Apua!

9 kommenttia

Hei!
Ensimmäistä autoa olisi tarkoitus lähteä metsästämään, rahat siihen olisi koossa, enää vain se valinnanvaikeus on esteenä. Olen itse kovin mieltynyt nykyiseen Mersun C-sarjaan, siis ei tähän uusimpaan vuoden 2007 malliin, vaan 2006-malliin. Mutta kovasti olen kuullut Mersuista huonoja juttuja, joten en tiedä uskallanko siihen luottaa.
Nyt siis haluaisin kysyä itseäni viisaammilta/kokeeneemmilta autoilijoilta kokemuksia tästä C-sarjasta(vm.2006). Onko autossa niitä niin kutsuttuja "mallivikoja"?
Samalla voisi ehdotella sopivia vaihtoehtoja tuolle Mersulle, jos ei sitä kannata. Kriteerejä ehdokkaille voisivat olla: Sopiva auto ensiostajalle, suht tilava, tehoakin sais olla, hinta 40,000e...50,000e.
En siis etsi autoa perheelleni, joten ei mitään Zafiraa tai muuta tila-autoa :confused: , Auto autoilevalle nuorelle... :smile:

  
  • No ei voi olla kuin iloinen sun puolesta. Itse kun ostin ekaa autoa oli rahaa varmaan puolet tuosta ja nekin oli markkoja(20-25t).

    Itse päädyin vanhaan f-ryhmäläiseen Opel Asconaan, tehoa oli tuommoset rapiat 200 ja tankin tilavuus ei ollut kuin 25l jolla pääsi n.100-120km. Osta se mikä miellyttää, ei näitä meidän juttuja kannata kuunnella. Mutta jos nyt jotain pitää ehdottaa niin s2000 Honda.

      
  • Itsellän C-sarjan farkku, automaatti vm 05. Vikoja ei vielä ensimmäistäkään ole ilmaantunut. Kysyin myyjältäni Vehossa näistä lähinnä ovien tiivisteiden alta alkavasta ruosteesta silloin oston yhteydessä. Oli kuulemma lähinnä ilmennyt E-sarjassa. On kuulemma tehtaalla muutettu tiivisteen asennusta, eikä pitäisi olla ongelma enään. Myös maalaus on muuttunut kestävämmäksi. Itsellä ei näin parin käyttövuoden jälkeen ole näkyvissä edes kiveniskujälkiä, ehkä varovainen ajotapa myös selittää. Todella vakaa ja miellyttävä auto ajella, sorateilläkin melko hiljainen verrattuna esim WW-Golfiin tai Nissan Primeraan (tämä vain oma mielipiteeni). Huoltopalvelu mielestäni toimii erittäin asiallisesti. Ongelmattomin kulkine mitä itsellä on ollut.

      
  • Eikös C-mersu ole vähän liian "pappamainen" nuorelle henkilölle?

    Miten olisi Alfa Romeo GT 3.2? Sopii varmasti nuorelle miehelle, ja menisi tuohon hintaluokkaan. Kuluttaa mielettömästi bensaa.

    Entäpä BMW 320d tai 325i? Itse en muotoilusta tykkää, mutta kieltämättä tuo 3-sarjalainen on todella pätevä peli. Coupe on ulkomuodoiltaan hieno, mutta mennee hintarajasi yli.

    Tai sitten 159 3.2 Q4? Häkellyttävän upeasti muotoiltu sedani. Hyvä ajaa, mutta syö bensaa melkoisesti. Neliveto isona plussana.

    Lexus IS250? Mielestäni oikein nuorekkaan näköinen auto. Laatu taattua japanilaista huippuluokkaa. Takaveto, ja erittäin hiljainen. Hyvä varustelu jo vakionakin.


    Tuossapa noita. Olisi kiva kuulla mietteitäsi kyseisistä menopeleistä.

      
  • Simppa tuossa pistikin kivoja vaohtoehtoja, joihin lisäisin vielä itseäni kiinnostavan vaihtoehdon, eli Passatin 3,2 litraisella koneella, nelivedolla ja DSG-automaatilla, tuo jää uutena alle viiden kympin.

    Myös toisen poistuvan mallin, eli A4 2.0TSFI Quattron kävisin kokeilemassa. Tuo on erinomainen auto, jos melutaso, moottorin raaka ääni ja huonot valot ei haittaa. Siihenkin saisi hyvät herkut nyt samaan hintaan.

    IS on kanssa erittäin mielenkiintoinen ja kaunis vaihtoehto, kannattaa käydä kokeilemassa. Yksi suuri ero siinä on Mb:seen ja Bemariin, nimittäin takapyörien pito ei jostain syystä ole lähellekkään yhtä hyvä.

    C-Mersu on ehkä hiukan vanhoillinen, toisaalta sport tai avantgarde varustuksella aika kiva peli, varsinkin avantgardena erittäin laadukkaan oloinen sisältä. Vaihtuvaan malliin saa vieläpä huimat varusteet kohtuuhinnalla. Lisäksi tuosta on korjattu kaikki tyyppiviat, joten tuota viattomampaa autoa saa tuosta kokoluokasta todennäköisesti hakea, onhan C-mersu muutenkin noussut koko ajan noissa luotettavuustilastoissa alun ongelmien jälkeen. Lisäksi kuuluisat ruosteongelmat on korjattu jo aikaa sitten. Suosittelen Mersuun automaattia, se on mielestäni yksi markkinoiden parhaimmista perinteisistä automaateista, manuaali taas Mb:ssä ei ole koskaan ollut kovin hyvä. Tuo automaatti on myös sitten joskus paljon helpompi myydä eteenpäin, muutenkin tuo jälleenmyyntiarvo on yksi parhaista ellei paras tuossa luokassa.

      
  • Veit Herbert sukat suusta! :tongue:

      
  • -

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 02.03.2007 klo 16:40]
      
  • Lainaus:
    02.03.2007 klo 10:53 Herbert kirjoitti


    Huh, mikä tappelu!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit