opel vectra gts & astra stw 1.6 twinport

4 kommenttia

on tullut ajeltua lähiaikoina kyseisillä vehkeillä, muiden kommentteja/kokemuksia kyseisistä kaaroista?

  
  • Minulla on tuollaisesta farkku Astrasta reilun kahden vuoden ja 45 tkm ajokokemukset ja eipä juuri ole moitittavaa. Auto on jämäkkä ajettava, eikä mitään vikoja ole esiintynyt. Auto lämpiää talvella nopeasti, ja lämpöä riittää kovillakin pakkasilla. Tilat ovat riittäneet perheellemme mainiosti, suksiluukku on ainoa varuste mitä olen kaivannut. Cosmossa vakiona olevat puolinahkapenkit on helppo pitää puhtaana rätillä pyyhkäisemällä, ja niiden sivuttaistuki on parempi perusmallin penkkeihin verrattuna.

    Twinport moottori ei syö öljyä, 30 tkm voi hyvin ajaa ilman öljynlisäystä. Polttoaineenkulutus on ollut 45 tkm matkalla keskimäärin 6,5 l/100 km laskettuna tankkauksista. Täydellä kuormalla ajettaessa tehoa voisi olla hieman enemmän, mutta kyllä tälläkin toimeen tulee. Sen minkä tehossa häviää saa takaisin polttoaineenkulutuksessa.

    Tänä vuonna Astraan on tulossa 10 hp tehokkaampi 1.6 litran moottori, nykyinen 1.6 twinport jää tosin jatkossakin myyntiin. Astrasta on tulossa facelift-malli myyntiin lähiviikkoina, ja mielenkiintoisimmalta varustetasolta näyttää 1.6 twinport Enjoy Edition, jossa saa kaupan päälle mm. kevytmetallivanteet, OPC helmalevikkeet, puskurit ja spoilerin. Farkkuun tulee lisäksi tummennetut takalasit, sekä hopeiset kattokaiteet. Vectraankin näyttää olevan vastaavanlainen Edition paketti tarjolla.

    http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/astraenjoy.pdf




    [Alibaba muokkasi tätä viestiä 16.02.2007 klo 22:01]
      
  • Tuosta 1,6 starasta ei, mut 1,4 litraisesta twinportista kyllä. Muuten ihan ok, mutta jos halus kiihdyttää esim jostakusta ohi, niin siinä tuli sellainen miettimishetki, kun moottori "suostui" pyyntööni kiihdyttämisestä.

      
  • Vectra gts 2,2:sta kokemuksia runsaan vuoden ajalta. Todella hyväkulkuinen ja tiessä tiukasti oleva auto. Varoituksen sana: penkit ovat urheilumalliset ja kaikki eivät niiden suhteellisen korkeista sivutuista välttämättä pidä.

      
  • Meillä GTS 2.0 Tbo ja nyt mittarissa 65 tkm.

    Kokonaisuuteen varsin tyytyväinen. Kulutus kai isohko kaupungissa mutta kun semmoista ajoa tulee vähän niin ei haittaa. Maantieajossa, jota tulee meillä paljon, kulutus minun mielstäni melko maltillinen tehoihin nähden.

    Harmina oli kojelautapaketin räminät mutta niistä päästiin eroon kun vaihdettiin puolet ilmansuuttimista (keskisuutin ja sivuilmansuutin).

    Penkit on minun persiille sopivat, mutta onneksi kaikki ei oo samasta muotista tehdyt... Kokeilin Passatin Comfortlinea muutama viikko sitten ja huomasin että Passatin penkit on kun säkkituolit...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit