Golf FSI:llä vai ilman?

12 kommenttia

Uusi Golf tai Golf Plus 1.6 litraisella bensakoneella kiinnostaa,olen vain miettinyt kannattaako satsata reilu tuhat euroa lisää ja ottaa 1.6 FSI ennemmin kuin perus 1.6? Onko kulussa ja kulutuksessa merkittävä ero? Muistaakseni FSI-moottoriset ovat ainakin huomattavasti kylmempiä talvella kuin peruskoneelliset.Onko kokemuksia?

  
  • http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000024333313

    Tuolta kannattaa katsoa lisää ennen päätöksen tekoa. Tosin kun suomalaisella autonostajalla on jämähtänyt päähän jokin asia, ei sitä muuta edes omat kokemukset.

    Valitse se halvin malli. Volkswageniin ei kannata kovin suuria rahoja hukata. Laatua kun ei saa rahallakaan ko. tapauksessa.

    Lisää löytyy:
    http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8348

    Ja yleensäkin tuon merkkipalstan keskusteluissa käy ilmi VW:n nykytila, mm 46 000 kertaa katsottu aihe "LongLife-autojen öljynkulutus". Koskettaa ilmeisesti aikaa montaa omistajaa, kun on noin kiinnostanut.

    [SKP muokkasi tätä viestiä 13.03.2007 klo 22:55]
      
  • Itse en ole kaivannut FSI:tä kertaakaan. Käy kokeilemassa molemmat versiot, sillähän se selviää. Ja tiedoksi ettei tuohon imuruiskuversioon ole koskaan tarvinnut lisätä öljyjä huoltojen välillä.

      
  • Itse olin samanlaisessa tilanteessa n. vuosi sitten. Valitsin Plussan "vanhalla" 1.6:lla. FSI lisähinnalla saa melkoisesti lisävarusteita eikä kulutusero vanhaan ole niin merkittävä, että se maksaisi itsensä takaisin. Lisäksi, kun ajo tapahtuu melkein ainoastaan kaupunkiolosuhteissa, vanha vääntää alhaisemmalta ja myöskin lämpiää talvella.
    Itse olen ollut valintaamme erittäin tyytyväinen.

      
  • Mielummin ilman! Ei siis FSI:tä eikä sitä ilmankaan olevaa. Saahan tuolla rahalla jo autonkin.

      
  • Lainaus:
    20.03.2007 klo 22:00 Ryne kirjoitti
    Mielummin ilman! Ei siis FSI:tä eikä sitä ilmankaan olevaa. Saahan tuolla rahalla jo autonkin.


    Hohhoijaa, näitä tojofanaatikkoja... Tosin tämä Ryne rupeaa olemaan jo ihan hauska omassa merkkiuskossaan.

      
  • Kuten tuossa jo muutama muukin kirjoitti niin kannattaa itse testata kumpi malli itselle riittää. Molemmathan ovat melko tehottomia, joten ei niillä paljoa ole väliä. FSI:n mukana tulee toki 6-pykäläinen vaihteisto, josta on siinä mielessä hyötyä, ettei moottoritiellä ajettaessa tarvise huudattaa moottoria niin pahasti kuin 5-vaihteisella tehottomalla MPI mallilla.
    Huoltokuluissa eroa tulee ajanmyötä jonkin verran kun FSI mallissa jakopää on ketjulla ja MPI eli ei FSI mallissa hihnalla. Tosin hihnan vaihtoväli on 180tkm, joten ei se heti tule eteen.

    Lainaus:
    13.03.2007 klo 22:25 SKP kirjoitti

    Ja yleensäkin tuon merkkipalstan keskusteluissa käy ilmi VW:n nykytila, mm 46 000 kertaa katsottu aihe "LongLife-autojen öljynkulutus". Koskettaa ilmeisesti aikaa montaa omistajaa, kun on noin kiinnostanut.


    SKP taas koittaa esittää asiansa ihan kuin hänellä olisi jotain omaa kokemusta VW:n autoista :grin:
    Kunnon 'puolueen' tyyliin tulkitaan lukuja aina oman mielen mukaan ei niin kuin ne olisi järkevää. No jätetään taas 'puolueen' propagandat sikseen :)

    Jäätymisongelmat koskevat 1.4l moottoreita joista puuttuu huohotusputken lämmitys. Jos huolto jättää tuon laittamatta niin nykyisen VW:n ohjeistuksen mukaan huolto on ainakin osa vastuussa tapahtuneista vahingoista. Mitä tulee tuohon Suomi24:n niin parempaa tietoa saat 7 päivää lehdestä, joten Suomi24:ssa käydyt keskustelut voi jättää huomioimatta.


    Öljynkulutus taas on yksilöllistä, ei sitä voi yleistää koskemaan koko merkkiä, kuten SKP koittaa tässä taas tehdä. Se että kirjoitus on luettu tuhansia kertoja ei tarkoita, että kaikilla olisi ongelmaa öljynkulutuksen kanssa, kirjoitusta kun voi lukea muutoinkin - joillain ihmisillä kun on mielenkiintoa lukea asioita. SKP:lla tosin tuntuu olevan ongelmaa VW:n kanssa kun pitää jokaiseen VW aiheiseen kirjoitukseen osallistua, vaikkei omista ko. merkkistä autoa.

    Mutta kukin taplaa omalla tavallaan.

      
  • No läppä vaan! Oli niin hauska tuo otsikkko oli pakko laittaa.

    Toisaalta kyllähän tuo fsi maksaa yli 2000e enemmän. Eikä tuo lähemmäs 30te mikään "pikkuraha" ole tuon luokanautosta. Sillä saisi jo vaikka mitä muuta, enkä tarkoita mitään tojotaa.

      
  • Lainaus:
    21.03.2007 klo 14:18 mla kirjoitti

    Öljynkulutus taas on yksilöllistä, ei sitä voi yleistää koskemaan koko merkkiä, kuten SKP koittaa tässä taas tehdä.


    Kumma juttu, kun muilta merkeiltä ei löydy noita "yksilöitä". Ja ei, en omaa kokemusta VW:stä, enkä tule koskaan omaamaankaan. VW on tylsä, ylihintainen ja laaduton auto. En haluaisi omistaa sellaista. Kirjoitin vain, mitä olen merkkipalstalla havainnut.

    Kuten kirjoitin, kun suomalaisella on jämähtänyt päähän jokin käsitys, sitä ei muuta edes omat kokemukset. "Nämä ovat vain ominaisuuksia..." "Uuden auton kuuluukin kuluttaa 5 litraa öljyä vaihtovälillä." Kuten taisi olla Tuulilasin kestotesti Passatissa. Kannattaa myös lukea Tuulilasista uuden Croman kestotesti. Noita kahta testiä, on suomalaisen keskiverto pässin varmasti vaikea uskoa.

      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 20:48 SKP kirjoitti
    Lainaus:
    21.03.2007 klo 14:18 mla kirjoitti
    Öljynkulutus taas on yksilöllistä, ei sitä voi yleistää koskemaan koko merkkiä, kuten SKP koittaa tässä taas tehdä.

    Kumma juttu, kun muilta merkeiltä ei löydy noita "yksilöitä". Ja ei, en omaa kokemusta VW:stä, enkä tule koskaan omaamaankaan. VW on tylsä, ylihintainen ja laaduton auto. En haluaisi omistaa sellaista. Kirjoitin vain, mitä olen merkkipalstalla havainnut.

    Kuten kirjoitin, kun suomalaisella on jämähtänyt päähän jokin käsitys, sitä ei muuta edes omat kokemukset.


    Niin kun ei osaa lukea muita palstoja niin ei tietenkään törmää samaan ongelmaan muiden merkkien osalta :smile:
    Esim. Nissanilla on myös ollut suhteellisen paljon (myynti määriin verrattuna) öljynkulutusongelmia.

    Niin itsehän juuri olet tyypillinen suomalainen jolle on jämähtänyt jotain päähän - erotuksena kirjoittamaasi on vain se, ettei sinulla ole edes kokemusta VW:stä. Itsellä on kokemusta useammastakin VW:stä vuosien saatossa ja vain yksi yksilö kulutti öljyä mielestäni paljon. Paljona pidän sitä kun öljyä pitää lisätä enemmän kuin 1l huoltovälillä (LL huoltovälihän vaihtelee VW:ssä 30-50tkm välillä).

    Ja mitä tulee Chromaan mihin viittasit kirjoituksessasi niin eipä se mitään yllättävää kestotestissä tuonut esiin. Autohan se on siinä missä moni muukin, mutta itselle se ei sovi kun tarve on pakettiauto ja tila-auto luokkaa.

    Tämä on vain tätä, VW tuntuu suomalaisissa nostattavan niin paljon tunteita, että pitää oikein seurata merkkipalstaa automerkistä jota ei omista ja jatkuvasti kirjoitella kommentteja niistä. Juuri tyypillistä kateutta, jota VW jostain kumman syystä saa aikaan monessa. Itse en ymmärrä miksi, mutta enpä olekaan mitenkään kateellinen autoistani tai muidenkaan autoista. Auto vain se VW:kin on, joten miksi siitä pitäisi näin selvästi olla kateellinen?

      
  • Niin, kateushan on se suomalaisen perisynti. Näilläkin palstoilla suurimmat arvostelijat ovat niitä, joilla sitä nappulaa on hyvin rajallisesti. Kovasti arvostellaan merkkejä joita ei ole ajanut saati sitten pysty edes hankkimaan uutena. Mielestäni Volkkari on ihan hyvä ja laadukas auto ja hyvä hankinta.

      
  • ""Kumma juttu, kun muilta merkeiltä ei löydy noita "yksilöitä". Ja ei, en omaa kokemusta VW:stä, enkä tule koskaan omaamaankaan. VW on tylsä, ylihintainen ja laaduton auto. En haluaisi omistaa sellaista. Kirjoitin vain, mitä olen merkkipalstalla havainnut.""

    Minkähän trauman SKP lienee kokenut! Alkaa vaikuttaa vakavalta? Voisit kertoa sen tuskan keskeltä, mitä olet sitten merkkipalstalla havainnut? Toisaalta kysyn, miksi luet merkkipalstaa, jos se aiheuttaa tuskaa?

      
  • Joissain Nissanin 1.8-koneissa on ollut öljynsyöntiongelma kun vaihdelaatikon asennuksen yhteydessä on vedetty yksi pytty soikeaksi! :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit