Premiumvalintana: BMW 5 vastaan Mercedes E vaiko Audi A6 ?

239 kommenttia
135678
  • Rölli:

    Andrea:
    On se erikoista tänmän A-uoilijan kanssa. Mihin tahansa keskusteluun hän sekaantuu, lopputuloksena on hirveä vänkääminen ja paasaaminen asian sivusta. Itse asiassa otsikko voi olla mikä tahansa ja aina hän tuputtaa vollea mukaan. Lopulta kun on aikansa tuputtanut, ja muut vähän ojentaa, alkaa muiden nälviminen. Keskustelisi nyt tässäkin aiheesta premiumvalinnasta, eikä täyttäisi TM:n tietojärjestelmiä kaiken maailman soopalla. Jos aihe on jotenkin epämieluisa, älä kommentoi. Sekin on vaihtoehto!



    Joo, tätä A-urpoa ottaa ohimoon kun volle ei ole premiumia, urpo ei ymmärrä miksi vitonen on valovuoden parempi ajaa kuin joku volle. Jos ei ymmärrä niin miksi pitää sitten osallistua keskusteluun?
    Sama kaava toistuu joka keskustelussa, volle sitä ja tätä, sitten kun tulee pataan, aletaan haistatella päin naamaa... että se siitä netiketistä... esim putput on laittanut mielestäni hyvin asiallista kommenttia huumorilla höystettynä. Onhan se tietenkin vaikea nauraa hyvällekin jutulle kun naurun kohde on volle... Minulle volle (S80,V70) on ylihintainen verokki Mondeolle tai C5:lle, ei sen enempää tai vähempää.




    Napautit kyllä naulan kantaan. Myös Vollen suhteen validi kommentti. Voisi sanoa, että jopa Vollen johto on myös älynnyt asian ja aikoo keskittyä jatkossa ennemminkin VW:een haastajaksi kuin premiumien. Sanotaan, että uusi Mondeo on käytännössä hyvinkin sama auto Volle V70/S80 kanssa, jos hieman haluavat erottua yläpuolelle voisi Vollen hinta = Mondeo + 1-2000e. Ei enempää. Jos V70/S80 maksaisi noin 32-35.000e alkaen, voisi myyntikin kääntyä nousuun ja kirjanpito voitolliseksi. Nyt BMW ja MB ovat panneet tuon 40.000e hintaluojkan niin tiukille, että Vollven olisi pakko pudottaa hintoja.



    Tämä on kun osakkeisiin sijoittaisi. Perus-Volle (2.0D Kinetin) maksaa lähes yhtä paljon kuin vaikkapa Mercedes E 220CDI. Jo koneet ovat aivan eri planeetalta.



    Mutta huomioidaanpa ennusteita. Vollen myynti putoaa, johto vaihtuu, strategiat sekoilee, Kiina vai Intia, Fordin komento ja osia, yhtenäinen linja puuttuu JA firma tekee yhtenään tappiota.



    Mercedes: Itsenäinen valmistaja ja päätäntävalta, selvä suunta ja strategia, vankka maine, korkea imago, huippulaatu ja innovatiivinen kehitystyö (vrt. 'Maailma tarvitsee esikuvia') JA ennen kaikkea voitollinen liiketoiminta.



    Kumpaan 'osakkeeseen' sijoittaisit jos hinnat about samat ?





      
  • Andrea:

    On se erikoista tänmän A-uoilijan kanssa. Mihin tahansa keskusteluun hän sekaantuu, lopputuloksena on hirveä vänkääminen ja paasaaminen asian sivusta. Itse asiassa otsikko voi olla mikä tahansa ja aina hän tuputtaa vollea mukaan. Lopulta kun on aikansa tuputtanut, ja muut vähän ojentaa, alkaa muiden nälviminen. Keskustelisi nyt tässäkin aiheesta premiumvalinnasta, eikä täyttäisi TM:n tietojärjestelmiä kaiken maailman soopalla. Jos aihe on jotenkin epämieluisa, älä kommentoi. Sekin on vaihtoehto!




    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko sinulla pahankin asteinen lukihäiriö? Samaa voi kysyä Röllin kommentista. Sinä itse olit tähän keskusteluun tuputtamassa Volvoa mukaan, kuten myöskin Putputin piti väkisin saada Volvoa mukaan keskusteluun. Olen tyytynyt noihin vain toteamaan, että tätä keskustelua on turha viedä Volvon suuntaan, kun ei se ole keskustelun aihe. Minä en ole pitkään aikaan osallistunut yhteenkään sinun tai muunkaan avaamaan provoiluun millään tavalla, ja sitä paitsi sehän on kaikkein paras keino saada tuo provoilu loppumaan. Tällä palstalla pitäisi ennemmin kysyä, miksi sinulla on niin mieletön tarve tuohon Volvo propagandan levittämiseen?



    Suomi24-palstaan jos vertaa, niin siellä on provoilu suorastaan räjähtänyt käsiin vaikkapa Mazda-palstalla, jossa varmaan 90 % viesteistä on pelkkää ruosteprovoilua ja kun keskustelijat siellä kommentoi niitä, niin tilanne vaan pahenee.



    P.S Ja taas alkoi se Andrean sama vanha virsi tuossa yläpuolella olevassa viestissä.

    :lol:

      
  • tiedä siitä johtuuko mersun hinta siitä että on myynti laskenut e sarjalla aika paljon ja malli on uudistumassa??

    bmw ratsastaa uusien hyvien koneiden tuomalla vero alennuksen voimalla

    ja kenties samalla on otettu myös tavoitteeksi markkina osuuden kasvu

    ns. huonolla hinnalla myyjälle???

    nyt kannattaa ostaa jos mahdollisuus ja haluaa kyseisiä malleja koska en usko että nuo hinnat ovat kovin pitkiä tarjouksia



    kummatkin ovat erittäin hyviä valintoja autoksi

    mutta se ei tarkoita että kaikkien pitäisi noista

    pitää kun on eri arvostuksia esim ulkonäölle/sisustalle/tiloille

    taluodelliset realiteetit (silti monelle vain unelmia)

    ja ns. "kevyt preniumit" alkavat olla todella hyviä vaihtoehtoja

    noille vaikka monelle merkin tuoma status on eritäin tärkeä...



    se tällä sivustolla on vikana että pitää väen väisin ruveta keskustelemaan aivan ohi alkuperäisen aiheen.

    en ymmärrä miksi pti volvo vetää tähänkin mukaan ja bemari miesten tekemänä

      
  • finman:

    tiedä siitä johtuuko mersun hinta siitä että on myynti laskenut e sarjalla aika paljon ja malli on uudistumassa??
    bmw ratsastaa uusien hyvien koneiden tuomalla vero alennuksen voimalla
    ja kenties samalla on otettu myös tavoitteeksi markkina osuuden kasvu
    ns. huonolla hinnalla myyjälle???
    nyt kannattaa ostaa jos mahdollisuus ja haluaa kyseisiä malleja koska en usko että nuo hinnat ovat kovin pitkiä tarjouksia

    kummatkin ovat erittäin hyviä valintoja autoksi
    mutta se ei tarkoita että kaikkien pitäisi noista
    pitää kun on eri arvostuksia esim ulkonäölle/sisustalle/tiloille
    taluodelliset realiteetit (silti monelle vain unelmia)
    ja ns. "kevyt preniumit" alkavat olla todella hyviä vaihtoehtoja
    noille vaikka monelle merkin tuoma status on eritäin tärkeä...

    se tällä sivustolla on vikana että pitää väen väisin ruveta keskustelemaan aivan ohi alkuperäisen aiheen.
    en ymmärrä miksi pti volvo vetää tähänkin mukaan ja bemari miesten tekemänä




    Niin, tämä Bemarimiesten purkautuminenhan alkoi siitä, kun pidin Audia parhaana valintana saksalaiskolmikosta ja sehän ei heille sovi, että joku pitää Audista enemmän. Audin muotoilu ja tyylikkyys on minusta vaan noiden kahden muun saksalaisen edellä ja se miellyttää minua saksalaiskolmikosta eniten. Minua kun ei oikein nuo pelkät autojen mainoslauseet hienosta teknisestä hömpästä vielä saa innostumaan, jos ei muotoilu ole täysin minun makuuni.



    Audin facelift tosin on enemmän vaan kevyt kasvojenkohotus ja itse olisin toivonut enemmänkin muutoksia. Tosin jousitukseen tulee parannusta ja moottorit tulee hieman taloudellisemmiksi ja uusi 3,0 V6 turbo 290 hv tulee valikoimiin. Tässä keskustelussa kun haaveillaan kalliista autoista, niin tuollaisella moottorilla varustetun Audi quattron kaikilla varustelistan ökykalliilla varusteilla kuorrutettuna itse ottaisin oikein mielelläni, mutta enpä sen vuoksi ala muuttamaan asuntovarallisuutta rahaksi. No ehkä jonkin mielestä hieno auto olisi asuntoakin tärkeämpää ja ainahan sitä voisi muuttaa sitten vaikka veneen alle tai asua autossa.



    Audi A6:n faceliftistä on tuolla enemmänkin:

    http://www.expertmotor.com/news/audi-a6-sedan-facelift-for-2009-full-details-and-pictures.html

      
  • Andrea & Rölli



    Ettekö voisi tulla ns. kaapista ulos ?



    Esimerkiksi mulla on kakkosautona Volvo S60, ja olen julkisesti altistanut itseni ja oman autovalintani kritiikille. Vuonna 2000 lanseerattu malli.



    Samoin on tehnyt MMS ja moni muukin nimimerkki.



    Ettehän te ole mitään miehiä, kun tuolla tavalla puskista ammutte. Jotain AMS:n toimittajien perseitä nuolevia pikkuhinttejä vissiin, kun eivät edes uskalla kertoa omasta konkreettisesti omistamastaan autosta. Sehän vain osoittaa mielen heikkoutta, että argumentoi sellaisella, jota ei omista.



    Ainakin on tullut selväksi se, että Volvolla ajavat ovat miehiä eikä marjanpoimijoita. Luin muuten eräästä tutkimuksesta että ruotsalaismiehet käyttävät kosmetiikkaan enemmän rahaa kuin suomalaismiehet. Sen kyllä voi arvata, kun katsoo noita AMS:n poninhäntäpellejä. Ruotsalaiset nyt on muutenkin niin pilalle hemmoteltuja nössöjä, ja tuo sossementaliteetti on näköjään levinnyt Suomeenkin.



    Ainoa myönteinen asia tässä keskustelussa on se että nimimerkki PutPut on osoittanut edes osittaisia järkevöitymisen merkkejä. Muiden osalta sanoisin että on olemassa toivomisen varaa, luonnollisesti itseni tuosta ryhmästä pois sulkien.





      
  • A-utoilija:

    finman:
    tiedä siitä johtuuko mersun hinta siitä että on myynti laskenut e sarjalla aika paljon ja malli on uudistumassa??
    bmw ratsastaa uusien hyvien koneiden tuomalla vero alennuksen voimalla
    ja kenties samalla on otettu myös tavoitteeksi markkina osuuden kasvu
    ns. huonolla hinnalla myyjälle???
    nyt kannattaa ostaa jos mahdollisuus ja haluaa kyseisiä malleja koska en usko että nuo hinnat ovat kovin pitkiä tarjouksia

    kummatkin ovat erittäin hyviä valintoja autoksi
    mutta se ei tarkoita että kaikkien pitäisi noista
    pitää kun on eri arvostuksia esim ulkonäölle/sisustalle/tiloille
    taluodelliset realiteetit (silti monelle vain unelmia)
    ja ns. "kevyt preniumit" alkavat olla todella hyviä vaihtoehtoja
    noille vaikka monelle merkin tuoma status on eritäin tärkeä...

    se tällä sivustolla on vikana että pitää väen väisin ruveta keskustelemaan aivan ohi alkuperäisen aiheen.
    en ymmärrä miksi pti volvo vetää tähänkin mukaan ja bemari miesten tekemänä


    Niin, tämä Bemarimiesten purkautuminenhan alkoi siitä, kun pidin Audia parhaana valintana saksalaiskolmikosta ja sehän ei heille sovi, että joku pitää Audista enemmän. Audin muotoilu ja tyylikkyys on minusta vaan noiden kahden muun saksalaisen edellä ja se miellyttää minua saksalaiskolmikosta eniten. Minua kun ei oikein nuo pelkät autojen mainoslauseet hienosta teknisestä hömpästä vielä saa innostumaan, jos ei muotoilu ole täysin minun makuuni.

    Audin facelift tosin on enemmän vaan kevyt kasvojenkohotus ja itse olisin toivonut enemmänkin muutoksia. Tosin jousitukseen tulee parannusta ja moottorit tulee hieman taloudellisemmiksi ja uusi 3,0 V6 turbo 290 hv tulee valikoimiin. Tässä keskustelussa kun haaveillaan kalliista autoista, niin tuollaisella moottorilla varustetun Audi quattron kaikilla varustelistan ökykalliilla varusteilla kuorrutettuna itse ottaisin oikein mielelläni, mutta enpä sen vuoksi ala muuttamaan asuntovarallisuutta rahaksi. No ehkä jonkin mielestä hieno auto olisi asuntoakin tärkeämpää ja ainahan sitä voisi muuttaa sitten vaikka veneen alle tai asua autossa.

    Audi A6:n faceliftistä on tuolla enemmänkin:
    http://www.expertmotor.com/news/audi-a6-sedan-facelift-for-2009-full-details-and-pictures.html




    Olen jo ihan riittävän perustellusti tuonut esille A-utoilijan annin tähän keskusteluun ja kaikillehan lienee selvää mitkä hänen motiivinsa ovat. A-utoilija vaan on niin selkärangaton ettei uskalla suoraan asioita sanoa, vaan pitää kierrellen ja kaarrellen tai vihjaillen tuoda esille fanaattisuuttaan/ennakkoluulojaan/katkeruuttaan.



    Minulla ei ole ollut mitään syytä lähteä keskustelemaan itse autoista sillä siitä ei tule mitään A-utoilijan kanssa. Eihän hän nytkään ole autoista puhunut vaan vaikka itse muita siitä syyttää niin hänhän nimenomaan ennakkoluuloista ja mielikuvista puhuu.



    Katsotaan:

    "Kysyit mikä olisi paras premiumvalinta? Taitaa olla aika turha odottaa tältä palstalta jotain järkevää keskustelua premium-aiheesta, kun tämä palsta nyt ei paljon Suomi24-palstasta eroa ja noita malleja koeajaneita tuskin tältä palstalta montaakaan löytyy. Kommentteja tulee siis korkeintaan fiilispohjalta eli siitä mikä automerkki on kunkin premium-arvoasteikossa korkeimmalla."



    Ensinnäkin mielenkiintoista että tähän aiheeseen kuuluu jonkin Suomi24-palsta, ketä sellainen kiinnostaa? Huomatkaa että A-utoilija alkaa jo vähätellä keskustelijoihin menevällä kritiikillä koeajo-kommenteillaan. Aijai, on A-utoilija kova jätkä ja varmaan rikas kun on ihan jopa koeajanut Mersun, Bemun ja Audin! Onko mielestäsi siis keskustelijan varallisuus vai omistaman auton arvo asia joka määrittää kirjoitusten validiteetin? Ja etenkin ironinen on tuo viimeinen lause fiilispohjalta kommentoinnista, nimittäin muutahan ei A-utoilija olekaan itse tehnyt!



    Tässä ensimmäinen fiilispohjalta tehty A-utoilijan PROVO:

    "Minua hieman huvittaa tämä Mersun ja Bemarin yletön ihannointi. Se kuvaa vaan lähinnä sitä, ettei ole päässyt oikeasti noita vertailemaan ja koeajelemaan ja oikeasti tekemään valintaa premium-merkkien välillä. Se on siis lähinnä mielikuvien synnyttämää "etäihailua" kalliista ja hienoista autoista."



    Niinkuin nähdään niin pelkkää asiatonta fiilipohjaista ja mielikuviin perustuvaa haukkumista.



    Oletko A-utoilija itse päässyt OMISTAMAAN noita eri merkkejä, osaatko sinä puhua asoista omistajakokemusten perusteella? Eli sinulle taitaa puhe oikeista premiumeista olla 'etäihailua' ja olet samalla viivalla kaikkien teinien ym. kanssa jotka vain ovat kerran noita päässeet koeajamaan?



    Älä selitä omistamalla/koeajamalla saadusta keskustelijan statuksesta ellet halua itse kärsiä huonommasta statuksesta kuin joillain. Ehkä on parasta olla kokonaan selittämättä niin typeristä asioista, ne kun eivät keskustelijoiden tietoja ja osaamista muuta.



    "Kyllä jotain ison edustusautoluokan S-sarjan Mersun teknisiä hienouksia, tyylikkyyttä ja ominaisuuskia tietenkin voi jo ihaillakin, mutta ei tuossa hienouksien ja tyylikkyyden kilpavarustelussa kukaan ole merkittävästi muita edellä. Koko ajan joku kehittelee jotain uutta ja muut seuraa perässä."



    Taas fiilispohjaista selitystä ilman mitään pohjaa, kunnon argumentteja tai YHTÄÄN MITÄÄN. AINOA SANOMA on se sama vanha A-utoilijan tuttu: Volvo on ihan yhtä hyvä kuin Mersu ja Bemu. Mitään konkreettista hän ei kuitenkaan osaa sanoa.



    Kumma että ei edes tajua sitä että kun on puhuttu aiemmin merkkien arvostuksesta että itse huomaamattasi tuot esille joitain syitä miksi eräillä merkeillä on arvostusta enemmän ja tuot esimerkkejä siitä että eräillä merkeillä on käytössään eri tason teknologiaa...



    "Minulta ei mitään yletöntä ihailua jotain Mersun E-sarjaa tai BMW:n 5-sarjaa kohtaan vaan heru. Ovat hyviä autoja, mutta ennemmin itse ottaisin Audi A6:n, jos saksalaisista pitäisi valita. Muista merkeistäkin löytyy sitten malleja ihan samalle viivalle, kun vaan pysytään samoissa hintaluokissa saksalaisten kanssa. Eihän nyt 100 tonnin Mersua ja jotain 30 tonnin japanilaista perusperheautoa pidäkään vertailla keskenään."



    Taas pelkkää fiilispohjaista selitystä. Ja loppuun vihjaus siitä että Volvo on ihan yhtä hyvä ja teknisesti edistynyt kuin Mersu ja Bemu. Et vain uskalla asioita edeleenkään väittää suoraan. Läpinäkyvää se kuitenkin on.



    "Putput ei nykyään tällä palstalla osaa enää juuri muuta kuin haastaa riitaa jokaisen kanssa, joka ei ole täysin samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista."



    Vastasin mielestäni erittäinkin tarkasti sinun provo-ja fiilispohjaisten haukkumisviestien kokoelmaan.



    "Putputilta kun tuo netiketti tuppaa unohtumaan, niin tuossa hänelle hiukan kertausta asiasta."

    Huomatkaa ettei A-utoilija edelleenkään osaa puhua itse asiasta eikä missään tapauksessa uskalla vastata pyytämilläni syillä tai tarkennuksilla mihin väitteensä perustaa.



    "Oli sitten jo Bemarin aikakin voittaa Volvo diesel-moottorilla, vaikka Audihan ei nyt ollut mukana. Bemarissa on erinomaiset diesel-moottorit, mutta tuo asia nyt ei minua erityisemmin hetkauta. Tuota uusinta testiä en voi kommentoida, kun en ole sitä lukenut. Tätä keskustelua on turha enää tämän enempää viedä Volvon suuntaan, kun alkuperäinen aihekin oli nimenomaan noiden saksalais-premiumien vertailu."



    Alan mennä jo sanattomaksi näiden säälittävien, perustelemattomien yleisten vihjailevien haukkumisviestien älyttömyyden edessä. Tuo ensimmäinen lause on aika mestariteos! Mitäköjän A-utoilija silläkin yrittää sanoa? Sitten jatkaa sillä ettei Bemun erinomaiset moottorit hetkauta eli tuo edistyneempi teknologia ei sitten olekaan tärkeää, eli ei enää taidakaan väitää että autot ovat samalla viivalla vaan että autot ovat HÄNELLE(/hänen rinnakkaistodellisuudessaan) samalla viivalla?



    Ja hyvä A-utoilija, kai se on turha Volvoa mainita, sanotaan sitten sinun tapaan 'eräät muut merkit' kun tarkoitamme Volvoa tai käytämme Audia korvikkeena haukkuaksemme Mersua ja Bemua! Luuletko tosiaan että emme tiedä mitä yrität, ja ettemme näe ainoaa motiiviasi 'keskusteluissa'?



    "Jos nyt jo viitsisit jättää tuon Volvo-provoilusi sikseen. Tuo jatkuva eri viestiketjuissa tapahtuva propaganda saa jo hieman huvittavia piirteitä, kuten nuo kummalliset päätelmät, ikään kuin sinulla olisi pienintäkään hajua siitä mitä autoja minä vihaan tai ihannoin. "Taivaanrannan maalausta" ja pelkkää autojen "etäihannointiahan" tämä on koko keskustelu, kun kukaan keskustelijoista ei edes ole oikeasti noita autoja ostamassa."



    Tarkoitat kai 'eräihin muihin merkkeihin' kohdistavaa provoilua? Volvoahan kun emme mainitse nimeltä niin voimme jatkaa sen 'vastustajien' päätöntä ja perustelematonta vähättelyä ja haukkumista?



    Yhtään propagandaa ei ole minulta tullut, vaan ihan perusteltuja asioita. Esim. tuo Volvon varustetarjonnan ja teknologian tason vertaaminen 1-sarjaan on aika kuvaavaa ja 5-sarjan vertaaminen S-Mersuun kumoaa aika täydellisesti tuon sinun omasta päästä keksityn haukkumisesi.



    Olet tehnyt koko ajan, ihan jatkuvasti selväksi mitä merkkejä vihaat ja mitä ihannoit. Siihen ei auta taaskaan tuo käsittämätön yhtäkkiä tarpeelliseksi katsomasi väite ettei kannata keskustella jos kaikki keskustelijat eivät ole noita autoja ostamassa. Mitä pitäisi tehdä, todeta että en ole tällä viikolla ostamassa edellämainittuja malleja joten en voi sanoa mitään? A-utoilija taas Volvon omistajana saa selittää ihan mitä päähän juolahtaa Mersuista ja Bemuista perustelematta eikä kukaan saa osoittaa juttujen päättömyyttä?



    "Samaa voi kysyä Röllin kommentista. Sinä itse olit tähän keskusteluun tuputtamassa Volvoa mukaan, kuten myöskin Putputin piti väkisin saada Volvoa mukaan keskusteluun. Olen tyytynyt noihin vain toteamaan, että tätä keskustelua on turha viedä Volvon suuntaan, kun ei se ole keskustelun aihe. Minä en ole pitkään aikaan osallistunut yhteenkään sinun tai muunkaan avaamaan provoiluun millään tavalla, ja sitä paitsi sehän on kaikkein paras keino saada tuo provoilu loppumaan. Tällä palstalla pitäisi ennemmin kysyä, miksi sinulla on niin mieletön tarve tuohon Volvo propagandan levittämiseen?"



    Anteeksi, yritämme sinun tapaasi viitata Volvoon 'eräinä muina merkkeinä' jatkossa. Onko siten parempi? Tai ehkä pitää olla puhumatta Volvosta kun sinä olet suojannut sen taistelemalla Volvon 'uhkaajia' vastaan käyttämällä Audia sijaistaistelijana.



    Mihin on A-utoilija niin mieletön tarve Mersun ja Bemun vastaiseen propagandan levittämiseen? Oikeasti enemmän minua kiinnostaa että mihin on tarve käsittämättömien epätosien mutu-väittämien jatkuvaan viljelemiseen ylipäänsä?



    "Suomi24-palstaan jos vertaa, niin siellä on provoilu suorastaan räjähtänyt käsiin vaikkapa Mazda-palstalla, jossa varmaan 90 % viesteistä on pelkkää ruosteprovoilua ja kun keskustelijat siellä kommentoi niitä, niin tilanne vaan pahenee."

    Sinä taidat pitää Suomi24-palstasta, ja ilmeisesti muutenkin elämäntarkoituksesi löytyy palstariitelystä? Mitä teet Mazda-palstalla, onko sinulla oikeasti sellainen eikä Volvo?



    "Niin, tämä Bemarimiesten purkautuminenhan alkoi siitä, kun pidin Audia parhaana valintana saksalaiskolmikosta ja sehän ei heille sovi, että joku pitää Audista enemmän. Audin muotoilu ja tyylikkyys on minusta vaan noiden kahden muun saksalaisen edellä ja se miellyttää minua saksalaiskolmikosta eniten. Minua kun ei oikein nuo pelkät autojen mainoslauseet hienosta teknisestä hömpästä vielä saa innostumaan, jos ei muotoilu ole täysin minun makuuni."



    Ensinnäkin on selvää mistä mikäkin lähti liikkeelle. Sitten muut käsittämättömyydet kirjoituksessasi:

    -mitkä 'Bemarimiehet'?

    -miksi pidit parhaana kolmikosta, mitään perusteita et esittänyt vaikka itse valitat fiilispohjalta selittelystä

    -kuka siitä on valittanut että 'pidit Audia parhaana', minä ainakin valitin siitä että provoilet, haukut perusteetta, väität käsittämättömiä, etkä tunnista eräiden hyviä ominaisuuksia ym. ym.

    Eli p***anjauhantaan tässä vastattiin.



    Ja vielä sopivasti demonstroit että ainoat perusteesi ovat muotoiluasiat. Ja perään väität että tekniset erot olisivat vain mainoslauseita, ja myönnät että et niistä ole kiinnostunut ellei auto ensin näytä juuri sellaiselta kuin haluat. Ei juuri sen selkeämmin voisi osoittaa kykenemättömyytensä keskustella asiallisesti autoista.



    Tuo muuten selittääkin sinun lähestymistapasi: jos kerran teknisten asioiden mainoslauseet saavat sinut innostumaan vasta jos auton muotoilu on täysin sinun makuusi niin ei ihme että näet vain Volvon teknisten asioiden mainoslauseet. Se selittää miksi et tajua muiden teknisistä ominaisuuksista.



    "Audin facelift tosin on enemmän vaan kevyt kasvojenkohotus ja itse olisin toivonut enemmänkin muutoksia. Tosin jousitukseen tulee parannusta ja moottorit tulee hieman taloudellisemmiksi ja uusi 3,0 V6 turbo 290 hv tulee valikoimiin. Tässä keskustelussa kun haaveillaan kalliista autoista, niin tuollaisella moottorilla varustetun Audi quattron kaikilla varustelistan ökykalliilla varusteilla kuorrutettuna itse ottaisin oikein mielelläni, mutta enpä sen vuoksi ala muuttamaan asuntovarallisuutta rahaksi. No ehkä jonkin mielestä hieno auto olisi asuntoakin tärkeämpää ja ainahan sitä voisi muuttaa sitten vaikka veneen alle tai asua autossa."



    Eikö sinun mielestäsi ollut väärin kommentoida autoa jota ei ole ostamassa? Miksi kommentoit 6-syl autoa jos sinulla ei ole sellaiseen varaa? Kaikki täällä eivät vain haaveile kalliista autoista, eikä kaikkien ei täydy myöskään muuttaa veneen alle ostaakseen tuollaista autoa. Ennenkaikkea täällä on selvästikin myös porukkaa joka osaa keskustella asioista asiallisesti vaikkei olisikaan varaa niihin.

      
  • andertz:

    Andrea & Rölli

    Ettekö voisi tulla ns. kaapista ulos ?

    Esimerkiksi mulla on kakkosautona Volvo S60, ja olen julkisesti altistanut itseni ja oman autovalintani kritiikille. Vuonna 2000 lanseerattu malli.

    Samoin on tehnyt MMS ja moni muukin nimimerkki.

    Ettehän te ole mitään miehiä, kun tuolla tavalla puskista ammutte. Jotain AMS:n toimittajien perseitä nuolevia pikkuhinttejä vissiin, kun eivät edes uskalla kertoa omasta konkreettisesti omistamastaan autosta. Sehän vain osoittaa mielen heikkoutta, että argumentoi sellaisella, jota ei omista.

    Ainakin on tullut selväksi se, että Volvolla ajavat ovat miehiä eikä marjanpoimijoita. Luin muuten eräästä tutkimuksesta että ruotsalaismiehet käyttävät kosmetiikkaan enemmän rahaa kuin suomalaismiehet. Sen kyllä voi arvata, kun katsoo noita AMS:n poninhäntäpellejä. Ruotsalaiset nyt on muutenkin niin pilalle hemmoteltuja nössöjä, ja tuo sossementaliteetti on näköjään levinnyt Suomeenkin.

    Ainoa myönteinen asia tässä keskustelussa on se että nimimerkki PutPut on osoittanut edes osittaisia järkevöitymisen merkkejä. Muiden osalta sanoisin että on olemassa toivomisen varaa, luonnollisesti itseni tuosta ryhmästä pois sulkien.





    Jaaha, eli yhtäkkiä tunnetusti nössöt Volvokuskit ovatkin tosimiehiä? Perusperheboksi onkin kai jopa kovempi laite kuin H-D? Oletko ommellut tuulipukusi selkään V.C. (Volvo Club) Helvetin Turvaa Muilta ja Edullisuutta Arvostavat Enkelit? Onko Volvo-Clubinne sauvakävelymiiteissä raju meninki?



    Hieno osoitus sekoilustasi on sekin että ensin väität Volvolla ajavia tosimiehiksi ja sitten heti perään Volvon alkuperämaata poninhäntäpellejen maaksi, että ovat pilalle hemmoteltuja nössöjä...



    Paras kai ostaa Venäläinen auto jotta on tarpeeksi 'raju' ja miehekäs merkki? Niin, kyllähän Volvon sisaruksia eli Fordeja siellä valmistetaankin...

      
  • Putput:





    Onko paha olo, saitko hepulikohtauksen vai onko noin paljon patoutumia kertynyt pitkällä poissalolla palstalta, että niitä nyt tarvii purkaa oikein urakalla? Tuo Anderzin lause Putputin osittaisesta järkevöitymisestä taisi olla aika ennenaikainen.



    Aika turhaan täällä mesoat, minulta et saa vastakaikua mihinkään typeriin väittelyihin ja tuskin montaa muutakaan se kiinnostaa, kun asenteesi on mitä on muita kohtaan. Eli muut ei tiedä mistään mitään, sinä olet se joka tietää kaiken ja on kaikessa aina oikeassa. Sovitaan niin ja jätetään tämä typerä sanailu tähän. :tongue:

      
  • A-utoilija:

    Putput:



    Onko paha olo, saitko hepulikohtauksen vai onko noin paljon patoutumia kertynyt pitkällä poissalolla palstalta, että niitä nyt tarvii purkaa oikein urakalla? Tuo Anderzin lause Putputin osittaisesta järkevöitymisestä taisi olla aika ennenaikainen.

    Aika turhaan täällä mesoat, minulta et saa vastakaikua mihinkään typeriin väittelyihin ja tuskin montaa muutakaan se kiinnostaa, kun asenteesi on mitä on muita kohtaan. Eli muut ei tiedä mistään mitään, sinä olet se joka tietää kaiken ja on kaikessa aina oikeassa. Sovitaan niin ja jätetään tämä typerä sanailu tähän. :tongue:








    ...eli siis olen oikeassa ja sinä et keksi mitään vastaansanomista. Hyvä että asia selvisi.

      
  • Putput:

    A-utoilija:
    Putput:



    Onko paha olo, saitko hepulikohtauksen vai onko noin paljon patoutumia kertynyt pitkällä poissalolla palstalta, että niitä nyt tarvii purkaa oikein urakalla? Tuo Anderzin lause Putputin osittaisesta järkevöitymisestä taisi olla aika ennenaikainen.

    Aika turhaan täällä mesoat, minulta et saa vastakaikua mihinkään typeriin väittelyihin ja tuskin montaa muutakaan se kiinnostaa, kun asenteesi on mitä on muita kohtaan. Eli muut ei tiedä mistään mitään, sinä olet se joka tietää kaiken ja on kaikessa aina oikeassa. Sovitaan niin ja jätetään tämä typerä sanailu tähän. :tongue:




    ...eli siis olen oikeassa ja sinä et keksi mitään vastaansanomista. Hyvä että asia selvisi.




    Putput,

    Vasteesi oli kaikenkattava ja perusteellinen. A-utoilija on jälleen kerran ajanut itsensä poteroon ja vaikeaa tuntuu olevan hyväksyä paikkansa!



      
  • Andrea:

    Nyt BMW ja MB ovat panneet tuon 40.000e hintaluokan niin tiukille, että Vollven olisi pakko pudottaa hintoja.

    Tämä on kun osakkeisiin sijoittaisi. Perus-Volle (2.0D Kinetin) maksaa lähes yhtä paljon kuin vaikkapa Mercedes E 220CDI. Jo koneet ovat aivan eri planeetalta.

    Mutta huomioidaanpa ennusteita. Vollen myynti putoaa, johto vaihtuu, strategiat sekoilee, Kiina vai Intia, Fordin komento ja osia, yhtenäinen linja puuttuu JA firma tekee yhtenään tappiota.

    Mercedes: Itsenäinen valmistaja ja päätäntävalta, selvä suunta ja strategia, vankka maine, korkea imago, huippulaatu ja innovatiivinen kehitystyö (vrt. 'Maailma tarvitsee esikuvia') JA ennen kaikkea voitollinen liiketoiminta.

    Kumpaan 'osakkeeseen' sijoittaisit jos hinnat about samat ?




    No A-utoilija kommentoippa tätä. Kumpia osakkeita ostaisit ?







      
  • PutPut



    Tätä tarkoitin ärsyttävällä poninhäntähepulla.



    http://www.automotorsport.se/tv/?m=15369

      
  • A-utoilija:



    Onko paha olo




    Näyttää olevan.



    SINÄ mollaat bemaria ja mersua joka htin välissä, miksi ei vollesta saa esittää mitään mielipidettä ?

    Joka h
    tin välissä tulee koku v**tun linkki johonkin hevosmiestentietotoimiston lähteeseen.. koeaja sinäkin edes joskus sen mitä täällä haukut.

    Jos joku, edes a-puupää, voi sanoa että bemari tai mese on huonoja ajaa, puhuu täyttä peetä, Rahalla siitä erosta selviää, ei selityksillä. Audiin on helppo vedota koska se on etuvetoinen, kuten volle, audi on taas näistä kahdesta valovuoden päässä vollesta, sillähän taas ei ole a-valittajalle mitään merkitystä, pääasia on että keskustelu saadaan pois itse asiasta....

      
  • andertz:

    Andrea & Rölli

    Ettekö voisi tulla ns. kaapista ulos ?




    Kaapista ?



    Sen voin sinulle kertoa että velaton okt Espoossa on alla, muusta sinun ei tarvitse tietää. mielestäni olisi hyvä tapa kirjautua rekisterinumerolla tähänkin palveluun, jäisi nämäkin turhat päänaukomiset pois.

      
  • Rölli



    Kyllä minua kiinnostaa kirjoittajien taustat, mm. koulutus.

      
  • Rölli:

    A-utoilija:


    Onko paha olo


    Näyttää olevan.

    SINÄ mollaat bemaria ja mersua joka h***tin välissä, miksi ei vollesta saa esittää mitään mielipidettä ?
    Joka h***tin välissä tulee koku v**tun linkki johonkin hevosmiestentietotoimiston lähteeseen.. koeaja sinäkin edes joskus sen mitä täällä haukut.
    Jos joku, edes a-puupää, voi sanoa että bemari tai mese on huonoja ajaa, puhuu täyttä peetä, Rahalla siitä erosta selviää, ei selityksillä. Audiin on helppo vedota koska se on etuvetoinen, kuten volle, audi on taas näistä kahdesta valovuoden päässä vollesta, sillähän taas ei ole a-valittajalle mitään merkitystä, pääasia on että keskustelu saadaan pois itse asiasta....




    Tämä Rölli se on kummallinen tapaus. Mitään oikeaa asiaa ei ole koskaan ollut, eikä taida tullakaan. Ihmettelen vaan, että mitä ihmettä oikein mesoat täällä ja oletko jo aikuinen ihminen?

      
  • A-utoilija:



    Tämä Rölli se on kummallinen tapaus. Mitään oikeaa asiaa ei ole koskaan ollut, eikä taida tullakaan. Ihmettelen vaan, että mitä ihmettä oikein mesoat täällä ja oletko jo aikuinen ihminen?




    Ei varmaan tulekaan, jos vollesta on kyse... monta vollea on tullut jopa omistettua ja viimeisiä painoksia ajettua, se toinen ruotsalainen on ruotsin bemari, vollella ei ole mitään jakoa. Mitä ite täällä mesoat, pelle ?

      
  • andertz:

    Rölli

    Kyllä minua kiinnostaa kirjoittajien taustat, mm. koulutus.




    ÖÖÖ ?

    ja tiliote ?

      
  • "A-utoilijaNäyttää olevan.




    Voisitko ystävällisesti A-utoilija siirtyä sinne Suomi 24 keskusteluihin, joihin olet viitannut. Täällä on tarkoitus keskustella premium-merkeistä, eikä Fordin volle -kuvioista! Tämän keskustelun merkit ovat BMW, Mercedes ja varauksella Audi jos nyt vielä epäselvää ompi?



      
  • tosiaan, kuten joku tuolla mainitsi, olisi (olisiko ?) hyvä jos keskustelijat kertoisivat mitä autoja ajevat/omistavat.



    Jotkuthan täällä kertovat ihan avoimesti millä ajavat, toiset eivät vihjaakkaan siihen suuntaan, vaikka muuten kaikesta kaikki tiedetään.



    Voisi tuoda hieman uskottavuutta tähän palstaan, täällähän ollaan kuin apinat viidakossa -kaikenlaiset sammakot ja ristiinpuhumiset/valikoivat asenteet riippuen omista omistuksista jäisivät ehkä vähemmälle, kun on muiden tiedossa millä ajaa.



    Esimerkkinä joku nimimerkki ( jonka autoa ei tiedetä ) haukkuu auton x-ominaisuutta x -surkeaksi, mutta ajaakin todellisuudessa autolla x-jossa tuo asia on yhtä surkeasti.



    Tietysti saahan näistä autoasioista puhella ilman että omaa autoa siihen sotketaan, vittuako se liittyy mihinkään millä kukakin ajaa?



    Mitä raati sanoo? pelimerkit esille? ei nyt mitään rekkareita tietenkään pidä kertoa, kaikkia hullujahan on olemssa. Mutta auton malli ja versio yms.



    :xmas: ?

      
  • A-utoilija:


    Tämä Rölli se on kummallinen tapaus. Mitään oikeaa asiaa ei ole koskaan ollut, eikä taida tullakaan. Ihmettelen vaan, että mitä ihmettä oikein mesoat täällä ja oletko jo aikuinen ihminen?




    Niin, BMW on mielestäni paras auto mitä markkinoilta löytyy, keskustelun avaukseen liittyen, Mese on toiseksi paras (johtuen painotuksista ajotuntumaan), Audi tulee sitten kolmantena suuren hajuraon jälkeen... volle ei listoille pääse.

    Kaikki tuttavapiirin volle-kuskit on vitosen koeajon jälkeen olleet sanattomia, ero on kuin yöllä ja päivällä (a-juntille pitää selventää että kyse on 5-sarjalaisesta ja V70:stä (viim eistä mallia))...

      
  • petos:

    tosiaan, kuten joku tuolla mainitsi, olisi (olisiko ?) hyvä jos keskustelijat kertoisivat mitä autoja ajevat/omistavat.

    Jotkuthan täällä kertovat ihan avoimesti millä ajavat, toiset eivät vihjaakkaan siihen suuntaan, vaikka muuten kaikesta kaikki tiedetään.

    Voisi tuoda hieman uskottavuutta tähän palstaan, täällähän ollaan kuin apinat viidakossa -kaikenlaiset sammakot ja ristiinpuhumiset/valikoivat asenteet riippuen omista omistuksista jäisivät ehkä vähemmälle, kun on muiden tiedossa millä ajaa.

    Esimerkkinä joku nimimerkki ( jonka autoa ei tiedetä ) haukkuu auton x-ominaisuutta x -surkeaksi, mutta ajaakin todellisuudessa autolla x-jossa tuo asia on yhtä surkeasti.

    Tietysti saahan näistä autoasioista puhella ilman että omaa autoa siihen sotketaan, vittuako se liittyy mihinkään millä kukakin ajaa?

    Mitä raati sanoo? pelimerkit esille? ei nyt mitään rekkareita tietenkään pidä kertoa, kaikkia hullujahan on olemssa. Mutta auton malli ja versio yms.


    Ei se noin toimi, kaikki tai ei mitään.



    Rekkarit tai nimet pöytään, loppuu selittelyt....

      
  • Jaguar XKR ja BMW E46 320i. Siinähän nuo.



    Nimeäni tai rekkariani en tasan varmasti anna. Ja mitäköhän pirua joku anonyymi keskustelija tekisi ranskan rekisterikilvillä? Ties mitä mielenterveyshäiriöisiä saksalaisfaneja sitä rupeaisi piinaamaan.

      
  • simppa:



    Nimeäni tai rekkariani en tasan varmasti anna.






    Eikä kannata antaakkaan, mistä sitä tietää ketä hörhöjä netissä kirjoittelee. Sain kerran tarpeeksi riesaa ja jopa suoranaisia uhkailuja, kun meni sukset ristiin ( asuntoasioissa netissä ) ja olin antanut tyypin tietää yhteystietojani.





    Jaguar XKR



    -hieno peli tuommonen jagge :flower:



    mulla siis Subaru Legacy 3.0R farkku, sekä talossa myös Honda Civic. +firman erinäisiä pakuja tulee ajettua runsaasti :xmas:



      
  • Andrea:

    "A-utoilijaNäyttää olevan.


    Voisitko ystävällisesti A-utoilija siirtyä sinne Suomi 24 keskusteluihin, joihin olet viitannut. Täällä on tarkoitus keskustella premium-merkeistä, eikä Fordin volle -kuvioista! Tämän keskustelun merkit ovat BMW, Mercedes ja varauksella Audi jos nyt vielä epäselvää ompi?




    Perustelepa, kun en ymmärrä tuosta kommentista mitään. Sinä ja muutama muuhan on tunkenut joka väliin Volvoa. Vaikka miten yrittää sanoa, että ei ole kiinnostunut tässä topicissa keskustelemaan Volvosta, niin ei mene tällä palstalla jakeluun. Kysyn vielä kerran, että onko sinulla tai muutamalla muulla jonkin sortin lukihäiriö?



    Se on juuri niin, että tällä palstalla ei voi kertoa automerkkiään. Hirveä henkilökohtaisuuksiin menevä hyökkäys on tullut tässäkin topicissa ihan vaan sen takia, että olen joskus erehtynyt kertomaan hankkimani automerkin ja mallin. Lienee tehtävä niin, että on lopetettava tämän nimimerkin käyttö, kun porukka on täällä niin yliagressiivista.

      
  • petos:


    Jaguar XKR

    -hieno peli tuommonen jagge :flower:

    mulla siis Subaru Legacy 3.0R farkku, sekä talossa myös Honda Civic. +firman erinäisiä pakuja tulee ajettua runsaasti :xmas:




    Kiitos! Mutta kun Jaguar ei ole sitä prreemmiumia! Siltikin reippaasti hienoin auto, minkä olen koskaan omistanut.



    BMW on foorumilaisten mielestä prermiurmia, mutta mitään valaistusta en koe kokeneeni. Auto se on siinä missä edellisetkin kulkupelini omine heikkouksineen ja vahvuuksineen. Mä olen omistanut tämänkin otsikon premium-merkeistä jokaisen, joten en osaa oikein ymmärtää tiettyjen vouhotusta. Mersua lukuunottamatta olivat kaikki kivoja kulkineita ja täyttivät odotukseni.



    Onkohan Subarulta jossain vaiheessa tulossa jotain coupea? Voisi sellainen kiinnostaa meikäläistä kovastikin, jos olisi jotain edes etäisesti boxsterin kaltaista puolet pienemmällä hintalapulla.



    Meikäläiselläkin on duunin kautta kokemusta eräästä hyörypäästä. Sen takia suhtaudun tarkkojen osoite/nimitietojen antamiseen suurella varauksella. Varsinkin internetissä.

      
  • A-utoilija:



    Perustelepa, kun en ymmärrä tuosta kommentista mitään. Sinä ja muutama muuhan on tunkenut joka väliin Volvoa. Vaikka miten yrittää sanoa, että ei ole kiinnostunut tässä topicissa keskustelemaan Volvosta, niin ei mene tällä palstalla jakeluun.






    Niin alkujaan ihmettelit saksalaisten ihannointia. Annoin siihen esimerkiksi käsissä sulavan tuoreen Teknikens Världin testin jossa mukana Volvo S80 D5 ja kun BMW oli ylivoimainen premium-mittakaavassa, se sopi referenssiksi tähän keskusteluun. Mutta vain huom. yhtenä referenssinä. Nimittäin tein kyllä itsekin perusteelliset koeajot tulevan auton osalta Volvo mukaanlukien mutta BMW:een ja Mercedeksen ylivoima oli kiistaton!



      
  • Ihan ok jos haluaa kertoa millä ajaa, tosin mielestäni keskustelun suhteen asialla ei ole mitään merkitystä. Asiat asoina, ei siihen vaikuta kenenkään autotallissa oleva metallikasa.



    En halua kertoa pian saapuvaa uutta autoani (välillä oli odottaessa mm. uusi Mondeo sekä uusi 3-sarjalainen vähän aikaa). Useiden Mersujen, Audien ja Bemujen jälkeen nyt tuleva auto on sen verran harvinainen että porukka saattaa sitä kautta päätellä henkilöllisyyteni.



    Vaikka minulla olisi Rolls Royce tai Bugatti niin se ei keskustelun aihetta muuta tai muutenkaan anna kenellekään auktoriteettiasemaa.

      
  • simppa:



    Kiitos! Mutta kun Jaguar ei ole sitä prreemmiumia!

    -kyllä nuo jaguarit mun premi-käsityksillä on hienoja pelejä.


    Onkohan Subarulta jossain vaiheessa tulossa jotain coupea? Voisi sellainen kiinnostaa meikäläistä kovastikin, jos olisi jotain edes etäisesti boxsterin kaltaista.


    -enpäs tiedä...olihan aikanaan se SVX, ''olevinaan'' joku luxus coupe jenkkien markkinoille, neliveto+ 3.3 kutoskone.

    Mistään uudemmasta tai edes uumoiluista en ole kuullut.


      
  • simppa:


    Kiitos! Mutta kun Jaguar ei ole sitä prreemmiumia! Siltikin reippaasti hienoin auto, minkä olen koskaan omistanut.

    BMW on foorumilaisten mielestä prermiurmia, mutta mitään valaistusta en koe kokeneeni. Auto se on siinä missä edellisetkin kulkupelini omine heikkouksineen ja vahvuuksineen. Mä olen omistanut tämänkin otsikon premium-merkeistä jokaisen, joten en osaa oikein ymmärtää tiettyjen vouhotusta. Mersua lukuunottamatta olivat kaikki kivoja kulkineita ja täyttivät odotukseni.

    Onkohan Subarulta jossain vaiheessa tulossa jotain coupea? Voisi sellainen kiinnostaa meikäläistä kovastikin, jos olisi jotain edes etäisesti boxsterin kaltaista puolet pienemmällä hintalapulla.

    Meikäläiselläkin on duunin kautta kokemusta eräästä hyörypäästä. Sen takia suhtaudun tarkkojen osoite/nimitietojen antamiseen suurella varauksella. Varsinkin internetissä.




    Kuka on niin hölmö että väittäisi ettei Jaguar ole premium-merkki??



    Se että BMW:kin on premiumia ei ole mielipidekysymys vaan todettavissa siitä mitä ihmiset maksavat siitä verrattuna muihin merkkeihin. Näköjään vaikea ymmärtää tuo premium-sanan merkitys.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit