Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin

246 kommenttia
1234579
  • AkiK:



    - onnistunut markkinointi ja imagon luonti

    <

    blockquote>





    -tuota tuputusta ja mainostusta on kyllä niin että tulee korvista ulos.



    nauroin katketakseni kun näin tänään muutaman vuoden vanhan tuulilasin jossa aukeaman kokoinen mainos Volvo S60 ja V70 R:istä.



    En muista sanasta sanaan miten se meni mutta jotenkin ''kehittynyt alusta jossa jokin systeemi tarkkailee kaikkea mahdollista montako sataa kertaa sekunnissa ja säätää alustaa sen mukaan, ja on kehittynyt neliveto pla pla.. ''



    muutenkin kovin sporttisena pelinä noita on tyrkytetty ja TM ja tuulilasi palvoo minkä ehtii.



    totuus vaan on että nuo kuten kaikki volvot ovat erittäin epäsporttisia sekä hitaita, ja vaappuvat kuin mitkäkin rapalat, kuten lukuisat ratatestit osoittavat.

      
  • petos:



    totuus vaan on että nuo kuten kaikki volvot ovat erittäin epäsporttisia sekä hitaita, ja vaappuvat kuin mitkäkin rapalat, kuten lukuisat ratatestit osoittavat.




    Voi olla, mutta brändi on silti hyvä ja sen luominen ja yhdistäminen itse tuotteeseen on ollut ansiokasta. Ei siitä mihinkään pääse, piti Volvosta tai ei. Enkä itse usko siihen, että markkinointi voisi perustua täysin tuulesta temmattuihin juttuihin. Eivät kuluttajat pidemmän päälle niinkään tyhmiä ole.



      
  • simppa:

    Juu tosiaan ihan paska:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_116132_14009.hbs?ext_site_number=2




    Niin, paska ajaa mutta halpa joten voittaa Britti- ja Japsiauton jotka sattumalta myös saattaisivat olla uhka 'omalle merkille'...



    Se olikin ainoa AMS:n nettisivujen vähän uudempi testi. Mutta toki BMW olisi ollut tuossa testissä aivan ylivoimainen.




    Muihin vertailutesteihin tuota ei ollakaan edes otettu mukaan. Ihan hyvä vaan, olisi liian tuskallisen noloa.



    Väitätkö ettei olisi ollut aivan ylivoimainen?



    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Volvo&mk=&model=813&x=25&y=9

    Fifth Gearin mielestä myös ihan pereeestä näköjään.


    Oijoi, joidenkin pitää näköjään tarttua kaikenlaisiin oljenkorsiin. Täytyy ottaa kaikki ne kehut vastaan mitä vain saa...

      
  • Simo-Anders:

    Ainakin minulle kelpaa Volvo S60 2004-malli bensakoneella kakkosautoksi (huomaa kakkosautoksi), varsinkin kun sillä on ajettu vasta 78.000 km.

    Ei pidä olla liian kranttu.




    Niin, tuo onkin Volvo-ostajan tunnuslause: ei pidä olla liian kranttu.



    Tuolla perusteella pitäisi kelvata Brilliance tai Daciakin.

      
  • AkiK:


    Voi olla, mutta brändi on silti hyvä ja sen luominen ja yhdistäminen itse tuotteeseen on ollut ansiokasta. Ei siitä mihinkään pääse, piti Volvosta tai ei.


    Ei kai kukaan ole väittänytkään ettei Volvon BRÄNDIÄ oltaisi rakennettu vuosikymmenten ajan suurella rahalla. Pohjoismaissa ainakin.



    Enkä itse usko siihen, että markkinointi voisi perustua täysin tuulesta temmattuihin juttuihin. Eivät kuluttajat pidemmän päälle niinkään tyhmiä ole.


    Oletko tosissasi!!! :lol:



    VOLVOJAHAN MAINOSTETAAN URHEILULLISIKSI!!!! :lol:

    Jos tuo ei ole tuulesta temmattua niin silloin eikun vaan kanariankeltaiseen T5-R:ään istumaan!



    Volvojahan on joidenkin muiden tapaan aina mainostettu (turvallisuutta lukuunottamatta) juuri niillä perustein mitä ne EIVÄT ole, näinhän nimenomaan rakennetaan mielikuvia ja paikataan mielikuvatasolla puutteita:

    Volvo on arvostettu, ylellinen jne.; Volvo on urheilullinen :lol: (en voi olla nauramatta joka kerta); Mersun C on edullinen; pikkuautoja mainostetaan aina isoina; tila-autoja tyylikäinä; maastureita suorastaan urheiluautoina...

      
  • AkiK:

    Kyllähän Volvo on meillä arvostettu automerkki. Siihen on syynsä, ihan äkkiseltään tuli mieleen mm.
    - itse tuotteella on selvästi hyvät puolensa


    En ole koskaan ymmärtänyt mitä ne ovat, muuten kuin vissiin joitain miellyttävä vanhan(vielä nykyisen) C5:n tapainen pehmeys ja löllyvyys.



    - onnistunut markkinointi ja imagon luonti


    Millainen ansio tuo on, siis kuluttajan kannalta? Niinno, A-utoilijan ynnä muiden myötä ymmärrän vähän: ostetaan auto ja ollaan tyytyväisiä kun mainonnan kautta sille koitetaan selitellä hyviä ominaisuuksia.



    - pitkät perinteet Suomen markkinoilla


    ...kuten Talbotilla, Saabilla ja Ladalla.



    - monia menestyneitä malleja, jotka muistetaan vielä kauan


    Tuota en ole koskaan tajunnut. En voi tosiaan ymmärtää mitä tuo voi tarkoittaa. Myyntimenestystä vai? Mutta eihän myyntimenestys auta ketään jos auto on kamala. No, sehän on hyvä että ennen Volvo oli moniin nähden paljon turvallisempi joten sitä kautta kai niissä oli jotain hyvää.



    - hyvä maine, hyvä organisaatio


    Volvo-omistajien mukaan hyvä maine. Organisaatio ei aiemmin todellakaan ollut kovin hyvä, nykyään ymmärtääkseni vähän parempi tosin omia kokemuksia ei juuri ole ollut pitkään aikaan.



    - tietynlainen vastuullisuus, näkyy ainakin takuu- ym. asioissa. Vai kuuletteko samanlaista valitusta kuin eräiden muiden merkkien osalta?


    Kuten Volvon kilpailijoiden Skodan, Citroenin ja kumppaneiden tapauksessa? Vai keneltä puuttuu vastuullisuus?



    - on onnistunut luomaan naapurimaan tuotteena ainakin ajatuksellisen yhteyden "pohjoismaalaisuuteen" ja maankolkan autonrakennustyyliin ja ajatusmaailmaan


    Tuo mielikuva-asia joka joitain koskee onkin vaikuttanut olevan todella tärkeä, tärkeämpi kuin silmät auki eläminen...



    Nimittäin jos jokin on suurella osalla Volvo-ostajista vahvaa niin se on tarve seurata laumaa ja kuulua joukkoon, siksi kai tuo mainonta ja pohjoismaalaisuuteen kuuluminen onkin tärkeimpiä asioita autossa.

      
  • Putputin Volvo-propaganda on saanut nyt oikein entistäkin suuremmat mittasuhteet. Ihanko elämäntehtävän ajattelit tuosta aiheesta tehdä? Eikö olisi edes vaihtelun vuoksi mukava kirjoittaa samanlaista tyhjänpäiväistä jorinaa muistakin merkeistä? :tongue:

      
  • miten isot miehet,vai onks täällä niitä, jaksaa paskaa jauhaa,eiks toi aihe oo jo täysin loppuun kaluttu? :sleepy:

      
  • Simo-Anders:

    http://www.autospies.com/images/2-25-05/man-in-bed.jpg




    Kaverilla on vaatimaton maku. Kuvassahan on perusmallin pikkuauto, itse olisin selannut jonnekin urheilumallisten tai enemmän muotoja omaavien kulkupelien osastolle. :wink: :sunglasses:



    Aika mainio kuva! :grin:

      
  • Putput: En ole koskaan ymmärtänyt mitä ne ovat, muuten kuin vissiin joitain miellyttävä vanhan(vielä nykyisen) C5:n tapainen pehmeys ja löllyvyys.



    Ei sinun niitä tarvitsekaan löytää. Vaikka minulla ei ole Volvoa, tunnustan silti että siinä on kiistatta hyviä ominaisuuksia. Esim. tavaratilat, käytännöllisyys, ruostesuojaus, ominaisuudet talvella, uraisilla teillä, turvallisuus- ja lapsiajattelu ym. Hinta myöskin. Sekin on hyvä puoli, jos ei tarvitse liikaa maksaa.



    Millainen ansio tuo on, siis kuluttajan kannalta?



    Markkinointi on kokonaisuus, ei pelkkää mainostusta. Ei Volvo tässä ole huono ollut, siitä esimerkkinä hyvä menestys USA:ssa. Tosin yleensä automaailmassa BMW:tä käytetään brändäyksen malliesimerkkina, mutta kuten sanoit ei se välttämättä ole mikään ansio kuluttajan kannalta.





    Tuota en ole koskaan tajunnut. En voi tosiaan ymmärtää mitä tuo voi tarkoittaa



    Minulle se tarkoittaa sellaisia autoja kuten:

    - P1800 "Pyhimys"

    - P120/130/220 "Amazon"

    - ja tietysti aikanaan lujia kunnon farmariautoja, joita kaikki eivät näköjään osaa tehdä vieläkään. Harmi että Volvokin on tämän välillä unohtanut





    Volvo-omistajien mukaan hyvä maine. Organisaatio ei aiemmin todellakaan ollut kovin hyvä,´



    Kyllä se maine on aika monien muidenkin mukaan hyvä. Organisaatio on ainakin itse asumillani paikkakunnilla ollut aina hyvä ja huolto toimivaa. Hyvistä tutkimustuloksista päättelen, että nämä eivät ole poikkeuksia.



    Tuo mielikuva-asia joka joitain koskee onkin vaikuttanut olevan todella tärkeä, tärkeämpi kuin silmät auki eläminen...



    Riippuu mitä katselee jos silmät sattuu olemaan auki. Kun katsoo kokonaisuutta, niin jokaisessa autossa on omat hyvät ja huonot puolensa. Vaikka välillä Volvoa moitinkin, niin ei se mitään huonoa kokonaisuutta tarjoa.



    Nimittäin jos jokin on suurella osalla Volvo-ostajista vahvaa niin se on tarve seurata laumaa ja kuulua joukkoon, siksi kai tuo mainonta ja pohjoismaalaisuuteen kuuluminen onkin tärkeimpiä asioita autossa.



    Mitä laumaa tässä tarkoitat? Käsittääkseni joka automerkillä on tavoitteena luoda "lauma", eli merkkiuskollisten kanta-asiakkaiden joukko.



    Jos puhut suurista massoista, niin eikö Volvo ole aika harvinainen auto - mutta voihan siihen joukkoonkin toki kokea kuuluvansa.



    Jos taas puhut autoiluun liittyvistä alakulttuureista joissa joukkoon kuulumisen tunne ja tarve on erityisen vahvaa, niin työnimellä "BMW enthusiast" kulkevat lienevät aika lauma???



    Saksassa laumaa seuraavat ostavat Bemarin, Audin, Mersun tai Volkkarin. Ruotsissa ne toki ostavat Volvon tai Saabin. Mutta onko tässä jotain pahaa sinusta?



    Älä nyt kuitenkaan hermostu, minä pidän Bemareista ja olen pari sellaista omistanutkin. Se tosin täytyy myöntää, että tässä iässä ja asemassa esim. matalaprofiilirenkailla ja levikkeillä varustetun 3-sarjalaisen ostaminen taitaisi jäädä, ihan imagosyistä. Vaikka 3-sarjalainen ehdottomasti hyvä auto onkin.



      
  • AkiK:



    kysymykset oli putputille, mutta pakko kommentoida.


    Ei sinun niitä tarvitsekaan löytää. Vaikka minulla ei ole Volvoa, tunnustan silti että siinä on kiistatta hyviä ominaisuuksia. Esim. tavaratilat, käytännöllisyys, ruostesuojaus, ominaisuudet talvella, uraisilla teillä, turvallisuus- ja lapsiajattelu ym. Hinta myöskin. Sekin on hyvä puoli, jos ei tarvitse liikaa maksaa.


    -tunnustan saman minäkin, mutta pakko lisätä että minusta tukku muitakin autoja tarjoaa nuo asit, ja monet muutakin kivaa lisäksi, joista ei tarvitse maksaa mitään volvo-lisää.

    siis, ei minulla ole mitään noita ''merkkikohtaisia-lisiä'' vastaan, mutta jos ajattelee noin niinkun sanoit että jos ''ei tarvii liikaa maksaa''.



    - ja tietysti aikanaan lujia kunnon farmariautoja, joita kaikki eivät näköjään osaa tehdä vieläkään. Harmi että Volvokin on tämän välillä unohtanut


    -''lujia kunnon farmariautoja'', minusta ei ole mikään krediitti tehdä mammuttimaista, etuvetoista, janoisaa, panssarivaunun ajo-ominaisuudet omaavaa farkkua.
    tuo leimaa edelleen volvon farmareita.

    Tuolla on kyllä suomessa vankat kannattajansa koska tuosta on seurannut hyvä suuntavakaavuus ja turvallisuus.( joka tosin on tänä päivänä kurottu umpeen kilpailijoiden toimesta ) mutta tuon vaan toisenlaisen näkökulman; kaikki eivät voi sietää tuollaista autoa.

    Toiset tykkää ketteryydestä, oikeasta urheilullisuudesta, hyvästä tunnokkuudesta, ja edistyksellisestä tekniikasta.
    noita ei mistän volvosta löydy.



    Kun katsoo kokonaisuutta, niin jokaisessa autossa on omat hyvät ja huonot puolensa. Vaikka välillä Volvoa moitinkin, niin ei se mitään huonoa kokonaisuutta tarjoa.


    -mitähän on bemarin huonot puolet? jos ei lasketa sitä että ei osaa ajaa takavedolla tai lompakko ei riitä hankkimiseen, vaan tutkaillaan vaan puhtaasti itse autoa, minä en näe siinä mitään vakavia puutteita.

    ihan oikeasti ne on vähissä, jos käy kohta-kohdalta läpi kaikki asiat.

    aina kitistään suuntavakaavuudesta, mutta en tiedä sitten onko se auton vika jos siihen asennetaan isovanteiset matalaprofiiliset renkaat, ja ajetaan teillä jotka ovat surkeammassa kunnossa kuin afrikassa.

      
  • Ilmeisesti Petos on aika nuori kaveri, kun väittää noiden "vanhojen kunnon Volvojen" käändösäettä isoksi. Volvothan saivat traktori-nimityksen nimenomaan sen takia, että ne kääntivät aivan käsittämättömän pienessä tilassa. Menepä petos joskus pyörittämään 700- tai 200-sarjalaista, niin uskot. Huonot kääntösäteet alkoivat etuvedon myötä, mutta nykyään siitäkin ollaan pääsemässä eroon. Huonon kääntösäteen Volvoja on mallistossa enää yksi; S60. Esimerkiksi S80 ja V70 eivät kääntyvyydessä häviä edes takavetoisille kilpailijoilleen. esim. A6 vaatii enemmän tilaa kääntyäkseen.



    Bemareissa on kyllä jonkin verran sanomista ollut jousitusmukavuudessa verrattuna kilpailijoihin. Niin esim. nykyisessä kolmosessa kuin myös edellisessäkin. AMS on usein haukkunut jousitusmukavuutta suorastaan surkeaksi.

      
  • simppalle:





    puhuinkin koko ajan nimenomaan etuvetoisista vanhoista volvoista, kun tuossa volvon suosiota ruodittiin.



      
  • Volvo on hyvä auto koska olen ollut useasti kyydissä ilman ongelmia! :xmas:

      
  • AkiK:

    Putput: En ole koskaan ymmärtänyt mitä ne ovat, muuten kuin vissiin joitain miellyttävä vanhan(vielä nykyisen) C5:n tapainen pehmeys ja löllyvyys.

    Ei sinun niitä tarvitsekaan löytää. Vaikka minulla ei ole Volvoa, tunnustan silti että siinä on kiistatta hyviä ominaisuuksia. Esim. tavaratilat, käytännöllisyys, ruostesuojaus, ominaisuudet talvella, uraisilla teillä, turvallisuus- ja lapsiajattelu ym. Hinta myöskin. Sekin on hyvä puoli, jos ei tarvitse liikaa maksaa.




    Kun laittaa riman tarpeeksi alas niin kaikesta löytyy kehuttavaa.



    Volvossa on ihan perusauton tavaratilat, käytännöllisyys, ruostesuojaus, ominaisuudet uraisilla teillä, tuo turvallisuus- ja lapsiajattelu oli ennen vähän perusautoja parempi mutta ei enää, ominaisuudet talvella korkeintaan perusautojen tasolla, ja hinta aika törkeä perusautoihin nähden.



    Tuohan on koko palstalla ja tässä keskustelussa kuvaavaa: puhutaan ihan tavallisista asioista kun ylistetään Volvoa, mutta silti jotenkin ihmeellisellä tavalla ne erottuvat muista tavisautoista ja niitä ei ikinä osata nimetä. Ja sitten verrataan parempiin vain sillä perusteella että ovat tietämättömiä niiden paremmista ominaisuuksista tai sitten vain väittävät niitä olemattomiksi.



    Tuota en ole koskaan tajunnut. En voi tosiaan ymmärtää mitä tuo voi tarkoittaa

    Minulle se tarkoittaa sellaisia autoja kuten:
    - P1800 "Pyhimys"
    - P120/130/220 "Amazon"
    - ja tietysti aikanaan lujia kunnon farmariautoja, joita kaikki eivät näköjään osaa tehdä vieläkään. Harmi että Volvokin on tämän välillä unohtanut


    Jaaha, eli siis ajan kultaamat muistot, ja vertailukohtia muihin tuon ajan autoihin on paljonkin?? Ainakaan Pyhimystä en ole koskaan hyväksi autoksi kuullut luonnehditun, aika huonoa tekstiä tullut sen ominaisuuksista. Mutta näköjään ulkonäkö riittää monille...



    Ei tarina siitä miten se päätyi Pyhimys-leffaankaan mikään mairitteleva ole.



    Ihmettelen mistä lujista farmariautoista puhut. Ja mitä 'lujuuden puutetta' muista farmareista olisi puuttunut muutenkaan.



    Jos puhut 700-Volvoista niin ainakin taksikuskilta pari vuotta sitten kysyin että kuinka hänellä vielä sellainen on käytössä, onko kestävä auto, niin vastaus oli naurahdus että ei taida muissa saman ikäisissäkään mennä ruuvimeisseli tiputtamalla takaluukun pohjan läpi.



    No joo siinä vain yhden pitkäaikaisen käyttäjän arvio tiivistettynä, mutta ei taida muutenkaan sellaista pelastavaa piirrettä olla niissä että niin historiallisen kamalaa ajettavuutta, tunnelmaa, pahoinvointia aiheuttavaa jousitustsa, rumaa tiiliskivimuotoilua, moottorin älämölöä ynnä muuta pelastaisi.



    Puhumattakaan että muiden kestävyyteen nähden olisi ainakaan huomattavaa eroa. Heh, ja katsokaa mitä verrokkeja niiltä ajoilta löytyy!! Joku 960 Turbokin (vai oliko se 760) oli niin hirveä ilmestys ettei mitään rajaa.



    Volvo-omistajien mukaan hyvä maine. Organisaatio ei aiemmin todellakaan ollut kovin hyvä,´

    Kyllä se maine on aika monien muidenkin mukaan hyvä. Organisaatio on ainakin itse asumillani paikkakunnilla ollut aina hyvä ja huolto toimivaa. Hyvistä tutkimustuloksista päättelen, että nämä eivät ole poikkeuksia.


    Jaaha, onko muilla merkeillä huolto sitten ollut kamalaa? Kuten samassa liikkeessä myytyjen merkkien (useimmiten ainakin Renault)?



    Tuo mielikuva-asia joka joitain koskee onkin vaikuttanut olevan todella tärkeä, tärkeämpi kuin silmät auki eläminen...

    Riippuu mitä katselee jos silmät sattuu olemaan auki. Kun katsoo kokonaisuutta, niin jokaisessa autossa on omat hyvät ja huonot puolensa. Vaikka välillä Volvoa moitinkin, niin ei se mitään huonoa kokonaisuutta tarjoa.


    Riippuu mihin vertaa. Ja minkä verran maksaa verrattuna muihin teknisesti vastaaviin (leikitään että Volvon koneet ovat suunnilleen Skodaa vastaavia).



    Nimittäin jos jokin on suurella osalla Volvo-ostajista vahvaa niin se on tarve seurata laumaa ja kuulua joukkoon, siksi kai tuo mainonta ja pohjoismaalaisuuteen kuuluminen onkin tärkeimpiä asioita autossa.

    Mitä laumaa tässä tarkoitat? Käsittääkseni joka automerkillä on tavoitteena luoda "lauma", eli merkkiuskollisten kanta-asiakkaiden joukko.


    Tuon lauman tuntee suurin osa Suomalaisista. Veikkaan että itsekin tiedät tuon hyvin mutta nyt olet muka tietämätön.



    Automerkeillä on yleensä pyrkimys luoda uudelleen ostava asiakaskunta, mutta asiakaskunta useimmiten kai itse muodostaa sen lauman. Jotkut automerkit pyrkivät saamaan kiinnostusta ja arvoa aikaan ominaisuuksilla, toiset vain imagolla ja mielikuvilla kuten 'Suomen arvostetuin'...



    Jos puhut suurista massoista, niin eikö Volvo ole aika harvinainen auto - mutta voihan siihen joukkoonkin toki kokea kuuluvansa.


    Volvoko Suomessa ja pohjoismaissa harvinainen?



    Jos taas puhut autoiluun liittyvistä alakulttuureista joissa joukkoon kuulumisen tunne ja tarve on erityisen vahvaa, niin työnimellä "BMW enthusiast" kulkevat lienevät aika lauma???


    Tuo on omaa keksintöäsi. Minulla on sellainen käsitys että BMW:n omistajat ovat niitä vähemmän klubeissa nyhrääviä tai varsinkaan että se ei ole niitä kovimpia intohimon kohteita. Se on enemmän tekninen väline Saksalaiseen tapaan, aika kaukana mistään alakulttuurista. Rata- ym. toimintaa yhdessä harrastavia on jonkin verran. Minusta siinä ei ole mitään negatiivista.



    Eikä edes ole se mistä on puhe, autoklubeja on kaikilla merkeillä mutta autoista kiinnostumattomien 'henkiset joukot' on eri juttu. Yleensä merkkiklubeissa ensin ihastutaan johonkin asiaan autossa ja saman kiinnostuksen omaavat löytävät toisensa, on kokonaan eri asia ostaa tavallinen auto kalliilla vain siksi että kuuluu johonkin joukkoon mukaan, eikä ole kiinnostunut autoista.



    Saksassa laumaa seuraavat ostavat Bemarin, Audin, Mersun tai Volkkarin. Ruotsissa ne toki ostavat Volvon tai Saabin. Mutta onko tässä jotain pahaa sinusta?


    Minä en ole samaa mieltä arviostasi. Ja minusta on kuvaavaa että et maininnut laumaa seuraavien ostavan Suomessa Volvon, Audin tai VW:n.



    Oikeastaan VW:n ostamista ei voi mielestäni luonnehtia lauman seuraamiseksi kuten ei Toyotankaan sillä ne ovat sen verran 'peruskulkineita' (ei millään pahalla tavalla!) eli niistä ei joudu maksamaan jotta kuuluisi johonkin vaan ovat enemmän käyttötavaraa.



    Älä nyt kuitenkaan hermostu, minä pidän Bemareista ja olen pari sellaista omistanutkin. Se tosin täytyy myöntää, että tässä iässä ja asemassa esim. matalaprofiilirenkailla ja levikkeillä varustetun 3-sarjalaisen ostaminen taitaisi jäädä, ihan imagosyistä. Vaikka 3-sarjalainen ehdottomasti hyvä auto onkin.


    3-sarjaa ei taida levikkeillä saadakaan, ehkä joistain erikoisvarusteista tai ulkopuoliselta firmalta. 3-sarjan arvokkuudessa ei myöskään ole mitään vikaa kuten ei C-Mersun tai Lexuksenkaan. Nehän nimenomaan ovat konservatiivisen hillitysti muotoiltuja. Toisin kuin kantikas-banaani S60, tai kanariankeltainen T5-R joka oli sinun 'vanhojen kunnon Volvojen' mainosedustaja...



    Ihmettelen miksi sinun täytyy tuollainen vääristävä luonnehdinta muutenkaan tehdä, sillä Volvohan se on se joka mainostaa paljon levikemalleilla. Terveisiä kaikille kattospoilerilla ja 'Rails-kattokiskoilla' varustetulla V70:llä ajaville. Toivottavasti nautitte imagojippo-'kelluvasta kojelaudasta', se vitsi kun vanhenee noin kuukauden päästä. Ocean Race, HAHHAH: onkohan kiva ajaa 'arvokkaalla, hillityllä' mainoslause-sponsorointi-autolla!



    Osuu tuossa levike-asiassa pilkka aika pahasti nilkkaan: vaikka taas yrität verrata Bemuun niin Passatkin on Volvoa hillitympi ja Superbkin sitä aikuismaisemman hillitty.

      
  • Arvoisa juhlaväki, juuri tuli tieto, että Volvoissa moottori ruostuu jumiin. Vetävät takaisin 82 000 Volvoa. Pahalta vaikuttaa. Ei tästä kauaa ole kun ne syttyivät tuleen. Nyt tämä. Taitaa olla Volvolla aika paljon matkaa premiumiksi kun ei meinaa onnistua edes keskinkertaisen auton teko. Tai edes sellaisen, jolla voisi ajaa.



    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1483576



      
  • Ruostuminen on kait "hidasta palamista"?

    Kaikki motit ruostuu jumiin kun tarpeeksi kauan ulkosalla seisottaa? :xmas:

      
  • Simo-Anders:

    No tuota uutista odoteltiinkin tälle palstalle. Kieltämättä aika ikävä juttu, jos operaatio maksaa 1.000 kruunua per auto.

    Taisi mennä aikaa vain 3 tuntia siitä kun ruotsalaiset julkaisivat uutisen. Saitko muuten oikein kunnon orkut kun pääsit kirjoittamaan mainitun ilouutisen ?

    Pyromaanitkin muuten vissiin saa jonkinmoiset orkut kun ne kattelee tulen roihuamista. Tuottaa varmaan aika paljon mielihyvää po. kirjoittelu. Kun tietää, ettei mitään vastinetta koskaan tule, paitsi nyt.

    Anders-Simo ja XWD, vaikuttaa vähän siltä että Te päivystäisitte näitä kielteisiä uutisia. Tässä ovat ns. todistusteemat mainitun olettamuksen tueksi. Voitte ihan hyvin vastata väitteisiin.

    a. Muistaakseni sekä Anders-Simo että XWD ovat julkaisseet näitä laatulehti AMS/Sverigen testejä. Painottaen sitä, että autoja on testattu Ruotsissa ja ruotsalaisvoimin. Näin on luotu mielikuva testin oikeellisuudesta. Itse olen tuota lehteä kritisoinut, koska mielestäni lehdellä on varsin oudot toimintatavat. Lisäksi kiinnitin huomiota testien arvionvaraisiin osuuksiin.

    b. Oliko se XWD joka laittoi vireille aiheen "Volvo myydään Kiinaan". Kiinalaisliukuhihnat jne.

    c. Anders-Simo laittoi vireille aiheen "Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin".

    Hienosti yhdistit monta asiaa yhdeksi paketiksi, ilman minkäänlaista harhaanjohtavuutta.

    d. XWD julkaisi uutisen "Tappaja-Volvosta" ja 200.000 euron sakoista.

    e. XWD esitti omia teorioitaan Volvon heikosta turvallisuudesta, kun Euro NCAP:in testissä tuli vain 34 pistettä.

    f. Nyt Anders-Simo julkaisi tämän viimeisimmän uutisen, sinänsähän ei noitten autojen vikaisuutta voi kieltää. Mitään konkreettista vikaa ei kuitenkaan ollut ilmennyt, vai ?

    g. Katsoitteko muuten tammikuun ensirekisteröintitilastot ? Työsarkaa riittänee niiden perusteella varsin pitkäksi aikaa vielä.

    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/




    Samaa mieltä olen, että ainakin nuo mainitsemasi nimimerkit tarttuu jokaiseen oljenkorteen, joilla vaan saavat Volvoa mollattua. Ei mene montaakaan tuntia, kun negatiiviset Volvo-uutiset julkaistaan tällä palstalla.



    Sitten on toinen porukka, kuten Putput, Lauravee, Rölli, Petos yms. joka saa vähintäänkin suurta mielihyvää Volvon mollaamisesta. Liekö täällä joku kilpailu siitä kuka onnistuu haukkumaan Volvon huonoimmaksi? Putput tietysti johtaa ylivoimaisesti tekstin määrässä ja on oikein ottanut elämäntehtäväkseen Volvon haukkumisen. Mutta hyvähän se tietysti on, että elämässä on tarkoitus ja päämäärä - olkoon se sitten vaikka paremman puutteessa Volvon mollaus. :sleepy:

      
  • Laitetaanpas ihan PutPutin kiusaksi:



    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=1181&description=Volvo%20V70



    Itse ole sanonut arvostavasi Fifth Gearia. Mites nyt suu pannaan, kun se pitää sekä S80:stä että V70:stä hyvinä autoina?



    Tämä varmaan saa PutPutin maailman sekaisin:



    The V70 is quite highly priced though, and is around the same price of BMW's 5 Series Tourer, putting it in direct competition. Spec sheets show there's not much between the two models, although the BMW is still more of a driver's car despite Volvo's improvement. In the end, it will depend on personal taste and badge preference, but we think the V70 is surprising and definitely worth serious consideration.



    Että voi muka valinta puimurin ja Volvon välillä olla makuasia? Huhhuh...



    S80:



    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=1079&description=Volvo%20S80



    Toki vedät nyt sanasi takaisin, ja haukut juuri nuo testit lyttyyn? Eikö Fifth Gear olekaan enää hyvä lähde?

      
  • A-utoilija:


    Samaa mieltä olen, että ainakin nuo mainitsemasi nimimerkit tarttuu jokaiseen oljenkorteen, joilla vaan saavat Volvoa mollattua. Ei mene montaakaan tuntia, kun negatiiviset Volvo-uutiset julkaistaan tällä palstalla.

    Sitten on toinen porukka, kuten Putput, Lauravee, Rölli, Petos yms. joka saa vähintäänkin suurta mielihyvää Volvon mollaamisesta. Liekö täällä joku kilpailu siitä kuka onnistuu haukkumaan Volvon huonoimmaksi? Putput tietysti johtaa ylivoimaisesti tekstin määrässä ja on oikein ottanut elämäntehtäväkseen Volvon haukkumisen. Mutta hyvähän se tietysti on, että elämässä on tarkoitus ja päämäärä - olkoon se sitten vaikka paremman puutteessa Volvon mollaus. :sleepy:




    Just-joo, tämä on tietääkseni keskustelu-palsta jossa kerrotaan omia mielipiteitä. Volvo on mielestäni JENKKI-LOTJA (S80-V70) josta minä en löydä muuta hyvää kuin tilat ja edullinen hinta.

    Jos sinua ärsyttää kommentit Volvosta, älä vertaa sitä Bemariin tai Mersuun, Volvossa ei eväät siihen riitä, jätä nuo vertaukset tekemättä niin ainakaan minä en sen jälkeen niihin laita yhtään kommenttia.

      
  • Rölli:



    Just-joo, tämä on tietääkseni keskustelu-palsta jossa kerrotaan omia mielipiteitä. Volvo on mielestäni JENKKI-LOTJA (S80-V70) josta minä en löydä muuta hyvää kuin tilat ja edullinen hinta.
    Jos sinua ärsyttää kommentit Volvosta, älä vertaa sitä Bemariin tai Mersuun, Volvossa ei eväät siihen riitä, jätä nuo vertaukset tekemättä niin ainakaan minä en sen jälkeen niihin laita yhtään kommenttia.




    Mielipiteitä täällä saa kertoa, mutta monasti jutut täällä on valitettavasti jopa alle Suomi24-palstan tason. Aivan sama mitä hyvää sinä Volvosta löydät, koska koko asenteesi on Volvo-vastainen ja jutut enimmäkseen juuri tuota em. Suomi24 tasoa. Itse en muuten täällä juuri ole Bemaria ja Volvoa vertaillut, mutta tässä keskustelussa tein vertailulistan BMW 5-sarja vs Volvo S80 ja siihen ei ollut kellään mitään asiallista sanottavaa, joten tulkitsen, että asia on niin kuin kirjoitin. Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Jos Volvon vertaaminen BMW:hen kerran tätä Bemari-porukkaa ärsyttää, niin sitten alan harrastaa sitä lisääkin. :sunglasses:



    Simpan linkissähän asia jo sanottiin niinkuin se on eli lainaan sitä tähän loppuun, koska asiaa ei juuri paremmin voisi sanoa. Jos et ymmärrä lontoon-kieltä, niin kaivahan sanakirja esiin ja suomenna.





    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201_1&model=1181&descri ption=Volvo%20V70



    "The V70 is quite highly priced though, and is around the same price of BMW's 5 Series Tourer, putting it in direct competition. Spec sheets show there's not much between the two models, although the BMW is still more of a driver's car despite Volvo's improvement. In the end, it will depend on personal taste and badge preference, but we think the V70 is surprising and definitely worth serious consideration."


      
  • Kyllä Volvouskovaiset jaksaa vääntää, vähän naurettavaa jauhamista. Kannattaisi vaan hyväksyä se, että kaikille Volvo ei ole paras ja haluttava vaihtoehto. Kyllä jossain mättää, kun pitää omaa kulkinetta vertailla ja kehua muihin nähden. Se vaan todistaa, että jotain on sittenkin jäänyt saamatta, arvostus kenties?

      
  • Onko täällä joku väittänyt, että Volvo oilisi paras kulkine kaikille. Ota jo ne mersulasit päästä, jooko.

      
  • MMS:

    Kyllä Volvouskovaiset jaksaa vääntää, vähän naurettavaa jauhamista. Kannattaisi vaan hyväksyä se, että kaikille Volvo ei ole paras ja haluttava vaihtoehto. Kyllä jossain mättää, kun pitää omaa kulkinetta vertailla ja kehua muihin nähden. Se vaan todistaa, että jotain on sittenkin jäänyt saamatta, arvostus kenties?




    Et nyt ole alkuunkaan asian ytimessä eli taisit vaan herätä kommentoimaan tuota Mercedes-linkkiä. Siitä ei sen enempää, kyseessä on ns. pahimman luokan maanantai-kappale ja ei ihme, että kyseisen auton ostajaa harmittaa niin paljon, että on vienyt tarinansa nettiin. Onhan noita vastaavia tarinoita ollut lehdissä Suomessakin noista ns. premium-merkeistä eli sellaisen ostajan odotukset on korkealla, oli merkki mikä tahansa ja pettymys suuri, jos auto pettää odotukset. Jos ei merkkiliike suostu tai osaa ongelmia korjata, niin on ihan oikein, että ne kerrotaan julkisuuteen.



    Muutoin kommenttisi on aika kaukana todellisuudesta eli ilmeisesti et ole tätä palstaa paljon seurannut? Sehän on niin, että ei ole olemassakaan mitään sellaista automerkkiä, joka olisi kaikkien mielestä paras ja haluttava. Eikä sitä ole myöskään Bemarit ja Mersut.

      
  • PutPut, sulla ei ole mitään kokemuksia vanhemmista Volvoista joten älä kommentoi koska mua ällöttää toi sun älytönteksti mitä sä niistä kirjoitat. Itse tiedän tasantarkkaan miten lujia autoja on 144, 240, 740, 940 ja ne on vielä kaikenlisäksi älyttömän ketteriä pienen kääntösäteensä ansiosta ja noilla peleillä on veivattu se 400 000km kyllä aika helposti. Uusia voit kommentoida toki rauhassa jos sulla niistä oikeita kokemuksia on?

      
  • Miksi sitten täytyy todistella oman merkin puolesta? Täälläkin nähdään, että se ei johda mihinkään. Asenteet on ja pysyy vaikka maailman tappiin asti. A-utolija on kyllä ollut innokkain Volvon puolestapuhuja täällä. Luulisi että omaan valintaan on senverran tyytyväinen, että ei tarvitse yrittää todistella muille valinnan erinomaisuutta. En itse ole juuri vaivautunut vertailemaan omaani muihin merkkeihin, koska yksinkertaisesti ei ole tarvetta. Se on kait arvokysymys millä haluaa ajaa. AS onnistui keskustelun avauksessa hyvin, vei Volvoilijoita kuin pässiä narussa.

      
  • MMS:

    Miksi sitten täytyy todistella oman merkin puolesta? Täälläkin nähdään, että se ei johda mihinkään. Asenteet on ja pysyy vaikka maailman tappiin asti. A-utolija on kyllä ollut innokkain Volvon puolestapuhuja täällä. Luulisi että omaan valintaan on senverran tyytyväinen, että ei tarvitse yrittää todistella muille valinnan erinomaisuutta. En itse ole juuri vaivautunut vertailemaan omaani muihin merkkeihin, koska yksinkertaisesti ei ole tarvetta. Se on kait arvokysymys millä haluaa ajaa. AS onnistui keskustelun avauksessa hyvin, vei Volvoilijoita kuin pässiä narussa.




    Paraskin puhuja. Yksi ainoa linkki Mersusta, jossa on vähän negatiivista juttua ko. automerkistä ja olet täällä välittömästi kommentoimassa. Simo-Anders vei siis sinua kuin pässiä narussa. Mitähän tapahtuisikaan, jos Mersusta kirjoiteltaisi samanlaista paskaa kuin Volvosta. Eiköhän täällä olisi Mersu-kuskit, MMS mukaanlukien hyvinkin kärkkäinä keskustelussa mukana.



    :lol:

      
  • Tarkenna vähän, taitaa olla niin, että jos katsotaan kommentteja taaksepäin, niin löytyy heittoja mesestä joihin en ole mitenkään reagoinut. Kummallakohan meistä on enemmän kommentteja?

      
  • En ole kokonaan tätä ketjua lukenut, mutta ilmeisesti palstalle on vaikeaa saada mitään rakentavaa keskustelua. Näinkö me toimitaan elämässämme normaaleissa keskustelutilanteissa? Jonkin verran luin vaikkapa A-utoilijan kirjoituksia, niissä on sentään asiaa ja jalat maassa, vaikka en kaikista asioista samaa mieltä olekkaan. Ja ilmeisesti provosoivat kirjoitukset saavat hänenkin hihat palamaan.



    Vaikka en Volvon suuri ystävä olekkaan, mitä ihmeen perusteita on saada se mollattua maanrakoon. Täysin kilpailukykyinen tuote luokassaan, ja mitä olen käsittänyt vaikkapa A-utoilijan valintakriteereistä, hän ei kyseistä autoa ole rata-ajoon ostanutkaan. Lisäksi, nyt en tosiaan ole lukenut koko ketjua, en ole havainnut että hän Volvon nostaisi muita ylemmäksi, vaan on todennut sen olevan samalla tasolla vaikkapa BMW:n, Audin ja mersun kanssa.









      
  • MMS:

    Miksi sitten täytyy todistella oman merkin puolesta? Täälläkin nähdään, että se ei johda mihinkään. Asenteet on ja pysyy vaikka maailman tappiin asti. A-utolija on kyllä ollut innokkain Volvon puolestapuhuja täällä. Luulisi että omaan valintaan on senverran tyytyväinen, että ei tarvitse yrittää todistella muille valinnan erinomaisuutta. En itse ole juuri vaivautunut vertailemaan omaani muihin merkkeihin, koska yksinkertaisesti ei ole tarvetta. Se on kait arvokysymys millä haluaa ajaa. AS onnistui keskustelun avauksessa hyvin, vei Volvoilijoita kuin pässiä narussa.




    Ei mulla ole erityistä tarvetta todistella. Se vaan ärsyttää jos joku selittää (PutPut) täällä Volvoista ihan puutaheinää vailla omia kokemuksia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit