdeissa. Kaiken hyvän lisäksi jarrut katosivat yhdellä reippaammalla jarrutuksella.

      
  • petos:


    Mutta olisi minusta asiallista ja valveutunutta autokeskustelua, että pidetään ne mielipiteet suoraselkäisesti joka yhteydessä, eli jos vikaisuus ärsyttää, sitten se pitäisi ärsyttää myös omien suosikkien ollessa kyseessä, eikä valikoivasti.





    Minulla ei ole muunmerkkisiä autoja sattunut, joissa viat olisivat varsinaisesti häirinneet. Miksi minun pitäisi kritisoida muita merkkejä, joissa ei vikasietokynnykseni ylittynyt? Mikä linja ei ole pitänyt?



    Mersussa oli lisäksi tukku muitakin ominaisuuksia, jotka eivät suoranaisesti vakuuttaneet.

      
  • simppa:



    Minulla ei ole muunmerkkisiä autoja sattunut, joissa viat olisivat varsinaisesti häirinneet. Miksi minun pitäisi kritisoida muita merkkejä, joissa ei vikasietokynnykseni ylittynyt? Mikä linja ei ole pitänyt?






    Asia tuli selväksi, eipä varmaan viitsitä pilata tätä ketjua kinastelemalla kuin vanha aviopari.



    Halusin vain perustelut, kun muutkin niitä listasi, ja sain ne, asia kunnossa.

      
  • Eikös TM valinnut yhtenä vuonna Golfin parhaimmaksi vaikka arvostelussa se todettiin kylmäksi

      
  • Tätäkään ei enää valmisteta, mutta koska pohjoismaisia autoja yleensä pidetään talveen sopivina, ansainnee Saab 900 -97 kuitenkin maininnan. Pääasiallisia ongelmia oli kolme:



    - kovalla pakkasella ajoon lähdettäessä autom. ilmastoinnin näyttö oli täysin pimeä eikä laite ottanut vastaan mitään komentoja, vaan sen sijaan puhalsi täysillä kylmää ilmaa ohjaamoon kunnes moottori lämpeni



    - alusta kolahteli kovalla pakkasella niin että olisi luullut vaurioita tulleen, mutta ongelma oli aina vain akustinen



    - keskuslukitus eli omaa elämäänsä aina koko talvikauden. Kaukosäädöstä huolimatta autoa ei yleensä saanut lukkoon muuten kuin avaimella kääntämällä, mutta joskus taas keskuslukko saattoi mennä päälle kun kuskin oven työnsi kiinni. Eli: käynnistät auton, otat harjan ja siirryt ulos puhdistamaan autoa. Ovet napsahtavat lukkoon, autossa ei ole ketään sisällä avaamassa ovia. Vara-avaimet toisella puolella maata.

      
  • arska 50:

    Eikös TM valinnut yhtenä vuonna Golfin parhaimmaksi vaikka arvostelussa se todettiin kylmäksi




    Joo, mutta oli siihen otettu lisävarusteinen ESP. Tosin kilpailijoissa ei sitä sitten ollut. Tänä vuonna volkkarissa on varmaan webasto :lol:

      
  • tätäkään ei ennän tehdä:open_mouth:pel ascona vm.88...oi niitä aikoja



    - ovet jääty talvella kiinni,sisään mentiin milloin mistäkin ovesta

    - 0-kelillä kaasari jäätyi aina, piti pitkällä reisuulla pysähtyä30-40 km välein sulattelaam kaarasia (onneksi suli itsestään) oli noloa ohitella kun ei koskaan tiennyt koska kaasari lakkasi toimimasta

    -

      
  • Ford S-Max:



    Ei saa nelivetoa, edes rahallakaan.

    Sekö tekee auton talvihuonoksi, jos ei saa nelivetoa?

      
  • Eipä ole ollut huonoa talviautoa aikoihin.



    Joitakin pieniä puutteita on ollut monessa, mutta eivät ne huonoksi talviautoa tee. Mainittu 407:kin taittoi taivalta talvella ihan siinä missä muutkin. Ei nykyinen Accord sen kummempi ole ollut. Suolaa se kestää huonommin kuin tuo Pösö, ja takajarruja ei ole nähtävästi suunniteltu talvikäyttöön.



    S-Maxin kaltaiseen isoon, vakaaseen etuvetoiseen perheautoon en hahmota pakollista nelivedon tarvetta.



    Pyyhkijöiden sulana pysyminen talvella ja itse lasinkin sulana pysyminen alijäähtyneessä vesisateessa onnistuu kunnolla vain lämmitetyllä tuulilasilla, jollainen on monissa Fordeissa ja saatavilla VW:hen. Osassa Fordejakin tosin itse tuulilasi on lämmitetty mutta sen alareuna ei. Volkkarissa taitaa olla toisinpäin.

      
  • AkiK:

    Eipä ole ollut huonoa talviautoa aikoihin.

    Joitakin pieniä puutteita on ollut monessa, mutta eivät ne huonoksi talviautoa tee. Mainittu 407:kin taittoi taivalta talvella ihan siinä missä muutkin. Ei nykyinen Accord sen kummempi ole ollut. Suolaa se kestää huonommin kuin tuo Pösö, ja takajarruja ei ole nähtävästi suunniteltu talvikäyttöön.

    S-Maxin kaltaiseen isoon, vakaaseen etuvetoiseen perheautoon en hahmota pakollista nelivedon tarvetta.

    Pyyhkijöiden sulana pysyminen talvella ja itse lasinkin sulana pysyminen alijäähtyneessä vesisateessa onnistuu kunnolla vain lämmitetyllä tuulilasilla, jollainen on monissa Fordeissa ja saatavilla VW:hen. Osassa Fordejakin tosin itse tuulilasi on lämmitetty mutta sen alareuna ei. Volkkarissa taitaa olla toisinpäin.




    Tuota lasinpyyhkimen paikan lämmityksen ja/tai lämmitettävien lasinpyyhkimien puutetta täytyy ihmetellä. Useimmissa autoissa lisäksi ilmasuulakkeet ohjaavat ilman sulan paikan yläpuolelle, ja pyyhkijät ja pyyhkijän paikka pysyvät tietenkin jäässä.



      
  • Joitakin pieniä puutteita on ollut monessa, mutta eivät ne huonoksi talviautoa tee. Mainittu 407:kin taittoi taivalta talvella ihan siinä missä muutkin. Ei nykyinen Accord sen kummempi ole ollut. Suolaa se kestää huonommin kuin tuo Pösö, ja takajarruja ei ole nähtävästi suunniteltu talvikäyttöön


    Oletko ihan tosissasi AkiK, ettei luettelemani yhdeksänkohtainen luettelo riitä tässä kisassa? No tässä sitten yksi lisää.

    10) Ohjaustehostin ruikkii kunnon pakkasilla öljyt ulos. Ei huollon mukaan ole vika, vaan mallin ominaisuus vaikka Pohjoismaihin tuotuihin autoihin on vaihdettu notkeammat öljyt. Vaikea uskoa että Accord pärjäisi näille meriiteille. Toki Pössykkä on hyvä ajaa valtatiellä toimiessaan.Ja vielä:11) Takakontti avataan kärpäsen kakan koikoisella salanapilla joka jäätyy.

      
  • Oman kokemukseni mukaan huonoin talviauto on Sitikka! :snotty:

      
  • mikkot kirjoiti:>>Tuota lasinpyyhkimen paikan lämmityksen ja/tai lämmitettävien lasinpyyhkimien puutetta täytyy ihmetellä. Useimmissa autoissa lisäksi ilmasuulakkeet ohjaavat ilman sulan paikan yläpuolelle, ja pyyhkijät ja pyyhkijän paikka pysyvät tietenkin jäässä.<<



    Tuopa onkin mielenkiintoinen juttu. Omat kokemukseni ovat surkeita noista tuulilasin alaosan lämmityksistä. Jos talvipakkasella lämmität auton moottorin lokolämmittimellä, ja viimeistelet sen tyhjäkäytöllä lämpimäksi, voi käydä ja usein käykin, että tuulilasi poksahtaa alalaidasta halki, koska se saa kuumaa ilmaa pienellä alalle liian nopeasti. Vikaahan voi ola lasissa, tai pieni särö jo alkujaan, mutta näin sen olen tulkinnut. Suo siellä vetelä täällä.

      
  • Wikingboat 880:


    1) Säälittävän pieni maavara joka on ryyditetty naurettavalla hajovalla ja irtoavalla pohjamuovilla.
    2) Lämmin puhallus tuulilasille ei taatusti sulata pyyhkijöitä irti tuulilasista.
    3) Talveksi pitäisi näprätä viimasuoja, jotta tuulettimen lavat eivät jäätyisi.
    4) Valokuvio kapea
    5) ESP hyydyttää menon loskassa täysin ja se on aina päällä yli 50 km/t ajettaessa!
    6) Sisustusmuovit natisee pakkasella.
    7) Takakontista kuuluu kolinaa pakkasella.
    8) Lämmityslaite on lopettanut lämmittämisen kahdesti. (Buuttaus)
    9) Istuinlämmittimen kytkimet siten ettei kuski tiedä onko kyytiläisen lämmitin päällä. Lisäksi istuinlämmittimet hajoaa.
    Pisteitä kyllä laskee toimiessaan tehokas lämmityslaite.




    No, palataan nyt tähän kun kerran halua löytyy. En silti väitä, että Pösö paras mahdollinen talviauto olisi, ei toki. Erot ovat kuitenkin aika vähäisiä.



    1) Onko se maavara pienempi kuin muissa? Muovit on aika samanlaiset toteutukseltaan. Edellinen Passattini otti helpommin pohjasta kiinni kuin Pösö teki. Jos tarvitsee enemmän, kannattaa katsella maastureita.



    2) Eipä puhalla monessa muussakaan, lämmitettävä tuulilasi on ainoa oikea ratkaisu ja se löytyy vain Fordeista ja VW:stä, ehkä joistakin muistakin.



    3) Vakiona mukaan tulee liu'utettava levy joka on tehty tuota varten. Kiinnitys n. 30 sek - 1 min. Pahitteeksi keulan peittäminen ei olisi moneen muuhunkaan kovemmilla pakkasilla.



    4) Kohtuuhintaisest ksenonit korjaavat asian. Vakiovalot ei ole kummoiset, mutta ei silti niin heikot kuin vaikkapa Passat & co.



    5) ESP on turvallisuusvaruste, joka toimi tuossakin autossa niin kuin sen pitääkin toimia. Filosofia näyttää ranskalaisilla olevan turvallisuuspainotteinen, ja toimintatapa siksi estää enimmät ylilyönnit. Jos sen kanssa on ongelmia etuvetoisessa autossa, kannattaako tarkastella myös polkimen ja ratin välisiä järjestelmiä? Mitään tarvetta järjestelmän poiskytkemiseksi suuremmissa nopeuksissa ei tietääkseni ole normaaliliikenteeseen tarkoitetussa laitteessa, tuossakin toimintaperiaate on useimmissa autoissa sama. Vain Bemari taitaa nykyään olla yleisemmistä autoista niitä joissa tuon saa kokonaan pois, Mersusta ja Volvostakaan ei saa. Vaikka otat järjestelmän pois päältä, se palaa automaattisesti käyttöön nopeuden noustessa.



    6) Itselleni jäi autosta kuva suhteellisen hiljaisena kulkupelinä, nitinöitä en muista juuri olleen. Accord ei juuri nitise, mutta se pitää talven jäisillä teillä muuten niin kovaa meteliä ettei tuota oikein plussaksikaan voi laskea.



    7) Ei häirinnyt omassa autossani (SW)



    8) Ei tullut vastaan tällaista.



    9) Rikki en niitä saanut, mutta sijoittelussa olisi tosiaan parantamisen varaa. Mikään ongelma tuokaan ei juuri ole, enemmän tottumiskysymys.







      
  • Ompas pösöissä laatueroja.

    Maavara (ja myös etuylitys suuri) on kokemukseni perusteella pienempi kuin seuraavissa autoissa: Peugeot 206 SW, Ford Focus C-MAX, Skoda octavia, Toyota Yaris. Varsin samanlainen kuin Citroen (Xsara) Picassossa joka sekin tiputteli pohjamuoviaan, muut eivät. Maasturit eivät varmaan tässä kisassa pärjää (huom. ketjun alku). Itse en halua maasturilla ajaa. Ainakin C-Max ja Picasso sulattivat ajan kanssa pyyhkijänsulan alla olevan lasin. Minun autossani ei ole liuetettavaa levyä, vaan koukuilla nyhellettävä muovilevy. Minun autossani ei myöskään ole xsenoneita (Ei nekään parantaisi mahdollisuuksiani tässä kisassa.)Nitinöitä on autossani pakkasella. Mitä kylmempi auto sisältä ajoon lähdettäessä sen enemmän niitä on ja koska auto on muuten hiljainen ne todella erottuvat. Älä nyt yritä pilata mahdollisuuksiani tässä kisassa. Tarkoitushan oli että omaa saa haukkua, mutta että nyt rupeat toisen autoa kehumaan..Aki, osallistutko siis Accordilla? Siis sääntöjen edellyttämällä uudella mallilla?

      
  • Herbert:

    Jotenkin tuntuu, ettei huonoja talviautoja ole osunut omalle kohdalleni. Kaikissa on omat piirteensä, mutta kummasti niiden kanssa oppii elämään, jolloin huonous ei enää varsinaisesti tunnu. Voi tietysti olla, että kaikkein surkeimmat tulee raakattua automaattisesti pois jo ostovaiheessa. Ei joudu tekemisiin pohjanoteerausten kanssa.

    Tai yksi huono tulee mieleen. Aikoinaan kaverin Fiat 600 oli huono. Se ei startannut pakkasella. Sellaiseen piirteeseen on vaikea tottua. Mutta kun auton sai käyntiin, oli sekin omalla ihmeellisellä tavallaan hauska. Huom, ei siis hyvä.




    Minullapa sattui omalle kohdalle. Merkki oli Peugeot, mutta kun ei ole enää taloudessa tuota autoa niin en saa osallistua.



      
  • Wikingboat 880:


    Oletko ihan tosissasi AkiK, ettei luettelemani yhdeksänkohtainen luettelo riitä tässä kisassa? No tässä sitten yksi lisää.




    Ei riitä, siihen autossa on liikaa hyviäkin ominaisuuksia. Surkeista talviautoista poiketen sen enemiskyky on suht hyvä, se kulkee vakaasti myös talvikelissä, se lämpenee, käynnistyy ja käy hyvin kovallakin pakkasella. Dieseleissä on webasto vakiona, mitä ei taatusti ole huonoissa talviautoissa.



      
  • Aki. Kukaan ei ole esittänyt tällä palstalla parempaakaan (siis pahempaakaan). Varmaan olet tulkinnutkin rivien välistä että tätä tehdään pilke silmäkulmassa, hyöty aloittamastani ketjusta on siinä että auton hankintaa suunnittelevat saisivat tietoa myös autojen huonoista puolista (siis oikeisiin käyttökokemuksiin perustuen). Nämä palstat kun ovat täynnä oman auton kehujia ja toisten autojen moittijoita. Hienoa että sinulla on erilainen asenne. Ja jos vakavasti sanon, mielestäni autoni etenemiskyky ei ole erityisen hyvä matalasta maavarasta johtuen. Palatakseni siihen esp:iin, joka ihan oikeasti ainakin mäkisellä ja loskaisella sivutiellä hyydyttää menon ja laittaa jarrut koville. Kyse ei ole siitä että tahtoisin ajaa kovaa, vaan siitä että olen tänäkin talvena muutamia kertoja ajanut olosuhteissa, joissa on ollut pakko yrittää kelata vauhtia mäkeen että pääsisi sen ylös. Edelläni ajanut vanha Golf selvityi huomattavasti paremmin. Autossani on muuten tuoreet hakkapeliitat. Muutenhan kehusi pitävät paikkansa, mutta myös mainitsemani riesat. Ylipäänsä näkee selvästi miten vaikeaa suomalaisille on moittia omaa autoa. Mitenköhän jos olisin esittänyt kilpailuastelmaksi oman kehumista?

      
  • Aki. Kukaan ei ole esittänyt tällä palstalla parempaakaan (siis pahempaakaan). Varmaan olet tulkinnutkin rivien välistä että tätä tehdään pilke silmäkulmassa



    Varmaan tiedätkin että satiiri on vaikea huumorin laji. Jos sinulle esim.tuottaa tuskaa näprätä tuon viimasuojan kanssa pari kertaa vuodessa, niin kuinka paljon tuottaa tuskaa kaikki muu toiminta, vaikkapa tankkaaminen talvella tai peräti talvirenkaiden vaihto ja säilöön nostaminen, voisiko huono talviauto olla vaikkapa sellainen jossa painavat renkaat?



    hyöty aloittamastani ketjusta on siinä että auton hankintaa suunnittelevat saisivat tietoa myös autojen huonoista puolista (siis oikeisiin käyttökokemuksiin perustuen).



    Onneksi se ei vain sinun kokemusten varassa, Aki antoi asiallisen panoksensa myös keskusteluun.



    Nämä palstat kun ovat täynnä oman auton kehujia ja toisten autojen moittijoita. Hienoa että sinulla on erilainen asenne.



    Tähän voi kyllä yhtyä, Akilla on tosiaan asiallinen ja kiihkoton asenne, sellaista toivoisi lisää.



    Ja jos vakavasti sanon, mielestäni autoni etenemiskyky ei ole erityisen hyvä matalasta maavarasta johtuen.



    Jos itse vakavasti sanon, minun mielestäni 407:n etenemiskyky ei ole erityisen huono, vähintäänkin normaali, maavara on toki aika pieni.



    Palatakseni siihen esp:iin, joka ihan oikeasti ainakin mäkisellä ja loskaisella sivutiellä hyydyttää menon ja laittaa jarrut koville. Kyse ei ole siitä että tahtoisin ajaa kovaa, vaan siitä että olen tänäkin talvena muutamia kertoja ajanut olosuhteissa, joissa on ollut pakko yrittää kelata vauhtia mäkeen että pääsisi sen ylös



    Ehkä kannattaa harkita maasturia tai nelivetoa jos ajaa tuollaisissa olosuhteissa ettei mäkiä ylös pääse.



    Edelläni ajanut vanha Golf selvityi huomattavasti paremmin.



    Kannattaisi varmaan harkita sitä vanhaa Golfia, varmasti lämpimämpi kuin uudet Golffit, hyvät lämmityslaitteet kun lasketaan eduksi hyvässä talviautossa.



    Autossani on muuten tuoreet hakkapeliitat



    Hienoa, että pidät turvallisuudesta huolta.



    Muutenhan kehusi pitävät paikkansa, mutta myös mainitsemani riesat



    Mutta ei nyt joka yksilössä, kuten katsastustilastotkin osoittaa, 407 on siellä häntäpäässä, eli laatuheittoja on valitettavan runsaasti.



    Ylipäänsä näkee selvästi miten vaikeaa suomalaisille on moittia omaa autoa.



    Hienoa, ettei se sinulle tuota vaikeuksia, maailma tarvitsee esikuvia.



    Mitenköhän jos olisin esittänyt kilpailuastelmaksi oman kehumista?



    Niinpä.





    Valitettavasti en voi osallista tähän kisaan sääntö 2):n vuoksi, koska tämä nykyinen kulkupeli ei ole huonoin talviauto jota on ollut, on ollut huonompia ja parempia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit