BMW 5 Progressive Activity Sedan Genevessä

68 kommenttia
13»
  • [quote="Herbert



    Ensin X3:n ja X5:n, mutta viimeksi X6:n jälkeen ei enää ihan vähästä tarvi ihmetellä merkin mallipolitiikkaa. Mitä tahansa tehdään, jos sille jostain päin maailmaa vain kuvitellaan löytyvän markkinoita. Kohta varmaan etuvetokin.





    Tuotekehityksen logiikka on yksinkertainen, suunnitella tuotteita joilla kysyntää ja joita voi valmistaa kannattavasti. X6 myi viime vuonna suomen kiintiönsä parissa kuukaudessa. 140 kpl. autoja joiden hinta käytännössä oli kuusinumeroinen löysi meilläkin vaivattomasti ostajansa. Vain monopoliasemassa tai aikoinaan naapurivaltion kaltaisessa suljetussa suunnitelmataloudessa voi tehdä ”mitä tahansa” tuotteita riippumatta niiden kysynnästä.



    Kuinka innovatiivinen on tämän auton suunnittelu tai muotoilu, sen jätän paremmin takaluukun filosofiaa ymmärtäville. Enemmän mielenkiintoista on, kuten jo aiemmin kirjoitin, on tämän auton kohderyhmä.

      
  • Onko kellään tietoa, koska tämä on tulossa myyntiin? Olisi lokakuussa auton vaihto edessä...

      
  • Vuoden lopussa pitäisi tulla myyntiin.



    Alkaen hintaa saa veikkailla vapaasti...

      
  • Näin TM:n sivulla:"Tavaratilalla on kokoa takaistuimet taitettuna peräti 1650 litraa ja sinne päästään Skoda Superbmaisen kahdella tavalla aukeavan takaluukun kautta. Viistosti laskevasta katosta huolimatta takaistuimella luvataan olevan yhtä runsaasti pääntilaa kuin X5-katumaasturissa."



    Huhut kertoo myös , että BMW on kehittänyt kyseiseen malliin sellaisen heppimäisen lisäkkeen, jolla takaluukku sulkeutuu nätisti!

      
  • Nasse:

    Viistosti laskevasta katosta huolimatta takaistuimella luvataan olevan yhtä runsaasti pääntilaa kuin X5-katumaasturissa."




    Varmasti riittää päätila. Onhan auto n. 10 cm. korkeampi kuin nykyinen 5-sarjan sedan.



      
  • Todella mielenkiintoinen Chris Banglen haastattelu, siis kaveri joka vastasi muotoilusta:



    http://www.automotorsport.se/tv/?m=17179



      
  • juster:

    Nasse:
    Viistosti laskevasta katosta huolimatta takaistuimella luvataan olevan yhtä runsaasti pääntilaa kuin X5-katumaasturissa."



    Varmasti riittää päätila. Onhan auto n. 10 cm. korkeampi kuin nykyinen 5-sarjan sedan.




    Kuinka paljon luulet, että tuosta desimetristä on korkeammassa maavarassa?



      
  • Lähteestä riippuen 0,2 – 0,3 dm. Myös auton akseliväli ja pituus sekä leveys kasvavat selvästi nykyiseen 5-sarjaan verrattuna. Joten auton sisätilojen dm3 määrä kasvaa huomattavasti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit