Uusi kuusi

112 kommenttia
«134

XWD laittoi tämän linkin tuonne maratonketjun päähän, mutta omasta mielestäni tämä ansaitsee oman ketjunsa:

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=58451

Tämä on ulkokuoreltaan TODELLA tyylikäs, paljon parempi kuin sisarmalli Mondeo. Sisäpuolella on sitten menty vähän metsään, mutta ei kai sitä voi mahdottomia odottaa...

Sedan on aika siisti sekin, mutta oikeastaan tuo farmarimalli vakuuttaa näissä kuvissa kaikkein eniten.

  
  • "Av det förstår vi att Mazda 6 i sin andra generation växer något jämfört med föregångaren."

    Milloinkohan autovalmistajat oppivat tekemään entistä parempia autoja entistä pienemmillä ulkomitoilla?

      
  • Lainaus:
    06.09.2007 klo 17:46 Herbert kirjoitti


    Milloinkohan autovalmistajat oppivat tekemään entistä parempia autoja entistä pienemmillä ulkomitoilla?


    Isohan tuo on tietysti, mutta onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka todellakin tarvitsevat suuren auton. Mazda kyllä teki aiemmin tänä vuonna downsizing-teon esittelemällä edeltäjäänsä selvästi pienemmän Mazda 2:n.

      
  • Ymmärtääkseni uusi Mazda6 on rakennettu samalle pohjalevylle kuin nykyinen Mazda6, eli kyseessä ei ole "aito" Mondeon veljesmalli. Moottoreissa yms. saattaa tietenkin olla samaa.

    Harmi vain, että siinä missä muut mitat kasvavat, kattokorkeus pienenee. Taas on saatu "urheilullinen" teinimalli, joka ei juuri täysikasvuisia kiinnosta.

      
  • Lisää kuvia uudesta kuutosesta.
    http://www.km77.com/00/mazda/6/g01.asp

    On todella tyylikäs auto, selvästi Mondeota tyylikkäämpi ja myös uutta A4:ää. Tuossa on sitä rohkeutta, mitä mm. A4:n varovaisesta muotoilusta puuttuu. Varsinkin sivuprofiili on tyylikäs sekä sedanissa että 5-ovisessa ja farmarikin on kerrankin tyylikäs. Tuohan näyttää suorastaan jykevältä eikä ollenkaan sellaiselta rimpulalta kuin uusi Mondeo.

    Veikkaan, että Mazda on nyt lopullisesti löytänyt sen kultasuonen tuon kuutosen kanssa. Sisätilatkin on petraantuneet edellisestä mallista ja ovat ihan ok luokassaan, mutta edelleen on se pieni ajotietokoneen näyttö tallella kojelaudan yläosassa. Toivottavasti se on sentään informatiivisempi mitä nykyisessä, vaikka ei äkkiseltään siltä näytäkään. Muodin mukainen startti-nappikin näyttää löytyvän. Ominaisuuksista tietysti riippuu lopullisesti miten hyvä auto tuo on, mutta veikkaan että kuuluu luokan kärkikolmikkoon. Pieni epäilys on ruostesuojauksen riittävyydestä vieläkään, mutta tekniikka lienee edelleen luotettavinta mahdollista.

    Kyllähän noin komia auto minullekin kelpaisi. :smile:

      
  • Lainaus:
    06.09.2007 klo 20:14 A-utoilija kirjoitti
    Lisää kuvia uudesta kuutosesta.
    http://www.km77.com/00/mazda/6/g01.asp

    On todella tyylikäs auto, selvästi Mondeota tyylikkäämpi ja myös uutta A4:ää. Tuossa on sitä rohkeutta, mitä mm. A4:n varovaisesta muotoilusta puuttuu. Varsinkin sivuprofiili on tyylikäs sekä sedanissa että 5-ovisessa ja farmarikin on kerrankin tyylikäs. Tuohan näyttää suorastaan jykevältä eikä ollenkaan sellaiselta rimpulalta kuin uusi Mondeo.


    On hieno, ei siinä mitään. Tuollaiset madalletulla alustalla(?) ja isoilla pyörillä otetut/tehdyt kuvat ei vaan aina paljasta sitä koko totuutta. Perusmallina kutonenkin voi näyttää vähän rimpulammalta...

      
  • Kuvissa näyttää hyvältä. Toivotaan että sisätilojen laatuvaikutelma on toinen kuin vanhemmassa mallissa.

    Aika näyttää muotoilun onnistumisen. Kestääkö Mazdan muotoilu katsetta myös kymmenenvuoden päästä? Uskon että tässä asiassa esim. Audi A4 on etevämpi.

    Mutta enhän ole kumpaakaan nähnyt vasta kuin kuvissa! Eli odotetaan nyt miltä ne "livenä" vaikuttaa.

    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 06.09.2007 klo 21:37]
      
  • Miks tohon on laitettu Lexa IS250:n kuvat ??????

    [vok muokkasi tätä viestiä 06.09.2007 klo 21:59]
      
  • todella hyvän näköinen, kuten edellinenkin. tykkään.
    olisi hyvä vaihtoehto jos uuden auton ostaisin.

    myöskään tuon nykyisen mallin sisätilojen ilmeen haukkumista en ymmärrä yhtään, monella kilpailijalla on paljon ankeampia ja halvemman oloisia sisustoja.

      
  • http://www.km77.com/00/mazda/6/g02.asp

    Tuolla lisää sisäkuvia. Aika komea on tuo Mazdan yövalaistus mittareissa, kun hohtaa reunoilta sinistä ja numerot on punaiset. Ihan tyylikäs sisustus ja tyylikäs on tuo iso navigaattorin näyttökin, mutta ilman sitä onkin sitten jonkin verran ankeamman näköinen.

      
  • Jotainhan tuossa oli höpisty myös automaattilootista, jospa mazda olisi nyt ensimmäinen japsi, joka saisi oikean automaattilootan myös dieseliin, poislukien nissanin "käteishemmo"-malli.....

      
  • Lainaus:
    06.09.2007 klo 20:14 A-utoilija kirjoitti
    Lisää kuvia uudesta kuutosesta.
    http://www.km77.com/00/mazda/6/g01.asp

    On todella tyylikäs auto, selvästi Mondeota tyylikkäämpi ja myös uutta A4:ää. Tuossa on sitä rohkeutta, mitä mm. A4:n varovaisesta muotoilusta puuttuu. Varsinkin sivuprofiili on tyylikäs sekä sedanissa että 5-ovisessa ja farmarikin on kerrankin tyylikäs. Tuohan näyttää suorastaan jykevältä eikä ollenkaan sellaiselta rimpulalta kuin uusi Mondeo.
    ...


    Joku kirjoitti tuolla toisessa ketjussa seuraavaa:

    "Ei tietenkään kannata väheksyä parhaita perheautoja, kuten juuri Mondeota, koska ne paranee koko ajan ja kuroo umpeen isompien premium-mallien etumatkaa ja ovat jo menneet ohikin joltain osin premium-mallien pienemmistä malleista (A4, C-sarja, 3-sarja jne.)"

    Nyt on vähän hämmentynyt olo, onko Mondeo rimpula, vai pitäisikö uskoa jälkimmäistä mielipidettä, ja olla väheksymättä, kun on parantunut koko ajan ja on melkeinpä premium-luokkaa.

    Vai onko Mondeo vain rimpulan näköinen, mutta melkein premiumia. Voisiko olla myös toisinpäin, näyttää premiumilta, mutta onkin rimpula. Tiedä nyt sitten :(

    Mutta hienolta näyttää uusi 6, minulle kelpaisi kyllä kumpikin: Mazda ja Mondeo. :smile:

      
  • Lainaus:
    08.09.2007 klo 12:15 Peri Arvo kirjoitti
    Lainaus:
    06.09.2007 klo 20:14 A-utoilija kirjoitti
    Lisää kuvia uudesta kuutosesta.
    http://www.km77.com/00/mazda/6/g01.asp

    On todella tyylikäs auto, selvästi Mondeota tyylikkäämpi ja myös uutta A4:ää. Tuossa on sitä rohkeutta, mitä mm. A4:n varovaisesta muotoilusta puuttuu. Varsinkin sivuprofiili on tyylikäs sekä sedanissa että 5-ovisessa ja farmarikin on kerrankin tyylikäs. Tuohan näyttää suorastaan jykevältä eikä ollenkaan sellaiselta rimpulalta kuin uusi Mondeo.
    ...


    Joku kirjoitti tuolla toisessa ketjussa seuraavaa:

    "Ei tietenkään kannata väheksyä parhaita perheautoja, kuten juuri Mondeota, koska ne paranee koko ajan ja kuroo umpeen isompien premium-mallien etumatkaa ja ovat jo menneet ohikin joltain osin premium-mallien pienemmistä malleista (A4, C-sarja, 3-sarja jne.)"

    Nyt on vähän hämmentynyt olo, onko Mondeo rimpula, vai pitäisikö uskoa jälkimmäistä mielipidettä, ja olla väheksymättä, kun on parantunut koko ajan ja on melkeinpä premium-luokkaa.

    Vai onko Mondeo vain rimpulan näköinen, mutta melkein premiumia. Voisiko olla myös toisinpäin, näyttää premiumilta, mutta onkin rimpula. Tiedä nyt sitten :(

    Mutta hienolta näyttää uusi 6, minulle kelpaisi kyllä kumpikin: Mazda ja Mondeo. :smile:


    Höh, tottahan se nyt on, että noiden parhaiden perheautojen ominaisuudet voittaa monissa asioissa premiumien pienempiä malleja. Mondeo ei ole ulkonäöltään lähellekään tuon uuden kuutosen veroinen, ominaisuudet niissä on varmaan koko lailla samaa luokkaa. Uusi kuutonen nyt vaan on minusta kuvien perusteella erittäin tyylikäs auto eli oikein onnistunut kokonaisuus. Minä en ole uutta Mondeota koeajanut, mutta olen sitä käynyt autoliikkeessä katsomassa, joten sen ominaisuuksista on pakko vetää johtopäätökset testeistä ja julkaistuista koeajoista, mutta ulkonäöstä ja laatuvaikutelmasta on omakohtaiset kokemukset ja ei vakuuttanut.

    Auton ulkonäöllähän ei välttämättä ole mitään tekemistä auton ominaisuuksien kanssa. Ominaisuuksissahan Mondeo kilpailee Passatin kanssa tämän hetken parhaasta tuon luokan autosta. Uusi kuutonen tulee varmaan tuohon samaan joukkoon. Kyllä minulla pitäisi olla täällä vapaus sanoa kaikista autoista omia mielipiteitäni, joten en outoa, että olet noin innokas kaivelemaan jotain vanhoja tänne kirjoittamiani lauseita ja vedät niistä asiayhteydestään erottamalla omia johtopäätelmiäsi. Johan tästä sinulle tuolla aiemmin olen kommentoinutkin ihan riittävästi.

      
  • "Höh, tottahan se nyt on, että noiden parhaiden perheautojen ominaisuudet voittaa monissa asioissa premiumien pienempiä malleja. Mondeo ei ole ulkonäöltään lähellekään tuon uuden kuutosen veroinen, ominaisuudet niissä on varmaan koko lailla samaa luokkaa. Uusi kuutonen nyt vaan on minusta kuvien perusteella erittäin tyylikäs auto eli oikein onnistunut kokonaisuus."

    Ihan hyvännäköinen uusi 6:nen, itse en nyt näe sitä valtavan paljon paremman näköisenä: Ovat erilaisia, mutta kumpikin näyttää kyllä uudelta mallilta. Kumpikaan ei jäisi ulkoisen olemuksen takia kauppaan.

    "Minä en ole uutta Mondeota koeajanut, mutta olen sitä käynyt autoliikkeessä katsomassa, joten sen ominaisuuksista on pakko vetää johtopäätökset testeistä ja julkaistuista koeajoista, mutta ulkonäöstä ja laatuvaikutelmasta on omakohtaiset kokemukset ja ei vakuuttanut."

    Niin, johtopäätökset laadusta kannatta varmaan tehdä koeajon jälkeen. Tietenkin voi olla pitämättä sisustusratkaisusta, mutta jos kutsuu sitä rimpulaksi, tarkoittaa se huonosti toimivia tai heiveröisiä kytkimiä, repsottavia tai irvistäviä paneeleita jne.

    "Auton ulkonäöllähän ei välttämättä ole mitään tekemistä auton ominaisuuksien kanssa."

    Täsmälleen samaa mieltä, siinä tunnelma voi latistuu, vaikka autoliikkeessä onkin tehnyt johtopäätökset hyvästä laatuvaikutelmasta, mutta ajaessa nitinät, natinat,kolinat ja häiriöäänet kuuluvat huonolla pinnoilla. Hyvä laatu näkyy vielä vuosien jälkeen, jos kori ei ala hölskymään.

    "Kyllä minulla pitäisi olla täällä vapaus sanoa kaikista autoista omia mielipiteitäni,joten en outoa, että olet noin innokas kaivelemaan jotain vanhoja tänne kirjoittamiani lauseita..."

    Ei kai kukaan sinun oikeutta mielipiteeseen täällä ole rajoittanut? Eihän nuo mielipiteesi niin kovin vanhoja ole. Se mikä on hämmästyttänyt on se, että samalla auto on rimpula, ja lähes premiumluokkaa. Minusta se ole oikein premiumluokkaa lähelläkään, jos viimeistely on rimpulaa (esim. heiveröiset kytkimet), katson sen myös auton ominaisuudeksi.

    "...ja vedät niistä asiayhteydestään erottamalla omia johtopäätelmiäsi."

    Tässä olet oikeassa, näyttäisi tosiaan siltä, että sama auto on välillä hyvä ja välillä huono, riippuen asianyhteydestä. Paras olisi varmaankin vastata vain viimeiseen viestiin

    "Johan tästä sinulle tuolla aiemmin olen kommentoinutkin ihan riittävästi."

    Asia vilpitön.
    :smile:

      
  • Lainaus:
    08.09.2007 klo 16:23 Peri Arvo kirjoitti

    Niin, johtopäätökset laadusta kannatta varmaan tehdä koeajon jälkeen. Tietenkin voi olla pitämättä sisustusratkaisusta, mutta jos kutsuu sitä rimpulaksi, tarkoittaa se huonosti toimivia tai heiveröisiä kytkimiä, repsottavia tai irvistäviä paneeleita jne.

    Ei kai kukaan sinun oikeutta mielipiteeseen täällä ole rajoittanut? Eihän nuo mielipiteesi niin kovin vanhoja ole. Se mikä on hämmästyttänyt on se, että samalla auto on rimpula, ja lähes premiumluokkaa. Minusta se ole oikein premiumluokkaa lähelläkään, jos viimeistely on rimpulaa (esim. heiveröiset kytkimet), katson sen myös auton ominaisuudeksi.

    Tässä olet oikeassa, näyttäisi tosiaan siltä, että sama auto on välillä hyvä ja välillä huono, riippuen asianyhteydestä. Paras olisi varmaankin vastata vain viimeiseen viestiin



    Taitaa sinulla tuo Mondeo olla hankinnassa, kun jokaiseen lauseeseen takerrut, jonka siitä olen maininnut. Eli jospa nyt ensiksi lakkaisit tekemästä omia tulkintojasi kirjoituksistani. Kirjoitan tässä nyt sitten vähän lisää, niin ei tarvi tulkita.

    En ole väittänyt Mondeota kertaakaan premium-tasoiseksi, vaan olen sanonut että parhaat perheautot on joissain ominaisuuksissa pienempiä premiumeja parempia. Tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä, koska mm. Passat on voittanut selvästi testeissäkin Audin, Bemarin ja Mersun pienempiä malleja.

    Mondeota olen sanonut rimpulaksi, koska en pidä sen kojelaudasta ja kytkimistä ja kojelaudan materiaalien laatuvaikutelmasta, enkä myöskään ulkonäöstä, jossa on vielä paljon enemmän teini-tuningia mitä nykyisessä Mazda6:ssa. En pidä Mondeon keulan Pösö 407 hauenleuka-muotoilusta kromilla kuorrutettuna, enkä ylituunatuista perävaloista, enkä niistä pyöreistä kaarista joita kori on täynnä. Mondeon kojelauta muistuttaa lähinnä ylikiiltävää halpaa stereosarjaa ja varsinkin puupanelijäljitelmä on kamalimpia mitä olen autoissa nähnyt. Ratti taas on aivan liian ohut, jotta siitä saisi kunnollisen otteen ja siinäkin on ylikiiltävät puolat, joista todennäköisesti aurinko heijastelee mukavasti silmiin sopivasti viistosta paistaessaan. Tässä tuli nyt sitten täyslaidallinen Mondeon muotoilua vastaan. Edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että Mondeo on ominaisuuksiltaan yksi luokan parhaita ja tiloissa paras.

    Mitä tulee tämän keskustelun aiheeseen eli Mazda6:een, niin minusta ero kuvien perusteella on melkoinen muotoilussa Mazdan hyväksi. Tyylikkyyttä, urheilullisuutta, nuorekkuutta ja jopa hillittyä arvokkuutta on juuri sopivassa sekoituksessa. Kerta kaikkiaan on onnistunut auto muotoilultaan tuo uusi kuutonen.

    Kiinnostukseni yleensäkin kuutosta ja Mondeota kohtaan juontaa tietysti juurensa siitä, että edellinen auto oli kuutonen ja pidin myös edellisestä Mondeosta ja olin lähellä sen ostaakin ja historiassa on myöskin yksi Fordin omistus aiemmin. Ford on mennyt takapakkia ja Mazda eteenpäin muotoilun suhteen. Ja tästä ei kannata kenenkään ottaa nokkiinsa, koska arvostelen tässä ihan pelkästään autojen muotoilua.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 17:04]
      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 16:47 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    08.09.2007 klo 16:23 Peri Arvo kirjoitti

    Niin, johtopäätökset laadusta kannatta varmaan tehdä koeajon jälkeen. Tietenkin voi olla pitämättä sisustusratkaisusta, mutta jos kutsuu sitä rimpulaksi, tarkoittaa se huonosti toimivia tai heiveröisiä kytkimiä, repsottavia tai irvistäviä paneeleita jne.

    Ei kai kukaan sinun oikeutta mielipiteeseen täällä ole rajoittanut? Eihän nuo mielipiteesi niin kovin vanhoja ole. Se mikä on hämmästyttänyt on se, että samalla auto on rimpula, ja lähes premiumluokkaa. Minusta se ole oikein premiumluokkaa lähelläkään, jos viimeistely on rimpulaa (esim. heiveröiset kytkimet), katson sen myös auton ominaisuudeksi.

    Tässä olet oikeassa, näyttäisi tosiaan siltä, että sama auto on välillä hyvä ja välillä huono, riippuen asianyhteydestä. Paras olisi varmaankin vastata vain viimeiseen viestiin



    Taitaa sinulla tuo Mondeo olla hankinnassa, kun jokaiseen lauseeseen takerrut, jonka siitä olen maininnut. Eli jospa nyt ensiksi lakkaisit tekemästä omia tulkintojasi kirjoituksistani. Kirjoitan tässä nyt sitten vähän lisää, niin ei tarvi tulkita.

    En ole väittänyt Mondeota kertaakaan premium-tasoiseksi, vaan olen sanonut että parhaat perheautot on joissain ominaisuuksissa pienempiä premiumeja parempia. Tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä, koska mm. Passat on voittanut selvästi testeissäkin Audin, Bemarin ja Mersun pienempiä malleja.

    Mondeota olen sanonut rimpulaksi, koska en pidä sen kojelaudasta ja kytkimistä ja kojelaudan materiaalien laatuvaikutelmasta, enkä myöskään ulkonäöstä, jossa on vielä paljon enemmän teini-tuningia mitä nykyisessä Mazda6:ssa. En pidä Mondeon keulan Pösö 407 hauenleuka-muotoilusta kromilla kuorrutettuna, enkä ylituunatuista perävaloista, enkä niistä pyöreistä kaarista joita kori on täynnä. Mondeon kojelauta muistuttaa lähinnä ylikiiltävää halpaa stereosarjaa ja varsinkin puupanelijäljitelmä on kamalimpia mitä olen autoissa nähnyt. Ratti taas on aivan liian ohut, jotta siitä saisi kunnollisen otteen ja siinäkin on ylikiiltävät puolat, joista todennäköisesti aurinko heijastelee mukavasti silmiin sopivasti viistosta paistaessaan. Tässä tuli nyt sitten täyslaidallinen Mondeon muotoilua vastaan. Edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että Mondeo on ominaisuuksiltaan yksi luokan parhaita ja tiloissa paras.

    Mitä tulee tämän keskustelun aiheeseen eli Mazda6:een, niin minusta ero kuvien perusteella on melkoinen muotoilussa Mazdan hyväksi. Tyylikkyyttä, urheilullisuutta, nuorekkuutta ja jopa hillittyä arvokkuutta on juuri sopivassa sekoituksessa. Kerta kaikkiaan on onnistunut auto muotoilultaan tuo uusi kuutonen.

    Kiinnostukseni yleensäkin kuutosta ja Mondeota kohtaan juontaa tietysti juurensa siitä, että edellinen auto oli kuutonen ja pidin myös edellisestä Mondeosta ja olin lähellä sen ostaakin ja historiassa on myöskin yksi Fordin omistus aiemmin. Ford on mennyt takapakkia ja Mazda eteenpäin muotoilun suhteen. Ja tästä ei kannata kenenkään ottaa nokkiinsa, koska arvostelen tässä ihan pelkästään autojen muotoilua.


    "Taitaa sinulla tuo Mondeo olla hankinnassa, kun jokaiseen lauseeseen takerrut, jonka siitä olen maininnut"

    Kiitos kysymästä, ei ole auton hankinta juuri nyt ajankohtainen, ja uusi Mondeo taitaa olla jo ulkomitoiltaan liian suuri. Oletko muuten itse huomannut, että viittaat aika usein Mondeoon myös, kuten tässä ketjussa.

    "En ole väittänyt Mondeota kertaakaan premium-tasoiseksi, vaan olen sanonut että parhaat perheautot on joissain ominaisuuksissa pienempiä premiumeja parempia."

    Viittauksena aikaisempiin kirjoitukseesi mainitsin, että ominaisuuksiltaan melkein premiumluokkaa, eli ollaan samaa mieltä. En ole itse sanonut Mondeota premiumiksi, enkä ole sinun sanonut sanoneen premiumiksi.

    "Tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä, koska mm. Passat on voittanut selvästi testeissäkin Audin, Bemarin ja Mersun pienempiä malleja. "

    Eipä kai mitään ihmeellistä, olenko niin sanonut, en ainakaan äkkiseltään muista.

    "Itse muuten miettisin Passatin sijasta mieluummin uutta Mondeota tai vaikka Vectraa, jos tehottomampikin dieseli kelpaisi ja bensakoneinahan noihin saa jo tehokkaita turbomoottoreita. Uusimman TM:n testissäkin ihmeteltiin Passatin hintaa eli suunnilleen samat ominaisuudet saisi kyllä paljon edullisemmin Mondeossa tai Vectrassa. Toinen asia sitten on, jos ei hinnalla ole väliä, niin sittenhän on turha mitään hintavertailuja tehdäkään, vaan ottaa vaan sen auton minkä haluaa."

    "Mondeota olen sanonut rimpulaksi, koska en pidä sen kojelaudasta ja kytkimistä ja kojelaudan materiaalien laatuvaikutelmasta, enkä myöskään ulkonäöstä, jossa on vielä paljon enemmän teini-tuningia mitä nykyisessä Mazda6:ssa"

    Tämä selvä, mutta suosittelet kuitenkin ennen Passattia, joka paljolti premium-ominaisuuksia sisältävä auto, mutta huonompi valinta kuin eräs rimpula. Kai tuossa jotain logiikka on, mutta en viitsi enää miettiä.


    [Peri Arvo muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 17:37]
      
  • Ehkä olisi mielenkiintoisempaa keskustella kenelle Mazda6 on suunnattu, koska Fordilla on kolme suunnilleen samoista palikoista tehtyä autoa Mondeo, Mazda6 ja Volvon S80/V70. Ei ole tietysti mitään järkeä, että mallit kilpailisivat suoraan keskenään, on niitä segmentoitu eri käyttäjäkunnille. Koska Volvosta ei sattumalta tällä palstalla ole viisasta mainita mitään, niin katsotaan miten 6 ja Mondeo on suunnattu eri käyttäjäkunnille.

    Segmentoinnin kohderyhmät selviävät esim. mittaristoja tutkimalla. Niitä hieman tutkimalla selviää meille kaikille kenelle kyseiset autot on suunnattu.

    Fordissa on yksinkertaiset isot mittarit perinteisesti valaistuna ilman mitään sen suurimpia kikkailuja.

    Mazda6:sen mittarit ovat valaistu kaksivärisesti, kivan näköiset kuvissa ja mukava esitellä kavereille, mutta pitkään pimeässä ajaessa varmasti tavallisia valaistuksia rasittavampi. Mittariston asteikko on normaalista poiketen siten että numerot ovat sen alapuolella. Tästä syystä viisari peittää liikkuessaan numerot. Samaten asteikko on niin tiheä, että nopealla vilkaisulla on hankala arvioida mittari näyttämää. Koska mittarit on pitänyt saada Alfamaisesti omiin koteloihinsa, on tämä muotoilu kikka väistämättä pienentänyt mittareiden fyysistä kokoa.




    [juster muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 18:15]
      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 18:09 juster kirjoitti
    Ehkä olisi mielenkiintoisempaa keskustella kenelle Mazda6 on suunnattu, koska Fordilla on kolme suunnilleen samoista palikoista tehtyä autoa Mondeo, Mazda6 ja Volvon S80/V70. Ei ole tietysti mitään järkeä, että mallit kilpailisivat suoraan keskenään, on niitä segmentoitu eri käyttäjäkunnille. Koska Volvosta ei sattumalta tällä palstalla ole viisasta mainita mitään, niin katsotaan miten 6 ja Mondeo on suunnattu eri käyttäjäkunnille.

    Segmentoinnin kohderyhmät selviävät esim. mittaristoja tutkimalla. Niitä hieman tutkimalla selviää meille kaikille kenelle kyseiset autot on suunnattu.

    Fordissa on yksinkertaiset isot mittarit perinteisesti valaistuna ilman mitään sen suurimpia kikkailuja.

    Mazda6:sen mittarit ovat valaistu kaksivärisesti, kivan näköiset kuvissa ja mukava esitellä kavereille, mutta pitkään pimeässä ajaessa varmasti tavallisia valaistuksia rasittavampi. Mittariston asteikko on normaalista poiketen siten että numerot ovat sen alapuolella. Tästä syystä viisari peittää liikkuessaan numerot. Samaten asteikko on niin tiheä, että nopealla vilkaisulla on hankala arvioida mittari näyttämää. Koska mittarit on pitänyt saada Alfamaisesti omiin koteloihinsa, on tämä muotoilu kikka väistämättä pienentänyt mittareiden fyysistä kokoa.



    Sanotko Fordin mittareita yksinkertaisiksi ilman mitään kikkailuja? Nimenomaan tuolla paremman tason Ford Convers+ mittaristolla on kikkailtu aika tavalla sen keskiosassa olevan monivärinäytön kanssa. Veikkaanpa, että tuo näyttö jos mikä ottaa silmiin ajaessa. Ja muuten, ne Fordinkin mittarit on jonkinmoisissa putkissa. Punainen väri on tutkitusti hyvä yövalaistuksessa ja siksipä sitä käytetäänkin mm. lentokoneissa ja silmä tarkentaa siihen nopeasti. Punaista väriä käyttävät monet muutkin, onhan mm. Audeissa punainen ajotietokoneen näyttö mittariston keskellä. Mondeon perusmittareissahan on keskellä Audista lähes suoraan kopioitu punainen ajotietokoneen näyttö. Aiemman mallin kuutosen mittarit oli erittäin selkeät ja suuret ja pimeässä tyylikkäät ja ei nuo uudenkaan mittarit näyttäisi paljon pienemmiltä, tuo vaan hämää, kun mittareita ei ole esitelty ilman valaistusta.

    Kun katsoo autojen kojelautaa ja mittaristoa kokonaisuutena, niin melkeinpä nuorempaa väkeä tuolla Mondeolla kosiskellaan kuin mitä kuutosella. Mazdan ohjaamo on paljon rauhallisemman ja harmoonisemman oloinen. Vaikka ehkä sillä Mondeon puupanelointijäljitelmä-kammotuksella yritetään jotain vanhempaa väkeäkin sitten kosiskella.

    Minusta kyllä Mondeo ja kuutonen ovat segmentoitu täsmälleen samalle ostajakunnalle. Mazdan muotoiluinsinöörit vaan osaa asiansa paremmin mitä Fordin. Eiköhän kyse ole vaan tuosta yksinkertaisesta asiasta.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 10.09.2007 klo 22:49]
      
  • Lainaus:
    10.09.2007 klo 22:29 A-utoilija kirjoitti
    [quote title="10.09.2007 klo 18:09 juster kirjoitti"]
    Ehkä olisi mielenkiintoisempaa keskustella kenelle Mazda6 on suunnattu, koska Fordilla on kolme suunnilleen samoista palikoista tehtyä autoa Mondeo, Mazda6 ja Volvon S80/V70. Ei ole tietysti mitään järkeä, että mallit kilpailisivat suoraan keskenään, on niitä segmentoitu eri käyttäjäkunnille. Koska Volvosta ei sattumalta tällä palstalla ole viisasta mainita mitään, niin katsotaan miten 6 ja Mondeo on suunnattu eri käyttäjäkunnille.

    Segmentoinnin kohderyhmät selviävät esim. mittaristoja tutkimalla. Niitä hieman tutkimalla selviää meille kaikille kenelle kyseiset autot on suunnattu.

    Fordissa on yksinkertaiset isot mittarit perinteisesti valaistuna ilman mitään sen suurimpia kikkailuja.

    Mazda6:sen mittarit ovat valaistu kaksivärisesti, kivan näköiset kuvissa ja mukava esitellä kavereille, mutta pitkään pimeässä ajaessa varmasti tavallisia valaistuksia rasittavampi. Mittariston asteikko on normaalista poiketen siten että numerot ovat sen alapuolella. Tästä syystä viisari peittää liikkuessaan numerot. Samaten asteikko on niin tiheä, että nopealla vilkaisulla on hankala arvioida mittari näyttämää. Koska mittarit on pitänyt saada Alfamaisesti omiin koteloihinsa, on tämä muotoilu kikka väistämättä pienentänyt mittareiden fyysistä kokoa.



    Pari kommenttia, yövalaistuksessa parhaaksi väriksi on tutkitusti todettu oranssi, ei punainen. Missään tutkimuksessa ei liene kaksiväristä mittaristoa Mazdan tapaan toteutettuna pidetä hyvänä yövalaistuksessa. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin siitä saa kivoja mainoskuvia tyyliin Tokyo by night.

    Ford on konserni, joka myy tuotteitaan eri tuotemerkeillä. Siellä satoja ellei tuhansia ihmisiä töissä, jotka miettivät ihan työkseen minkälaisille kuluttajille ne tuotemerkkinsä suuntaavat eli segmentoivat. Varsinkin kun kyseessä on samoista osista tehdyistä autoista kuten Mondeo, 6, ja S80/V70 ovat ne tarkkaan suunnattu tietyntyyppisille kuluttajille.

    Yksikään merkki ei siis itsenäisesti päätä minkä tyyppisiä kuluttajia he tuotteellaan kosiskelevat. Päätökset tämän kokoisessa yrityksessä muotoilusta, moottorivaihtoehdoista, varustetasosta, hinnoitteluista jne. tehdään aina konserni ohjattuina. Jos Mazda on sinusta paremmin muotoiltu, kuin Ford kuulut silloin ilmeisesti siihen kohderyhmään kelle Mazda on suunnattu.

    PS. en ole muuten sanonut sanallakaan kenelle nämä sisarmerkit on suunnattu.




    [juster muokkasi tätä viestiä 11.09.2007 klo 09:37]
      
  • Lainaus:
    11.09.2007 klo 09:36 juster kirjoitti

    Pari kommenttia, yövalaistuksessa parhaaksi väriksi on tutkitusti todettu oranssi, ei punainen. Missään tutkimuksessa ei liene kaksiväristä mittaristoa Mazdan tapaan toteutettuna pidetä hyvänä yövalaistuksessa. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin siitä saa kivoja mainoskuvia tyyliin Tokyo by night.

    Ford on konserni, joka myy tuotteitaan eri tuotemerkeillä. Siellä satoja ellei tuhansia ihmisiä töissä, jotka miettivät ihan työkseen minkälaisille kuluttajille ne tuotemerkkinsä suuntaavat eli segmentoivat. Varsinkin kun kyseessä on samoista osista tehdyistä autoista kuten Mondeo, 6, ja S80/V70 ovat ne tarkkaan suunnattu tietyntyyppisille kuluttajille.

    Yksikään merkki ei siis itsenäisesti päätä minkä tyyppisiä kuluttajia he tuotteellaan kosiskelevat. Päätökset tämän kokoisessa yrityksessä muotoilusta, moottorivaihtoehdoista, varustetasosta, hinnoitteluista jne. tehdään aina konserni ohjattuina. Jos Mazda on sinusta paremmin muotoiltu, kuin Ford kuulut silloin ilmeisesti siihen kohderyhmään kelle Mazda on suunnattu.

    PS. en ole muuten sanonut sanallakaan kenelle nämä sisarmerkit on suunnattu.



    Jos katsot noita Mazdan mittareita, niin huomaat että mittariston ulkokehässä loistaa vähän sinistä ja muutoin väri on kauttaaltaan punainen. Punainen on myös pieni ulkolämpötilan mittari ja trippimittari näyttöjen keskellä sekä kojelaudan yövalaistus. Rattikin on nykyisessä kuutosessa valaistu säätimien osalta punaisella ja varmaan tuossa uudessakin. Edelliseen malliin on siis uudistusta vain tuo sininen mittariston ulkokehä, joka on minusta tyylikäs yksityiskohta. Useimmissa autoissa on monivärisiä valoja mittaristossa ja kojelaudassa, jolloin pahimmillaan ne loistaa kuin joulukuusi. Onhan uuden Mondeonkin mittaristossa monia värejä ja erikoisemmassa mittaristossa vaikka kuinka paljon siinä keskiosan näytössä. Mazdan yksivärinen punainen, lisättynä nyt sinisellä mittariston ulkokehällä on selvä poikkeus nykytyyliin ja uskon että myös erittäin toimiva pimeällä. Edellisen mallin yövalaistus ainakin oli erittäin toimiva ja tyylikäs ja enpä usko, että tuo pieni sininen lisä muuttaa yhtään mitään.

    Jos Mondeota ja kuutosta jotenkin haluaa nähdä eri käyttäjille segmentoituna, niin taitaa olla selvin erotus noilla koko. Muotoiluhan on saman suuntaista eli tavoitellaan urheilullisuutta ja nuorekkuutta.
    Mitat sedanilla Mondeo vs Mazda:
    pituus 4844 mm / 4735 mm
    leveys 1866 mm / 1795 mm
    korkeus 1500 mm / 1440 mm
    akseliväli 2850 mm / 2725 mm

    Ero on aika tuntuva Mondeon hyväksi eli se on 11 cm pitempi, 6 cm leveämpi , 6 cm korkeampi ja akseliväli on 12,5 cm pitempi eli Mazda on hieman kompaktimpi kooltaan mikä on joillekin hyvä ja jotkut taas haluaa Mondeon suuremmat tilat.

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 11.09.2007 klo 10:39]
      
  • Lainaus:
    11.09.2007 klo 09:36 juster kirjoitti
    Pari kommenttia, yövalaistuksessa parhaaksi väriksi on tutkitusti todettu oranssi, ei punainen. Missään tutkimuksessa ei liene kaksiväristä mittaristoa Mazdan tapaan toteutettuna pidetä hyvänä yövalaistuksessa. Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin siitä saa kivoja mainoskuvia tyyliin Tokyo by night.

    Ford on konserni, joka myy tuotteitaan eri tuotemerkeillä. Siellä satoja ellei tuhansia ihmisiä töissä, jotka miettivät ihan työkseen minkälaisille kuluttajille ne tuotemerkkinsä suuntaavat eli segmentoivat. Varsinkin kun kyseessä on samoista osista tehdyistä autoista kuten Mondeo, 6, ja S80/V70 ovat ne tarkkaan suunnattu tietyntyyppisille kuluttajille.

    Yksikään merkki ei siis itsenäisesti päätä minkä tyyppisiä kuluttajia he tuotteellaan kosiskelevat. Päätökset tämän kokoisessa yrityksessä muotoilusta, moottorivaihtoehdoista, varustetasosta, hinnoitteluista jne. tehdään aina konserni ohjattuina. Jos Mazda on sinusta paremmin muotoiltu, kuin Ford kuulut silloin ilmeisesti siihen kohderyhmään kelle Mazda on suunnattu.

    PS. en ole muuten sanonut sanallakaan kenelle nämä sisarmerkit on suunnattu.


    A-utoilija ajaa nyt Volvolla, ylistää Volvoa koko ajan ja haukkuu kilpailevia. A-utoija ajoi ennen Mazda 6:lla, kehuu nyt uutta kuutosta kovin vuolaasti ja haukkuu kilpailevia. Huomaatteko jotain hänen jutuistaan?

    A-utoilija ei näytä olevan kiinnostunut autoista vaan hänen autoistaan. Eipä muista oikein tekstiä tule.

      
  • Lainaus:
    11.09.2007 klo 17:08 Putput kirjoitti

    A-utoilija ajaa nyt Volvolla, ylistää Volvoa koko ajan ja haukkuu kilpailevia. A-utoija ajoi ennen Mazda 6:lla, kehuu nyt uutta kuutosta kovin vuolaasti ja haukkuu kilpailevia. Huomaatteko jotain hänen jutuistaan?

    A-utoilija ei näytä olevan kiinnostunut autoista vaan hänen autoistaan. Eipä muista oikein tekstiä tule.


    Huomaatko itsekään kommenttisi ja päätelmiesi typeryyden oman toimintasi seasta? En ole haukkunut täällä yhtäkään automerkkiä, olen kirjoittanut joitain kommentteja näiden uusien automallien kuvien perusteella niiden ulkonäöstä. Ulkonäön arvosteluun pitäisi täällä olla täysi oikeus kuvien perusteella, vaikka eihän tämmöiset automerkit kuin Mazda tai Ford tämän palstan väkeä juuri kiinnostakaan. En todellakaan omista uutta Mazda6:sta eli se ei ole minun autoni, eikä vielä kenenkään auto tällä hetkellä, joten miten voisin kirjoittaa omasta autostani. En ole myöskään kiinnostunut tämän palstan typeriksi menneistä väittelyistä mm. Subarusta, enkä oikein enää Volvo-keskusteluistakaan, kun ei siitä voi täällä asiallisesti keskustella esim. tietoja vaihtaen omistajien tai autosta kiinnostuneiden kesken ilman, että herra Putput tai joku muu tulee väliin räksyttämään joka asiasta jonkin mielestään hyvän murjaisun Volvon surkeudesta. Mikset muuten itse vastannut otsikon aiheeseen, vaan piti ruveta minulle räksyttämään eli aina pitää joka asiassa saada jonkin sortin provoilu aikaan. Katsohan siis peiliin!

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 11.09.2007 klo 18:50]
      
  • A-utoilija on oikeassa.

    Put-BMW-Put voisi viettää pari viikkoa vaikkapa kurvailemalla sillä arjalaisella premium-autollaan ja säästää meidät muut noilta yksitoikkoisilta luokkajupinoilta.

    Kaveri on niin läpeensä täynnä autokauppiaiden höpötystä, ettei über-premiuminsa säihkeeltä näe maailmaa enää.

    Nimim. BMW:nsä tänäkin aamuna pihaan jättänyt

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 14.09.2007 klo 09:41]
      
  • Lainaus:
    06.09.2007 klo 17:28 kenesis kirjoitti
    XWD laittoi tämän linkin tuonne maratonketjun päähän, mutta omasta mielestäni tämä ansaitsee oman ketjunsa:

    http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=58451

    Tämä on ulkokuoreltaan TODELLA tyylikäs, paljon parempi kuin sisarmalli Mondeo. Sisäpuolella on sitten menty vähän metsään, mutta ei kai sitä voi mahdottomia odottaa...

    Sedan on aika siisti sekin, mutta oikeastaan tuo farmarimalli vakuuttaa näissä kuvissa kaikkein eniten.


    Hei, tosi siistin näköinen tuo uusi Mazda6. Toivottavasti Ford ei pilaa merkkiä laittamalla omia komponentteja mukaan, ja toivottavasti tästä tulisi MPS versio myös farkkuna (siis neliveto turbo).

    Toisaalta kyllä nykyinenkin Mazda6 näytti uutena tosi siistiltä, mutta jotenkin siihen on ajan hammas purrut ja nyt ne näyttää aika elähtäneiltä verrattuna muihin vastaavan ikäisiin malleihin. Liekö syynä ne 'Lexus' takavalot.

    :grin:

    [FlatOut muokkasi tätä viestiä 14.09.2007 klo 10:06]
      
  • Ihan hyvältä näyttää, etukulmasta kylläkin aika paljon Lexuksen näköinen.

    Mondeoon verraten näyttää matalalta, mikä ei ole hyvä asia. Siitä olen MatLogin kanssa samaa mieltä.

    Perussisustus olisi kiva nähdä, toivottavasti se ei edusta sitä vanhaa linjaa. Kuvissa esiintynyt varustellumman mallin kojelauta on liian kliseemäinen makuuni, pidän yksinkertaisen toimivasta, jossa ei ole mitään turhaa kiiltoa. Sisarmalli Mondeossa valintani olisi Titanium, se ei kiillä niin paljon kuin Trend ja Ghian muovipuut ovat rumat.

    Omalta osaltani japanilaisissa on usein ongelmana niiden penkit, jotka on ilmeisesti tehty pienemmille ihmisille, saa nähdä miten tässä. Hondassa on alkanut ilmetä vähän samoja ongelmia, vaikka sen hankkiessani penkit tuntuivat hyvältä. Pidemmän päälle näin ei ole ollut.

    Se, että alusta on edellisestä kutosesta, saattaa olla ihan hyvä asia. Jos vaan äänet on saatu kuriin.

    Mukava nähdä, onko tämä edistystä edelliseen malliin nähden. Se oli tyylikäs tullessaan, varmaankin luotettava ja hyvä ajaa, mutta jotenkin sen hohto vaan hiipui aika nopeasti ainakin minun silmissäni. Jälleenmyyntiarvosta päätellen en ole ollut ainoa, vaikka kyseessähän on hyvä auto.

      
  • Lainaus:
    14.09.2007 klo 10:15 AkiK kirjoitti
    Ihan hyvältä näyttää, etukulmasta kylläkin aika paljon Lexuksen näköinen.

    Mondeoon verraten näyttää matalalta, mikä ei ole hyvä asia. Siitä olen MatLogin kanssa samaa mieltä.

    Perussisustus olisi kiva nähdä, toivottavasti se ei edusta sitä vanhaa linjaa. Kuvissa esiintynyt varustellumman mallin kojelauta on liian kliseemäinen makuuni, pidän yksinkertaisen toimivasta, jossa ei ole mitään turhaa kiiltoa. Sisarmalli Mondeossa valintani olisi Titanium, se ei kiillä niin paljon kuin Trend ja Ghian muovipuut ovat rumat.

    Omalta osaltani japanilaisissa on usein ongelmana niiden penkit, jotka on ilmeisesti tehty pienemmille ihmisille, saa nähdä miten tässä. Hondassa on alkanut ilmetä vähän samoja ongelmia, vaikka sen hankkiessani penkit tuntuivat hyvältä. Pidemmän päälle näin ei ole ollut.

    Se, että alusta on edellisestä kutosesta, saattaa olla ihan hyvä asia. Jos vaan äänet on saatu kuriin.

    Mukava nähdä, onko tämä edistystä edelliseen malliin nähden. Se oli tyylikäs tullessaan, varmaankin luotettava ja hyvä ajaa, mutta jotenkin sen hohto vaan hiipui aika nopeasti ainakin minun silmissäni. Jälleenmyyntiarvosta päätellen en ole ollut ainoa, vaikka kyseessähän on hyvä auto.



    Tuolla teknistä tietoa uudesta kuutosesta:
    http://www.autoblog.com/2007/09/11/frankfurt-2007-the-new-mazda6-brings-sexy-back-to-the-midsize-m/

    Ja pieni ote mitä kuutosesta kirjotetaan:
    "Not as conservative (not that Mazda usually is) as the Accord or as odd as the Camry, this all-new 6 manages to be exciting in an understated way. Lots of nice curves and details without a lot of bling. In person it has an almost BMW feel about it, very athletic and sophisticated. The hatch and wagon in particular look very rakish."

    Pituutta on tullut lisää noin 5 senttiä ja akseliväliin samaten, korkeutta lisää vain 0,5 senttiä. Eli aika maltillinen on koon kasvu verrattuna Mondeoon, josta on tullut lähes jättiläinen kilpailijoihin verrattuna. Passiiviseen turvallisuuteen tulee nyt lisää "Mazda's first active headrest" eli Mazdaankin saadaan nuo ennen Bemareita.

    Kuutosen penkit ei tosiaan minullekaan olleet parhaat mahdolliset. Jotenkin niissä väsyi pitemmillä matkoilla ja kun penkki oli pakko laittaa alimpaan asentoonsa, niin reisitukea ei ollut yhtään, joten jalatkin vähän puutui. Nykyisen kuutosen ulkonäkö on ymmärrettävästi jo vähän vanhentuneen oloinen nykytyyliin verrattuna eli nykytyylin mukainen jyhkeyshän siitä puuttuu lähes kokonaan. Uusi malli korjaa mielestäni tuon puutteen.

    On myös ymmärrettävää, että kuutosen arvo vaihtoautona alkaa hiipua uutta mallia odotellessa ja ehkä ne ruosteongelmatkin arvoa on laskeneet. Alussahan kuutosen vaihtoarvo oli ihan huippua. Jokaisen auton hohtohan alkaa hiipua ennemmin tai myöhemmin, mutta minusta on pääasia, että Mazda uskaltaa muotoilla autonsa rohkeasti ja tuo uusi kuutonen miellyttää minua kovasti muotoilultaan sekä ulkoa että sisältä kuvien perusteella.

      
  • Mielenkiintoista, että viittauksia Lexukseen on tullut tähän ketjuun jo monta. Itse en huomannut yhtäläisyyksiä ensi alkuun, vaikka Lexukset ovatkin lähellä sydäntäni. Kyllä Kutosessa varmasti samaa henkeä on, minkä vuoksi tulin kiinnittäneeksi siihen huomiota, mutta halpahintaiseen kopiointiin ei ole kuitenkaan sorruttu. Mikään yksityiskohta ei nimittäin näytä täsmälleen samalta, eli ei tule sellaista "ettekö nyt voinut edes yrittää" -ajatusta.

    En muuten tiennyt minäkään, että tämä uusi Kutonen ei jaa perusrakennetta Mondeon kanssa. Todella monessa lähteessä yhteisestä perusrakenteesta puhuttiin varmana tietona, eikä omiin silmiini osunut vastakkaista tietoa vasta kuin tältä foorumilta. Siitä propsit MatLogille ja Simpalle!

    [kenesis muokkasi tätä viestiä 14.09.2007 klo 11:19]
      
  • Aktiiviset "nettisurffaajat" lienevät löytäneet jo tämän Tuulilasi-lehden nettisivujen Mazda6-jutun:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=145533&print=true

      
  • Lainaus:
    16.11.2007 klo 19:27 MatLog kirjoitti
    Aktiiviset "nettisurffaajat" lienevät löytäneet jo tämän Tuulilasi-lehden nettisivujen Mazda6-jutun:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=145533&print=true


    Oli ajatuksissa linkittää tuo tänne tänään aikaisemmin, en kuitenkaan jaksanut kaivaa tätä topicia esille. Saa nähdä millainen peli tuo uusi kuusi on, koskahan pääsee koeajamaan?

    Ennen Fordin apuja Mazdahan oli korkeintaan keskinkertainen ajettava, toivottavasti markkinointimiesten puheille on katetta.

      
  • Noniin, mites nyt suu pannaan XWD? Sinun piti ihan useamman viestin voimin väittää, vängätä ja kitistä Mazdan olevan samalla pohjalevyllä kuin S80 ja Mondeo. Todellinen besserwisser!

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 16.11.2007 klo 22:06]
      
  • Lainaus:
    16.11.2007 klo 19:44 Vackraste kirjoitti
    Lainaus:
    16.11.2007 klo 19:27 MatLog kirjoitti
    Aktiiviset "nettisurffaajat" lienevät löytäneet jo tämän Tuulilasi-lehden nettisivujen Mazda6-jutun:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?article=145533&print=true


    Oli ajatuksissa linkittää tuo tänne tänään aikaisemmin, en kuitenkaan jaksanut kaivaa tätä topicia esille. Saa nähdä millainen peli tuo uusi kuusi on, koskahan pääsee koeajamaan?

    Ennen Fordin apuja Mazdahan oli korkeintaan keskinkertainen ajettava, toivottavasti markkinointimiesten puheille on katetta.


    Tohtisin väittää että Masa oli ainakin "ennen" tavallista parempi ajettava, varsinkin huonoissa olosuhteissa, mutta on vain minun mielipiteeni! :sunglasses:
    Tosin nuitakin oli monenlaisia kuten naisia? :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit