Mitsubishi Outlander ?

5 kommenttia

Minulle on tullut sellainen ajatus, että jospa seuraava auto meillä olisikin jokin katumaasturi. Suurin osa luokan autoista on jotenkin tuttuja, mutta Mitsusta ei ole mitään havaintoa, niitä ei näy tien päällä olevan ruuhkaksi asti. Nykyisellä hinnoittelulla Outlander on kuitenkin erittäin kilpailukykyinen, miten lie muilta ominaisuuksiltaan?
Kertokoon ken tietää!

[misteri muokkasi tätä viestiä 17.10.2005 klo 19:48]
  
  • Outlander on aika kiva luokassaan. Ensinnäkin ajoasennon sai kohdalleen, kiitos hyvien penkin säätöjen. Ajettavuus on melko henkilöautomainen, yksi parhaimpia SUV:a alle 40t luokassa. Neliveto on peräisin EVO:sta joten sekin toimii paremmin kuin useimman kilpailijansa. Tiloitaa sitten häviääkin, on vain farmariluokkaa. Pahin epäkohta oli rengasmelu joka ainakin talvirenkain oli melko häiritsevä. 2L kone on juuri ja juuri riittävä, itse ottaisin 2.4L ja automaatin. Eli käytännössä Outlander on ennemminkin korotettu 4wd farkku kuin varsinainen citymaasturi.

      
  • Mistähän löytyisi lisätietoja 2.4 automaatista? Autoja kun ei vielä ole ajettavana ja ainakin paljon matka ajoa ajavana moottoritie nopeuden melu ja moottorin kierrosluku kiinnostavat.



    Toinen kiinnostava asia on 2.4 alusta, eli onko käytössä uusi PSA säätöinen alusta, jota on kehuttu monessa lehdessä.



      
  • Kyllä niihin kaikkiin tulee käsittääkseni sama alusta jossain vaiheessa tässä lähiaikoina. Bensiinikone on käsittääkseni ihan hiljainen, väännöltään se ei toki dieselin tasoa ole, mutta kyllähän se hyvin maantienopeudessa tietty menee. Mutta vaikea sanoa yhtään sen enempää kun ei niitä ole paljon missään esitelty.



    Neliveto ei ole peräisin suoraan evosta, mutta on kyllä erittäin hyvä luokassaan mitsubishin kehittämänä. :smile: Mm. sen saa kiinteäksi eli keskilukon kiinni, jolloin pääsee vähän pahemmastakin paikasta. Tai pelkäksi etuvedoksi, jollei taka vetoa todella mihinkään tarvi. Sitten on seu AUTO asento, jossa voima jakaantuu tarpeen mukaan, ja vielä tämä luistonesto/traction control säätelee sitä lisäksi. Kyllä siinä luokkansa kehittynein neliveto on. Tiloista sen verran että outlanderissa on kantavuutta melkein kaksi kertaa yhtä paljon kuin mm. CR-V:ssä. Tiloiltaan se on ihan perus citymaasturi tasoa, eivät ne paljon farkkuja isompia ole. Muunneltavuudestaan ja tiloistaan se on kyllä saanut paljon kiitosta testeissä. Se on myös voittanut muutaman testivertailun, mm. AutoBild.

      
  • Outlanderissa oli paljon tykättävää mutta myös muutama vähän...ei niin hyvä juttu. Ajettavuus oli varmaan sittareiden parhaimmistoa, jopa ohjauksessa oli reilusti tuntoa. Tilat ja paikat viidelle olivat mainiot, kuski tosin olisi kaivannut rattiin etäisyyssäätöä. Myös ulkonäkö sai ainakin meidän perheessä myönteisen arvion.



    Niitä vähemmän hyviä juttuja: Volkkarin diesel ei pärjää cdi-koneille kuin kipakkuudessa. Lisäpenkkirivi oli ihmeellinen rimpula ja käsittämätön pakko-ostos parempien varustetasojen kanssa. Ohjaamo oli niin muovinen kuin olla ja saattaa, kovia pintoja joka puolella. Toimii varmaan mutta...



    Jos sittari olisi tullut laitettua niin sitten varmaan juuri tuo Outlander, tosin ottaisin ilman muuta PSA:n koneisena.

      
  • Ainoat vertailut bensa automaatista löytyivät Australiasta, jossa auto on ollut myynnissä jonkun aikaa ja ainakin lukujen perusteella ihan sama kikkare. Muovipinnat taitavat olla kaikissa citymaastureissa ongelma, CR-V:ssä mustaan muoviin jää harmaaksi muutuvia naarmuja ja ohjaamo tulee helposti kuluneen näköiseksi.



    No täytyy aina muistaa, että verottomissa maissa autojen hinnat edelleen ihan toisella tasolla, joten kovin laadukasta materiaalia ei vain ole varaan autoon laittaa, kun tekniikka nostaa hintaa muutenkin.



    Itsellä nimenomaan 2 tilapäisistuinta, instylen laaja varustelutaso ja muutenkin kohtuuhintainen business automaatti nostavat auton korkealle potentiaalisten joukossa. Auto olisi vaihtelua edellisiin perhefarmareihin, joita työsuhdeautona on tullut kokeiltua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit