BMW SUURIN VALEHTELIJA !!!

180 kommenttia
2456
  • Näyttäisi hieman siltä, että "valehtelu" kannattaa. Ks. autovero keskustelu.

    Ei muuta kuin uudet vähäpäästöiset Bemarit tilaukseen ensivuonna. Vanhat kotterot kannattanee myydä äkkiä pois halvalla :wink:

      
  • Lainaus:
    01.11.2007 klo 17:42 Aeronautti kirjoitti
    Näyttäisi hieman siltä, että "valehtelu" kannattaa. Ks. autovero keskustelu.

    Ei muuta kuin uudet vähäpäästöiset Bemarit tilaukseen ensivuonna. Vanhat kotterot kannattanee myydä äkkiä pois halvalla :wink:


    Hinnoittelumuutoksista tulee mielenkiintoisia. Verokaavahan näytti menävän lineaarisesti (CO-päästöt/100 + 4). Bemarin 5-sarjan arvot (farmari) näyttävät olevan esim seuraavat:

    520i = 166 ->vero 20,6% , 525i = 183 -> 22,3%, 530i = 187 -> 22,7%
    520d = 140 -> 18%, 525D = 171 -> 21,1% 530d = 176 -> 21,6%

    Esim Volvolla V70 näyttää menevän näin
    2.5T 224 ja 246(AUT) eli 26,4% ja 28,6%
    3.2 251 eli 29.1%
    2.4D ja D5 172 ja 195 (AUT) eli 21,2% ja 23,5%


      
  • Minusta kulutuksella ei ole suurtakaan merkitystä niille, jotka vaihtavat autonsa uuteen 2-3 vuoden välein. Jos ostaa bensasyöpön Volvon 45 kEUR ja pihin 530D 70 kEUR niin jo pääoman korkokuluilla maksaa polttoaineen kulutuserot ellei mikään kaupparatsu ole. Toisaalta kolmen vuoden päästä bemarista saa vaihdossa noin 35 tonnia ja Volvosta 20 tonnia, joten pääomapuolella kalliimmasta tulee takkiin kymppitonni, jolla saa paljon bensaa.
    Yllämainituista syistä ajan itse 5v vanhalla dieselillä.

      
  • Taitaa eräiden keskustelijoiden toive toteutua, ja Volvosta tullee kallis yläluokan kulkine.

      
  • Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:

      
  • Lainaus:
    02.11.2007 klo 22:56 JOXA kirjoitti
    Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:


    Premiumista en tiedä, mutta esim. XC70 myyjät saavat varmaan jatkossa hieman tehdä töitä kauppojen eteen (jos veromuutokset viedään hintoihin)... keskimäärin +19000€ hintaan. Taitaapi myös V70 T6 AWD:tä harkkinneiden rivit hieman huveta.. +21000-22000€ ja hinta about 90000-92000€. Vertailun vuoksi uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€ tai BMW 535DA Touring 76000€. Eipä tarvitsisi kovin montaa nanosekuntia miettiä (jos siis olisi varaa ko. peleihin).....

      
  • Bemari hyvin valehdellut kun sai suomessa parhaan menestyksen hinnan alennuksissa. Vieläkö fanit lähtisivät taloudellisuus kisoihin näyttämään mallia muille. Menee jonkin aikaa, mut tulee ne jarruenergian ja muut kulutusta pienentävät asiat muillakin ohjelmaan. Volvohan teki jo ratkaisun laittamalla kahden litran tehopaketin 80 sarjaan. Pieni kulutus ja suuret tehot :smile:

      
  • Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:40 nature3 kirjoitti
    Bemari hyvin valehdellut kun sai suomessa parhaan menestyksen hinnan alennuksissa. Vieläkö fanit lähtisivät taloudellisuus kisoihin näyttämään mallia muille. Menee jonkin aikaa, mut tulee ne jarruenergian ja muut kulutusta pienentävät asiat muillakin ohjelmaan. Volvohan teki jo ratkaisun laittamalla kahden litran tehopaketin 80 sarjaan. Pieni kulutus ja suuret tehot :smile:


    Jos viittasit uuteen 2.0 bensakoneeseen, ei se ainakaan paperilla hirveästi vakuuta: teho 107KW CO2 päästöt 177. Vertailun vuoksi 2.0l BMW: 125KW ja CO2 146.

      
  • Jos viittasit uuteen 2.0 bensakoneeseen, ei se ainakaan paperilla hirveästi vakuuta: teho 107KW CO2 päästöt 177. Vertailun vuoksi 2.0l BMW: 125KW ja CO2 146.

    En verrannut siihen vaan volvo laittaa tai on laittanut markkinoille tehopaketin kahden litran dieselin :smile: Kun katsoo sen omianisuuksia niin on todella lähdetty kisamaan bemarin vastaavan kokoista vastaan :smile:

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 00:08 nature3 kirjoitti
    Jos viittasit uuteen 2.0 bensakoneeseen, ei se ainakaan paperilla hirveästi vakuuta: teho 107KW CO2 päästöt 177. Vertailun vuoksi 2.0l BMW: 125KW ja CO2 146.

    En verrannut siihen vaan volvo laittaa tai on laittanut markkinoille tehopaketin kahden litran dieselin :smile: Kun katsoo sen omianisuuksia niin on todella lähdetty kisamaan bemarin vastaavan kokoista vastaan :smile:


    Totta puhut. Kyllä 520D on kovilla tuota konetta vastaan. Tehoa piisaa ja vähäpäästöinenkin on. Baijerissa vapistaan kun pohjoisesta tuulee!

      
  • Kui joku rakastaa rätei ja lumpui noi pal?

      
  • > uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€. Jestas sentään.

    Kyllähän tälläisilla hinnoilla jokainen corollamies heti ostaa BMW-merkkisen kulkineen.

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 04:25 Newey kirjoitti
    > uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€. Jestas sentään.

    Kyllähän tälläisilla hinnoilla jokainen corollamies heti ostaa BMW-merkkisen kulkineen.


    Totta, ei varmasti. Sen sijaan varmaan jokunen isoa Volvoa harkinnut saattaa miettiä uudelleen vaihtoehtojaan. Myös jokunen Avensista katsellut saattaa jatkossa harkita myös 318D:tä (alk. n €36K) tai 320D:tä (alk n 39K€).

      
  • Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:40 nature3 kirjoitti
    Bemari hyvin valehdellut kun sai suomessa parhaan menestyksen hinnan alennuksissa. Vieläkö fanit lähtisivät taloudellisuus kisoihin näyttämään mallia muille. Menee jonkin aikaa, mut tulee ne jarruenergian ja muut kulutusta pienentävät asiat muillakin ohjelmaan. Volvohan teki jo ratkaisun laittamalla kahden litran tehopaketin 80 sarjaan. Pieni kulutus ja suuret tehot :smile:


    BMW:n omankin ilmoituksen mukaan vain 2 % kulutushyödystä tulee jarruenergian talteenotosta, loput johtuu kuulemma moottoriin tehdyistä parannuksista.

    Käytännössä BMW on optimoinut moottorinsa EU kulutussykliä varten. Ilmoitetun kaltaista kulutusetua kilpailijoihin nähden ei ole testeissä nähty.

    Tämä optimointi on helppo todistaa vertaamalla muilla virallisilla kulutussykleillä saatuihin tuloksiin. USA:ssa myytävien mallien moottorit eroavat (joidenkin mallien osalta) joten se on huono vertailukohta.

    Japanissa on myynnissä samat moottorit, joten sinne voidaan hyvin verrata. Japanissa käytettävän virallisen kulutussyklin englanninkielinen nimi on; the 10-15 test cycle outlined by the Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport (MLIT).

    Vertailaanpa kulutuksia:

    BMW 530iA EU-sykli 7,7 litraa, Japani-sykli 10,6 litraa (+37,6%)
    Lexus GS300 (Japanissa GS350) EU 9,8 litraa, Japani 10,0 litraa (+2,0%)
    Mercedes-Benz E350 EU 10,2, Japani 11,6 litraa (+13,7%)
    Volvo S80 3,2 EU 9,8, Japani 11,4 litraa (+16,3%)

    Mikä muu voi selittää nämä lukemat kuin se, että moottori on optimoitu EU normia varten? (Toyota tietysti hallitsee Japanin normin joten verratkaa pääasiassa muihin)

    BMW ottaa (varmasti laskelmoidun) riskin. Asiakas jolle on lupailtu liikoja kyllä muistaa sen. Miten se vaikuttaa tuleviin ostopäätöksiin on sitten eri juttu.


    [olmi muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 20:50]
      
  • Olmista en ole kuullutkaan pitkään aikaan, tai sitten on palstaa jäänyt lukematta. Hienoa että täällä löytyy mielenkiintoistakin luettavaa. Lisää saman tason kirjoittajia.

    Miten Sinun Lexus jaksaa?




    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 03.11.2007 klo 23:33]
      
  • Ja joita kiinnostaa vertailla eri testejä niin tuolta:

    Comparison of U.S., European, and Japanese Driving Cycles

    Tuostahan se selviääkin, että EU vs Jpn esim pysähdyksissäolo/hidastus aika on EU testissä huomattavasti pidempi. Samaten keskinopeus on hitaampi.

    Esimerkkinä uusimman Autobildin BMW vertailussa 130i vs 120d, diisselin vertailun keskikulutus oli jonkinverran yli ko mallin EU kaupunkikulutuksen.

    Tähän, noin yleisesti ottaen joutuu kaahaamaan jo ihan tosissaan, että yleensäkään pääsee niin ylös mitä EU kaupunkikulutus on.

    [Aeronautti muokkasi tätä viestiä 04.11.2007 klo 07:47]
      
  • Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:28 marstons kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 22:56 JOXA kirjoitti
    Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:


    Premiumista en tiedä, mutta esim. XC70 myyjät saavat varmaan jatkossa hieman tehdä töitä kauppojen eteen (jos veromuutokset viedään hintoihin)... keskimäärin +19000€ hintaan. Taitaapi myös V70 T6 AWD:tä harkkinneiden rivit hieman huveta.. +21000-22000€ ja hinta about 90000-92000€. Vertailun vuoksi uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€ tai BMW 535DA Touring 76000€. Eipä tarvitsisi kovin montaa nanosekuntia miettiä (jos siis olisi varaa ko. peleihin).....


    http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/Volvo_uudethinnat.pdf

    Kuulemma Iltasanomien laskelmissa Volvon CO2 ja vääntölukemat menneet joissakin tyypeissä ristiin. Uuden V70 Summum T6 AWD aut. hinta vuoden alusta on 71.100 EUR (ei ihan 90 kEUR)

      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 10:55 Jorma L kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:28 marstons kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 22:56 JOXA kirjoitti
    Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:



    Premiumista en tiedä, mutta esim. XC70 myyjät saavat varmaan jatkossa hieman tehdä töitä kauppojen eteen (jos veromuutokset viedään hintoihin)... keskimäärin +19000€ hintaan. Taitaapi myös V70 T6 AWD:tä harkkinneiden rivit hieman huveta.. +21000-22000€ ja hinta about 90000-92000€. Vertailun vuoksi uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€ tai BMW 535DA Touring 76000€. Eipä tarvitsisi kovin montaa nanosekuntia miettiä (jos siis olisi varaa ko. peleihin).....


    http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/Volvo_uudethinnat.pdf

    Kuulemma Iltasanomien laskelmissa Volvon CO2 ja vääntölukemat menneet joissakin tyypeissä ristiin. Uuden V70 Summum T6 AWD aut. hinta vuoden alusta on 71.100 EUR (ei ihan 90 kEUR)


    Laittamassasi hinnastossa lukee: "Edellyttää rekisteröintiä vuoden 2007 puolella", joten hinta varmaan eri 2008 puolella.

      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 11:07 -Cisse- kirjoitti
    Lainaus:
    04.11.2007 klo 10:55 Jorma L kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:28 marstons kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 22:56 JOXA kirjoitti
    Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:



    Premiumista en tiedä, mutta esim. XC70 myyjät saavat varmaan jatkossa hieman tehdä töitä kauppojen eteen (jos veromuutokset viedään hintoihin)... keskimäärin +19000€ hintaan. Taitaapi myös V70 T6 AWD:tä harkkinneiden rivit hieman huveta.. +21000-22000€ ja hinta about 90000-92000€. Vertailun vuoksi uudet hinnat esim BMW 530XIA Touring 74000€ tai BMW 535DA Touring 76000€. Eipä tarvitsisi kovin montaa nanosekuntia miettiä (jos siis olisi varaa ko. peleihin).....



    http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/Volvo_uudethinnat.pdf

    Kuulemma Iltasanomien laskelmissa Volvon CO2 ja vääntölukemat menneet joissakin tyypeissä ristiin. Uuden V70 Summum T6 AWD aut. hinta vuoden alusta on 71.100 EUR (ei ihan 90 kEUR)



    Laittamassasi hinnastossa lukee: "Edellyttää rekisteröintiä vuoden 2007 puolella", joten hinta varmaan eri 2008 puolella.


    Oops. Niinpä lukee. Siellä on kahdenlaisia vaatimuksia. Toisille edellytetään rekisteröintiä tämän vuoden puolella, toislle ensi vuonna.

    [Jorma L muokkasi tätä viestiä 04.11.2007 klo 11:29]
      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 11:07 -Cisse- kirjoitti
    Lainaus:
    04.11.2007 klo 10:55 Jorma L kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:28 marstons kirjoitti
    [quote title="02.11.2007 klo 22:56 JOXA kirjoitti"]
    Yhdessä yössä Premiumiksi? :innocent:


    http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/Volvo_uudethinnat.pdf

    Kuulemma Iltasanomien laskelmissa Volvon CO2 ja vääntölukemat menneet joissakin tyypeissä ristiin. Uuden V70 Summum T6 AWD aut. hinta vuoden alusta on 71.100 EUR (ei ihan 90 kEUR)


    Laittamassasi hinnastossa lukee: "Edellyttää rekisteröintiä vuoden 2007 puolella", joten hinta varmaan eri 2008 puolella.


    Tuossa Volvon hinnastossa ei ole hinnoiteltu 2,5T, 3,2, T6 ja V8 malleja vuodelle 2008. Jäävätköhän pois Suomen myyntiohjelmasta?

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 20:48 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    02.11.2007 klo 23:40 nature3 kirjoitti
    Bemari hyvin valehdellut kun sai suomessa parhaan menestyksen hinnan alennuksissa. Vieläkö fanit lähtisivät taloudellisuus kisoihin näyttämään mallia muille.

    BMW ottaa (varmasti laskelmoidun) riskin. Asiakas jolle on lupailtu liikoja kyllä muistaa sen. Miten se vaikuttaa tuleviin ostopäätöksiin on sitten eri juttu.


    Suorastaan hellyttävän sinisilmäistä uskoa, että BMW:lle olisi jo vuosi ennakkoon paljastettu Suomen tulevan veromuutos ja BMW olisi siltä istumalta ryhtynyt toimiin.

    Oikeasti Suomi on niin pieni pala automarkkinoita, ettei meidän verotusratkaisut vaikuta yhtään mitään autotehtaiden tuotekehityksen suuntaan.

    Tokihan Volvokin esitteli "uutuuden" eli 2-litraiset dieselin V70:een, mutta sekään ei ollut mikään meitä suomalaisia varten kehitetty "uutuus", vaan jo pitkään muilla markkinoilla myynnissä ollut versio. Esimerkiksi Italiassa on ollut 2-litrainen dieseli jo jostakin muinaisesta 850:stä alkaen.


    Asiakkaiden pettymys voi tietysti olla kova, jos kulutukset ovat paljon luvattua suuremmat, mutta jos vastikkeeksi saa halvemman hankintahinnan ja pienemmät käyttömaksut, niin uskoisin asiakkaiden olevan tyytyväisiä, jos kulutuslukemat on vedetty niin tiukoille kuin mahdollista.

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 23:29 vernon vili kirjoitti
    Olmista en ole kuullutkaan pitkään aikaan, tai sitten on palstaa jäänyt lukematta. Hienoa että täällä löytyy mielenkiintoistakin luettavaa. Lisää saman tason kirjoittajia.

    Miten Sinun Lexus jaksaa?


    Kiitos. Jaksamme oikein hyvin. Käyn kyllä säännöllisesti lukemassa palstaa, mutta kiirettä pitää siinä määrin että kirjoittelut ovat jääneet vähemmälle.

      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 16:54 olmi kirjoitti
    Kiitos. Jaksamme oikein hyvin. Käyn kyllä säännöllisesti lukemassa palstaa, mutta kiirettä pitää siinä määrin että kirjoittelut ovat jääneet vähemmälle.


    Näköjään sen verran kiirettä onkin ollut että et ehdi aiheeseen lainkaan perehtyä ennen selittelyjä... Ja sen verran tyytymätön näköjään Lexukseen että kilpailijoita täytyy yrittää mustamaalata. Sellaista se yleensäkin on kun todellisuus ei miellytä, selittelyt alkavat.

    Ota ihmeessä ensin selvää miten ne loput kulutusedut on saatu aikaan, mielenkiintoinen tulkinta tuo oli että 2% jarrutusenergian talteenotolla ja loput vain 'moottorin muutoksilla'.

    Todellisuudessa kyseessä on lukuisia hienoja ratkaisuja joihin on päästy katsomalla konetta ja voimansiirtoa uudella tavalla: millaisia kaikki energiavirrat ovat, eli esim. katsomalla mihin eri asioihin energiaa kuluu. Niistä voit lukea helposti itse tarkemmin.

    Kovat selittelyt on nyt menossa ja hirveät salaliitot valloillaan, eihän BMW:n moottoriteknologia VOI olla oikeasti hyvää... Ihan sattumalta kilpailijat ovat PANIIKISSA pikavauhtia pistäneet alulle omat kopioidut systeemit. Nyt jo ovat julkistaneet AIKEITA (eli ei tuotantokamaa) kovalla äänellä jotta vaikuttaisi siltä että he ovat täysin mukana hommassa. Eli ettei Bemun teknologia veisi kaikkea huomiota ja erottuisi selvästi edukseen he pommittavat omilla SUUNNITELMILLAAN jotta kuullostaisi siltä että tilanne on täysin tasainen.

    Ja EU-syklistä: sama se on kaikille.
    Vai onko Mika Häkkinen kusettaja joka on 'epäreilusti ja epärehellisesti optimoinut ajotyylinsä F1-sarjan olosuhteiden mukaan' mutta 'todellisuudessa' kai on aivan surkea ajaja kun DTM:ssä ei olekaan pärjännyt?

    Nyt äkkiä Bemu säätämään autonsa huonommaksi EU-syklin suhteen koska se ei ole reilua muita kohtaan???

    (http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/
    katsokaa minkälaista menestystä vuosien varrella on tullut ja mille valmistajille, näettekö jotain trendiä?)

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 20:48 olmi kirjoitti

    Käytännössä BMW on optimoinut moottorinsa EU kulutussykliä varten. Ilmoitetun kaltaista kulutusetua kilpailijoihin nähden ei ole testeissä nähty.
    On kyllä. Ja vaikka ei olisi niin se vain tarkoittaa sitä että syynä on ajotyyli. Kun ajetaan eri tavalla niin kulutusetua ehkä ei olekaan niin paljon, EU-testin tyylillä kuitenkin tilanne on kuten ilmoitettu.

    Japanissa on myynnissä samat moottorit, joten sinne voidaan hyvin verrata. Japanissa käytettävän virallisen kulutussyklin englanninkielinen nimi on; the 10-15 test cycle outlined by the Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport (MLIT).

    Vertailaanpa kulutuksia:

    BMW 530iA EU-sykli 7,7 litraa, Japani-sykli 10,6 litraa (+37,6%)
    Lexus GS300 (Japanissa GS350) EU 9,8 litraa, Japani 10,0 litraa (+2,0%)
    Mercedes-Benz E350 EU 10,2, Japani 11,6 litraa (+13,7%)
    Volvo S80 3,2 EU 9,8, Japani 11,4 litraa (+16,3%)

    Mikä muu voi selittää nämä lukemat kuin se, että moottori on optimoitu EU normia varten? (Toyota tietysti hallitsee Japanin normin joten verratkaa pääasiassa muihin)

    Tuo osoittaa kai lähinnä sen että Bemulla on hieman taloudellisemmin ajamalla mahdollista saada huomattava kulutusetu. Sehän on näkynyt testikulutuksissakin, JOSKUS kovemmassa ajossa kulutusetu on hieman kaventunut kilpailijoihin nähden mutta rauhallisemmin ajaessa Bemun teknologiat auttavat parhaiten ja kulutusetu on suuri.

    Eli opimme että ei kannata ajaa kuten Japanin kulutussyklissä jos haluaa erityisesti säästää bensaa.

    BMW ottaa (varmasti laskelmoidun) riskin. Asiakas jolle on lupailtu liikoja kyllä muistaa sen. Miten se vaikuttaa tuleviin ostopäätöksiin on sitten eri juttu.
    Aika säälittävän katkeraa selitystä. Ja naurettavaa: luuletko että heidän asiakkaat Suomessa valittelee kun saavat joka tapauksessa selvän säästön veroissa?

    En usko että Bemulla pahasti pelätään ostopäätösten menevän negatiiviselle puolelle, koko tämä katkerien valitusvirsi tällä sivustollahan tulee siitä kun hyvin varmasti vaikutus on positiivinen...

      
  • Uskomatonta selittelyä. Hieno homma että Bemarien hinnat laskee, mutta kulutus onkin eri juttu.

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Normikulutukset+kaunisteltuja/1135231174825

    Nyt tulee sivutolkulla mitäänsanomatonta vastausta, mutta lainaten: näettekö jotain trendiä?

      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 18:29 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    03.11.2007 klo 20:48 olmi kirjoitti

    Käytännössä BMW on optimoinut moottorinsa EU kulutussykliä varten. Ilmoitetun kaltaista kulutusetua kilpailijoihin nähden ei ole testeissä nähty.
    On kyllä. Ja vaikka ei olisi niin se vain tarkoittaa sitä että syynä on ajotyyli. Kun ajetaan eri tavalla niin kulutusetua ehkä ei olekaan niin paljon, EU-testin tyylillä kuitenkin tilanne on kuten ilmoitettu.

    Japanissa on myynnissä samat moottorit, joten sinne voidaan hyvin verrata. Japanissa käytettävän virallisen kulutussyklin englanninkielinen nimi on; the 10-15 test cycle outlined by the Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport (MLIT).

    Vertailaanpa kulutuksia:

    BMW 530iA EU-sykli 7,7 litraa, Japani-sykli 10,6 litraa (+37,6%)
    Lexus GS300 (Japanissa GS350) EU 9,8 litraa, Japani 10,0 litraa (+2,0%)
    Mercedes-Benz E350 EU 10,2, Japani 11,6 litraa (+13,7%)
    Volvo S80 3,2 EU 9,8, Japani 11,4 litraa (+16,3%)

    Mikä muu voi selittää nämä lukemat kuin se, että moottori on optimoitu EU normia varten? (Toyota tietysti hallitsee Japanin normin joten verratkaa pääasiassa muihin)

    Tuo osoittaa kai lähinnä sen että Bemulla on hieman taloudellisemmin ajamalla mahdollista saada huomattava kulutusetu. Sehän on näkynyt testikulutuksissakin, JOSKUS kovemmassa ajossa kulutusetu on hieman kaventunut kilpailijoihin nähden mutta rauhallisemmin ajaessa Bemun teknologiat auttavat parhaiten ja kulutusetu on suuri.

    Eli opimme että ei kannata ajaa kuten Japanin kulutussyklissä jos haluaa erityisesti säästää bensaa.

    BMW ottaa (varmasti laskelmoidun) riskin. Asiakas jolle on lupailtu liikoja kyllä muistaa sen. Miten se vaikuttaa tuleviin ostopäätöksiin on sitten eri juttu.
    Aika säälittävän katkeraa selitystä. Ja naurettavaa: luuletko että heidän asiakkaat Suomessa valittelee kun saavat joka tapauksessa selvän säästön veroissa?

    En usko että Bemulla pahasti pelätään ostopäätösten menevän negatiiviselle puolelle, koko tämä katkerien valitusvirsi tällä sivustollahan tulee siitä kun hyvin varmasti vaikutus on positiivinen...


    Minusta penari on optimoinut loistavasti moottorin säädöt juuri EU sykliin. Siitähän saa parhaat otsikot ja juuri nyt Suomessa jopa verokohtelu tukee brändiä.
    Onhan täällä monesti todettu, että EU sykli ei oikein vastaa minkään maan normaalia ajorytmiä ja jos esim. Japanin sykli (tuskin sekään ihan idiootti on) eroaa noin paljon, on ihan todelliset syyt epäillä että penarin kulutus on mahdollisesti optimoitu EU sykliin jopa normaalin kulutuksen kustannuksella. Eihän EU syklissä mistään säästeliäästä ajosto voi puhua, robottihan autoa "ajaa". Autotehtailla on varmasti fikusua porukkaa töissä ja samanlaista "säätöä" tullaan näkemään muillakin. Voi olla että BMW on oppinut säästämään p-ainetta esim. F1 autossa ja saa nyt vastinetta panostukselleen siviilipuolella. Ovat varmasti ihan tyytyväisiä saavutukseensa. Varjopuolena on toki mahdollisesti #usetuksen tunne asiakkaissa, jos autolehdet innostuvat kilvan todistamaan ettei kulutus oikeasti ole siellä päinkään.
    Voisiko kuitenkin olla niin että ilman EU-mittauksia ja sen valtavaa painoarvoa, BMW kuluttaisi normaalissa työmatka-ajossa vieläkin vähemmän kunhan fiksut säädöt kohdennettaisiin toisaalle kuin EU-sykliin?

      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 18:36 vernon vili kirjoitti
    Uskomatonta selittelyä. Hieno homma että Bemarien hinnat laskee, mutta kulutus onkin eri juttu.

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Normikulutukset+kaunisteltuja/1135231174825

    Nyt tulee sivutolkulla mitäänsanomatonta vastausta, mutta lainaten: näettekö jotain trendiä?


    Vernon Vili olisi teoriassa voinut tajuta itse että tuo artikkeli on täysin tyhjää täynnä, ja vähintään voinut edes lukea tämän ketjun alusta.

      
  • Aivan totta. Ketjun otsikko kertoo oleellisen. Satuja en jaksa lukea.

      
  • Lainaus:
    03.11.2007 klo 20:48 olmi kirjoitti
    [Japanissa on myynnissä samat moottorit, joten sinne voidaan hyvin verrata. Japanissa käytettävän virallisen kulutussyklin englanninkielinen nimi on; the 10-15 test cycle outlined by the Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport (MLIT).

    Vertailaanpa kulutuksia:

    BMW 530iA EU-sykli 7,7 litraa, Japani-sykli 10,6 litraa (+37,6%)
    Lexus GS300 (Japanissa GS350) EU 9,8 litraa, Japani 10,0 litraa (+2,0%)
    Mercedes-Benz E350 EU 10,2, Japani 11,6 litraa (+13,7%)
    Volvo S80 3,2 EU 9,8, Japani 11,4 litraa (+16,3%)

    BMW ottaa (varmasti laskelmoidun) riskin. Asiakas jolle on lupailtu liikoja kyllä muistaa sen. Miten se vaikuttaa tuleviin ostopäätöksiin on sitten eri juttu.


    Muuten hyvä mutta tässä vertailussa Japanin kulutuslukemat ovat
    BMW:n osalta väärät. Japanin kulutuslukemat ovat vielä vanhan moottoriversion N52B30 eikä uuden N53B30,minkä version EU-kulutuslukemat tähän vertailuun on otettu. Tämän vanhan N52B30 EU-kulutus on 9,3 litraa jolloin kulutuksen kasvu Japanilaisen normiin verrattuna on samassa linjassa muiden merkkien kanssa. http://www.bmw.co.jp/jp/ja/

    PS. TM:n (15/2007) koeajossa 335 IA Cabriolet kulutti alle EU-normien

      
  • 7,7l/100km, det går nog att köra den nya 530 på det! Formel 1 föraren Sebatian Vettel körde vid test ca 91km på 5l! Det gör ca 5,5l/100km vid en medhastighet på 59km/h.
    Allt beror på hur man kör. Jag tycker att min 528iAT-00 drar måttligt, men det blir väl att byta till en sådan här så småningom när den har funnits som begagnad några år.
    Sedan är det inte avgörande om den drar 7,7 eller 8,0 heller. Nu talar jag om förbrukning vid körning i lagliga hastigheter och med varm motor.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit