Auris löi Golfin. Mitä sitten?

37 kommenttia
2»
  • Älkäähän nyt ihan älyttömiä jauhako:

    Jettaa (lue: Golf sedan) vastaava malli Toyotalla on kyllä Corolla sedan, eikä suinkaan Avensis..!

    Ei sillä, saako Avensikseen kutos-konetta tai mitä Passatin huippumallin hintalapussa lukee, ole mitään tekemistä näiden autojen "luokituksen" kanssa. Toyotan konseptina näissä volyymi-malleissa on perinteisesti ollut tarjota aika suppeaa mallivalikoimaa, joka kuitenkin täyttää ostajien enemmistön tarpeet. Ehkäpä se, että Tojo keskittyy valmistamaan näitä "massa versioita" on osaltaan syynä siihen, että esim. Avensis on Passatiin verrattuna edullinen.

    Luulenpa että kunhan vertaillaan uutta Corolla sedania ja Jettaa, on lopputulos aikalailla saman suuntainen kuin on noissa tässä keskustelussa esillä olleissa Auris - Golf vertailuissa.

      
  • Älkää nyt noita tilastoja hirveesti tuijotelko! Eihän noilla Dekran ym. tilastoilla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitenkä auto toimii Skandinaviassa. Esim. volkkareista jää kahvat käteen ja öljyt lentelee pihalle pakkasella ja toyotalla hirttää egr-venttiili kiinni pakkasilla. Sehän olisi sitten ihan sama kuin kaivaisi ruostumistilastot jostain kaliforniasta tai etelä-suomesta.

      
  • Lainaus:
    20.03.2007 klo 21:04 JON kirjoitti
    Älkäähän nyt ihan älyttömiä jauhako:

    Jettaa (lue: Golf sedan) vastaava malli Toyotalla on kyllä Corolla sedan, eikä suinkaan Avensis..! jne..



    Auton koko on mielestäni myös melko olennainen peruste verrokkivalintoihin. Uuden corollan pituus on kasvanut niin paljon että tällä perusteella voi hyvin todeta, että nykyään 4,54 m corollaa on syytä verrata 4,55 m vw jettaan. Näin itsestään selvä ei tilanne ollut kuitenkaan ennen uutta corolla sedania. Vanha sedan oli nimittäin jettaa lähes 15 cm lyhyempi (4,41 m), ja oli kyllä eri luokassa tuolloin. Nykyinen passat (4,76 m) alkaa olla jo isojen autojen luokan rajalla ja onnistunut vertaaminen avensikseen (4,64 m) on kyllä tällä hetkellä kiikun kaakun. Tilanne voi muuttua, kun taas kohta tulee todennäköisesti uusi kasvanut avansis/seuraaja.

      
  • Lainaus:
    20.03.2007 klo 17:10 Harka kirjoitti
    Esim. Golf GT (1.4TSI) DSG vaihteistolla, nahkapenkeillä yms. on tosiaan hintansa arvoinen, ja samalla kuitenkin sopivan huomaamaton, ettei sen ikkunoita kivitetä sisään tai koria hakata lommoille jollakin parkkipaikalla. Käsittääkseni tämä on se hyvä puoli siinä että kansa ei ajattele VW:tä "premium" autona.


    2- vuotiaan Polon kylkeen joku veti avaimella tmv. kaksi puolen metrin viivaa. Vuoden vanhan Golfin peili potkaistiin rikki. Pari kuukautisen Golfin perään joku tölväsi työpaikan parkkipaikalla ja pakeni paikalta.

    Eli se siitä tästäkin hyvästä puolesta. Kohta ei ole enää mitään syytä ostaa Volkkaria.

    [Aasiaa muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 22:19]
      
  • juu mitä jollain katsastustilastolla tekee laadun mittarina...? vähän väkisin haettua, eihän auton tarvitse olla ehjä ja kunnossa kuin sinä päivänä kun katsastusmies sen syynää, lopun osan vuodestahan se voi olla epäkunnossa vaikka koko ajan.
    tietystihän auton pitäisi olla aina siinä kunnossa että läpäisee katsastuksen jos sellainen tehtäisiin ''pistokokeena'' :kiss:

      
  • Niin ja katsastuksessa hylkyyn riittää esim. se että on saanut kiven tuulilasiin ja se on haljennut vähän liian paljon. Siinä nyt yksi esimerkki viasta joka ei vaikuta "mopedin ohjaukseen" mutta hylsy tulee.

      
  • Ihan normaaliahan on, että uusi auto voittaa muutaman vuoden markkinoilla olleen. Enemmänhän voisi asiasta Toyotalla huolestua kuin nyt VW:llä, jos Golf olisi voittanut, eikö? Todennäköisesti kun Golf saa kasvopesun niin ominaisuuksia päivitetään taas parempaan, käyttökustannuksia tuskin kovin paljoa leikataan.

    Uuden Aurisin muotoilusta sen verran, että samaan pullamössö sarjaan kuuluu samoin kuin Golf, vaikka onkin mainostettu uudeksi aikakaudeksi Toyotalla. Sisätiloissa hyvää yrittämistä löytyy ja persoonallisuutta, mutta valitettavasti vain ulkokuori on mielestäni jäänyt päivitetyn Corollan tasolle. Varsinkin kun 4-ovinen olisi hyvin voinut jäädä konservatiivisempien autoilijoiden listalle, niin 5-ovista olisi voinut muokata vähän rankemmalla kädellä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit