Premiumvalintana: BMW 5 vastaan Mercedes E vaiko Audi A6 ?

239 kommenttia
1234568»
  • andertz:

    Onko joku niistä AMS:n ruskean reiän ritareista lopettanut nettisuhteen kanssasi, kun olet niin myrtsi. No älä huolehdi, voit hakea lohtua Suomen puolelta muista homoista, jotka ajelee vanhalla BMW:llä.




    Ottaapa koville Volle-teini-anderzilla. Tyypillinen turhautuminen kun peli on totaalisti hävitty. :smile: Eikä ole ensimmäinen kerta, taisi olla vasta eilen kun kihisit todella asiallisia juttuja kirjoittavalle ystävällemme Arvolle.. häpeä andertz! :frowning:



    andertz:

    Arvo Peri
    No voi jumalation sentään. Mä saan puolustella ainoana henkilönä sorrettuja automerkkejä (Volvo, Ford jne), ja sit kun mä kerran yritän puolustusmielessä tuoda esiin jotakin positiivista, niin kaikki vaan räpättää !!!!!!




    Otahan iisisti, käy vaikka haukkaamassa vähän happea niin helpottaa :wave:

      
  • Andrea



    Suorastaan häikäisevää tuo sinun tietämys autoilun ympäristö-asioista. Riittää että nokalla on tähtimerkki ja homma on mukamas tällä perusteella paketissa, vaikka ainoat myydyt ympäristöystävälliset autot ovat bluetec-diisseleitä. Pissadieseleitä muuten.



    Lexuksellahan on ollut hybridejä jo kohta 10 vuotta.



    Ymmärrän toki että se vituttaa, että EU myöntää 30 prosentin päästölievennyksen flexifuel-autoille, mutta niin se vaan on että maailma muuttuu, eskoseni, ja homma on helppoa, kun sen hallitsee.

      
  • andertz:


    Volvohan on arvostettu automerkki, olen kuullut sellaista että Saksassa kaikki Volvot viedään käsistä.




    No niin andertzi, lupasin palata tähän väittämääsi .'Saksassa kaikki Vollet viedään käsistä'kunhan saan faktat käsiini.



    Arvelin jo silloin väitteesi paikkansapitävyyttä ja niinpä taas kerran todistit olevasi 100% pelle. Perusta väitteesi jatkossa faktoihin, kuten suuri osa täällä tekee, eikä mihinkään hevosmiesten tietotoimiston kuulopuheisiin.



    No niin faktat pöytään:



    Vollen myynti Saksassa v. 2007 tammi-elokuu: 23.134 kpl

    Vollen myynti Saksassa v. 2008 tammi-elokuu: 19.201 kpl

    Myynti vähentynyt tänä vuonna lähes 4000 kpl

    Prosentuaalisesti myynti pudonnut -17%



    Niinpä ne Vollet menee käsistä :smile:

      
  • Andrea



    Mä en kyllä omasta mielestäni ole pelle, ainakaan autoasioissa, ehkä jossakin muussa. Miksi sä mua pelleksi haukut ?



    Andrea, sä aloitit tuon provoilun jo vuonnna 2007 nimimerkki XWD:nä, ja tuolloinhan mitään Volvon myyntikriisiä ei vielä ollut. Eli mun argumentaatio lähtee liikkeelle siitä, että tuo sun provoilu on käynnistynyt jo vuonna 2007 huomattavasti ennen tuota myyntikriisiä. Todennäköisesti provoilu jatkuu, oli myyntikriisiä tai ei. Mun mielestä sun ei olis pitänyt provoilla niin hirveästi. Mä olen mielestäni näyttänyt toteen sun toimintasi tahallisuuden ja vahingoittamisen tarkoituksen sekä tähän liittyen joidenkin juttujesi epäuskottavuuden. Sähän oot melkein samanlainen nuija kuin tuo AMS:n päätoimittajakin. Mä olen paljastanut minkälainen paskalehti tuo AMS on, siitä propsit mulle.



    Nyt se sun provoilu on taas yltynyt, mähän muuten oon ainoa henkilö joka on esittänyt vastaprovoja sun provoihisi, tarkoituksellisesti.



    Tavallaan tää keskusteluketju vaan osoittaa sen, mitä ahdistuksia autottomuus aiheuttaa ja miten joku sen purkaa. Sähän et osaa kertoa mitään konkreettista autoista, sen kun vaan provoilet.



    Mäkin oon harkinnu BMW X3:n ostamista, koska siinä on niin alhainen vero. Noitahan saattaa saada 17.000 eurollakin ulkomailta, noita 2005 malleja. Säkin voisit mun mielestäni harkita premium-harrastuksesi viemistä vähän konkreettisemmalle tasolle.



      
  • andertz:

    Andrea

    No minkäs verran esim. Mercedes on myynyt niitä ympäristö-autoja ?

    Vastaus tänään TM:n nettipalstalle kello 23.30 mennessä.

    Entäs tuo S-sarjan hybridi ? Laitoitko jo tilaukseen ?

    Tuon linkin mukaan Fordin flexifuel-autojen myynti on aika suurta, vuonna 2007 17.500 autoa.




    Anteeksi nyt vaan mutta mitä Ford on tehnyt ympäristörintamalla (Volvo nyt varsinkaan)? Kuinka paljon noita maailman helpoimia nyrkkipaja-tason 'flexifuel' eli kaasuautoja on myyty eri merkkien kesken? En ihmettelisi vaikka Fiat olisi myynyt enemmän kuin Ford konserni yhteensä, ja miksei Citroen myöskin olisi pystynyt samaan.



    Ja sitten on ne lukemattomat kaikenmerkkiset autot jotka on tehty täysin yhtä hyviksi kaasuautoiksi lähikorjaamolla. Sen verran kehittynyttä ja originaalia tuo 'Flexifuel' eli suuttimien vaihto, letkujen lisäys ja pöntön iskeminen takakonttiin on...

      
  • Ei kai flexifuel ole kaasu-auto ?



    Tuossa Volvon tuleva ympäristöauto, Volvo ReCharge Concept.



    http://www.expertmotor.com/news/volvo-recharge-concept.html



    http://cnettv.cnet.com/?type=externalVideoId&value=6776199



      
  • andertz



    Taas näköjään ahdistaa kun todistin sinun Vollen myyntiväitteesi täysin tuulesta temmatuksi. Kuten mainitsin esitä faktoja eikä mitään satuja.



    Pidän Auto, Motor & Sport -lehteä asiantuntevana julkaisuna. Aivan yhtä hyvänä kuin useimmat muutkin autolehdet, toki ei niitä sanasta sanaan pidä lukea mutta suuntaa antavina toimivat. Se, että Volle harvoin on mitallisijoilla ei ole mitenkää ihmeellistä, paitsi sinulle. Eikä AMS ole ainoa lehti missä näin käy.



    X3 on ihan kelpo peli jos sen tyyppistä autoa haluaa, itse en ole ko. korimallin kannattajia.



      
  • finman:



    mistä olet päätellyt että tuon hybridi tekniikan olisi kehittänyt mersu????
    tulee zf nimiseltä firmalta jolle on valmistunut uusi tehdas hybrin tekoa varten ja mersu on ensimmäinen merkki joka saa tuota vaihteistoa.
    zf on meneillään 8 pjojektia 4 eri merkille jotka tulevat ulos 2008-2012.




    ZF on autoteollisuuden alihankkija, ei se mitään suurisuuntaista tee ilman suurien isäntiensä panostusta.





      
  • andertz:

    Andrea

    ainoat myydyt ympäristöystävälliset autot ovat bluetec-diisseleitä. Pissadieseleitä muuten.

    Kysäisepä rekkamiehiltä, tuo urea on vaan aika ihme aine.

    Lexuksellahan on ollut hybridejä jo kohta 10 vuotta.

    Hienoja ovat, mutta takakonttia niissä ei ole vieläkään. :wink:

    Ymmärrän toki että se vituttaa, että EU myöntää 30 prosentin päästölievennyksen flexifuel-autoille,

    EU on ennenkin lähtenyt mukaan täysin hölmöihin ympäristöhommiin. Tuo etanolilla ajo sen nykyisillä tuotantomenetelmillä on ekokatastrofi. Ehkä joskus tulevaisuudessa asia jonkun verran muuttuu, mutta perustaltaan ei silloinkaan. Aina siihen kuitenkin tarvitaan biomassaa ja sen tuottamiseen pinta-alaa maalla tai vedessä, ja se on pois hiilidioksidia sitomasta ja/tai ruoan tuotannosta.

    Biopolttoaineen käytössä on kaikkein vähiten järkeä silloin, kun koneet ovat syöppöjä. Suurempi ekoteko on romututtaa polttoainesyöppö auto ja ajaa vähän kuluttavalla mutta fossiilisia polttavalla kuin kuvitella noista flexifueleista mitään. No, Focuksesta ja pikku-VOlvoista löytyy suht taloudellisiakin flexifueleja kaiketi.

    Maakaasuautossa on enemmän järkeä tällä hetkellä. Sillä voi ajaa milloin vain myös orgaanisella kaasulla, kun sellaista markkinoille tulee.

    mutta niin se vaan on että maailma muuttuu, eskoseni, ja homma on helppoa, kun sen hallitsee

    Mitähän uutta tuossa etanoliautossa muuten on? Niitähän on ymmärtääkseni ollut niin kauan kuin autojakin, vai millä ne herrojen Otto ja Diesel koneet kävivät jos eivät biopolttoaineella?

      
  • Lexuksella on ollut hybridejä myynnissä vuodesta 2005 lähtien. Ei siis ihan vielä kuitenkaan kymmentä vuotta.

      
  • AkiK:

    finman:


    mistä olet päätellyt että tuon hybridi tekniikan olisi kehittänyt mersu????
    tulee zf nimiseltä firmalta jolle on valmistunut uusi tehdas hybrin tekoa varten ja mersu on ensimmäinen merkki joka saa tuota vaihteistoa.
    zf on meneillään 8 pjojektia 4 eri merkille jotka tulevat ulos 2008-2012.


    ZF on autoteollisuuden alihankkija, ei se mitään suurisuuntaista tee ilman suurien isäntiensä panostusta.





    ------------------------------------------------------------

    onko sinun mielestä zf niin pieni yhtiö ettei pysty tai uskalla kehittää yksin tuota???

    tietenkin täytyy myös myydä tuote eteenpäin eli on ennakkoon kysytty markkinoiden kiinnostusta.

    ja kuka sitten on tuon hybridin alunperin käskenyt tehdä jos on tulossa 4 eri merkille mitkä ilmeisesti osuu kyseisillä merkeillä malli uudistuksen kanssa samaan aikaan.

      
  • ["finman"]





    onko sinun mielestä zf niin pieni yhtiö ettei pysty tai uskalla kehittää yksin tuota???



    Ei varmasti kehitä yksin. Uudet moottoritekniikat ovat niin kalliita kehittää, että ne tulevat muokkaamaan koko autoteollisuuden uudelleen. Toyotalla, Hondalla, Porsche-VW:llä, Mercedes-BMW:llä on ehkä niihin varaa.



    ja kuka sitten on tuon hybridin alunperin käskenyt tehdä jos on tulossa 4 eri merkille



    Eiköhän se mene niin että nuo 4 ovat sopineet yhteisestä kehityshankkeesta, jota ZF toteuttaa.



      
  • Suorastaan häikäisevää tuo sinun tietämys autoilun ympäristö-asioista. Riittää että nokalla on tähtimerkki ja homma on mukamas tällä perusteella paketissa, vaikka ainoat myydyt ympäristöystävälliset autot ovat bluetec-diisseleitä. Pissadieseleitä muuten.




    Ei pidä paikkaansa. VW Jettaa myydään rapakon toisella puolella uudella kaksilitraisella Clean TDI:llä ja siinä ei ureaa käytetä.

      
  • juuso01:


    Ei pidä paikkaansa. VW Jettaa myydään rapakon toisella puolella uudella kaksilitraisella Clean TDI:llä ja siinä ei ureaa käytetä.




    Onko tuossa typenoksidiarvot kohdallaan?

      
  • Onko tuossa typenoksidiarvot kohdallaan?




    On. Autossa on erillinen katalysaattori, joka varastoi typenoksideja, kunnes ne poltetaan moottorissa pois. Tai jotain tuollaista se minun lontoon taidoillani tarkoittaa. Mitä olen netistä lukenut, niin tuntuu menevän kuin kuumille kiville siellä päin. Ehkä jenkitkin alkavat pikkuhiljaa ymmärtämään miten hyvä moderni diesel voi olla.



      
  • BMW:een hybridi vastine S-Mercedekselle.

    http://www.automotorsport.se/news/15688/paris-bmw-hybrid-med-mercedes-delar/



    BMW ja Mercedes aikovat panostaa jatkossa hybridi-alueella yhteiseen tutkimus- ja kehitystyöhön kun ei ole mitään halpaa hommaa. Luvassa on varmasti jälleen uraa uurtavaa teknologiaa.



    Mielenkiintoinen pointti on myös joidenkin alihankintojen yhdistäminen sellaisten komponenttien osalta, jotka eivät ole mitenkään auto-specifisiä, esim. turvavyöt, turvatyynymoduulit tai vaikkapa rengashankinnat. Molemmat osapuolet uskovat saavansa tästä melkoisia säästöjä kun tilausmäärät ovat 2-kertaisia.



      
  • Mielenkiintoinen pointti on myös joidenkin alihankintojen yhdistäminen sellaisten komponenttien osalta, jotka eivät ole mitenkään auto-specifisiä, esim. turvavyöt, turvatyynymoduulit tai vaikkapa rengashankinnat. Molemmat osapuolet uskovat saavansa tästä melkoisia säästöjä kun tilausmäärät ovat 2-kertaisia.



    ÄLÄ!?!?!?!?!? WAUUDE HEI!



    (Vihjeeksi, että autotehtaat ovat harrastaneet tätä jo hyvin pitkään. Siinä tosin autotehdas on mielestäsi aina "menettänyt itsenäisyytensä ja riippumattomuutensa", jota olet pitänyt negatiivisena. Suorastaan säälittävänä? )



    Olemme juuri tainneet todistaa isomman luokan takinkäännön... :kiss:



    Nyt kun MB ja jopa BMW, nuo automaailman ikonit ja edelläkävijät kaikessa mahdollisessa, lähtivät varmaan historian "ensimmäistä kertaa" (???) tähän niin VOT, jopa Andrean oli todettava: "mielenkiintoinen pointti, säästöjä yms."



    Juuh, eivät ne ole "auto-spesifiä" nuo muidenkaan merkkien yhteistyökuviot sen enempää, kukin valmistaja tekee omat autonsa, vai mitä? Arvaan, että yrität käyttää termiäsi "lieventävänä asianhaarana", mutta asia ei siitä miksikään muutu periaatteeltaan. Varsin turha aloittaa rimpuilu.

      
  • Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella. Olen myös kuullut että BMW on jättänyt toimittamatta 44.000 autoa jälleenmyyjille.



    Tämä on jo huomattavasti vaikeampi asia analysoitavaksi kuin Volvo-uutisten napsiminen 25-vuotiaiden svedujen toimittamasta AMS:sta. AMS:han on juuri sellainen xinttilehti, jonka sanoma uppoaa nuorisoon. Eli skandaalinkäryinen julkaisu.



    Nyt heitin varsin pahan kommentin Andrean analysoitavaksi.



    Riskien on arvioitu olevan miljardiluokkaa.



    http://uk.biz.yahoo.com/07082008/399/german-carmakers-face-lease-losses.html



    Yritin etsiä tuota varsin suurta uutista AMS:n sivuilta, mutten löytänyt sitä.



    Myöskään sieltä ei löydy sitä JD Powerin alkuperäislaatua (Initial Quality Study) koskevaa tutkimusta, jossa BMW sijoittui huomattavasti alle keskitason.



    Sen sijaan tämä lehti kyllä kaivaa esiin kaikki sellaiset uutiset, jotka ovat ruotsalaisten kannalta haitallisia.



    Todennäköisesti BMW syytää tuonne lehteen sen verran paljon mainosrahaa, että AMS on muodostunut pelkäksi BMW:n markkinointilehdeksi.



    Toisin sanoen ilman BMW:tä ei olisi AMS:iakaan. Toiminta ei liene varsinaista lahjontaa, mutta tosiasiallisesti kyllä, eli koko lehden uskottavuustaso on kyllä varsin alhainen.

      
  • Tuolta lisää aiheeseen liittyvää asiaa! http://fi.wikipedia.org/wiki/Salaliittoteoria :sleepy:

      
  • andertz:

    Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella. Olen myös kuullut että BMW on jättänyt toimittamatta 44.000 autoa jälleenmyyjille.

    Tämä on jo huomattavasti vaikeampi asia analysoitavaksi kuin Volvo-uutisten napsiminen 25-vuotiaiden svedujen toimittamasta AMS:sta. AMS:han on juuri sellainen xinttilehti, jonka sanoma uppoaa nuorisoon. Eli skandaalinkäryinen julkaisu.

    Nyt heitin varsin pahan kommentin Andrean analysoitavaksi.




    Tuo ylläoleva on tietenkin sinun henkilökohtainen arviointi.



    Nyt kun olen noita juttujasi lukenut, on alkanut tuntua että sinulla ja Esa Saarisella on sama henkilö jota arvostatte molemmat yli kaiken: Minä, ja tietenkin peilin edessä :smile:

      
  • Arvo Peri



    Näyttöteemat väittämän tueksi. Jos jutut löytyvät AMS:sta, olen erehtynyt.



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=152554



    http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080924-bmw-minskar-usa/index.xml



    Lue myös lukija Jonny H:n kommentti:



    "Den här artikeln hade passat bättre automotorsport.se (= bmw.se)"



    Samansuuntaisia mielipiteitä on nyt ainakin kaksi.



      
  • andertz:

    Minä olen kuullut, että BMW:llä olisi Pohjois-Amerikassa varsin suuria vaikeuksia leasing-autojen puolella.




    Kaikki rahoituksella autojaan myynet autotehtaat tulevat kirjaamaan USA:sta kovia luottotappioita. Leasing-auton leasing-hintahan on laskettu kuluista ja jälleenmyyntiarvosta. Nyt USA:ssa jälleenmyyntiarvot ovat romahtaneet, lisäksi konkurssien ja henkilökohtaisten vararikkojen myötä autoja palautuu ennen aikojaan myyjille, eikä niistä saa sitä rahaa pois mikä pitäisi saada.



    En tiedä miten USA:ssa, mutta ainakin Suomessa BMW ja Volvo ovat premium-merkeistä ne jotka eniten mainostavat autojensa rahoituksia.



      
  • Onkohan aloituksessa kysytty "premiumvalinta" jo konkretisoitunut ?

    Vai odotellaanko vielä seuraavaa "generaatiota" tietyiltä merkeiltä ?

      
  • Tehkääs hei sellainen nykyaikainen nettiäänestys asiasta?

      
  • Hinnallahan ei ole mitään väliä "premiumvalinnassa", on jopa sellaisia kommentteja ollut että hinnan pitää olla mahdollisimman korkea.

      
  • Eihän hinnan tarvitse olla mahdollisimman korkea, mutta ilman preemiota, s.o. lisähintaa ei ole premiumiakaan. Nokia maksoi preemiota Alcatel-Lucentin osakkeista. Kukaan ei vielä tiedä, kannattiko premiumhintainen kauppa?

    Asiaan: nyt kun kaikki vertailun korimallit ovat päivittyneet, olisi kiva tietää, mihin valinta osui, vastasiko valittu auto odotuksia ja onko seuraava valinta uusien mallien kesken sama?

      
  • 740 GLE: Asiaan: nyt kun kaikki vertailun korimallit ovat päivittyneet, olisi kiva tietää, mihin valinta osui, vastasiko valittu auto odotuksia ja onko seuraava valinta uusien mallien kesken sama?

    Ja ensi vuonna tämänkin trion generaatiot ovat päivittyneet kun syksyllä ensin 5-sarja ja ensi vuonna A6.

    ooouuu: BMW 520d automaatin business ’kampanjahinnasta’ on nyt 49.890e, tehoja 177hv ja vääntöä 350nm, manuaalina hinta 48.900e.

    Ovat hinnatkin näköjään vähän pudonneet ja varustelua roppakaupalla lisää. Esim. Laakkonen kauppaa tällä hetkellä BMW 518d:tä hyvällä varustelulla hintaan 45.900e:

    •Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
    •Nahkaverhoilu Dakota
    •Urheiluistuimet edessä
    •Urheiluohjauspyörä (nahkapäällysteinen)
    •LED-sumuvalot
    •Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
    •Läpilastausmahdollisuus (kääntyvät takaselkänojat)
    •Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
    •Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
    •Automaattisesti himmentyvä taustapeili
    •Lämmitettävä ohjauspyörä

    Ja pikkuisen lisää hintaan, 47.832e tulee päälle vielä:

    •Navigointijärjestelmä Professional 10,2” näytöllä
    •3 vuoden ilmaiset karttapäivitykset
    •ConnectedDrive Services (sis. mm. BMW Online -palvelut (eng) ja BMW Apps. 3 v. lisenssi palvelulle)
    •Remote Services

    Moottori on uutta sukupolvea ja vaikka mallimerkintä pienempi on vääntöä enemmän.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit