Uusi Avensis farmari

14 kommenttia

Tosi laadukkaan oloinen tuo uusi Avensis. Jos vertaa Mersun C-sarjan farmariin ja vastaaviin, niin nuo kaksi lienevät kilpailijoita.



Vaikuttaisi siltä, että Avensis lähestyy premiumtasoa. Ainoa mikä risoo on tuo japanilainen muotoilu.



http://www.automotorsport.se/tv/?m=15813

  
  • andertz:

    Tosi laadukkaan oloinen tuo uusi Avensis. Jos vertaa Mersun C-sarjan farmariin ja vastaaviin, niin nuo kaksi lienevät kilpailijoita.

    Vaikuttaisi siltä, että Avensis lähestyy premiumtasoa. Ainoa mikä risoo on tuo japanilainen muotoilu.

    http://www.automotorsport.se/tv/?m=15813




    Varmaankin uuden Avensiksen muotoilussa voi halutessaan nähdä japanilaisiakin vaikutteita, mutta eurooppalaiset sen ovat muotoilleet eurooppalaisille. Eräs syy, miksi Avensis ensiesitellään Pariisin autonäyttelyssä, löytyy tästä: "Designed at the Toyota European Design Development centre (ED² )– Toyota's advanced design studio in the South of France"

      
  • No on se esim. Audiin verrattuna vähän japanilaisen oloinen ainakin.

      
  • andertz:

    Tosi laadukkaan oloinen tuo uusi Avensis. Jos vertaa Mersun C-sarjan farmariin ja vastaaviin, niin nuo kaksi lienevät kilpailijoita.

    Vaikuttaisi siltä, että Avensis lähestyy premiumtasoa. Ainoa mikä risoo on tuo japanilainen muotoilu.

    http://www.automotorsport.se/tv/?m=15813






    Ihan sellainen kysymys, että miten sinä pystyt sanomaan auton olevan laadukkaan tuntuinen, jos et ole nähnyt muuta kuin kuvia ? En sillä sano, etteikö olisi...

    :tongue: :wave:

      
  • Noku toimittaja sano että fint kvalitetkänsla. Ja olihan siinä irroitettava mukiteline.



    Kummallinen juttu muuten on se, ettei japsimerkeiltä löydy yhtään alemman keskiluokan farkkua. Avensiskin on äskeisen perusteella 5 cm leveämpi ja pidempi kuin edeltäjä ja siten on entistäkin huonompi vaihtoehto näille.

      
  • Tuskin uusi Avensis on paljoa vanhaa huonompi, luultavsati parempi, siis kai laadukas kun edeltäjäkin oli? :xmas:

      
  • Herbert



    Ei se toimittaja noin sanonut, se sanoi että aiempi Avensis on laadukkaan oloinen (gamla Avensis tyst i sin klass och framför allt hade den en fin kvalitetskänsla).

      
  • No on se esim. Audiin verrattuna vähän japanilaisen oloinen ainakin.



    No pitäiskö sen sitten näyttää Audilta? Silloin oltaisiin varmaan väitetty, että "matkii!".



    Tai MB:ltä, tai VW:ltä, tai Citroenilta, tai Peugeotilta, tai Skodalta, tai Volvolta, tai Saabilta tai....

      
  • Ihan ok tuo on mielestäni. En tiedä olenko ainoa, jolle tulee etumaskista mieleen Cadillac BLS. Kuitenkin ihan omannäköisensä auto.



    Mitäs koneita tuohon povataan?

      
  • Lainaus" Voimanlähdevaihtoehtoja on kuusi. Bensiinimoottoreiden tilavuudet ovat 1,6 (97 kW/132 hv), 1,8 (108 kW/147 hv) ja 2,0 (112 kW/152 hv). Ne edustavat Toyotan uusinta Valvematic-moottoriteknologiaa, jossa venttiilien nostoa ja ajoitusta säädetään jatkuvasti halutunlaisen kaasunvaihdon aikaansaamiseksi. Valvematic-moottorien päästölukemat ovat 10–26 % alhaisemmat kuin edeltävillä VVT-i-moottoreilla. Samalla teholukemat ovat kuitenkin kasvaneet versiosta riippuen 3–20 %. 2,2 litran D-4D-diesel on tarjolla sekä 110 kW:n (150 hv) että 130 kW:n (177 hv) tehoisena. 2,0-litraisen teho on 93 kW/126 hv, yhdistetty kulutus 5,3 l/100km ja CO2- arvo 139 g/km. Kaikki dieselmallit ovat jatkossa varustettu hiukkassuodattimin. " lähde: www.toyota.fi



    Huhut kertovat vielä HB-mallista, nelivedosta ja dieselhybridistä jatkossa. Saa nähdä toteutuuko? Samoin saako iso-bensakone seuraajaa (2,4) tässä uudessa mallissa.

      
  • Olisikohan nyt sen kauan odotetun diesel-automaatin aika?

      
  • A Tapio:

    Valvematic-moottorien päästölukemat ovat 10–26 % alhaisemmat kuin edeltävillä VVT-i-moottoreilla.




    Kylläpä kulutuslukemat ovat lähteneet laskuun bensakoneissa, kun valmistajat vain asiaan panostavat. Volkkarin 1,4-litrainen 103 kW TSI-kone vei Golfin farkun koeajossa maantiellä 5 l/100 km. Jos Toyotan ilmoitukset pitävät paikkaansa, ei Toyota jää kauas tuosta. Golfista pykälää isommalle autolle pieni ero sallitaan.



    Harmi vain, että koeajettua VW:n konetta ei enää farkkuun saa ja 90 kW TSI vei vertailussa selkeästi enemmän huolimatta paremmista EU-lukemista. Mutta mielenkiinnolla odotellaan Toyotan uusia koneita.

      
  • Kyllä vaan lähti bensakoneidenkin kulutukset laskuun.



    jjvi: dieselautomaatin aika on. Uuden kuusiportaisen automaatin saa keskimmäiseen dieseliin eli 2,2 150hv. Bensapuolelle on tarjolla uusia robottiohjattuja automaatteja.



    Odotan itse mielenkiinnolla uuden mallin näkemistä luonnossa. Hyvälle vaikuttaa (vaikka onkin Ranskassa muotoiltu :smile:).

      
  • A Tapio:

    Kyllä vaan lähti bensakoneidenkin kulutukset laskuun.

    jjvi: dieselautomaatin aika on. Uuden kuusiportaisen automaatin saa keskimmäiseen dieseliin eli 2,2 150hv. Bensapuolelle on tarjolla uusia robottiohjattuja automaatteja.

    Odotan itse mielenkiinnolla uuden mallin näkemistä luonnossa. Hyvälle vaikuttaa (vaikka onkin Ranskassa muotoiltu :smile:).




    Ei muuten ole nuo bensapuolen automaatit mitään robotteja, vaan ns. portaattomia variaattorivaihteistoja....big difference, huge, i would say.... :tongue:

      
  • Ammattilainen:



    Ei muuten ole nuo bensapuolen automaatit mitään robotteja, vaan ns. portaattomia variaattorivaihteistoja....big difference, huge, i would say.... :tongue:




    Aivan. Täytyy kuitenkin muistaa, että noita variaattoreitakin on hyviä ja huonoja. Audin multitronic on oikein pätevä vaihteisto, mutta mitsun vastaava variaattoriteutus on luokattoman huono.



    Kun nyt katsoin noita sedaninkin kuvia, niin mielestäni farkku on aivan huikeasti paremman näköinen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit