SEAT EXEO

75 kommenttia
«13

Mielenkiintoinen tapaus. Ei aivan heti tule mieleen tällaista ratkaisua.



http://fi.worldcarfans.com/9081002.004/seat-exeo-esiteltiin-pariisissa

  
  • Audimiehille suolaa haavoihin :frowning:

      
  • Nätin näköinen, siis tuo tyttö! :smile:

    Autokin OK kunhan tavaratilaa vähän suurentaa? :sunglasses:

      
  • Viisaasti tehty!Vältetään kustannuksia, mutta malli silti ei muistuta nykyistä Audi A4ää.Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.

      
  • Henzkuh93:

    Viisaasti tehty!Vältetään kustannuksia, mutta malli silti ei muistuta nykyistä Audi A4ää.Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.






    Näin on, edellisen mallin a4 on vieläkin nykyaikainen ja tyylikäs auto, mutta kun nykyään huipulla pitää uudistua, vaikka ei olisi tarvettakaan,koska kilpailu ykkösasemasta vaatii.



      
  • Henzkuh93:

    Viisaasti tehty!Vältetään kustannuksia, mutta malli silti ei muistuta nykyistä Audi A4ää.Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.






    Näin on, edellisen mallin a4 on vieläkin nykyaikainen ja tyylikäs auto, mutta kun nykyään huipulla pitää uudistua, vaikka ei olisi tarvettakaan,koska kilpailu ykkösasemasta vaatii.



      
  • mikkot:

    Henzkuh93:
    Viisaasti tehty!Vältetään kustannuksia, mutta malli silti ei muistuta nykyistä Audi A4ää.Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.



    Näin on, edellisen mallin a4 on vieläkin nykyaikainen ja tyylikäs auto, mutta kun nykyään huipulla pitää uudistua, vaikka ei olisi tarvettakaan,koska kilpailu ykkösasemasta vaatii.




    Eh, siinähän se syy jo tulikin uudistamiseen - kilpailu:wink:

      
  • tuleekohan myös 4 veto malleja???

    eihän seatilla ole ennen ollut niitä vai kilpailisikohan

    liian kovasti omien vag mallien kanssa??

      
  • Kyllä seatilla on nelivetoa tälläkin hetkellä... :tongue:

      
  • .Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.




    Missähän tuossa on persoonallisuutta tai urheilullisuutta. Minusta tuo näyttää ihan vanhalta audilta johon on tuunattu uusi ritilä eteen.



    Vaikka autoteollisuudessa on kieltämättä kovat kustannuspaineet, minusta edes sen verran kannattaisi panostaa uusiin prässimuotteihin että saataisiin edes hieman omaa muotoilua tai ilmettä tuohon koriin. Tuollaisenaan se poikkeaa Seatin muusta mallistosta ja sen näkee vanhan korimallin Audiksi...eli sekä Audin että Seatin brändiä poljetaan.

      
  • Ammattilainen:

    Kyllä seatilla on nelivetoa tälläkin hetkellä... :tongue:




    niin onkin teki muisti aika pahat tepposet....

    varsinkin kun oli jopa lähisukulaisella sellainen...

    tässä se nähtiin ettei pitäisi kirjoittaa väsyneenä.



    on kyllä menty yli siitä missä aita on matalin

    vaikka vanha a4 olikin onnistunut muotoilultaan

    ja hinta se tulee ratkaisemaan mikä on mallin kohtalo

      
  • Audi S4 -> Seat Exeo FR

    Audi RS4 -> Seat Exeo Cupra R



    :grin:

      
  • finman:

    Ammattilainen:
    Kyllä seatilla on nelivetoa tälläkin hetkellä... :tongue:


    niin onkin teki muisti aika pahat tepposet....
    varsinkin kun oli jopa lähisukulaisella sellainen...
    tässä se nähtiin ettei pitäisi kirjoittaa väsyneenä.

    on kyllä menty yli siitä missä aita on matalin
    vaikka vanha a4 olikin onnistunut muotoilultaan
    ja hinta se tulee ratkaisemaan mikä on mallin kohtalo




    Jos edullinen niin saa halvalla "premiumin" kun vaihtaa Seatin merkit Audin merkeiksi, siis kuten korealaisestakin tehtiin aikoinaan "jenkkiauto"? :xmas:

      
  • jjvi:

    .Kyllä Exeo ihan passeli perheauto on niille, jotka urheilullisuutta ja persoonallisempaa muotoilua arvostavat.


    Missähän tuossa on persoonallisuutta tai urheilullisuutta. Minusta tuo näyttää ihan vanhalta audilta johon on tuunattu uusi ritilä eteen.

    Vaikka autoteollisuudessa on kieltämättä kovat kustannuspaineet, minusta edes sen verran kannattaisi panostaa uusiin prässimuotteihin että saataisiin edes hieman omaa muotoilua tai ilmettä tuohon koriin. Tuollaisenaan se poikkeaa Seatin muusta mallistosta ja sen näkee vanhan korimallin Audiksi...eli sekä Audin että Seatin brändiä poljetaan.


    Voi, voi...
    Jos et ole kuullut, että tällainen ratkaisu on kannattava ja muillakin merkeillä muotia, niin ihmettelen kovasti...Mielestäni valenaamio on ainakin hyvin onnistunut ja ainoa mikä näyttää Audilta on kori ja takaosa.Ja missä tuossa autossa on tuunattu eturitilä?Näyttää mielestäni ihan nykyaikaiselta ja sporttiselta etuosalta.Mutta, kun on niin paljon näitä ennakkoluuloisia taas liikkeellä...

    Tuo Audin muuttaminen Seatiksi urheilumalleissakin kuulosti aika veikeältä, mutta saattaa hyvinkin muuttua tuollaiseksi. :sunglasses: .
      
  • Jos et ole kuullut, että tällainen ratkaisu on kannattava ja muillakin merkeillä muotia, niin ihmettelen kovasti...Mielestäni valenaamio on ainakin hyvin onnistunut ja ainoa mikä näyttää Audilta on kori ja takaosa.Ja missä tuossa autossa on tuunattu eturitilä?Näyttää mielestäni ihan nykyaikaiselta ja sporttiselta etuosalta.Mutta, kun on niin paljon näitä ennakkoluuloisia taas liikkeellä...

    Tuo Audin muuttaminen Seatiksi urheilumalleissakin kuulosti aika veikeältä, mutta saattaa hyvinkin muuttua tuollaiseksi




    Eikö tuo ollut pikemminkin aikaisemmin muotia kun vanhoja VW:itä tuunattiin ja jatkettiin niiden malli-ikää esimerkiksi Brasian markkinoilla. Autona tuo voi olla ihan jees, mutta minusta silti ostajien aliarvioimista. Autonkehityksessä puhutaan niin isoista rahoista, että ehkä sittenkin olisi kannattanut panostaa uusiin työkaluihin sen verran, että tuo Audin kylkiprofiili olisi saatu naamioitua seatin muihin malleihin sopivaksi. Vai palataanko tässä aikaan jolloin Seatin tarkoituskin oli olla konsernin halpamalli.



    Joka tapauksessa mielenkiintoinen nähdä kuinka tuo hinnoitellaan. Omalta kohdaltani kyse ei tosiaankaan ole ennakkoluuloista, luultavasti ostaisin tuon huomattavasti mieluummin kuin Audin...jos vain "wannabe premium"-lisä on kadonnut hinnoista.

      
  • itse olen siinä käsityksessä että vag merkki jako

    seat =urheillullinen mallisto

    skoda=perus autot

    vw =keskiluokan mallit

    audi = paremman luokan ns.prenium

    bentley= luxus

    lambo = super urheiluautot



    tämä on vain oma ajatus mitä mieltä täällä ollan tästä???

      
  • finman:

    itse olen siinä käsityksessä että vag merkki jako
    seat =urheillullinen mallisto
    skoda=perus autot
    vw =keskiluokan mallit
    audi = paremman luokan ns.prenium
    bentley= luxus
    lambo = super urheiluautot

    tämä on vain oma ajatus mitä mieltä täällä ollan tästä???




    No, Bugatti puuttui, mutta samapa tuo!



    Minun mielestäni asiat VAGissa näin:



    Seat: Urheilulliset henkilöautot

    Skoda: Perheille sopivat käyttöautot

    VW: Päämerkki, laadukkaat perheautot

    Audi: Premiumautot

    Bentley: Varakkaiden luksusautot

    Lamborghini: Urheiluautot

    Bugatti: Harvoille ja valituille sopivat autot

      
  • Näyttää löytyvän jo vertailuja ja koeajoja:

    http://www.whatcar.com/car-review/seat-exeo-saloon/2959/

    http://www.whatcar.com/car-review-summary.aspx?rt=2796

    eli Exeolle paremmat vertailupisteet.

    Ja aika hyvin myös täällä:

    http://www.focus.de/auto/fahrberichte/tid-12489/seat-exeo-audi-von-seat-zum-vw-preis_aid_346888.html

    Täältäkin löytyy:

    http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=13312



    No pianhan tuon näemme ja koemme myös meillä.

    Tuleva hinnoittelu meillä onkin sitten jo varsin kiinnostava.

      
  • Kyllä tuolla ajelis, siis myös tuolla autolla....



    image

      
  • Kyllä!

    Kummallista, ettei esim. TM ole osoittanut sen vertaa kiinnostusta autoon, että olisi käynyt autoa koeajamassa. :frowning:

    Pitää olla toki "ensituntumat" tai "kohta täällä".

    Mikähän lie syy.

    Autoa on jo kaupan mm.mobile.de palstalla.

      
  • Edellisen sukupolven Audi A4:sta on TM testannut monta kertaa. Ei muuta, kun niitä koeajoja lukemaan.

      
  • No onhan se toki niinkin.

    Mutta Seat on tainnut tehdäkin autosta vielä paremman kuin Audi.

      
  • Voihan noinkin sanoa, kun Exeossa on kuitenkin koneita uusittu sekä diesel- että bensapuolella.

      
  • Mitä koneita tuossa muuten on? Onko kaksilitraiset dieselit commonrail malleja? Onko tuo 1.8-litrainen vielä vanha 1.8T vai TFSI?

      
  • Exceo on mielestäni hyvä veto vag konsernilta. Hyvä auto uusiin kuoriin eri merkillä. Vanha audi ei nykyäänkään ole paha,varsin hyvä kulkime,näin sille saadaan useita vuosia lisäaikaa.

    Valmoistus on varmaan siirretty espanjaan,toivottavasti aliohankkijoiden laatu on kohdallaan.

    seatit ovat olleet vahän muovisen oloisia,joten testi vanhan audin ja uuden exceon välillä olisi mielenkiintoinen.

      
  • dieselit ovat kaikki common raileja ja 1.8T taitaa olla ikävä kyllä sitä vanhempaa mallia, vaikka toisin muistelin.



    Tuohon tulee kai vielä enemmänkin koneita tarjolle myöhemmin, eikä Seatilla ole Quattrojen tuomista sitäkään poissuljettu.

      
  • Henkilökohtaisesti tykkään ulkonäöstä todella paljon! (toki karvalakki mallit "luonnossa" näyttävät erilaisilta..)

    Mielestäni aika hyvä ratkaisu VAG:ltä tuoda "vanha" auto uusissa kuorissa markkinoille ja samalla nostaa Seatin laatua, saa nähdä miten toimii :smile: .

      
  • Laadun luulisi olevan kunnossa. Rippuen nyt siitä miten paljon paablot viettää siestaa tehtaalla. Tekniikka on koeteltua ja lastetaudit pitäisi olla poissa. Ainakin nähdään onko väliä kootaanko auto saksassa vai espanjassa.

      
  • Odottelemme mielenkiinnolla saksalaisten vertailutestejä exeo/A4.

    :sunglasses:

      
  • mhj:

    Odottelemme mielenkiinnolla saksalaisten vertailutestejä exeo/A4.
    :sunglasses:




    Varmaan tuollainenkin vertailu tehdään, tosin ei siinä ole mitään jännittävää. Vanha malli vastaan uusi, tuskin voittajasta epäselvyyttä. Tosin hinta/laatusuhde voi olla Seatille eduksi.... :wave:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit